مرحلهٔ نهایی، گروه سیزدهم، سدانهای فوق لوکس
رولزرویس فانتوم
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷
نسل کنونی: هشتم
پلتفرم: معماری لوکس رولزرویس
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
گارانتی: چهار سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: سکوت فوقالعاده، کابین هنرمندانه، سواری و رفتار بسیار آرام و راحت
نقاط منفی: قیمت بسیار گران، مصرف سوخت بالای پیشرانهٔ V12
مرسدس-مایباخ S650
تاریخ معرفی: نمایشگاه چنگدو ۲۰۱۵
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین سطح بالا، صندلیهای عقب فوقالعاد راحت و لوکس هستند، خودروی بشدت سریعی است
نقاط منفی: هنوز هم تا حد زیادی یک S کلاس است، سیستمهای رانندگی خودکار به بهبود و ارتقاء نیاز دارن
مقایسهٔ مشخصات فنی
مایباخ S650 | رولزرویس فانتوم | |
پیشرانه | ۶ لیتری V12 | ۶.۷۵ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۹۰ گرم/کیلومتر | ۳۱۸ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۴۰۰ کیلوگرم | ۲۵۶۲ کیلوگرم |
طول | ۵.۴۵ متر | ۵.۷۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۳۷ متر | ۳.۵۵ متر |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر | ۵۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۴ یا ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۶۵,۷۵۱ پوند | ۳۶۴,۱۲۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۱۶۵,۷۵۱ پوند | ۳۶۴,۱۲۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۹۹,۶۹۵ دلار | ۴۵۲,۷۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۱۹۹,۶۹۵ دلار | ۴۵۲,۷۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10307193]
اسماعیل
۱۱ خرداد ۱۴۰۳من کلا خودروساز های آلمانی خصوصا BMW و مرسدس بنز رو به آمریکایی ها و انگلیسی ها و ایتالیایی ها ترجیح میدم .
سپیتام
۱۲ خرداد ۱۴۰۴تو داری میگی ب ام و با بنز رقابت کنه چون فانتوم صد البته لوکس تره به اون رایی میدم که فانتوم مال ب ام و هست حالا روی هر چی بنز دوست بود پایین امد؟ یا این هم بگم که بنتلی هم مال آئودی یا حتی میباخ به اندازه ب ام و و آئودی لوکس نیست.
سپیتام
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اگه بخواهم چیزی بگم تنها چیزی میگم اینکه ب ام و از میباخ لوکس تره . شما میگین چرا؟ خب مفصله اینکه رولز رویس تحت مالکیت ب ام و است بخاطر همین آنقدر ابهت داره که بنز در مقابلش قوطی کنسروه ، حالا میگین بنز لوکس تره تا رولز رویس و بنتلی که به ترتیب مال ب ام و و فولکس واگن هستن بعدش همه قطعات فانتوم مال سری ۷ هست پس خواهشا آنقدر نگین بنز بی رقیبه در برابر آلمانی های دیگه و اینو بدونید که به پرستیژ فولکس و ب ام و نمیرسه
از نظر لوکس بودن در رتبه اول ب ام و هست ، بعد بنتلی فولکس، بعد لینکلن، بعد کادیلاک، بعد لکسوس