مرسدس بنز

رکورد فروش جدید مرسدس G کلاس در سال ۲۰۲۱

درست همانند این مرسدس G کلاس که در تصاویر مشاهده می‌کنید، فروش این آفرودر جعبه‌ای شکل هم در حال افزایش است. با اینکه کمبود نیمه‌رساناها تأثیر بدی روی صنعت خودرو گذاشته اما شاسی‌بلند مشهور مرسدس توانسته با فروش ۴۱۱۷۴ دستگاهی در سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی را بر جای بگذارد. این بهترین آمار فروش G کلاس از زمان عرضه نسل اول W460 در سال ۱۹۷۹ بوده و البته که قدبلند دوست‌داشتنی ژرمن‌ها هیچ نشانی از ضعف و کمبود استقبال را نشان نمی‌دهد. هرچه باشد، G کلاس “قوی‌تر از زمان” است.

سال جاری می‌تواند سال بهتری هم باشد زیرا G کلاس امسال فیس لیفت خواهد شد و مدل‌های جدید با اکسل‌های پورتال و ارتفاع بیشتر از سطح زمین نیز به این خانواده خواهند پیوست. هنوز مشخص نیست که آیا کمبود نیمه‌رساناها روی G کلاس نیز تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. با توجه به قیمت بالا، G کلاس قاعدتاً می‌بایست یکی از بالاترین حاشیه سودها را برای مرسدس بنز رقم زده باشد بنابراین احتمالاً ستاره سه پر دنیای خودرو اهمیت بیشتری به این خودرو از نظر تأمین نیمه‌رساناها داده است.

G کلاس امروزی از پیشرانه‌های درون‌سوز متنوعی سود برده و اما این خودرو نیز خواه‌ناخواه وارد دنیای الکتریکی‌ها می‌شود. نسخه تمام الکتریکی این خودرو قبلاً برای عرضه در سال ۲۰۲۴ تائید شده است. کانسپت EQG به نمایش درآمده در نمایشگاه مونیخ سال پیش نشان دهنده نسخه‌ای الکتریکی از G کلاس بوده و خبری از یک مدل کاملاً جدید با پلتفرمی مختص خودروهای الکتریکی نیست. در واقع این آفرود توانا که توسط مگنا اشتایر در اتریش تولید می‌شود همان فریم نردبانی خود را بجای استفاده از معماری EVA مدل‌های EQS و EQE حفظ خواهد کرد. مرسدس در حال کار روی دومین پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی خود با نام MMA است اما این پلتفرم فقط برای خودروهایی با حداکثر ابعاد C کلاس بکار خواهد رفت.

اما برگردیم به آمار فروش که علیرغم ثبت بهترین رکورد فروش توسط G کلاس، این S کلاس است که تقریباً دو برابر برادر قدبلند خود به فروش رفته است. این سدان پرچم‌دار از افزایش فروش ۴۰ درصدی و رسیدن به آمار فروش ۸۷۰۶۴ دستگاه خوشحال بوده است. بیش از یک‌سوم S کلاس‌ها (۳۵.۵ درصد) در چین به فروش رفته‌اند. فروش مایباخ نیز با رشد ۵۰.۷ درصدی در سال پیش به ۱۵۷۳۰ دستگاه رسیده که عموماً به خاطر مشتریان متمول چینی بوده است. چینی‌ها هر ماه بیش از ۹۰۰ دستگاه مایباخ یا حدود ۱۱ هزار دستگاه در یک سال را خریداری کرده‌اند. فروش بخش AMG نیز با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۱۴۵۹۷۹ دستگاه رسیده است.

در کل فروش مرسدس شامل اسمارت افت ۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ داشته است. فروش این خودروساز در سال پیش برابر با ۲,۰۹۳,۴۷۶ دستگاه بوده است. این در حالی است که فروش بخش ون‌های مرسدس با رشد ۲.۶ درصدی برابر با ۳۳۴۲۱۰ دستگاه بوده و تقاضا برای محصولات پلاگین هیبریدی و الکتریکی مرسدس نیز رشد ۶۹.۳ درصدی داشته و به ۲۲۷۴۵۸ دستگاه رسیده است. فروش خودروهای تمام الکتریکی مرسدس با احتساب شاخه‌های تجاری و برند اسمارت برابر با ۹۹ هزار دستگاه بوده است.

دایملر می‌گوید پیش‌فروش EQS به ۱۶۳۷۰ دستگاه رسیده و این در حالی است که محصول فول سایز و الکتریکی مرسدس از آگوست ۲۰۲۱ شروع شده است. علاوه بر این محصول الکتریکی و پرچم‌دار مرسدس از همین ماه پیش در آمریکا و چین به عنوان دو بازار بزرگ خودرو در دنیا شروع شده است. همان‌گونه که قبلاً گفته شده نسخه EQS 53 نیز به عنوان اولین سدان الکتریکی AMG و دومین خودروی الکتریکی پس از مدل SLS الکتریک درایو ۲۰۱۳ تولید می‌شود. بعدازاین مدل نیز برادر کوچک‌تر یعنی AMG EQE تولید خواهد شد.

 

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد مختاری آذر

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    با احترام به همه من فکر تنها کسی هستم که از جی کلاس متنفرم و خوشم نمیاد به دلیل اینکه طراحی شبیه جعبه دارد کلا خیلی دلیل وجود دارد با احترام به همه نظر ها

    موافقم ۹
    مخالفم ۸۲
    1. محمدرضا

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      دیگه سعی کردن اصالتشو حفظ کنه.خیلی ها ازش منفرن.ولی من به آفرودی ترجیحش میدم.
      خیلی ها هم از چهره دهه ۵۰هیه پورشه متنفرن ولی هیچدخودروی جاده ای به اندازهgt3 تو پیست غوغا به پا نمیکنه

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۴
      1. Nima

        ۱۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1265 ديدگاه)

        فکر میکنم ۴-۵ خط آخر نیاز به ویرایش و باز نویسی داره . لطفا توجه کنید . ممنون

        موافقم ۸
        مخالفم ۱
    2. 1123

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      چه عجیب بالاخره یکی هیتر نبود هم از جی کلاس انتقاد کرد
      والا منم خیلی دوستش ندارم چون این شکل جعبه ای رو هنوز نگه داشته
      در کل با خودروساز هایی که تغییر کلی نمیدن تو محصولاتشون خیلی حال نمیکنم بجز پورشه
      در عجبم چطور هنوز داره اون پلتفرم منسوخ موتور عقب رو طوری توسعه میده که هرسال جزو بهترین باشه
      حتی تو نسخه های پایه با کوروت تو یه سطح قیمت(تو بریانیا رو عرض میکنم) هست و تو بیشتر فاکتور ها بهتره ازش.

      موافقم ۴
      مخالفم ۲۹
      1. کیانوش

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (100 ديدگاه)

        اصلی ترین دلیل فروشش همین شکل جعبه ایشه و شاسی نردبانی لندروور و لندکروز هم جعبه ای ان قرار نیست که سرعت بالای دویست کیلومتر برن اینا که ایرودینامیکشون بشه نقطه ضعف واسه کاربرد خودشون که افرود باشه بدنه جعبه ای بهترین انتخابه هم فصای خیلی زیادی در اختیار می ذاره و هم اصلالتش حفظ میشه

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
    3. مهردادکمال

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (903 ديدگاه)

      شاید به نظر خیلی ساده بیاد اما خدایی تو خیابون خیلی جلب توجه میکنه و کیفیت متریالش و دقت تو مونتژاش بینظیره افت قیمت کمی داره و شدیدا حس برتری به راننده میده بخاطر ارتفاعش!!! هر چه خوبان دارن رو این داره!

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
    4. ارسلان

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (157 ديدگاه)

      فقط جی کلاس نیست که طراحیش رو حفظ کرده / رولزرویس و پورشه و فولکس بیتل و خیلی های دیگه هم هستن
      تمام ماشینایی که برای افرود تخصصی ساخته شدن اگه نگیم ۱۰۰ درصد ۶۰-۷۰ درصد طراحیشون مکعبی هست چون ماشینایی نیستن که برای سرعت رفتن طراحی شده باشن برای همین طراحی ایرودینامیک اهمیت چندانی نداره و بیشتر خشن و مکعبی طراحی میشن تا تداعی کننده ی جان سختی در بدنه باشن و حس توانمندی حرکت بیرون جاده ای در بیننده به وجود بیارن
      شما یه نگا به رضوانی تانک / جیپ رانگلر / فورد اف ۱۵۰ / و هامر / بنداز همشون طراحی مکعبی دارن

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  2. امیرشایان فرازی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (27 ديدگاه)

    منم از طراحی باکسی مانندش خوشم نمیاد چون از سال ۱۹۷۹ این شکلیه اما برای من داخلش و اصالتش مهمه چون هنوز هم همون آفرودر قهاره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳۲
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (339 ديدگاه)

      پادشاه و سرور خیلی ها

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۴
  3. مردیم از خوشی

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (415 ديدگاه)

    فقط عکس سوم عجب چیزیه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
    1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

      ۱۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (976 ديدگاه)

      امکان داره
      من خودم کرک و پرم ریخت
      کلی ویدئو داخل هست که آفرود میکنه
      البته خیلی برای خانواده مناسب نیست چون به سختی میشه روی صندلی های عقبش نشست

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
  4. GT

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (935 ديدگاه)

    آدم از دیدنش سیر نمیشه، اصیل و باوقار

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  5. mm-yarlou

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (129 ديدگاه)

    چرا هر چی مرسدس میسازه سنگ محک میشه البته چندتا استثنا وجود داره ولی در کل در همه زمینه ها هست و تو اکثرشون جزو بهترین هاست

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  6. Clean energy (بر باعث بانیش...)

    ۱۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (525 ديدگاه)

    بعد بگید بنز جلوشو نمیتونید بگیرید!
    یکم پدالو بخونید!
    بنز جلوشو نمیتونید بگیرید
    توی نابود کردن برند های دیگه توی هر سگمنتی…

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
    1. 8797

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      شما طرفدارید اینطوری حرف می زنید

      طرفدار بنز نیستم
      ولی براش احترام قائل هستم

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. 8797

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      !!!!

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. یوسف

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    بهر حال کپی خوبی از لندروره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱۸
    1. GT

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (935 ديدگاه)

      به هر حال مزه نَپَرونی بهتره🙂

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
    2. Erfan

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (240 ديدگاه)

      به هرحال چجوری به این نتیجه رسیدی؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. من⁦^_^⁩

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (72 ديدگاه)

        با یه شیشه گلاب دوآتشه

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    3. کیانوش

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (100 ديدگاه)

      کپی لندروور خخخخ ی نگاه به قیمتشون بنداز بعد مقایسه شون کن اگه بخوایم مثل تو فکر کنیم همه افرودر ها کپی رانگلر هستن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا