تجربه و آزمایشمک لارن

تجربهٔ رانندگی با سابر، هایپرکار تماماً سفارشی مک‌لارن

شما سابر را با هیچ مک‌لارن دیگری اشتباه نخواهید گرفت زیرا این خودرو یکی از محصولات سفارشی بخش عملیات ویژهٔ مک‌لارن یا MSO است که در تعداد بسیار کم و طبق خواسته‌های دقیق برخی از مشتریان باارزش مک‌لارن ساخته می‌شود. نتیجهٔ این کار، خلق یک هایپرکار وحشی است که فقط به پانزده نفر در ایالات‌متحده فروخته شده است. مدیر فروش جهانی MSO «نیل آندروود» در مورد این خودرو می‌گوید:

سابر برای این طراحی شد تا یک خودروی نمایشی برای جاده باشد. خریداران می‌خواستند خودرو شبیه به چیزی باشد که از فضا آمده و من فکر می‌کنم ما [همان] را تحویل دادیم

طراحی سابر اما فراتر از خودرویی نمایشی است. هرچند قسمت اتاق این خودرو با سنا مشترک است اما بیش از ۷۰ درصد قطعات به‌طور اختصاصی برای این مدل ساخته شده‌اند. ازآنجایی‌که MSO این هایپرکار را به‌طور خاص برای ایالات‌متحده ساخته است، لازم نبوده نگران رعایت قوانین هیچ کشور دیگری باشد. به همین دلیل، سابر به عریض‌ترین خودروی ساخت مک‌لارن تبدیل شده است. چراغ‌های عقب عمودی و ستون فقراتی که در وسط خودرو کشیده شده است، خودروهای مسابقه‌ای LMP را به یاد می‌آورند و به نظر می‌رسد گلگیرهای برآمدهٔ سابر کف خودرو را گرفته‌اند تا جدا نشود.

آینه‌های جانبی سابر کوچک‌تر از بازارهای جهانی هستند و به‌صورت دستی تنظیم می‌شوند. در زیر این پوسته، MSO از تعلیق نرم‌تری نسبت به دیگر مدل‌های سری اولتیمیت مک‌لارن استفاده کرده که تمرکز سابر روی جاده را نشان می‌دهد. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با سر سیلندرهای جدید هم بهبودهایی داشته است. آندروود دراین‌باره می‌گوید:

خریداران می‌خواهند در طول یک رالی یا زمانی که به پبل بیچ می‌روند بتوانند دو یا سه ساعت [با سابر] رانندگی کنند. آن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند و سپس کاملاً سرحال دوباره به خانه برگردند

بنابراین، پس از رانندگی با یک هایپرکار ۸۳۵ اسب بخاری که ریشه در پیست محورترین محصول تاریخ مک‌لارن دارد می‌توان هنوز هم شاداب بود. تغییرات آئرودینامیکی سابر موجب شده تنها حدود یک‌سوم داون‌فورس سنا را داشته باشد اما در عوض، سابر به لطف ۳۵ اسب بخار قدرت بیشتر و داون‌فورس کمتر، می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به سریع‌ترین محصول دونفرهٔ مک‌لارن تبدیل شود.

وقتی سابر راهی پیست شود، این موضوع کاملاً خود را نشان می‌دهد. هرچند پیست لیم راک پارک فقط ۲.۴ کیلومتر طول دارد اما قطعاً یکی از چالش‌برانگیزترین پیست‌های آمریکا محسوب می‌شود؛ زیرا پُر از ظرافت و پیچ‌هایی است که جایی برای اشتباه نمی‌گذارد. تا پیش از نشستن پشت فرمان سابر، مسیر مستقیمی کوتاه لیم راک را هیچ‌گاه با چنین سرعتی طی نکرده بودیم زیرا سرعت مک‌لارن در منطقهٔ ترمز گیری به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

داون‌فورس کمتر به این معنا است که خودرو هنگام ترمز گیری‌های شدید کمی مضطرب می‌شود. علاوه بر این، بال عقب هم ثابت است و نمی‌تواند مثل دیگر مک‌لارن‌ها به‌عنوان ترمز هوایی عمل کند. بااین‌حال، برای اولین بار در یک مک‌لارن، در سابر دیفیوزر فعال ارائه شده که در مستقیمی‌ها از داون‌فورس کم می‌کند و در هنگام ترمز گیری در حالت داون‌فورس بالا قرار می‌گیرد. پاسخگویی این نسخه از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 مک‌لارن ذهن انسان را گیج می‌کند زیرا واکنش موتور به فشردن پدال گاز از آنچه که ذهن انسان قادر به پردازش آن باشد سریع‌تر است. سابر آن‌قدر سریع عمل و حرکت می‌کند که گاهی پای راست راننده می‌پرسد آیا این مقدار از گاز دادن دقیقاً همان چیزی است که مغز واقعاً می‌خواهد؟

اگزوز این خودرو از اینکونل (سوپرآلیاژی بر پایهٔ نیکل) ساخته شده یعنی همان سوپرآلیاژی که در خودروهای فرمول یک استفاده می‌شود. این اگزوز صدای منحصربه‌فردی ارائه می‌کند که در سرعت‌های جاده‌ای شخصیت خاصی دارد و بیشتر طبیعی به نظر می‌رسد تا مصنوعی و ساختگی. در پیست هم صدای این اگزوز نسبت به دیگر مک‌لارن‌ها بلندتر است و به موتور V8 آوای جذابی می‌بخشد. مثل همهٔ ساخته‌های مک‌لارن، بازخورد سابر نسبت به هر درخواست راننده حیرت‌انگیز است. فرمان هیدرولیک بسیار عالی است و کاملاً دقیق و بااحساس عمل می‌کند.

سابر به خاطر تنظیمات نرم‌تر تعلیق، در پیچ‌ها بازیگوشی‌هایی دارد که سنا فاقد آن است اما با برداشتن پا از روی پدال گاز، انتهای خودرو در پیچ‌ها آرام می‌گیرد و رفتارهای تهاجمی راننده هم واکنشی غیرمنتظره از خودرو را به دنبال ندارد. خودرویی که ما با آن رانندگی کردیم متعلق به کسی است که ترجیح می‌دهد ناشناس باقی بماند اما این یکی از شخصی‌سازی‌شده‌ترین نمونه‌ها از پانزده دستگاه سابر محسوب می‌شود و با همان ترکیب رنگ خودروهای فرمول یک کنونی مک‌لارن یعنی نارنجی پاپایا و تریم‌های آبی رنگ‌آمیزی شده است. هیچ‌کدام از این تریم‌ها برچسب نیستند و همهٔ آن‌ها رنگ شده‌اند.

داخل خودرو نیز ویژگی‌هایی سفارشی مثل تاج دوخته‌شده در بالای صندلی‌ها و رنگ آبی منحصربه‌فرد در قسمت‌های کربنی دارد. مالک این سابر همچنین درخواست کرده که کنسول مرکزی آن توسط تیم فرمول یک مک‌لارن امضا شود و به همین دلیل، MSO خودرو را به گرند پری ترکیه ۲۰۲۰ برد تا رانندگان تیم یعنی «لندو نوریس» و «کارلوس ساینز» این کار را انجام دهند. مدیرعامل مک‌لارن «زک براون» و رانندهٔ فصل ۲۰۲۱ تیم فرمول یک این شرکت «دنیل ریکیاردو» هم کنسول مرکزی این سابر را امضا کرده‌اند.

هرچند مک‌لارن فقط پانزده دستگاه از سابر تولید می‌کند اما این هایپرکار تولید محدود مثل یک خودروی تولیدی معمولی، با پروتوتایپ‌ها در هزاران کیلومتر آزمایش شده است. خریداران نیز از روز اول درگیر فرایند توسعهٔ این خودرو بوده‌اند و حتی بازخوردهای خود را در مراحل اولیهٔ آزمایش بیان کرده‌اند. همین موضوع است که باعث جذابیت سابر می‌شود زیرا ۷۲۰S با قیمتی بسیار کمتر، ۸۵ درصد از پرفورمنس و هیجان سابر را ارائه می‌کند اما خریداران ۷۲۰S هرگز درگیری در کل فرایند تولید خودروی خود یعنی از کانسپت تا تولید نهایی را تجربه نخواهند کرد. البته خیلی از خریداران مک‌لارن هم ۴ میلیون دلار برای خرید خودرویی که به نظر می‌رسد از یک کهکشان دیگر روی زمین افتاده خرج نمی‌کنند.

مشخصات فنی

McLaren Sabre 2021

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۸۳۵ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۴ میلیون دلار

 

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    قشنگه اما طراحی جلوش خیلی همخوانی نداره
    بیشتر از همه اون مانیتور های وسط مک لارن و دوست دارم زیباست !

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
    1. Hemn

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (43 ديدگاه)

      زشته

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۸
      1. مسعود

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (286 ديدگاه)

        انگار تیکه های یه خودرو دیگه رو به زور چسپوندن بهش
        من که خوشم نیومد ناهماهنگه

        موافقم ۵
        مخالفم ۱۵
    2. Reza Waffen SS

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3211 ديدگاه)

      قیمتش خیلی خیلی زیاده نمی ارزه

      موافقم ۶
      مخالفم ۹
    3. Regra loaded

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (117 ديدگاه)

      از هر لحاظی بغیر از قیمت یک سر و گردن از شیرون کمتر هست
      بنظم این پول رو باید برا شیرون یا فراری هزینه کرد هر چند با نصفش میشه لافراری خرید که از هر لحاظی بهتر میدونم ز این ،p1 هم از این بهتر میدونم

      موافقم ۳
      مخالفم ۶
      1. .

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شیرون و فراری به اندازه این خاص نیستن

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
  2. Hamid

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    واقعا فضاییه !
    زیباتر از سنا و خشن تر از اون …
    اما قیمتش …
    یه مقدار زیاده …
    هر چند بی نهایت خاصه و بیشتر از هر ماشین دیگه ای جلب نظر میکنه! مطمئن باشید! خصوصا با این رنگ!!!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۸
    1. ممد ژانگولر

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2024 ديدگاه)

      حمید داداش بهت تبریک میگم کارخونه مورد علاقت خیلی ترکونده
      فقط میتونم‌ بگم خیلی خوش صلیغه ایی
      به نمایندگی از طرف همه کاربرها یک شاخه گل رز تقدیم به شما 🌹
      امیدوارم قسمت بشه یک سر بری ایتالیا و …

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. Hamid

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1772 ديدگاه)

        قربونت داداش خیلی لطف داری
        تو هم خیلی خوش سلیقه ای سلطان
        سانگ یانگ هم ماشینای خوشگلی تولید میکنه الحق و الانصاف … خصوصا مدل های کایرون و اکتیون!

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
    2. RezaRs

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1614 ديدگاه)

      کاش یکیو ستاپ بزنن برا پیست و ببرنش🤩🤩🤩🤩🤩

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  3. محمد امین

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1415 ديدگاه)

    نیم رخ خیلی زیبایی داره هم چنین عقبش بهتر از سنا هست ،ولی طراحی جلوی سنا گیرا تر هست
    اگر اشتباه‌ نکنم با رنگ سفید و قرمز هم یه نسخه داده که شباهت به رنگ آمیزی مکلارن در دهه ۸۰ و ۹۰ داره
    همه چیزش خوبه ولی قیمتش یکمی نجومی هست
    فکر میکنم خرید سنا انتخواب معقول تری باشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  4. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    اگر قرار باشه با هم قیمتاش مقایسش کنیم یعنی سفارشیا ، نسبت به سیان و فیس لیفت سیان ( کونتاش ) ، واقعا ارزش خریدش بیشتره و من خیلی ازش خوشم اومد چون مثل سنا فقط برای پیست نیست و به چیز هایی به غیر از پیچیدن هم اهمیت داده ولی قیمتش خیلی خیلی بالاس

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  5. Karl Benz

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1875 ديدگاه)

    سه سوال دارم :
    ۱.این مدل بر اساس ۷۲۰ هست ؟
    ۲. تلفظ اسمش همون صابر خودمونه ؟🙂
    ۳. ( ایراد بنی اسرائیلی ) چرا صندلیش دو رنگه و چرا عکس از امضاش نذاشتن ؟ الکی میگن 😬😂

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  6. Aran+Milan

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (232 ديدگاه)

    خودمونیم اصلا قیافه نداره فقط خاصه

    موافقم ۴
    مخالفم ۹
  7. دانیال_Surrey،England

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2477 ديدگاه)

    خوشبختانه خبرهای بسیار خوبی از مک لارن شنیده میشه.
    گروه مک لارن تونسته در نیمه اول امسال با رشد ۱۱۰.۵ درصدی فروشش رو به نزدیک ۳۶۰ میلیون پوند برسونه و همچنین نسبت به مدت مشابه پارسال از زیان ۲۱۴ میلیون پوندی((ناشی از کرونا))،ضرر رو به ۱۲.۴ ملیون پوند در نیمه اول امسال کاهش بده که فوق العادس.
    همه اینا در شرایطیه که هنوز تحویل آرتورا شروع نشده.
    همچنین قراره چندین عضو کلیدی من جمله Michael macht که قبلا تو فولکس و پورشه فعالیت داشته و همچنین Stefan jacoby که قبلا تو جنرال موتورز و ولوو و فولکس و..که یک مشاوره فوق العادس به هیئت مدیره مک لارن اضافه بشن.
    چندین عضو دیگه هم اضافه میشن ولی اینا مهمترین هاش هستن.

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  8. Ninja

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    نه تنها خودش قیافش لذت رانندگیش فضایی هست قیمتش هم فضاییه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  9. M.K karimi

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خدایی ۴ میلیووووونن !!!!🤯
    جایی که این هیولا فقط یک سوم سنا داون فورس داره میشه به مهندسی وحشتناک سنا برای پیست پی برد …

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. _[TROFEO]_

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2080 ديدگاه)

      کی حتی رگرا خط مستقیمم ازش سریعتره:)

      موافقم ۱
      مخالفم ۶
    2. AMG GT R

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (658 ديدگاه)

      در مقایسه با سیان و کونتاچ که بهتره

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  10. محمد مختاری آذر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (930 ديدگاه)

    واقعا بی نظیر هستش ولی کاش می تونست از مکلارن F1 بهتر باشه چون نهایت سرعتش ۳۵۰ کیلومتر هستش ولی اف وان سرعتش به ۳۸۰ کیلومتر می رسید

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. MC20

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      رکورد F1 دقیقا ۳۹۱ کیلومتر هست که تا امروز هم بسیار قابل احترامه .

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. porsche 919 hybrid evo

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        پر سرعت ترین اتمسفریک دنیا با شاهکار ب ام و

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. MC20

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          دقیقا شاهکار BMW رو قبول دارم ، اساسا ، BMW ابر موتور سازی است ، برای خود و بماند که BMW یک رگ ایتالیایی هم داره Camillo Castiglioni یکی از موسسین برند و جواهرفروشی ایتالیایی – استرالیایی است . . .

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. محمد مختاری آذر

        ۲۸ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (930 ديدگاه)

        حاالا دوستان من تقریبی گفتم ولی شما هم اشتباه میگی دقیق دقیق برابر ۳۸۴.۶ کیلومتر هستش یا همون ۲۴۰.۱ مایل
        دوستان یکی از ملاک ها در سوپر کار ها به نظر من تاپ اسپید هستش چون هویت یک ماشین هایپر کار رو نشون میده الان ریماک نورا فقط میتونه ۴۲۰ کیلومتر بره در حالی که اینو ویرون هم میتونه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. MC20

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          اون ۲۴۰.۱ مایل سرعت رسمی اعلام شده از طرف کارخانه است. . . در رکورد به ۳۹۱ رسید و همون رو هم ثبت کردند . . . در یوتیوب ویدیو ی قدیمی این رکورد گیری موجوده که سرعت سنج دیجیتالی عدد ۳۹۱ رو نشون میده و دیگه بیشتر نمی ره همه و دنیا هم دیدن برادر . . . . . .

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. محمد مختاری آذر

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (930 ديدگاه)

          دوستان شما درست می فرمایید من رفتم و ویدیو رو دیدم ۳۹۱ کیلومتر بود

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. MC20

          ۲۸ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (697 ديدگاه)

          صفای وجودت رو عشق است برادر . . .

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Ali Keyhani

      ۲۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (639 ديدگاه)

      تاپ اسپید بالاتر ملاک بهتر بودن یه سوپرکار یا هایپرکار نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  11. SF90 STRADALE

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3416 ديدگاه)

    خاص ترین مکلارن با تولید ۱۵ دستگاه
    دومین محصول سریع مکلارن در حال حاضر
    چند ویژگی دیگه هم داشت که در متن گفته شد
    پس قیمت ۴ میلیون دلاری این ماشین چیز عجیبی نیست

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  12. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چه میکنه این بازیکن!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  13. zeg

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (150 ديدگاه)

    به اندازه ناخن کوچیکه شست پای چپ کوئنیگ زگ هم نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۹
    1. AMG GT R

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (658 ديدگاه)

      داداش هیچ میدونی مکلارن در حال حاضر یک از بهترین سوپر اسپرت ساز های جهان هست
      هیچ میدونی سومین تیم برتر فرمول یک هست
      هیچ میدونی ماشین ساخته به نام سنا که کونیگ زگ با ماشینی که دو برابر قدرت به زور تونسته سریعتر باشه
      پس بی خود تعصبی نظر نده

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. MC20

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        اخراج بیش از یک‌چهارم نیروی کاری مک لارن
        ۸ خرداد ۱۳۹۹ خواندن این مطلب ۱ دقیقه زمان میبرد .

        موافقم ۰
        مخالفم ۶
      2. MC20

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        عواقب فراگیری کرونا : مک‌لارن مقر اصلی خود را می‌فروشد . مک لارن با گروه سرمایه گذاری GNL برای فروش مقر اصلی خود به ارزش ۱۷۰ میلیون پوند به توافق رسیده است و انتقال مالکیت در ماه های آینده انجام خواهد شد. با وجود این که مک‌لارن مالکیت بخش فن‌آوری، تولید و مرکز پیشرو را از دست خواهد داد اما برای ۲۰ سال آینده این مقر را از گروه GNL اجاره خواهد کرد، این تحول در راستای تامین نیاز مالی مکلارن در اثر فشار اقتصادی ناشی از فراگیری ویروس کرونا و کاهش آمار فروش رخ داده‌است . مک‌لارن قصد فروش بخش فرمول ۱ را نیز دارد و از سپتامبر سال گذشته میلادی به دنبال مشتری برای آن است.
        مک‌لارن به علت تعطیل شدن خطوط تولید، کاهش شدید فروش محصولات و همینطور عقب افتادن رقابت‌های فرمول یک در سال گذشته میلادی به علت گسترش ویروس کرونا به‌شدت از نظر مالی ضربه خورده است که منجر به اخراج بیش از ۱۲۰۰ نفر از این شرکت شده است.مک لارن به سرعت مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند از بانک ملی بحرین وام گرفت و به دنبال یک وام ۲۷۵ میلیون پوندی دیگر در ازای مجموعه خودروهای کلاسیک و تاریخی شرکت است.

        موافقم ۱
        مخالفم ۴
  14. MC20

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    مک ‌لارن به منظور تلاش برای تقویت صورت وضعیت مالی خودش حین همه‌گیری ویروس کرونا، دفتر مرکزی خودش در ووکینگ را به فروش می‌رساند . فروش و اجاره مجدد دفاتر مرکزی و کمک گرفتن از بانک‌ها برای مشاوره به ما درباره بازپرداخت بدهی‌ها و افزایش سرمایه، بخشی از استراتژی سرمایه‌گذاری مجدد جامعی است که اوایل امسال اعلام کردیم. بنا بر اقدامات کوتاه‌مدتی که در طول تابستان انجام می‌دهیم، این برنامه‌ها منجر به ارائه صورت وضعیت مالی بهتری می‌شوند و تضمین می‌کنند گروه مک ‌لارن چشم‌انداز پایداری برای رشد و سرمایه‌گذاری بلندمدت دارد . این بدون شک دوران چالش برانگیزی برای شرکت ما و به ویژه کارکنان ماست، اما ما قصد داریم به عنوان یک کسب‌وکار کارآمد و پایدار با مسیری مشخص برای بازگشت به رشد، این چالش را پشت سر بگذاریم.
    مک ‌لارن با اشاره به لغو رویدادهای خودرویی، تعلیق تولید محصولات، افت فروش خودروها در سطح جهانی و کاهش تقاضا برای راه‌حل‌های فناورانه، که همگی ریشه در بحران کرونا دارند، از آن‌ها به عنوان دلایل مشکلاتش نام برد .

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2477 ديدگاه)

      اطلاعات شما مال عهد بوقه.
      __مک لارن به سرعت مبلغ ۱۵۰ میلیون پوند از بانک ملی بحرین وام گرفت و به دنبال یک وام ۲۷۵ میلیون پوندی دیگر در ازای مجموعه خودروهای کلاسیک و تاریخی شرکت است.__
      مک لارن چند وقتیه که صندوق سرمایه گذاری عربستان مبلغ ۷۶۰ میلیون دلار توش سرمایه ریخته به طبع وضعش هم با توجه آمار و ارقام که رشد عالی رو نشون میده؛بهبود پیدا کرده.
      به خاطر همینم هست که تا پایان امسال ۷۵ درصد تیم ایندی Arrow رو خریداری خواهد کرد.و همچنین سرمایه گذاری و ورود به مسابقات Extreme e.
      به زودی هم از تونل باد پیشرفته و کاملا جدیدشون رونمایی خواهد شد.
      حالا اگه شما اینا رو به اضافه مطالب بالا که گفتم بحران میدونی بحث دیگه ای هستش.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. MC20

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (697 ديدگاه)

        دوست متین و انگلیسی من ، کرونا پاندمی در عهد بوق نیامد و پر واضح هست که هنوز هم کامل از بین ابنا بشر نرفته است. . این حقایق تلخ اقتصادی ، برای مک لارن و دیگر شرکت های کوچک خودروسازی ، بوجود آمده و متاثر از جریانات همین ۲ ساله است . . من مکلارن رو دوست ندارم ، طرفدارش هم نیستم ، اما به دستاورد هاش ، احترام می گذارم ، خاصه زمانی که می دونم ، کمبود منابع مالی سرشار و نیروی انسانی کارآزموده رو ، در رقابت با ماهی های بزرگ این دریا ، با عنصری به نام نبوغ ، جبران می کنه . . . . این ها محترم . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . من خواستم به AMG GT R عزیز یادآوری کنم ، در معرفی یک شرکت کوچک دست به عصا ، باید کمی واقع بینانه ، نه رویایی ، عمل کرد . سربلند و پاینده باشید .

        موافقم ۰
        مخالفم ۴
  15. Ferrari

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1587 ديدگاه)

    مک‌لارن تبحر خاصی در ساخت سوپرکارهای زشت پیدا کرده. سنا، اسپیدتیل و حالا سابر

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۳
    1. new RAMIN

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1971 ديدگاه)

      (مک‌لارن تبحر خاصی در ساخت سوپرکارهای زشت پیدا کرده. سنا، اسپیدتیل و حالا سابر)
      هان؟تمام این ۳ خودرو که اسم بردید جزوه زیباترین طراحی ها هستن و بسیار آیرودینامیک هستن… بد شما میگی زشت!

      این عکس هارو ببین(به ترتیب سنا،اسپیدتیل ،سابر هستن)
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/07/amalgam-mclaren-senna5.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/08/mclaren-special-operations-albert-speedtail-side-767×431.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/10/2021-mclaren-sabre-104-1626790428-767×511.jpg
      من خودم با فلسفه هایپر خودرو و سوپر اسپرت حال نمیکنم. من دلیلی نمیبینم این همه بهشون پول بدم. مگر طرف میدان لامبورگینی باشه تا نظرمو جلب کنه اونم فقط به خاطر مهندسی تنفس طبیعیش. ولی مکلارن واقعا تو این چند ساله نظرمو عوض کرده. طراحی هاش بسیار جذاب و مهندسی بسیار عالی داره. بعد شما میگی زشت؟😐

      خدارا شکر من فن انگلیس و مکلارن نیستم ولی کامنت شما از پایه با تعصب هست ، با احترام به نظرت

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. Ferrari

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1587 ديدگاه)

        چون شما خوشت اومده منم باید از این ماشینها خوشم بیاد؟ شما یه طوری میگی من خوشم میاد انگار شخص خاصی در صنعت خودرو هستید. یکبار کریستین کوئنیگزگ تو یه نمایشگاهی گفت مکلارن سنا خیلی زشته منم دقیقا همون نظر رو دارم
        نکته دوم ائرودینامیک و زیبایی طراحی باید درکنار هم باشن و هیچکدوم نباید فدای دیگری بشه مگر اینکه پای مسابقات وسط باشه که ایرودینامیک ارجحیت پیدا میکنه. زیبایی اسپیدتیل فدای ایرودینامیکش شده و این مورد پسند من نیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۶
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    ظاهرش رو بیشتر از سنا دوست دارم،اما خب بازم چندان طرفدار ماشیناش نیستم…

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  17. مهدی

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1031 ديدگاه)

    ترکیبی از سنا و اسپیدتیل

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا