مرسدس بنز

عملکرد ایمن مرسدس بنز C کلاس 2023 در تست گوزن

مرسدس بنز C کلاس ۲۰۲۳ به تازگی در تست ایمنی گوزن شرکت کرده است. این تست ایمنی فقط به جلوگیری از برخورد با مخروط‌های رنگی قرار داده‌ شده در مسیری مشخص محدود نمی‌شود بلکه هدف از آن بررسی هندلینگ خودرو در موقعیت‌های اضطراری است. این بار مرسدس بنز C 300 e مدل ۲۰۲۳ از بین مخروط‌ها عبور کرده و این خودروی پلاگین هیبریدی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

C کلاس در اولین تست خود با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت وارد مسیر تست شده و با دو مخروط برخورد کرده است هرچند راننده می‌گوید سیستم فرمان خودرو عکس‌العمل خوبی در برابر تغییر مسیرهای ناگهانی و سریع داشته است. بهترین رکورد این خودرو سرعت ۷۳ کیلومتر در ساعت است که سیستم تعلیق اقدام به کنترل تکان های بدنه می‌کند. مرسدس بنز C کلاس ۲۰۲۳ همچنین تست اسلالوم را در ۲۴.۲ ثانیه کامل می‌کند. بهترین رکورد در این تست پولستار ۲ برد بلند با دو پیشرانه و پکیج پرفورمنس بوده که زمان ۲۲.۸ ثانیه را ثبت کرده است. بی ام و i4، لکسوس NX 350h و پژو ۳۰۸ هیبرید نیز تست اسلالوم را در ۲۴ ثانیه پشت سر گذاشته‌اند.

مرسدس بنز C 300 e از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و واحدی الکتریکی استفاده می‌کند. این سدان آلمانی قدرت ترکیبی ۳۰۸ اسب بخار خود را از طریق گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند. C کلاس موردبحث برای رسیدن از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۶.۱ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعتش به ۲۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین برای رسیدن شارژ باتری از ۱۰ به ۸۰ درصد به ۲۰ دقیقه زمان نیاز خواهد بود.

C 300 e در آمریکا عرضه نمی‌شود و بجای آن مدل‌های C 300 و C 300 4Matic در دسترس هستند. هر دو خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کنند. مدل اسپرت تر AMG C 43 نیز وجود دارد که اواخر امسال از راه می‌رسد و پیشرانه ۲ لیتری توربوی آن خروجی ۴۰۲ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر را ارائه می‌کند. سال آینده نیز مدل C 63 S E پرفورمنس از راه خواهد رسید، مدلی که قوای محرکه ۲ لیتری پلاگین هیبریدی دارد و قدرت ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲۰ نیوتون متر را در دسترس خریداران قرار می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Alan.r

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    مثل همیشه عالی
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 47
    مخالفم 12
  2. امیرحسین

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    بنزای تو نمایشگاه های ایران برای خریدنشون خیلی قشنگترن صدای موتور هم دارن مخصوصا سی ۲۰۰ ۲۰۱۴

    موافقم 2
    مخالفم 38
    1. Erfan

      ۱۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      اگر بحث صدای موتور باشه برای کلاس cهای موجود در ایران فکر نکنم هیچ کدوم به پای .c350 2011 برسن

      موافقم 18
      مخالفم 0
      1. Erfan

        ۱۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (536 ديدگاه)

        برای سال های ۲۰۱۲تا۲۰۱۴ موتور ۱.۸توربو رو اصلا دوست ندارم

        موافقم 4
        مخالفم 1
  3. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    بنز قلبه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. Just toyota

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    The best or nothing 😎😎🇩🇪🇩🇪💪

    موافقم 10
    مخالفم 3
  5. Khosrow

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تست اول و برخورد اول با مخروط ربطی به هندلینگ نداشت / راننده دیر فرمون داد و برخورد کرد ..

    موافقم 13
    مخالفم 4
  6. امیرحسین عسگری

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بنز فقط بنز e350 2012

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا