میتسوبیشی

میتسوبیشی پاجرو اسپرت، رقیب تویوتا لندکروزر پرادو در بازارهای جهان

درحالی‌که پاجرو سال‌ها است از روی خط تولید کنار رفته ولی میتسوبیشی در کشورهایی مثل برزیل هنوز هم شاسی‌بلندی را با نام پاجرو اسپرت عرضه می‌کند.

با وجود محبوبیت رو به رشد شاسی‌بلندهای آفرودی و فروش بالای خودروهایی مثل مرسدس بنز G کلاس، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر، میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ به تولید شاسی‌بلند نمادین خود یعنی پاجرو پایان داد و هرچند اخیراً گزارشاتی در مورد احتمال بازگشت آن منتشر شده است ولی به این زودی‌ها خبری از پاجروی جدید نخواهد بود. بااین‌حال، این به معنای حذف کامل نام پاجرو از سبد محصولات میتسوبیشی نیست زیرا این شرکت ژاپنی هنوز مدلی بنام پاجرو اسپرت را در برخی بازارهای جهان عرضه می‌کند.

این خودرو که بر اساس پیکاپ ترایتون ساخته شده و از شاسی نردبانی استفاده می‌کند، از اوایل سال ۲۰۱۸ در بازار بریتانیا هم عرضه می‌شد و به رقابت با تویوتا لندکروزر پرادو می‌پرداخت ولی پس‌ازاینکه میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ از بازار این کشور خارج شد، عرضهٔ پاجرو اسپرت هم در بریتانیا خاتمه یافت. بااین‌وجود، این شاسی‌بلند ژاپنی هنوز هم در برخی کشورها به فروش می‌رسد و در اواسط سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفتی را تجربه کرد. پاجرو اسپرت قیمت مناسبی هم دارد زیرا ارزان‌تر از قیمت حال حاضر تویوتا پرادو در بازار اروپا است.

یکی از کشورهایی که پاجرو اسپرت در آن عرضه می‌شود برزیل است. این خودرو در برزیل در تیپ‌های مختلفی بنام‌های HPE، HPE-S، لجند و لجند بلک عرضه می‌شود که آخری یک نسخهٔ ویژه با برخی عناصر ظاهری منحصربه‌فرد است. پاجرو اسپرت در برزیل با چهار رنگ بیرونی مختلف شامل سفید الماسی، خاکستری متالیک گرافیت، مشکی میکا و نقره‌ای بلید عرضه می‌شود و رینگ‌هایی از ۱۸ تا ۲۰ اینچی برای آن قابل انتخاب است. در داخل خودرو نیز یک غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید با هفت صندلی و تودوزی چرمی در دو رنگ مشکی یا بژ دیده می‌شود. در بخش امکانات، دو ردیف اول صندلی‌ها به گرم‌کن و تنظیم برقی مجهز هستند درحالی‌که در تیپ لجند صفحه آمپر دیجیتالی هم ارائه می‌شود.

پاجرو اسپرت از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربودیزل استفاده می‌کند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکس کمکی و قفل دیفرانسیل عقب همراه است که توانایی‌های آفرود بالایی را برای خودرو فراهم می‌کند. قیمت پایهٔ میتسوبیشی پاجرو اسپرت در برزیل از ۳۵۰ هزار رئال معادل ۵۹,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود. این رقم هرچند هم‌اندازهٔ قیمت ۵۸ هزار دلاری تویوتا پرادو در بازار آمریکا است ولی از قیمت پایهٔ ۷۵ هزار پوندی این خودرو در بریتانیا بسیار ارزان‌تر است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. گاس فرینگ

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    این بیشتر میخوره رقیب فورچونر باشه هر دو تا شون بر اساس یک پیکاپ ساخته شدن ولی احتمالا قیمتش به پرادو نزدیک تره

    موافقم 53
    مخالفم 3
  2. JaMsHiD-B

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2892 ديدگاه)

    خواهان بازگشت پاجرو و لنسر و گالانت

    موافقم 104
    مخالفم 3
    1. Kiarash

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (656 ديدگاه)

      پاجرو یکی از Suv های مورد علاقمه و همین پاجرو اسپرت برای من همین سادگی که تو طراحی بیرون و داخل میشه دید جذابه
      لنسر و گلانت هم که اسطوره سدان های ژاپنی هستن
      و من هم میگم #خواهان بازگشت پاجرو و لنسر و گلانت
      انگار همین الان این کامنت میرسه به دست میتسوبیشی موتورز 😁

      موافقم 74
      مخالفم 3
    2. SRT

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (625 ديدگاه)

      وای خوب گفتی دارم دیوونه میشم برای گالانت و لنسر جدید

      موافقم 22
      مخالفم 1
  3. King Tiger

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (11557 ديدگاه)

    جالب اینه که یه زمانی بهمن خودرو پاژرو مونتاژ می کرد
    بهش میگفتن پاژرو بهمنی
    الان بهمن چی مونتاز میکنه؟

    موافقم 56
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2964 ديدگاه)

      نیسان تیانا پارس خوردو یادش بخیر

      موافقم 57
      مخالفم 6
    2. Kiarash

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (656 ديدگاه)

      الان بهمن فیدلیتی و دیگینیتی مونتاژ میکنه 😐
      مزدا ۳۲۳ چند وقت پیش داشتم وسایل رو جمع و جور می کردم تا اینکه بهمن موتور اطلاعیه فروش مزدا ۳۲۳.برای سال ۸۳ اگه اشتباه نکنم قمتش ۲۲ میلیون بود !

      موافقم 43
      مخالفم 4
      1. Kiarash

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (656 ديدگاه)

        الان بهمن فیدلیتی و دیگینیتی مونتاژ میکنه 😐
        مزدا ۳۲۳ چند وقت پیش داشتم وسایل رو جمع و جور می کردم تا اینکه بهمن موتور اطلاعیه فروش مزدا ۳۲۳ برای سال ۸۳ اگه اشتباه نکنم قیمتش هم ۲۲ میلیون بود !

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. Galant.VR4(JDM)

        ۲۶ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (1219 ديدگاه)

        الان همین 323 از 250 به بالا قیمت میخوره که من ته هزینه‌ای که برای این مدل مزدا حاضرم بکنم 150 میل هست اون موقع خوب بود اما الان با تیون کردن میشه ازش لذت برد
        واقعا چرا ماشینای خسته‌ و بی‌جونی مثل مزدا باید از سیویک و سیلو گرونتر باشه

        موافقم 5
        مخالفم 1
  4. hosen

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (827 ديدگاه)

    طراحی داخلیش انگار مال ۱۵ سال پیشه

    موافقم 31
    مخالفم 9
    1. Kiarash

      ۲۵ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (656 ديدگاه)

      من همین طراحی کابین رو تمام ماشین های جدید ترجیح میدم
      من کلا علاقه به پاجروم دارم و نمی تونم ولش کنم 😄

      موافقم 45
      مخالفم 5
      1. Kiarash

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (656 ديدگاه)

        من همین طراحی کابین رو به تمام ماشین های جدید ترجیح میدم
        من کلا علاقه به پاجروم دارم و نمی تونم ولش کنم 😄

      2. hosen

        ۲۵ آبان ۱۴۰۳
        سوابق: (827 ديدگاه)

        بله واسه ما ایرانی هایی که مدام داشبورد پراید و پژوی ۴۰ سال پیش جلو چشم مونه بایدم اینا برامون جذاب باشن

        موافقم 16
        مخالفم 15
        1. Kiarash

          ۲۵ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (656 ديدگاه)

          چه ربطی داره من منظورم اینه که ماشین هایی که فقط یه مانیتور فرمون دارن جذابیت نداره که این ماشین طراحی داشبوردش بر عکس دیگر رقیب هاش و دیگر خودرو ها هست ماشین واقعی باید همین سبک داشبورد هارو داشته باشه

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. Galant.VR4(JDM)

          ۲۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (1219 ديدگاه)

          طراحی این میارزه به زباله‌های جدید

  5. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    دقیقا طراحی داخلیش مال 10 سال پیشه!
    منو یاد میتسوبیشی asx سال 2012 میندازه…
    کلا من پرادو رو بهش ترجیح میدم.
    آخرین نسل پاجرویی که تو ایران هست، واقعا جذاب و خاصه…
    بخصوص رنگ نقره ای اون. امکانات فوق العاده ای هم داشت…

    موافقم 15
    مخالفم 7
  6. سالار فصل

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (377 ديدگاه)

    افرادی که جزیره زیبای کیش زندگی میکنند میدونند این ماشین چه الماسیه،
    ظاهر عقب در نسل های قدیمی داخل کیش زشت تر هست ولی واقعا ماشین خوبیه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  7. datsun

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3954 ديدگاه)

    رقیبه تویوتا فورچونر و نیسان تراست پرادو تو لولهای بالاتره

    موافقم 13
    مخالفم 7
  8. مهردادکمال

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    خدایی شیک و پر ابهته

    موافقم 5
    مخالفم 2
  9. GENERAL CORVETTE

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    در اصل رقیب این مدل ها هست:

    TOYOTA FORTUNER
    NISSAN XTERRA
    ISUZU MUX
    FORD EVEREST
    CHEVROLET TRAILBLAZER S10
    MAXUS D90

  10. shetab-car

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (250 ديدگاه)

    عقبش خیلی بی ریخته

    موافقم 2
    مخالفم 4
  11. new comer

    ۲۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    نمی دونم چه حکمتیه این میتسو دستش نمک نداره
    لامصب کانادا و امریکا اصن طالب نداره و بسیار بد فروشه

    الان غیر از اوتلندر پلاگین هایبرید که فروشش بد نیست. rvr و mirage را مفت میدن با ۷ سال گارانتی ۲ سال سرویس رایگان و ریت نزدیک به صفر اما کسی نمی خره!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. علی اکبر قربانی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی این خودرو در ایران نیست دیگه اظهارنظر هم ندارد ما درحال حاضر فقط از خودروهای تمام چینی باید بگوییم ولاغیر حرف حساب است یانه .

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1219 ديدگاه)

      منطقیه حاجی ولی این وضعیتی که الان داریم مدیون مردمی هستیم که سکوت رو ترجیح دادن همون عزیزانی که پیج میزنن به شاهین میگن پادشاه جاده به 405 زباله هم میگن سلطان و ملت توی صف ویران‌خودرو و سایپا نا‌مطمئن بعد جرات داری بری از این ماشینا ایراد بگیری فحش ناموس میکشن
      80 میلیون جمعیت داریم 90 درصد بلدن ناله کنن و افسوس بخورن
      الانم خیلی از برند های تاپ رو دارن وارد میکنن اما اونم برای جیب رانت‌خورا

  13. Galant.VR4(JDM)

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    از شانس گ* ما طرفدار دوآتیشه یه برندی شدیم که کلا خوابه خدا داوری هم بلد نیستی
    میتسوبیشی که میتونست از تویوتا و خیلی از برند‌های مطرح بهتر باشه با این همه قدرت و ثرمایه اما الان تو یه کشور دور یکی میگه میتسوبیشی هم مگه فن داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا