مرسدس بنز

اعلام رسمی قدرت مرسدس C63 AMG جدید: ۶۷۰ اسب بخار!

مدت‌های است که میدانیم در نسل بعدی مرسدس C63 AMG پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی جای خود را به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ۲ لیتری چهار سیلندر توربو خواهد داد اما خروجی دقیق این سیستم را نمی‌دانستیم. هفتهٔ گذشته اما در جریان مسابقات ۲۴ ساعتهٔ نوربرگ‌رینگ، مرسدس یک پروتوتایپ از این خودرو را با پوشش‌های استتاری سبک به نمایش درآورده و برخی مشخصات آن را به رسانه‌ها اعلام کرده است. زیر کاپوت C63 جدید همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ M139 متعلق به هاچ‌بک A45 S قرار می‌گیرد اما این موتور در اینجا به‌صورت طولی نصب می‌شود و قدرت آن از ۴۲۱ اسب بخار به ۴۷۰ اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، موتور الکتریکی که از AMG GT63 S E-Performance قرض گرفته شده و در عقب نصب می‌شود نیز حداکثر ۲۰۱ اسب بخار دیگر به توان موتور بنزینی اضافه می‌کند. با ترکیب قدرت این دو موتور، مجموع خروجی سیستم به ۶۷۰ اسب بخار می‌رسد که رقم بسیار چشمگیری است. این یعنی نسل جدید C63 حدود ۱۶۰ اسب بخار از نسل کنونی خود و همین‌طور بی‌ام‌و M3 کامپتیشن قوی‌تر خواهد بود. گشتاور این سیستم نیز ۷۵۰ نیوتن متر است که افزایشی ۵۰ نیوتن متری را نسبت به نسل کنونی نشان می‌دهد. البته حداکثر قدرت موتور الکتریکی به‌صورت موقتی و در بازه‌های ۱۰ ثانیه‌ای ارائه می‌شود و قدرت مداوم آن ۹۴ اسب بخار است.

به گفتهٔ مرسدس، هرچند قوای محرکهٔ نسل بعدی C63 پیچیده‌تر بوده و قطعات الکترونیکی زیادی دارد اما وزن آن کمتر از موتور V8 قبلی خواهد بود. این موضوع نه‌تنها وزن روی محور جلو را کاهش می‌دهد بلکه مرکز ثقل خودرو را هم پایین می‌آورد. C63 جدید همچنین به سیستم هیبریدی خفیف با یک استارت ژنراتور ۴۸ ولتی هم مجهز است تا پیچیدگی آن بازهم بیشتر شود! خروجی این قوای محرکهٔ پیشرفته اما توسط همان گیربکس ۹ سرعتهٔ قبلی انتقال پیدا می‌کند. البته برخلاف نسل‌های قبلی C63 که همگی محرک عقب بودند، نسل جدید به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز می‌شود که البته بیشتر نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. این سدان پرفورمنس همچنین از سیستم تعلیق تطبیقی و فرمان گیری چرخ‌های عقب هم برخوردار خواهد بود.

جلوپنجرهٔ پانامریکانا با سه ورودی هوای بزرگ در زیر آن، رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S و چهار سر اگزوز در عقب نیز از ویژگی‌های ظاهری این ماشین خواهند بود. نسل بعدی C63 در دو نسخهٔ سدان و استیشن تولید خواهد شد و نسخه‌های کوپه و کانورتیبل آن با ادغام در نسخه‌های کوپه و کابریولت E کلاس، تحت مدل واحدی بنام CLE عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده پوشش‌ها از چهرهٔ نسل جدید C63 کنار برود. عرضهٔ این خودرو به بازار نیز احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ صورت خواهد گرفت.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (737 ديدگاه)

    این سی کلاس محشرهههههه
    هیچ عیبی ازش نمیشه گرفت
    فقط کاش مرسدس طراحی چراغ های عقب محصولات جدیدش تو فیس لیفت بهتر میکرد. چندان مطابقت نداره با نمای جلوی با ابهتش

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۲
  2. AMANTE

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (721 ديدگاه)

    گرد و تپل پرقدرت، این قدرت و گشتاور برای ماشینی در این سایز زیادی هست و فقط یکجور خودنمایی هست.

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۶
    1. محمدرضا

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (579 ديدگاه)

      دیگه از موقعی که الکتریکی اومده.قدرت مثل نقل نبات شده دیگه.مثل قبلا قدرت بیشتر برابر با استهلاک بیشتررنیست

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۰
  3. هیچکس

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    درود و سپاس از شما
    بهتر بود بجای “اعلام قدرت رسمی….” می‌نوشتید “اعلام رسمی قدرت….”
    قدرت ماشین که رسمیت نداره اما هر چیزی را میشه رسماً اعلام کرد.
    با احترام

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
  4. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (406 ديدگاه)

    مرسدس رو دوره ها ، معلوم نیست کجا گنج پیدا کردن انقد دست و دلبازانه دارن خرج میکنن 😂

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱
    1. R@m!n

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2246 ديدگاه)

      البته خرجاشونو کردن و فقط دارن بین ماشینای مختلف پاس کاری می کنن.

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۰
  5. محمد

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (584 ديدگاه)

    یا خدا ، پیشرفت به این میگن احتمالا مثل نسل فعلی یه نسخه داغ تر با پسوند s هم تولید کنن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  6. GMA

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1629 ديدگاه)

    اگه واقعا سبک تر از نسل قبل باشه محشره!

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  7. Dian

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    به این میگن مهندسی آلمانی

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  8. Hadi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (119 ديدگاه)

    این قدرت و گشتاور خیلی خفنیه براش این ماشین و از همه رقیباش بهتره…
    ولی هیچی V8 نمیشه حتی با قدرت کمترش…

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  9. Hadi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (119 ديدگاه)

    این قدرت و گشتاور خیلی خفنیه براش این ماشین و از همه رقیباش بهتره…
    ولی هیچی V8 نمیشه حتی با قدرت کمترش…
    C63s نسل قدیم بی نظیره…

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  10. javadhy

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (306 ديدگاه)

    به شدت شیفته این ماشین شدم و منتظر رونماییشم فقط امیدوارم مرسدس بنز با ایجا این همه پیچیدگی اصطحلاک ماشینو حفظ کرده باشه در مقایسه با نسل های قبل

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  11. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    الان از ۴ سیلندر ۴۷۰ گرفته راحت و پاکیزه بعد ۶ سال از انجین اف۱ زیر ۶۰۰ اسب.که کلی درد سر به همراه داره.صداش هم مالی نبود.والکری کار بهتری کرد و لذتی بی نهایت از شنیدن صدای انجین تنفس طبیعی و ۱۰۰۰ اسبیش میبریم.کاش بنز یه انجین تنفس طبیعی مخصوص این هیولا میساخت.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۷
    1. امین

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (455 ديدگاه)

      حق گفتی دیسلایک هات از تعصب بعضیاس وگرنه ای ام جی وان قدرتش کمه انجینش ضعیف(انجین اف ۱ ختنه شده)شتاب در حد کوروت ادعا در حد خدایان روم باستان وزن در حد ۹۱۸ اسپایدر ۲۰۱۰ تایم پیست دیدنی خواهد بود😂 صدا هم که نداشت بهتر بود(صدای زنبور)

      موافقم ۴
      مخالفم ۸
      1. IMAN99

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (820 ديدگاه)

        بیا پایین سر جدت مرسدس ای ام جی وان در درجه اول به رخ کشیدن تکنولوژی و مهندسی و توانایی مرسدس در جاده ای کردن خودروی فورمولا یک و مهندسی اونه
        اون ماشین یه شاهکار مهندسیه و نشون میده که ساختن همچین چیزی با بالاترین مهندسی و تکنولوژی کار هرخودروسازی نیست مگر فراری یا یک شرکت امریکایی که بالاترین تکنولوژی ها در اختیارش باشه بتونه یه چیزی در حدش بسازه
        شما توان درک عظمت اون ماشین رو ندارین نظر مفت ندین لطفا

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    2. RezaRs

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (144 ديدگاه)

      حاج یانکی یه poop ی خوردن نتونستن جمعش کنند به بزرگی خودت ببخش باز دمشون گرم ول نکردن ادامه دادن😂💔

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. R@m!n

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    حتی اگر ۲۰۰۰ اسب قدرت داشته باشه هیچ چیزی جای اون خرناسه هشت سیلندرشو نمی گیره .

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳
  13. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (505 ديدگاه)

    بنظ مرصدث بنض هم بنز های قدیم

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۲
  14. RezaRs

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    محشر شد

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  15. Jdm باز

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    عالیه
    واقعا بنر خیلی عالی داره پیش میره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  16. علی جردن

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    موتور ۴ سیلندر اگه شتاب بوگاتی داشته باشه هم دوس داشتنی نیست من یه موتور V6 & V8 مثلا ۵۰۰ اسب بخاری رو به یه موتور ۴ سیلندر ۷۶۰ اسب بخاری یا اصلا هزار اسب بخاری نمی دم

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
    1. عجب

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یکم کاش می‌خواندید درست یا سواد داشتید نوشته موتور v8 داره این مدل مرسدس تازه نه فقط v8 بلکه موتور الکتریکی برای تامین بیشتر توان هم داره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا