مرسدس بنز

مرسدس G کلاس الکتریکی جدید چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

مرسدس اعلام کرد شاسی‌بلند الکتریکی G کلاس جدید به‌صورت سفارشی با مجموعه باتری‌ای عرضه خواهد شد که دارای آند سیلیکونی ساخت شرکت سیلا است. این خودروساز می‌گوید ساختار شیمیایی آند سیلیکونی این باتری باعث افزایش تراکم انرژی می‌شود و البته درعین‌حال تأثیری روی ایمنی یا سایر پارامترهای باتری ندارد. مرسدس اظهار می‌دارد تکنولوژی سیلا در مقایسه با سلول‌های باتری کنونی باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی تراکم انرژی می‌شود. این یک افزایش قابل‌توجه به شمار می‌رود و به خودروهای آتی اجازه می‌دهد انرژی بیشتری را در یک فضای برابر ذخیره کنند و بنابراین شعاع حرکتی آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

ژرمن‌ها هنوز آماده انتشار جزئیات و مشخصات G کلاس الکتریکی نیستند اما انتظار دارند در سال ۲۰۲۵ شاسی‌بلند G کلاس الکتریکی با تکنولوژی باتری سیلا را روانه بازار کنند. این برند می‌افزاید متریال آند سیلیکون موردبحث در ایالت واشنگتن تولید خواهند شد. کارخانه تولید این مواد به‌طور کامل از انرژی تجدید پذیر استفاده می‌کند و مرسدس اولین مشتری خودرویی سیلاست. اگرچه سیلا بخشی از مرسدس نیست اما این خودروساز در سال ۲۰۱۹ سرمایه مناسبی را به عنوان بخشی از اهداف تحقیق و توسعه‌ای به سیلا تزریق کرد تا باتری‌های پیشرفته‌ای برای خودروهای الکتریکی آینده تولید شود. این سرمایه‌گذاری هم‌اکنون جواب داده و محصولات آتی مرسدس از باتری‌های پیشرفته‌ای که شعاع حرکتی قابل‌توجهی را ارائه می‌کنند سود خواهند برد.

مارکوس شافر مدیر تکنولوژی ارشد مرسدس در بیانیه‌ای اظهار داشته است:

سیلا یک شریک پیشرو است که به توسعه نسل بعدی خودروهای لوکس و الکتریکی کمک خواهد کرد. ارائه چنین باتری پیشرفته با تراکم انرژی بالا باعث تغییر قوانین بازی خواهد شد و به ما اجازه خواهد داد تا در بحث توسعه خودروهای الکتریکی آتی جهت‌گیری کاملاً جدیدی داشته باشیم

مدیرعامل سیلا نیز اظهار می‌دارد:

ما روی ارائه متریال کم‌هزینه و پیشرفته تمرکز می‌کنیم تا مطمئن شویم خودروهای الکتریکی آینده شعاع حرکتی بالاتر، زمان شارژ کمتر و هزینه باتری پایین‌تری داشته باشند

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (7172 ديدگاه)

    آخه G کلاسی که ۱۲ یا ۸ سیلندر بنزینی نباشه دیگه چه معنی‌ای داره !

    G کلاس برقی ، جز ظاهر چه فرقی با بقیه برقی‌ها داره جز بُرد مسافتی !

    نمیدانم ، شاید اشتباه میکنم !

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۸
    1. من⁦^_^⁩

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (202 ديدگاه)

      میشه جی کلاسی که بدنه دورنگ و لاستیک زاپاس مربعی داره
      در حقیقت هم کمتر کسی با سلطان آفرود واقعا هم میره آفرود

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
  2. Erfan

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    این همه ماشین برای برقی شدن Gکلاس رو حداقل حالا حالا ها برقی نمی‌کردی😅.
    من نمی‌دونم بیست سال دیگه جوون اون موقع میخواد پوستر چه ماشینی رو بزنه رو دیوار اتاقش یه ماشینی که نه هیجانی توش پیدا میشه نه صدایی هیچی.

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۴
    1. حشمت ۰۲۱

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (164 ديدگاه)

      مگه ماشین کارایی اش صدا در اوردنه

      ۲۰ سال دیگه با این سرعت تکنولوژی دیگه ماشینی وجود نداره

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲۴
      1. Erfan

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (138 ديدگاه)

        کارایی ماشین نیست اما لذت و علاقه خیلی ها واسه خرید ماشین همین قدرت موتوری صدا و غیره مثل اینه که شما بگید فراری چه فرقی با پراید می‌کنه جفتشون کارای اش یکیه اما زمین تا آسمون برای علاقه‌مندان ماشین تفاوت این وسطه

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۲
        1. viper2

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (728 ديدگاه)

          دقیقا

          موافقم ۱۷
          مخالفم ۴
        2. Jdm باز

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1062 ديدگاه)

          حرفت خیلی حق بود
          دو‌دیقه استراحت

          موافقم ۱۶
          مخالفم ۲
      2. ارسلان

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (229 ديدگاه)

        حاجی حشمت
        چه سرعت تکنولوژی ای ؟؟ تکنولوژی برقی رو شما تازه شناختی ؟؟ برقی از زمان های خیلی قدیم بوده اتفاقا بعد از جنگ سرد تکنولوژی فقط درجا زده و فقط با اعداد و ارقام بازی کرده مثلا سریعترین /بزرگترین /کوچکترین/ و …
        این خودران سطح یک و دو و سه هم که بهش میگید تکنولوژی چیزی جز یه نرم افزار نیست که روی همون تکنولوژی های قدیمی سوار شده و داره کار میکنه
        اینکه من بیام منابع سخت افزاری بیشتری درون یک چیپ کامپیوتری بزارم (بالا بردن تعداد ترانزیستورها درون پردازنده) که مثلا پردازش سریعتری داشته باشم این اسمش تکنولوژی جدید و پیشرفت در تکنولوژی نیست
        ماشین بوده هست و خواهد بود خیالت تخت
        ماشینای قدیمی دوروشکه و دلیجان بودن که نیروی پیشرانش ش اسب و حیوانات بودن ماشین های نوین با صنعتی شدن در قرن بیست و بیست و یک همون شاسی و چهار چرخ که نیروی پیشران ش شد بنزینی الانم ظاهرا داره برقی میشه
        این وسط چی تغییر کرد ؟؟ جواب : نیروی پیش ران !!
        آیا ماشین از بین رفت ؟؟ نه !!
        بخدا مطالعه چیزه بدی نیست در کمترین حالت باعث میشه چیزای خنده دار ننویسیم

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۹
        1. Phonix

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (84 ديدگاه)

          دوست عزیز از سال ۲۰۰۰ به بعد تکنولوژی هر روز سرعتش بیشتر شده
          شما هنوز احتمالا بیست سالت نشده که بدونی به کجا رسیده تکنولوژی ضمن اینکه همه تکونولوژی ها در دسترس عموم نیست و دولت ها اون هارو مخفیانه توسعه میدن مثلا تکنولوژی های نظامی که بعدا به بخش های صنعتی وارد میشن مثل چیپ های الکترونیکی که اول نظامی بود بعد کاربرد غیر نظامی پیدا کرد
          بشر تا اخر همین ده کلونی در سیارت دیگه تاسیس می‌کنه این یه زمانی حتی در مخیله ادم ایزاد نمی‌گنجید
          پس به قدرت علم ایمان بیار

          موافقم ۷
          مخالفم ۶
        2. Phonix

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (84 ديدگاه)

          دوست عزیز از نظر شما ماشین یه تعریفه؟
          وسیله حمل و نقل؟
          اون درشکه بوده و این ماشین و اون هواپیما
          همشون به کار رو انجام میدادن ولی هر کدوم ادم رو یه قدم بیشتر به جلو برده ا

          موافقم ۲
          مخالفم ۷
        3. heshmat021

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (164 ديدگاه)

          خیلی ممنون که به مطالعه دعوت کردید

          پیشنهاد میشه مقالات و تئوری های علمی در رابطه با متاورس ها و سینگولاریتی رو مطالعه کنید تا فرا تر از دنیای خودرو برید و ببینید غرب داره به کجا ها فکر میکنه

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
  3. Jdm باز

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    g کلاس رو هیکاش برقی نمیکردن، اون ابهت و جذابیت رو دیگه با برقی شدن نداره

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  4. javadhy

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (288 ديدگاه)

    من احساس میکنم اگه خودرو ها الکتریکی شن تنوع حس رانندگی توی یک کلاس خودرویی از بین میره چون موتور توی ساخت شخصیت و هویت ماشین نقش خیلی بزرگی داره فقط خدا اون روزو نیاره که لامبورگینی و فراری تمام الکتریکی شن دیگه اون روزه که باید به جای ماشین باز به خودمون بگیم جارو باز

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  5. javadhy

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (288 ديدگاه)

    راستی پدال brabus دوتا پورشه و یه رولزرویس تیونینگ کرده اگه میشه پوشش بدین

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  6. amirhosein23

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خیلی بده که بعضی کمپانی ها دارند تمام ظرفیت تولید رو برقی میکنند حداقل بگو ۵۰درصد بنزینی تولید کن ۵۰درصد برقی نه همرو بکن برقی

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  7. Poria

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ما ماشین ها مرسدس رو با صدا رخ تقریبا خشن و به اصطلاح گنگ بودن می‌شناسیم، حالا گنگ ترین مدل اش رو برداشته برقی کرده .
    البته گفته سفارشی: هستش و شاید یه مدل برا آینده هستش تا تو رقابت با بقیه خودروساز ها تو حوضه انرژی پاک و الکتریکی بتونه رقابت کنه (امیدوارم اینطوری باشه )

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  8. آریا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لعنتیا چرا این کارو میکنین ما هنوز با بنزینیش رانندگی نکردیم😣

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  9. aliakbarkhoei

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    ای‌کاش بجای سرمایه‌گزاری روی برقیها، روی سوختهای پاکتری سرمایه‌گزاری میشد.

    مثلا یادمه پدال

    موافقم ۱
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا