مرسدس بنز

تخته گاز با مرسدس-ای ام جی E63S مدل ۲۰۲۳ در اتوبان

مرسدس-ای ام جی قبلاً کار توسعه نسل بعدی E کلاس را شروع کرده اما پرچم‌دار فعلی خانواده یعنی E63S هنوز هم ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این خودرو از قوای محرکه قدرتمند و ویژگی‌های لوکس زیادی برخوردار بوده و در اتوبان نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جدیدترین ویدئوی منتشر شده از عملکرد مرسدس-ای ام جی E63S در اتوبان نشان دهنده توانایی‌های این هیولای آلمانی خواهد بود. این استیشن پرقدرت به نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۶۰۳ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر مجهز است. سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic مرسدس بنز نیز باعث می‌شود این خودرو حتی در سرعت‌های بالا نیز پایداری مثال‌زدنی داشته باشد. مرسدس می‌گوید E63S در صورت استفاده از پکیج سفارشی راننده حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت.

راننده این خودرو سری به اتوبان زده و سرانجام پدال گاز را فشار می‌دهد. سرعت‌سنج خودرو در یک چشم بر هم زدن رقم‌های بالا را نشان می‌دهد و در نهایت به عدد ۳۰۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد که اندکی بالاتر از رقم رسمی اعلامی توسط مرسدس بنز است. این پرفورمنس برای یک استیشن خانوادگی که دارای صندلی‌های راحت، تجهیزات ایمنی فراوان و… است عملکردی احساس‌برانگیز به شمار می‌رود. در واقع مرسدس-ای ام جی E63S به همین خاطر ساخته ‌شده است.

اوایل سال جاری میلادی بود که مرسدس اقدام به عرضه خودروی E63S فاینال ادیشن کرد تا آماده معرفی نسل بعدی آن شود. فاینال ادیشن آخرین E کلاس ۸ سیلندر است زیرا این شرکت با پیشرانه‌های درون‌سوز حجیم خداحافظی کرده و از قوای محرکه هیبریدی کم‌حجم و برقی استفاده خواهد کرد. E63 جدید از پیشرانه برقی و باتری به همراه نیروگاه درون‌سوز استفاده خواهد کرد و شاید همان قوای محرکه C63 جدید در آن دیده شود. این مجموعه در C63 قدرت ۶۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۱۹ نیوتون متری تولید می‌کند.

به نظر می‌رسد مرسدس در آینده نزدیک نسل جدید E کلاس را حداقل در نسخه‌های عادی معرفی خواهد کرد چراکه نسخه‌های پیش‌تولیدی با پوشش‌های استتاری کمتری رؤیت شده‌اند. تا پایان سال جاری میلادی زمان کمی باقی مانده و شاید معرفی این خودرو اوایل سال آینده باشد. نسخه داغ‌تر و هیبریدی E63 به این زودی‌ها پدیدار نخواهد شد به همین خاطر از ویدئوی نسل فعلی E63S واگن نهایت لذت را ببرید چراکه دیگر خبری از این قوای محرکه نخواهد بود…

بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4816 ديدگاه)

    عالیه ولی من هنوز دلم پیش آئودی RS6 آوانت شوتینگ بریک گیره

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۲۰
  2. عارف

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (263 ديدگاه)

    دمش گرم ۳۰۰ تا تو اتوبان، خیلی خوب بود

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۱
  3. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (948 ديدگاه)

    E63 و m5 و rs7 یه زمانی در زمینه پرفورمنس پادشاهی میکردن ( هر چند دیگه دورشون تموم شده ) و الان دیگه باید منتظر نسخه های برقی از این ۳ غول آلمانی باشیم ، i5 که احتمالا اوایل ۲۰۲۳ رونمایی بشه و پیش بینی ها بر اینه که نسخه پرفورمنسی خواهد داشت که از m5 سریع تره ، در مورد e63 هم گمانه زنی های زیادی وجود داره ولی من میگم قراره eqe برقی جانشینش بشه و کلا e کلاس با پیشرانه های درونسوز ظرف ۲ یا ۳ سال آینده خداحافظی کنه ، آئودی هم که رسما اعلام کرده تمامی محصولات rs رو تا سال ۲۰۲۷ برقی میکنه و حتی میخواد r8 افسانه ای هم به صورت یه کوپه ۱۰۰۰ اسبی الکتریکی برای رقابت با تسلا رودستر روانه بازار کنه ، در کل در آینده نه چندان دور شاهد عرضه خودروهایی با شتاب دیوانه کننده ، طراحی فضایی و آپشن های بیشمار و سیستم های خودران خواهیم بود که البته ویژگی مشترک همه آنها سکوت است

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۷
  4. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    استیشن اینقدر تو المان و اتریش طرفدار داره که خداااااا میدونه ولی سلیقه ما ایرانی ها نیست

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱
    1. Reza Waffen SS

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4816 ديدگاه)

      چرا هست منتها ایرانی جماعت چون محروم هستن از استفاده تکنولوژی و . . . های دنیا همین شاسی و هاچبک های چینی رو به چشم آفرودر و استیشن قدرتمند و گنگ میبینن و سطح توقعاتشون پایینه

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۴
      1. ناشناس

        ۱۳ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (948 ديدگاه)

        بله متاسفانه خیلی از خودرو هایی که در ایران لوکس حساب میشن ( در واقع تو بازار های جهانی اقتصادی بیش نیستن ) تو کشوری که ب ام و x4 رو با قیمت بنتلی بنتایگا میفروشن یا تویوتا راوفور رو با قیمت x5 m ، باید درش و تخته کرد 😔

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۰
        1. Hamilton1970

          ۱۳ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (114 ديدگاه)

          نباید درش رو تخته کرد، باید از نو ساختش:)

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۴
    2. Hamilton1970

      ۱۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (114 ديدگاه)

      اتفاقا هست فقط چون این خودرو ها تو ایران زیاد وارد نشدن معلوم نشد (که اشاره نمیکنم چرا، خودتون میفهمید)

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. پدرام

    ۱۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    عالیه اما به نظرم تو این کلاس طراحی آئودی rs6ا آوانت هماهنگ تره

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا