میتسوبیشی

کرس اوور الکتریکی میتسوبیشی ایرتک معرفی شد؛ طلوع ژاپنی از چین

خودروسازی میتسوبیشی در تلاش است تا با عرضه‌ی خودروهای الکتریکی، بحران اقتصادی را پشت سر بگذارد. طی سال‌های اخیر، سودآوری این برند اصیل ژاپنی کاهش داشته است. شرکت نیسان به عنوان سهام‌دار اصلی میتسوبیشی هم با بحران مالی روبرو است.

بهار امسال، نسخه‌ی مفهومی از کراس اوور برقی میتسوبیشی ایرتک (Airtek) در نمایشگاه شانگهای معرفی شد و حالا نسخه‌ی نهایی این محصول در گوانگژو چین رونمایی شده است. سال‌ها قبل، شاسی‌بلند اوتلندر در بازار ژاپن با نام ایرتک عرضه شده بود.

ایرتک، توسط  GAC میتسوبیشی، شعبه‌ی چین میتسوبیشی طراحی و تولید شده است. این محصول مشابه دیگر خودروهای مدرن شرکت سازنده، دارای نوار LED روشنایی روز در قسمت بالا خواهد بود؛ درحالی‌که چراغ اصلی برای رانندگی در شب، کمی پایین‌تر نصب خواهد شد. طرح حاص چراغ‌ها و فلز کروم شبیه به حرف C، نمای اصلی ایرتک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. دوربین جلو و رادارهای روبروی خودرو با ترفندی هوشمندانه زیر نشان تجاری و سپر جلو، مخفی شده‌اند.

شاسی بلند برقی میتسوبیشی ایرتک نمای پشت

چرخ‌های ایرتک، طراحی خلاقانه و دورنگ دارند. این خودرو مشابه مدل‌های الکتریکی مدرن از دستگیره‌های مخفی‌شونده استفاده می‌کند. عبارت EV نیز روی درهای جلو نصب شده است. رنگ سیاه روی ریل باربند، ستون‌ها و ادوات پلاستیکی داخل گلگیرها وجود دارد. در نمای پشت، حالتی ساده با چراغ‌های باریک دیده می‌شود. فضای خالی روی درپوش صندوق، آزادهنده به نظر می‌رسد و سپر پلاستیکی به ارزش ظاهری خودرو لطمه می‌زند.

نمای داخلی ایرتک نیز سادگی خاص خودروهای برقی را تداعی می‌کند. کلیدهای لمسی کم‌تعداد هستند و بسیاری از امکانات خودرو از طریق جوی‌استیک یا نمایشگر کنترل می‌شوند. پشت فرمان هم پنل دیجیتال تمام رنگی وجود دارد. کراس‌اوور برقی میتسوبیشی، چندان بزرگ و پهن‌پیکر نیست اما فضای بسیار خوبی برای سرنشینان در جلو و عقب ارائه می‌دهد. حالت سقف و فاصله ۲۸۳۰  میلی‌متری محورها، نقش مهمی در راحتی مسافران خودرو خواهد داشت. ایرتک با طول بدنه‌ی ۴۶۳۰، ارتفاع سقف ۱۷۲۸ و عرض بدنه‌ی ۱۹۲۰ میلی‌متر تولید می‌شود.

شاسی بلند برقی میتسوبیشی ایرتک نمای داخلی

تنها اطلاعات موجود از توانایی‌های فنی میتسوبیشی ایرتک به پیشرانه‌ی ۱۸۱ اسب بخار اشاره دارد. این خودرو با وزن خالص ۱۹۰۰ کیلوگرم، باتری‌های ۶۹/۹ کیلووات ساعتی خواهد داشت و توان پیمایش ۵۲۰ کیلومتر فراهم خواهد کرد. چنین آماری برای یک کراس‌اوور برقی که احتمالا آستانه قیمت کمتر از ۴۰ هزار دلار خواهد داشت، قابل قبول به نظر می‌رسد.

تولید میتسوبیشی ایرتک در چین، سال آینده شروع می‌شود. قیمت نهایی این محصول و بازارهای هدف برای صادرات به خارج از کشور سازنده هنوز اعلام نشده است.

 

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2210 ديدگاه)

    خیلی طراحی هماهنگ و خوبی داره
    خوشم اومد
    با این قیمت، همچین بردی اونم از یه برند شناخته شده خیلی خوبه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
  2. امیر

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره هم بیرون و هم کابین ، برد خوبی هم داره برای همچین
    جثه ای ولی کاشکی مرحوم لنسر رو توقف تولید نمی زد.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  3. Clean energy

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    چقد خوشگله😍
    واقعا عالیه واقعا خیلی خوبه و داخلش هم که یه قسمت مهم از ماشینه بسیار شیک هست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  4. شاعر

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعا ماشین زیبایی هست
    و در صورت قیمت زیر ۴۰ هزار دلار ارزش خرید بالایی داره
    امیدوارم میتسوبیشی به روزهای اوجش برگرده

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  5. AMG GT R

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (706 ديدگاه)

    کابینش عالی هست
    انگار نه انگار که یه خودروی معمولی هست

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  6. محمد مختاری آذر

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (933 ديدگاه)

    خوب هستش با قدرت کم عجب بردی داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  7. Reza Waffen SS

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3213 ديدگاه)

    زودباش تواناییای خودتو نشون بده

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا