مرسدس بنز

مرسدس بنز برابوس T1 لوکس، ون متمایز آلمانی برای مشتریان خاص پسند!

مرسدس بنز برابوس T1 دهه ۸۰ میلادی برای افرادی بود که خواهان یک مرسدس داغ بودند و از طرفی خانواده پرجمعیتی داشتند! در سال ۱۹۸۴ می‌خواستید با دوستان خود به مونیخ بروید و در کنسرتی شرکت کنید. به همین خاطر شما خواهان وسیله نقلیه‌ای شیک و راحت بودید و البته از خودروهای عادی خسته شده بودید. همچنین بودجه‌ای کافی برای انتخاب محصولات گران‌قیمت داشتید و هیچ‌کسی هم سؤالی درباره منشأ این ثروت شما نمی‌پرسید.

خودروی شما باید ظرفیت کافی برای حمل شش نفر را می‌داشت و درعین‌حال کاربردی می‌بود. به‌طور ساده شما نیازمند مرسدس بنز برابوس اتو اسپرت T1 بودید، ونی خشن از آلمان که می‌خواهیم یادی از آن بکنیم. با وجود اسپویلر و مه شکن در بخش جلو، قوس‌های گلگیر متمایز، رینگ‌های خاص و حتی خروجی‌های اگزوز کناری، برابوس T1 قطعاً جزو متمایزترین خودروهای کلاس خود بوده است.

مشتریان می‌توانستند در کابین خودرو برخی آپشن ها را انتخاب کنند. در این بخش صندلی‌های کاپیتانی، یخچال و حتی سیستم صوتی پیشرفته آن زمان دیده می‌شدند. این سیستم صوتی از نوع Blaupunkt با آمپلی‌فایرهای چندکاناله و اکولایز متفاوت بود. با وجود این سیستم صوتی لذت شنیداری بسیار خوبی ایجاد می‌شد. البته T1 برابوس علیرغم ظاهری گیرا در بخش زیرساخت تفاوتی با نسخه استاندارد نداشت.

این خودرو که به نوعی جد اسپرینتر محسوب می‌شود بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۴ تولید شد و با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری دیزلی و ۲.۳ لیتری بنزینی در دسترس بود. اگرچه مرسدس بنز T1 قدرت زیادی نداشت اما خودرویی مطمئن بود و بنابراین سفر ۳۵۰ کیلومتری از اشتوتگارت به مونیخ می‌توانست بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام شود.

شایان ذکر است حدود ۱ میلیون دستگاه از ون مرسدس بنز T1 تولید شد اما دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد از آن‌ها توسط برابوس ارتقا یافته‌اند. مرسدس بنز برابوس T1 تنها پروژه‌ای نبود که روی این ون پیاده شد چراکه شرکت لورینسر نیز روش مشابهی را در پیش گرفت. همچنین برابوس و AMG نیز دست روی ون کوچک‌تر MB100D گذاشتند و تغییراتی در آن‌ها ایجاد کردند. برخی تیم‌های DTM نیز از ون AMG به عنوان وسیله حمل‌ونقل اعضای تیم استفاده کردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. miladzm

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    جناب دبیر و سر دبیر
    متاسفانه جو این چند روزه سایت من رو بر این داشت تا نسبت به ترول ها و افرادی که با هیت کردن های بی پایه و اساس سعی در جلب توجه و بر هم زدن جو و آرامش سایت هستن واکنش نشون بدم . آقایان بن کردن و عدم توجه به این افراد بهترین کاره . بیاید همگی این فرهنگ رو توی سایت جا بندازیم . هر کی موافقه لایک کنه بیام بالا .

    موافقم 23
    مخالفم 61
    1. GMA

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (742 ديدگاه)

      اینو😂😂😂

      موافقم 38
      مخالفم 4
      1. Payfast

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        اینو از جمله اخرش میشه فهمید چه کسی هست

        موافقم 32
        مخالفم 2
    2. ماکسیمیلیان

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      ظاهراً حضرت عالی «خبرگزاریِ خودرو» را با «شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام» در یک جایگاه قرار داده‌اید!

      موافقم 34
      مخالفم 3
    3. Royal Driver UK 70

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      داره خودشو میگه ها حواستون باشه!

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. aMiRsHaYaN

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 12
    مخالفم 2
  3. ۹۱۱

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    ون برابوس!
    اما خیلی هم نباید تعجب کرد چون حتی دوج هم(رم)همون زمان ون اسپورت داشت. من از این نوع ون ها خیلی خوشم میاد. روح اسپورتی برادر های خودشون رو دارن.

    موافقم 20
    مخالفم 0
  4. ماکسیمیلیان

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    آنگونه که من نِگَریستم، خودروی خوف‌انگیزیست!

    موافقم 43
    مخالفم 5
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      چندیست که خبرِ خوشِ هیجان آوری از خودروهای درون سوز منتشر نمی‌شود؛ گویی که جهان خودرو، افسرده است…

      موافقم 38
      مخالفم 6
      1. برقیه جارو برقی

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (256 ديدگاه)

        دقیقا جهان خودرو مثل جهان (کشور) خودمون غم زده و افسردست

        موافقم 42
        مخالفم 6
        1. ماکسیمیلیان

          ۲۹ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          هیهات…
          بیش از همه، تغییرات ظاهری خودروهای بِ‌ام‌و مرا دلچرکین می‌کند…

          موافقم 9
          مخالفم 2
      2. ماکسیمیلیان

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        خوبان همه رفتند، وای از غم تنهائی…
        عشاق همه سوختند، وای از غم بی‌عشقی…
        حکیمان همه دلچرکین، وای از غم بی علمی…

        موافقم 7
        مخالفم 3
  5. Amir mahdi @-1387

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    زیبا هست تازه اون کلاسیک هست چقدر امکانات داره
    ولی ایران خودرو تو سال ۱۴۰۱ ماشین هاش
    انقدر امکانات ندارن یه ماشین زشت درست کرده به نام تارا .سمند. ری را که امکانات ندارن
    من متاسفم برا مردم پولشون تو سطل زباله میریزن البته برا مردم راهی نزاشتن
    جز خریدن زباله فلزی پلاستیکی همشم که پلتفرم پژو انتخاب این کارخونه هست و
    بعدش ماشین میارن روش پلاس میزارن یا توربویی که کار نمیکنه دکوری هست به چند برابر قیمت می فروشن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. بهزاد

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خوشمان آمد

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. کرگدن باواریا

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (572 ديدگاه)

    ۰۰۰

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا