مرسدس بنز

مرسدس AMG One به دلایل قانونی اجازه تردد در آمریکای شمالی را ندارد

پس از تأخیری طولانی، مرسدس بالاخره نسخهٔ تولیدی AMG One را معرفی کرد. این خودرو یکی از پیچیده‌ترین و باورنکردنی‌ترین هایپرکارهایی است که تاکنون به جاده‌ها آمده است اما به گفتهٔ مرسدس، این هیولای ۱۰۵۰ اسب بخاری امکان تردد در جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا را نخواهد داشت. این یعنی کسانی که در آمریکای شمالی این خودرو را خریداری کرده‌اند نمی‌توانند با آن رانندگی کنند. مرسدس بنز با خریداران آمریکایی و کانادایی تماس گرفته و به آن‌ها اطلاع داده است که One به آمریکای شمالی نخواهد آمد.

این شرکت در نامه‌ای در این رابطه گفته است:

AMG One با یک هدف توسعه پیدا کرده که آن انتقال مستقیم قوای محرکهٔ فرمول یک تیم قهرمان AMG پتروناس به جاده‌ها است. تطبیق قوای محرکهٔ فرمول یک در خودرویی جاده‌ای بی‌سابقه است. هرچند پیشرانهٔ این خودرو منشأ مسابقه‌ای دارد اما توسعه و اصلاح مداوم آن، ما را با یک تصمیم دشوار برای بازار ایالات‌متحده مواجه کرده است. به‌منظور حفظ شخصیت منحصربه‌فرد پیشرانهٔ فرمول یک، ما به این نتیجه رسیدیم که رعایت استانداردهای جاده‌ای ایالات‌متحده، پرفورمنس و شخصیت رانندگی One را به خطر می‌اندازد؛ بنابراین، ما تصمیم به ارائهٔ این خودرو برای استفاده در جاده‌های اروپا گرفتیم

بااین‌وجود، هنوز هم خریداران آمریکایی One می‌توانند با استفاده از قانون معافیت «نمایش»، از طریق دولت فدرال One را به ایالات‌متحده ببرند. این قانون واردات خودروهایی مثل One را مجاز می‌کند اما میزان پیمایش آن‌ها به تنها ۴ هزار کیلومتر در سال محدود خواهد بود. از طریق همین قانون تاکنون خودروهایی مثل مک‌لارن اسپیدتیل، کونیگزگ One:1 و بوگاتی EB110 به ایالات‌متحده وارد شده‌اند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ضد حال به توان دو😐

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۳
    1. FTB

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (739 ديدگاه)

      وقعا خیلی دلیل بدی بود ….

      من ر وقت اینو میبینم میگم سلام فرمانده

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱۵
    2. Mustang shelby gt 350

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (54 ديدگاه)

      خو داداش تو تو آمریکا یا کانادایی؟ اگه هم هستی پولشو داری؟ غم اونارو چرا میخوری؟

      موافقم ۵۶
      مخالفم ۴
      1. GMA

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        غم نخوردم که 😂،ولی واقعا مسخره هست بعد سال ها اینطوری بشه آخرش🙂

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۱
    3. ممد ژانگولر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2630 ديدگاه)

      یعنی هیچ آسفالتی جوابگوی بوکسه باد کردنهای این ابر خودرو نمیشه

      همچنین صدای طنین اگزوز و انجین این ماشین آبرو برای رقبای آمریکایی نذاشته

      بایدم تحریمش کنن

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۴۸
      1. viper2

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (741 ديدگاه)

        عزیز من رقبای امریکایی شاید نمیخوان با این رقابت کنن . اونا ماسل کار دارن . براشون راحتی و حس لذت دود کردن لاستیک و ‌…. مهمه اصلا سبکشون با این اسطوره مرسدس بنز فرق میکنه . ماشینای سوپراسپرت امریکایی بیشتر برای شتاب گیری و دونات و برنوت هستن اما این یه ماشین کاملا پیست محور و هیچ کدوم نمیتونه ابروی دیگری رو ببره . بعدشم هر وقت گاز خوردن ماشین امریکایی دیدی بعد بیاین نظر بدین . حتی من گاز خوردن بنز ۱۲ سیلندر رو هم دیدم همین هفته پیش . باور کنید امریکایی صداش قشنگ تره . کاری به فنی ندارم . اقا اصلا فنی بنز خدا امریکایی بدترین ماشین ..

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۴۰
        1. ممد ژانگولر

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          داداش وایپر ما که نگفتیم آمریکایی بده یا عخه
          ولی آمریکایی در حد و اندازه این خودرو فعلا ندارن

          یلشون میشه فورد جی تی که خودم عاشقشم ولی این حضرت کجا اون حضرت کجا
          خود آمریکاییها جلوی مرسدس بنز فرش قرمز پهن میکنن و سجده میکنن

          شما با این ماشین از جلوی کاخ سفید رد بشی رئیس جمهور آمریکا وسط مصاحبه باشه ول میکنه میاد اینو ببینه یا باهاش عکس بگیره اونوقت شما میگی آمریکاییها از این بالاتر دارن ؟!!

          موافقم ۲۹
          مخالفم ۱۴
        2. viper2

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (741 ديدگاه)

          من کی گفتم امریکایی بالاتره این . این مرسدس بنز ماشین نیست اسطوره هست پادشاه هست . ولی میگم امریکایی اگه رقیبی برای این الان ندارند چون خودشون اهل دلن و برای لذت ماشین میسازن نه برای رقابت متوجه ای ؟ من اصلا نگفتم این بهتره یا امریکایی . چون اصلا ماسل امریکایی سبکش زمین تا اسمون با این فرق میکنه . هر دوشم قابل احترامه .

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۶
        3. ممد ژانگولر

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          پس با هم هم نظر هستیم فقط سو تفاهم بوده 💐

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        4. javadhy

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (304 ديدگاه)

          فازت چیه چی میگی اصن آمریکا رقیب اینو نمیسازه چون اهل دله؟ آخه آمریکا اصن بلده موتور فرمول یک بسازه (یه تیم haas هست که اونم چیز خاصی نیست) که بعد بخواد بیاد ماشین جاده ای باموتور فرمول یک بسازه
          لامصب زیر هر پستی میایم تو هستی داری در مورد آمریکا حرف میزنی آخه زیر مطلب هایپرکار آلمانی کی میاد در مورد ماسل کار آمریکایی حرف میزنه، به جای اینکه بیای این چرت و پرتا رو اینجا بنویسی برو خودتو برا کلاس نهم آماده کن

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۴
      2. viper2

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (741 ديدگاه)

        چی میگی . خوب ممد ژانگلور میگه ابروی هر چی امریکایی هست میبره من میگم اصلا امریکا رقیبی برای این نداره . بعدشم من حاضرم شما هر سوالی از کتاب نهم خواستی بپرس از من . البته وقتی شما پرسیدی منم از اون حمید میپرسم تا حساب کار دستش بیاد . هیچ وقت یادم نمیره که همین حمید که اینقدر ادعاش میشه فرق گژن پین و شاتون رو نمیدونست و من همشو به اینا توضیح دادم . هیچ وقت یادم نمیره . در ضمن همین حمید اگه جرات داره یه فیلم از رانندگیش بفرسته شاید اون کلاس هشتم باشه . همین پورشه ۹۱۱ بیاد یه فیلم از رانندگیش بفرسته بینم .

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
        1. ممد ژانگولر

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2630 ديدگاه)

          کدوم حمیدو میگی داداش وایپر؟!!

          حمید کروات خودمونو میگی؟!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. javadhy

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (304 ديدگاه)

          من مشکلم با اینه که تو زیر هر مطلبی چه آلمانی چه ژاپنی و… داری در مورد آمریکا حرف میزنی خود من قبلا یه بار ازت فرق موتور ۴۲۶ و ۴۴۰ رو پرسیدم، تو برام تویه کامنت طولانی، خیلی کامل و دقیق توضیح دادی به شدت لذت بردم و حال کردم دوباره میگم بیا اصن زیر مطلب آمریکایی ۱۰۰ تا کامنت بزار زیر این مطلبم ممد ژانگولر اون حرفو زد که البته حرف درستیم بود تو چرا درجا میای قیمه ها رو میریزی تو ماستا بازم چی بگم تهش که به من نیست چی میخوای بنویسی هر چی دل تنگت میخواد پاشو بنویس ولی اگه منطق به خرج بدی اینکارو نمیکنی

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        3. Porsche 911

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (739 ديدگاه)

          شما به بزرگیت ببخش رویابین👍

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        4. viper2

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (741 ديدگاه)

          اوکی حتما اشتباه از من هست.

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
        5. javadhy

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (304 ديدگاه)

          👏👏👍

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7202 ديدگاه)

      فکر نمیکنم سالی ۵۰ کیلومتر هم با این اعجوبه کسی رانندگی کنه و داشتنش هم دست‌کمی از خرید جواهر و سرمایه‌گذاری نداره !

      مبارک مانی خوشبین باشه .

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۳
    5. کافر مقدس

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      نگران آمریکایی ها نباش خودشون فراری sf90 دارن

      اون پایین هم نوشته که با فلان قانون سال ۴هزار کیلومتر میتونن تو آمریکا پیمایش کنن . در حالت عادی ش هم کسی با هایپرکار سالی ۴هزار تا راه نمیره . همیشه کلکسیون میشن و سالها بعد ۶برابر قیمت فروخته میشن

      هایپر کار رو همیشه خرید و فروش کردن تا اینکه بیان سوار شن

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۱
    6. کیانوش

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (342 ديدگاه)

      خریدار های این خودرو حتی ماشین های ارزون ترشون هم سالی چهارهزار کیلومتر راه نمیرن فک نمیکنم مشکلی باشه واسشون

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  2. R@m!n

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    این ماشین تعلیق پوشراد داره که اصلا تو جاده قابل روندن نیست.

    کسی که این ماشینم می خره تو کل عمر این ماشین هزار کیلومترم باهاش نمیره.

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۲
    1. GMA

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      اطلاع دارید تعلیق والکری چطور هست؟ آیا امکان استفاده تو جاده را داره؟! یا بیش از حد خشکه؟

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
      1. R@m!n

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        اونم پوشراده با این تفاوت که تغییراتی انجام دادن تا تو شهرم قابل روندن بشه و با یه سیستم مدیریت فعال ترکیب کردن.

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۱
    2. F

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (110 ديدگاه)

      میشه بیشتر درمورد این سیستم تعلیق پوشراد توضیح بدید که چرا نمیشه در جاده روندش

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        تعلیق پوشراد برای ماشین های فرمول ۱ هست. این تعلیق بر خلاف نمونه های شهری که عمودی نصب میشن به صورت افقی و موازی با زمین نصب میشه و باعث میشه مرکز ثقل بیاد پایین و چابکی و هندلینگ به حداکثر برسه که البته این مزایا فقط بدرد پیست میخوره و تو جاده تمام ضربه هارو به کابین منتقل می کنه چون عملا عامل بازدارنده ای وجود نداره که ضربه ها رو جذب کنه.

        این خیلی خیلی خلاصه بود.

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۲
      2. رامتین

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2454 ديدگاه)

        این سیستم تعلیق فقط برای فرمول۱ هست. البته علاوه بر پوشراد، سیستم پولراد هم داریم. ترجمه فارسیش میشه سیستم تعلیق میله فشاری در مقابل میله کششی. هر دو تقریبا مشابه اند و براحتی هر گونه برآمدگی و دست انداز در مسیر را کنترل میکنند. کنترل کاملا اتوماتیک روی چرخها دارند. بیشک در خودروهای فرمول۱ دیدید که میله هایی وارد بدنه خودرو میشند. این همون سیستم مذکور هست. کلا یک سیستم جذابه. اما مثلا SF90 تعلیق ویشبون داره.

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۰
      3. Swedish Arrogant Tiger

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1801 ديدگاه)

        نیازی نیست پیچیدش کنیم! پوش راد و پول راد هم سیستم های خیلی متفاوتی از نمونه‌های عادی نیستن و لزومی هم نداره فنر ها حتما افقی باشن، جذب ضربات هم همچنان توسط کمک انجام میشه.
        تفاوت فقط تو لینک های نگهدارنده و اهرم بندی هاست.

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
  3. Nima

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    یعنى آخرشم نتونستن کاملا جاده ایش کنن.

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۹
    1. - A M I R -

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (710 ديدگاه)

      همونطور که در متن اشاره شد خودروهایی مثل اسپیدتیل هم تحت معافیت (نمایش) وارد ایالات متحده شدن، پس انتظاری از ماشینی که موتور F1 روشه نیست. ضمن این که وقتی همچین معافیتی وجود داره دلیلی نداره که مرسدس به قول خودش پرفورمنس رو محدود کنه. کسایی که این ماشینو میخرن براشون ۴ هزارکیلومتر در سال زیاد هم هست، امثال one قراره صرفا تو پارکینگا کنار بقیه جواهرات کمیاب بخوابن.

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱
    2. ایلیا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      هایپرکارا معمولا اینجورین

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  4. Nima

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1584 ديدگاه)

    البته ۴ هزار کیلومتر در سال براى این ماشینا زیادم هست😁

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
  5. سعeد

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    کجان اونایی که دیس لایک میدادن این همه ادعا آخرم جاده ای نشد یعنی استون مارتین بدبخت بیچاره تونست والکری رو کامل جاده ای کنه ولی بنز که رو گنج نشسته و ۵ سال وقت داشت نتونست تففف . ۵۵ تا مشتری از آمریکا بودن واقعا متاسفم برای بنز و لوئیس همیلتون

    انتقال مستقیم قوای محرکهٔ فرمول یک تیم قهرمان AMG پتروناس به جاده‌ها است

    تیم قهرمان چرا امسال به تته پته افتاده؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۶۹
    1. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1158 ديدگاه)

      به به
      کامران سعید
      تویی که میای به منم توهین میکنی!
      پدال واقعا مسخره بازی در میاره که به یه مشت تعصبی مثل تو احازه میده بیان تو سایت!
      جالبه جوابشونم میدی پاک میشه!
      این یارو چند وقت پیش اومده میگه لیبل مثبت ۱۴ بزنن تو سایت که هر کسی وارد نشه
      یا لوییس همیلتونو هیت میکنه
      بنزم هیت میکنه
      به عالم و آدمم توهین میکنه
      پدالم عین چی مواظبشه که مبادا ناراحت بشه
      واقعا که

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۴
    2. محسن

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (76 ديدگاه)

      استاد تو که اینهمه ادعا داری بیا برو ماشین رو اصلاح کن. مهنددددس

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱
    3. viper2

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (741 ديدگاه)

      داداش یعنی خودتو بهتر از مهندس های بنز میدونی؟

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
    4. کیانوش

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (342 ديدگاه)

      عزیزم خبر داری والکری انجینش دو پسل قدیمی تر از این انجین مرسدسه ،،کلا کل دنیا واسه شما خلاصه میشه تو امریکای شمالی دیگه نه؟!؟!میگه به خاطر محدود نشدن عملکرد انجین قوانین امریکا رو بی خیال شدن ولی هنوزم میشه سالی چهارهزار کیلومتر تو امریکا راه بره حال به خود مالک های امریکایی خبر دادن اونا خودشون بازم ماشین رو میخوان شما اینجا شاکی شدی
      میاید استون مارتین رو از نظر مهندسی با مرسدس ای ام جی معرفی میکنید من خودم ماشین استون مارتین رو دوست دارم ولی استون مارتین با کمک چند تا کمپانی دیگه اون خودرو رو توسعه داد مردسدس خودش به تنهایی بعدشم هیچ جوره پیشرانه این ماشین رو مقایسه نکنید خواهشا با ی خودروی دیگه مصرف سوخت شیش هفت لیتر و الایندگی صد گرم در هر کیلیومتر حتی مصرف سوخت و الایندگیش از ی هاچ بک کمتره با این تفاوت که پونصد و شصت اسب بخار قدرت تحویل میده انجین بنزینی خودرو دو نسل جلو تر از انجینیه که پایه انجین کاسورث بوده واسه استون

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۰
      1. جناب ایکس

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1383 ديدگاه)

        هر وقت به این فکر میکنم که از ۱۲ سیلندر ۱۰۰۰ اسب گرفته کاسورث،🤯🤯🤯🤯🤯،
        ولی بعدش که به ۱۶۰۰ سی سیِ ۶۰۰ اسبی آ ام گ فک میکنم🪦🪦🪦☠️🥶

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۰
        1. کیانوش

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (342 ديدگاه)

          جفتشون انجین های بی نظیرین اما کلا فلسفه شون خیلی متفاوته. ،انجین کاسورث بر اساس انجین فرمول یک کاسورث که مال بیست بیست و پنج سال پیش بوده توسعه یافته اما انجین مرسدس انجیین سال دو هزار و شونزده و دو نسل جلوتر از انجین فرمول یک کاسورث هستش که پایه و اساس انجین والکری بوده اما خب از نظر بازدهی و تکنولوژی انجین مرسدس بیس سال جلوتره. با وجود اینکه نزدیک ششصد اسب بخار قدرت تحویل میده اما در هر کیلومتر صد گرم کربن منتشر میکنه یعنی نصف ی هاچ بک معمولی با مصرف بنزین شیش تا هفت لیتر خب ماقیسه کنید این سیستم رو با انجین بوگاتی ویرون اونم هزار و خورده ای اسب بود این با کمک چند تا الکتریکی هزار و پنجاه اسب اما مصرف سوختش اندازه ی هاچ بکه. ی پستی بود تو همین پدال عشق تسلا ها گیر داده بودن به رقابت های فرمول وان میگفتن پرمصرف ان و رشته الاینده ایه ؟؟جدا داره بگیم یه نگاه به مصرف این انجین بندازین و بفهمین که این موتور اسپورت بوده که نقش اصلی رو توسعه پیشرانه و قوای محرکه داشته. حتی انجین های الکتریکی و باتری ها هم ده سالی میشه که تو فرمول یک دارن استفاده میشن توربو الکتریکی که مرسدس تازه اورده تو خودرو های عادیش انتها نداره بخوایم تاثیر رقابت های موتور اسپورت رو روی پیشرفت صنعت خودروسازی و حتی سایر صنایع بگیم فرمول وان نوک پیکان مهندسی و تکنولوژیه

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
      2. Alan.r

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (230 ديدگاه)

        دقیقا مرسدس می‌تونست همون موتوری رو که واسه پاگانی میسازه تقویت کنه و تو اینم استفاده کنه ولی خب می‌خواسته یه کار جدید انجام بده یا شاید هم هندلینگ خودرو با این موتور فرمول یک بهتره
        آستون مارتین هم شرکت اصیل و مورد احترامیه ولی خب بنز یه سر و گردن ازش بالاتره حتی موتور های این شرکت هم AMG تولید می‌کنه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
    5. IMAN99

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (809 ديدگاه)

      سعeد شما نمیتونی خودرویی به این پیچیدگی که شاهکار مهندسی حساب میشه رو درک کنی هرچی که پیچیده تر باشه ملاحظات بیشتری داره اگه کمی هوش داشتی خودت متوجه میشدی
      شما برو گاری سوار شو. چون ماشین باز نیستی بلکه هیتر و متعصب هستی
      نتیجه این هیتر بازی ها و عقده های خودتو میبینی الان گفتم تا خودت ببینی چی میشه

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
    6. حامد

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      چی میگی بابا..اصلا فهمیدی چی گفتن.و منظورشون چیه؟؟ماشین جاده ای و شهری شده کاملا…منظورشون این بوده که مثل ماشین های فرمول یک هستش و دارای قدرت و سرعت زیاد طوری ک گازشو بگیری می‌تونه آسفالت رو تیکه تیکه بکنه پرت بده پشت سرش..چون عین ماشینها فرمول یک غول هستش در قالب یک ماشین شهری..وماشین های فرمول یک ممنوع هستن در جاده‌ها.واسه همین گفتن اینم ممنوع هستش.چون مثل این میمونه ماشین فرمول یک رو تو جاده ها باشه..تو ایکیوت پایین هستش. مقصر بنز نیست‌‌.من موندم چی پیش خودت فکر کردی ک خیال می‌کنی از مهندسین و طراحان مرسدس بنز بیشتر حالیته؟؟طراحانی ک‌ این غول رو ساختن وطبق گفته این سایت کلا خودشون قصد داشتن ماشین جاده ای بسازن ک بر اساس ماشین ها فرمول یک باشه.و گفتن قصدشون انتقال قدرت قوای محرکه فرمول یک به جاده ها هستش…یعنی ماشینی ک مثل ماشین های فرمول یک قوای محرکه و قدرت رو انتقال میده ب چرخ ها و………،کاملا واضح نوشته و آمریکایی ها هم اینو گفتن ک چون قصدشون این بوده و الان این ماشینی ک ساختن دقیقا همون چیزیه ک قصدشو داشتند.یک ماشین فرمول یک جاده ای…و موفق شدن ب ساختش‌…بعد تو میای نظر چرت میدی داش…خدایش ب زبان آفریقایی ننوشتن ک قصد و نتیجه کارشون چی بوده و چی شده و موفق شدن ..ک تو نفهمی چی گفتن..فارسی نوشته..بعد بخاطر اونم نظر یک نفر زیر این پست ک سیستم تعلیقش شبیه فرمول یک هستش تقریبا..اومدی میگی پس موفق نشدن 😂😂👊آره موفق نشدن..این ماشینم ک میبینی این سلطان و ابر سلطان ..توهوم هستش که هممون با نویسنده این سایت با هم زدیم..وگرنه مرسدس ک موفق ب ساخت این ماشین نشده بقول تو😂😂👊

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  6. شهاب

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    حالا قیافه مانی خوشبین دیدن داره😂

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۳
    1. ایلیا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      الان داره به دولت آمریکا فحش میده😂

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۳
      1. شهاب

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (90 ديدگاه)

        😂😂😂😂

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
      2. شهاب

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (90 ديدگاه)

        ولی حالا خارج از شوخی و خنده خیلی ضد حاله که این همه پول هزینه کنی که از رانندگی با یک ابرخودرو لذت ببری بعد یهویی تردد این خودرو ممنوع اعلام بشه🤦‍♂️

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۶
  7. محمد امین

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1954 ديدگاه)

    موتور خودرو های فرمول یک حدود ۱۰ ملیون دلار قیمت داره ، اینکه مرسدس اومده این قیمت رو به یک ملیون رسونده واقعا شاهکاره ….هرچند بخش زیادی از پرفورمنس موتور فدا شده

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱
    1. aminbikar

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (284 ديدگاه)

      موتور خودرو های فرمول یک ۴ و نیم میلیون دلار

      موافقم ۹
      مخالفم ۱
      1. محمد امین

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1954 ديدگاه)

        اطلاعات از سایت amus هست ، سال ۲۰۲۰ ، موتور های توربو هیبریدی

        موافقم ۹
        مخالفم ۰
    2. کیانوش

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (342 ديدگاه)

      عزیزم ده میلیون دلار قیمتش در صورتیه که مثلا شما صاحب ی تیم فرعی فرمول یک باشی و بخوای از مرسدس انجین بگیری این ده میلیون دلار فقط پول انجین نیست همراه انجین چند تا مهندس هم اضافه میشه به تیم از طرف مرسدس واسه تنظیم و نگهداری انجین بعد از هر ریس انجین بباز میشه و چک میشه ،با این حال درسته قیمت خودرو دو نیم میلیونه اما بعید میدونم حتی سودی داشته باشه واسه مرسدس کاشکی ضرر هم نداه اینجور خودرو هارو به خاطر سود نمیسازن دلیل اصلیش تبلیغ برند هستش و دلیل بععدیش اینه که این خودرو پایه و معیاری میشه واسه خودرو های اسپرت ارزون تری که پنج تا ده سال دیگه قراره کمپانی بده بیرون البته انجینش که قرار نیست دوباره استفاده بشه منظورم سایر قسمت های خودرو هستش که در اینده واسه خودرو های جاده ای مرسدس معیار میشه. مثلا مک لارن پی وان و لافراری هم معیار شدن واسه سوپر اسپورت های ارزون تر و پرتیراژ تر مک لارن و لافراری واینکه کلا حالا فراری که شخصیت داشت برندش تو بازار خودرو ولی مک لارن بعد از اف وان نزدیک دو دهه دیگه خودروی قابلی عرضه نکرده بود به بازار و پی وان باعث شده که بی افته سر زبونا باز

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  8. AMIR / ARMI

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    کلا چیزی که انتظار می‌رفت نشد
    بزرگ ترین سوالی که ذهن منو درگیر کرده اینه که چطور با موتور به اون سبکی و کوچیکی که داره
    ولی وزنش اینقدر زیاد شده
    واقعا درک نمیکنم چطور به این وزن راضی شدن
    به نظرم اگه مرسدس با مک‌لارن همکاری میکرد یه ماشین خیلی سبک تر الان داشت
    مرسدس و مک‌لارن که سابقه همکاری خوبی با هم دارن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳۰
    1. GMA

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      اونوقت والکری با یه موتور ۶.۵ لیتری V12 و یه موتور الکتریکی حدود ١١٠٠kg وزنشه:))
      واقعا چرا One اینقدر سنگینه؟!

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
      1. اصغر هستم

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برای اینکه والکری ماشین نیست بیشتر شبیه یه تیکه آهن که هیچ امکانات از جمله امکانات داخلی و رفاهی مثل گرمکن صندلی مثل کولر حتی مثل صفحه نمایش گر و دوربین دنده عقب و هیچی نداره دوم آنکه موتور one خیلی سنگین تره چون جدید تره و بعلاوه اینکه موتور برقی هم داره که شتاب اولیه را به نحو چشم گیری میبره بالا والکری هیچی نیست جز رکورد ولی ماشین باید جذابیت و شکل و قیافه و امکانات داشته باشه به دو عدد صندلی یک اتاق که روش موتور v12 گذاشتند نمیگن ماشین

        موافقم ۳
        مخالفم ۱۰
        1. GMA

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          اصغر جان
          مشخصه هیچ اطلاعی درباره والکری نداری، یه تحقیق بکن در موردش، بعدا بیا با آرامش صحبت کنیم..لطفا قبل از اظهار نظر یه ذره به مغز مبارک فشار بیاریم

          موافقم ۵
          مخالفم ۲
      2. AMIR / ARMI

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1182 ديدگاه)

        حس من میگه در مرحله اول گروه توسعه به اندازه کافی روی سبک ساختن شاسی وقت نزاشتن وقت سرمایه رو صرف ساخت دوباره موتور بنزینی کردن وگرنه فقط شاسی مثل ونوم f5 تنها ۸۵ کیلو وزن داره
        دوم هم اینکه موتور های الکتریکی وزن رو زیاد کردن
        هر موتور الکتریکی خودرو های برقی بین ۷۰ الی ۸۰ کیلو وزن دارن البته برای تسلا و لوسید منظورمه
        اگه سه تا موتور به این وزن داشته باشه به تنهایی ۲۵۰ کیلو میشه
        من متوجه نمیشم وقتی یه موتور برقی مثل مال لوسید به تنهایی ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه چه معنی داره برای هر چرخ جلو یه موتور جدا بزاری

        موافقم ۲
        مخالفم ۷
        1. Alan.r

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (230 ديدگاه)

          به نظرت اونا عقلشون نمی‌رسید همون موتور EQS رو روش نصب کنن؟ همه چیز که قدرت نیست پس هندلینگ چی میشه ؟
          سنگینی این ماشین به دلیل سیستم های مختلفیه که واسه موتورش نصب کردن اگه ویدیویی رو که تو مقاله وان بارگذاری شده بود رو نگاه کنید می‌تونید تنظیمات مختلف سیستم ها و موتورشو ببینی
          محصولات مرسدس بنز هرچقدر هم که سنگین باشن قدرتشون جبرانش کرده

          موافقم ۱
          مخالفم ۳
        2. جناب ایکس

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1383 ديدگاه)

          برای هندلینگ هر چرخ جدا یه موتور داره

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    2. شاعر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (156 ديدگاه)

      بخاطر باتریها و موتورهای الکتریکیش انقدر سنگین شده

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
      1. محمد امین

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1954 ديدگاه)

        مطمئنم به خاطر هر چیز که باشه ، به خاطر باتری نیست ،آخه ۸.۴ کیلووات باتری که نباید اینقدر سنگین باشه … مثلا باتری ۷.۹ کیلووات sf90 حدود ۶۰ کیلوگرم وزن داره
        به خاطر موتور الکتریکی هم نیست ، حتی هوندا آن اس ایکس هم سه تا موتور الکتریکی داره
        در کل مرسدس همیشه در سبک سازی ماشین ها مشکل داشته …کدوم ماشین اسپرت مرسدس در ۲۰ سال اخیر ، سبک‌ترین در کلاس خودش بوده ….از amg gt گرفته تا sls و سدان ها و suv ها و …‌

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۱
        1. جناب ایکس

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1383 ديدگاه)

          کلا مرسدس از سبک سازی خوشش نمیاد اینگاری، با همون وزن به نسبت معمولیو بیشتر از بعضی رقبا، پرفورمنس عالی ای داشتن تمام اینایی که گفتی

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
  9. Taha Malek

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (485 ديدگاه)

    صاحب های amg one تو ۱۰ سال هم ۴k با این نمیرن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  10. ارین صاحب جمعی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (842 ديدگاه)

    کلا همیشه همینه امریکا ماشین های اروپایی که میدونه اگه بیان ابرو برای ماشین های خودش نمیمونه را وارد نمیکنه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۱
    1. پویا

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      یه چند نمونه مثال میزنی

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  11. Carlover

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    شاهکاره خدایی این ماشین

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  12. mahdi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    این ماشین سالی ۱۰۰ کیلومتر هم راه نمیرن معمولا
    چه برسه به ۴۰۰۰ کیلومتر
    مشکلی برای خریداران نخواهد بود

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  13. محسن

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    همچین ماشینی رو ساختن جیییگر میخواد دا

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  14. Jdm باز

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    اصلا تردد زیادی ندارن که این ماشینا
    همش تو پارکینگن
    فقط هر روز صبح صاحبش استارتس میزنه و از صداش لذت میبره
    ۴۰۰۰کیلومتر هم واقعا براشون کافیه

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  15. Ilia2008

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    بیچاره اونا که چند سال منتظر این بودن آخرم به خاطر این نمی تونن بخرنش . البته مرسدس یه در آینده ماشین های بهتر از این هم خواهد ساخت

    موافقم ۲
    مخالفم ۶
    1. کیانوش

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (342 ديدگاه)

      عزیزم مالکای امریکایی هنوزم ماشین رو میخوان و سفارششون رو تکویل میگرنن شما دلت به حال اونا نسوزه خخ

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  16. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    تکنولوژی که باعث بازده و راندمان و در کل برتری نشه به درد جرز توی ناف هم نمیخوره . طرف ۳ میلیون دلار پول بده و سالانه چند صد هزارتا هم خرج سرویس کنه و نتونه تو خیابون هم برونه و تو پیست هم که برونه از یه sf90 بخوره و در آخر با دیسک کمر ناشی از سیستم تعلیق فرمول وان! برگرده خونه در حالی که صدای خودرو باعث شده گوشش سوت بکشه و لرزش ماشین احتمال ابتلا به پارکینسون رو برده بالا. بعد بگن خب این مستراح که گرفی به چه دردی میخوره و طرف بگه مهم اینه که پر از پیچیدگی و تکنولوژی های فرمول وانه! 😂

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲۷
    1. شاعر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (156 ديدگاه)

      چیزی راجب ماشین کلکسیونی شنیدی؟
      ماشین های تولید محدود صاحباشون حواسشون هست که کیلومترش ۵ رقمی نشه که در سالهای بعد ماشینشون ارزش فوق العلاده ای پیدا کنه.
      چالش صاحبان اینطور ماشینهایی دور دور با ماشین نیست بلکه فابریک و کم کار و در حد صفر نگه داشتن ماشینه
      مدل کم کار همین ماشین چند سال بعد ۲۰ میلیون دلار به بالا مشتری داره
      در ضمن فکر نکن مرسدس ماشینی میسازه که دیسک کمر میاره یا موتورش اتاق میلرزونه
      مهندسی مرسدس رو با شرکت زامیاد که نیسان گاوی میسازه اشتباه گرفتی

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
      1. کیانوش

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (342 ديدگاه)

        بزرگوار وزن رو نسبت به قدرت حساب میکنن هزار و ششصد کیلو و قدرت هزار و پنجاه اسب بخار چند تا موتور برقی داره و چند تا هم سیستم که از فرمول یک قرض گرفته وزنش دقیقا دو برابر خودروی فرمول یک امسال هستش بعدشم خودروهای اسپورت مرسدس بله سبک ترین نبودن اما اسپورت های مرسدس رو که نباید با اسپورت های مک لارن و فراری مقایسه کنی اونا انجین وسط هستن و شاسی فیبر کربن معمولا مرسدس از فولاد و المینیوم استفاده میکنه. رقیب اصلی ای ام جی جی تی پورشه ناین الون که هم انجین سبک تری داره هم عقب خودرو هستش و هم سایزش تز ای ام جی جی تی کوچیک تره. وزن صد کیلیو دویست کیلو بالا تر رو میشه با قدرت و هندلینگ جبران کرد. ای ام گی بلک سریز فعلا سریع ترین خودروی جاده ای هستش فابریک کارخونه.به اندازه فراری سبک نیست ولی سریع تره و شک ندارم وان رکورد پیست رو میزنه و تا چند سال مال خودش میمونه

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
      2. مهدی

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1108 ديدگاه)

        عزیز ببخشید راحت حرف میزنم اما غیر از …چیزی نگفتی ! مگه هدف از تکنولوژی چیزی غیر از بازده و راندمان بیشتر هست ؟؟؟ خب کو این راندمان و بازده؟؟ شما که علامه هستی بفرما توضیح بده برتری های این خودرو چی هست نسبت به رقبا ؟ نکنه استفاده از انجین فرمول وان جز برتری ها به حساب میاد ؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
    2. محسن

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (76 ديدگاه)

      نادان کتاب دید خیال کرد عالم است

      نادان به کشتی نشست پنداشت ناخداست

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
    3. کیانوش

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (342 ديدگاه)

      شما بخشش صاحب های این خودرو رو ببخش که خودشون تصمیم گرفتن که خریدشون رو کنسل نکنن میشه ی خریدار هایپر کار معرفی کنی که سالی چهار هزار کیلیومتر راه بره به ماشین سه میلیون دلاریش هاا نکنه خودت عادت کردید زیر هر پستی بیاید چهارتا ایموجی خنده بزارید و حاصل یک قرن توسعه موتور اسپورت رو زیر سئوال ببرید. راجب بازده و کارایی حرف میزنی کدوم هاچ بکی الایندگی صد گرم در هر کیلیومتر داره و مصرف شیش کیلومتر این انجین بنزینی وان الایندگیش صد گرم در هر کیلیومتره با پونصد و شصت اسب بخار ،،تا جایی که ماهبر داریم قوانیین الایندگی اروپا سخت تر از امریکاست حالا اومدن فکر کردن اگه بخن واسه قوانین هر دو منطقه ر رعایت کنن کارایی انجین پایین میاد پس گفتن چون تو امریکا میشه بدون پاس کردن قوانیی سالی چهار هزار کیلومتر راه بره ماشین پس قوانین اروپا رو اجرایی کردن و به مالکای امریکای هم خبر دادن لونا هم شما به بزرگی خودت ببخش هنوزم ماشین رو میخوان

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  17. کیانوش

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (342 ديدگاه)

    فن های بی ام و باز شروع کردن به کوبیدن مرسدس هر موقع بی ام واسه چند سگمنتی که مرسدس پایه گذارش بوده و حرف اول رو توش میزنه رقیب معرفی کرد بعد بیاد اینقدر داد بیداد کنید ای ام جی جی تی مرسدس اس ال جی کلاس همین وان بی ام و هیچ رقیبی واسه این مرسدس ها توسعه نداده و نخواهد داد البته وان که بماد بحثش جداس بخواد هم نمیتونه توسعه بده

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  18. شاعر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (156 ديدگاه)

    پنج سال وقت صرف توسعه این مرسدس شده
    ۱۶۰۰ کیلو وزن ، سیستم تعلیق فرمول یک ، نقطه ثقل پایین ، داون فورسی که تولید میکنه ، سیستم کنترل کشش و تجربه بهترین مهندسین بنز در ساخت این ماشین پیست محور باعث میشه این ماشین مثل عنکبوت به پیست بچسپه و سریع و دقیق همه پیچها رو رد کنه ؛
    موتورهای الکتریکی شتاب اولیه بالایی بهش میدن و موتور بنزینی شتاب ثانویه بالا رو تضمین میکنه
    بعد یه تعداد کاربر ساخته ی مرسدس رو به سخره میگیرن!!!
    خوبه والا
    آمریکایی فن هستم و طرفدار ماسل کار ولی بعضی اظهار نظر ها راجب این ماشین رو دیدم مخم سوت کشید!

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  19. مهردادکمال

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    قرار نیست که تاکسی شه تو المان با اون بزرگراهای عجیبشون کلا نصف این مسافت هم در سال کسی با اینا حرکت نمیکنه ناسلامتی هایپرکاره؟!!! امریکایی ها نگران نباشن برن بخرن ما هم بریم ببینبم تو قرعه کشی ایران خودرو و سایپا برنده میشیم یا نه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  20. پدرت هستم جناب

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعضیا یجور مسخره میکنن انگار ماشین هایی که تو ایرانه رقیب اصلی این AMG one هستن و خودشونم دارن😂😂😂

    بعدشم طرف هایپر کار میخره که بزاره تو پارکینگش که مثلاً ماهی به بار یه استارت یا یه دور کوچیک باهاش بزنه نمیره مسافرکشی کنه ، بعد دور دور کردن اینا سالی ۵۰۰ کیلومتر هر نمیشه رو بیشترین حالت ممکن همون ۴۰۰۰ کیلومتر خوب بوده و مبارک صاحبش تو امریکای شمالی.

    مهندسی کل تیم مرسدس بنز پشتش بوده ایران‌خودرو و سایپا که نساخته اینجور ناز هم می کنید

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  21. یاسین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مگه مضخرف تر از ماشین های آمریکایی داریم فقط یه انجین با حجم بالای بی عرضه بی خود داردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
  22. Behnam1012

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (741 ديدگاه)

    کی با این ماشین سالی ۴ هزار کیلومتر رانندگی می‌کنه بیشترشان در طول کل عمرشان ۴ هزار کیلومتر کارکرد ندارن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا