درحالیکه پاجرو سالها است از روی خط تولید کنار رفته ولی میتسوبیشی در کشورهایی مثل برزیل هنوز هم شاسیبلندی را با نام پاجرو اسپرت عرضه میکند.
با وجود محبوبیت رو به رشد شاسیبلندهای آفرودی و فروش بالای خودروهایی مثل مرسدس بنز G کلاس، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر، میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ به تولید شاسیبلند نمادین خود یعنی پاجرو پایان داد و هرچند اخیراً گزارشاتی در مورد احتمال بازگشت آن منتشر شده است ولی به این زودیها خبری از پاجروی جدید نخواهد بود. بااینحال، این به معنای حذف کامل نام پاجرو از سبد محصولات میتسوبیشی نیست زیرا این شرکت ژاپنی هنوز مدلی بنام پاجرو اسپرت را در برخی بازارهای جهان عرضه میکند.
این خودرو که بر اساس پیکاپ ترایتون ساخته شده و از شاسی نردبانی استفاده میکند، از اوایل سال ۲۰۱۸ در بازار بریتانیا هم عرضه میشد و به رقابت با تویوتا لندکروزر پرادو میپرداخت ولی پسازاینکه میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ از بازار این کشور خارج شد، عرضهٔ پاجرو اسپرت هم در بریتانیا خاتمه یافت. بااینوجود، این شاسیبلند ژاپنی هنوز هم در برخی کشورها به فروش میرسد و در اواسط سال ۲۰۱۹ فیسلیفتی را تجربه کرد. پاجرو اسپرت قیمت مناسبی هم دارد زیرا ارزانتر از قیمت حال حاضر تویوتا پرادو در بازار اروپا است.
یکی از کشورهایی که پاجرو اسپرت در آن عرضه میشود برزیل است. این خودرو در برزیل در تیپهای مختلفی بنامهای HPE، HPE-S، لجند و لجند بلک عرضه میشود که آخری یک نسخهٔ ویژه با برخی عناصر ظاهری منحصربهفرد است. پاجرو اسپرت در برزیل با چهار رنگ بیرونی مختلف شامل سفید الماسی، خاکستری متالیک گرافیت، مشکی میکا و نقرهای بلید عرضه میشود و رینگهایی از ۱۸ تا ۲۰ اینچی برای آن قابل انتخاب است. در داخل خودرو نیز یک غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید با هفت صندلی و تودوزی چرمی در دو رنگ مشکی یا بژ دیده میشود. در بخش امکانات، دو ردیف اول صندلیها به گرمکن و تنظیم برقی مجهز هستند درحالیکه در تیپ لجند صفحه آمپر دیجیتالی هم ارائه میشود.
پاجرو اسپرت از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربودیزل استفاده میکند که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه بهصورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکس کمکی و قفل دیفرانسیل عقب همراه است که تواناییهای آفرود بالایی را برای خودرو فراهم میکند. قیمت پایهٔ میتسوبیشی پاجرو اسپرت در برزیل از ۳۵۰ هزار رئال معادل ۵۹,۸۵۰ دلار آغاز میشود. این رقم هرچند هماندازهٔ قیمت ۵۸ هزار دلاری تویوتا پرادو در بازار آمریکا است ولی از قیمت پایهٔ ۷۵ هزار پوندی این خودرو در بریتانیا بسیار ارزانتر است.
گاس فرینگ
۲۵ آبان ۱۴۰۳این بیشتر میخوره رقیب فورچونر باشه هر دو تا شون بر اساس یک پیکاپ ساخته شدن ولی احتمالا قیمتش به پرادو نزدیک تره
JaMsHiD-B
۲۵ آبان ۱۴۰۳خواهان بازگشت پاجرو و لنسر و گالانت
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳پاجرو یکی از Suv های مورد علاقمه و همین پاجرو اسپرت برای من همین سادگی که تو طراحی بیرون و داخل میشه دید جذابه
لنسر و گلانت هم که اسطوره سدان های ژاپنی هستن
و من هم میگم #خواهان بازگشت پاجرو و لنسر و گلانت
انگار همین الان این کامنت میرسه به دست میتسوبیشی موتورز 😁
SRT
۲۵ آبان ۱۴۰۳وای خوب گفتی دارم دیوونه میشم برای گالانت و لنسر جدید
JaMsHiD-B
۲۵ آبان ۱۴۰۳چند تا رندر از لنسر اوولوشن زدن خالی از لطف نیست دیدنشون خیلی قشنگن
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.carsguide.com.au/car-news/2023-mitsubishi-lancer-evo-xi-shapes-up-new-subaru-wrx-sti-rival-imagined-but-is-a&ved=2ahUKEwiB0Yus6d6JAxXyXvEDHahTAosQr4kDegQIMxAD&usg=AOvVaw3YUO-ekK99bxG7jHtsB28I
King Tiger
۲۵ آبان ۱۴۰۳جالب اینه که یه زمانی بهمن خودرو پاژرو مونتاژ می کرد
بهش میگفتن پاژرو بهمنی
الان بهمن چی مونتاز میکنه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳نیسان تیانا پارس خوردو یادش بخیر
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳الان بهمن فیدلیتی و دیگینیتی مونتاژ میکنه 😐
مزدا ۳۲۳ چند وقت پیش داشتم وسایل رو جمع و جور می کردم تا اینکه بهمن موتور اطلاعیه فروش مزدا ۳۲۳.برای سال ۸۳ اگه اشتباه نکنم قمتش ۲۲ میلیون بود !
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳الان بهمن فیدلیتی و دیگینیتی مونتاژ میکنه 😐
مزدا ۳۲۳ چند وقت پیش داشتم وسایل رو جمع و جور می کردم تا اینکه بهمن موتور اطلاعیه فروش مزدا ۳۲۳ برای سال ۸۳ اگه اشتباه نکنم قیمتش هم ۲۲ میلیون بود !
Galant.VR4(JDM)
۲۶ آبان ۱۴۰۳الان همین 323 از 250 به بالا قیمت میخوره که من ته هزینهای که برای این مدل مزدا حاضرم بکنم 150 میل هست اون موقع خوب بود اما الان با تیون کردن میشه ازش لذت برد
واقعا چرا ماشینای خسته و بیجونی مثل مزدا باید از سیویک و سیلو گرونتر باشه
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳طراحی داخلیش انگار مال ۱۵ سال پیشه
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳من همین طراحی کابین رو تمام ماشین های جدید ترجیح میدم
من کلا علاقه به پاجروم دارم و نمی تونم ولش کنم 😄
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳من همین طراحی کابین رو به تمام ماشین های جدید ترجیح میدم
من کلا علاقه به پاجروم دارم و نمی تونم ولش کنم 😄
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳بله واسه ما ایرانی هایی که مدام داشبورد پراید و پژوی ۴۰ سال پیش جلو چشم مونه بایدم اینا برامون جذاب باشن
Kiarash
۲۵ آبان ۱۴۰۳چه ربطی داره من منظورم اینه که ماشین هایی که فقط یه مانیتور فرمون دارن جذابیت نداره که این ماشین طراحی داشبوردش بر عکس دیگر رقیب هاش و دیگر خودرو ها هست ماشین واقعی باید همین سبک داشبورد هارو داشته باشه
Galant.VR4(JDM)
۲۶ آبان ۱۴۰۳طراحی این میارزه به زبالههای جدید
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۵ آبان ۱۴۰۳دقیقا طراحی داخلیش مال 10 سال پیشه!
منو یاد میتسوبیشی asx سال 2012 میندازه…
کلا من پرادو رو بهش ترجیح میدم.
آخرین نسل پاجرویی که تو ایران هست، واقعا جذاب و خاصه…
بخصوص رنگ نقره ای اون. امکانات فوق العاده ای هم داشت…
سالار فصل
۲۵ آبان ۱۴۰۳افرادی که جزیره زیبای کیش زندگی میکنند میدونند این ماشین چه الماسیه،
ظاهر عقب در نسل های قدیمی داخل کیش زشت تر هست ولی واقعا ماشین خوبیه
datsun
۲۵ آبان ۱۴۰۳رقیبه تویوتا فورچونر و نیسان تراست پرادو تو لولهای بالاتره
مهردادکمال
۲۵ آبان ۱۴۰۳خدایی شیک و پر ابهته
GENERAL CORVETTE
۲۵ آبان ۱۴۰۳در اصل رقیب این مدل ها هست:
TOYOTA FORTUNER
NISSAN XTERRA
ISUZU MUX
FORD EVEREST
CHEVROLET TRAILBLAZER S10
MAXUS D90
shetab-car
۲۵ آبان ۱۴۰۳عقبش خیلی بی ریخته
new comer
۲۵ آبان ۱۴۰۳نمی دونم چه حکمتیه این میتسو دستش نمک نداره
لامصب کانادا و امریکا اصن طالب نداره و بسیار بد فروشه
الان غیر از اوتلندر پلاگین هایبرید که فروشش بد نیست. rvr و mirage را مفت میدن با ۷ سال گارانتی ۲ سال سرویس رایگان و ریت نزدیک به صفر اما کسی نمی خره!
علی اکبر قربانی
۲۶ آبان ۱۴۰۳وقتی این خودرو در ایران نیست دیگه اظهارنظر هم ندارد ما درحال حاضر فقط از خودروهای تمام چینی باید بگوییم ولاغیر حرف حساب است یانه .
Galant.VR4(JDM)
۲۶ آبان ۱۴۰۳منطقیه حاجی ولی این وضعیتی که الان داریم مدیون مردمی هستیم که سکوت رو ترجیح دادن همون عزیزانی که پیج میزنن به شاهین میگن پادشاه جاده به 405 زباله هم میگن سلطان و ملت توی صف ویرانخودرو و سایپا نامطمئن بعد جرات داری بری از این ماشینا ایراد بگیری فحش ناموس میکشن
80 میلیون جمعیت داریم 90 درصد بلدن ناله کنن و افسوس بخورن
الانم خیلی از برند های تاپ رو دارن وارد میکنن اما اونم برای جیب رانتخورا
Galant.VR4(JDM)
۲۶ آبان ۱۴۰۳از شانس گ* ما طرفدار دوآتیشه یه برندی شدیم که کلا خوابه خدا داوری هم بلد نیستی
میتسوبیشی که میتونست از تویوتا و خیلی از برندهای مطرح بهتر باشه با این همه قدرت و ثرمایه اما الان تو یه کشور دور یکی میگه میتسوبیشی هم مگه فن داره