موتورسیکلت

کولاک کمپانی‌های بزرگ در میلان: یاماها MT-10

نمایشگاه میلان که این روزها در حال برگزاری است، هر روز بیشتر از دیروز موتورسیکلت‌دوستان را هیجان‌زده می‌کند چراکه کمپانی‌های بزرگ و مطرح موتورسیکلت‌سازی یکی پس از دیگری از محصولات جدید و باشکوه نسل آینده خود رونمایی می‌کنند. تعداد این محصولات این‌قدر در این چندروزه زیاد شده که اگر بخواهیم تک‌تک آن‌ها را با جزئیاتشان معرفی و بررسی کنیم، احتمالاً به معرفی خیلی از آن‌ها نخواهیم رسید؛ پس فعلاً محصولات رونمایی شده توسط محبوب‌ترین و معروف‌ترین کمپانی‌ها را به‌صورت کلی معرفی می‌کنیم تا بعداً و سروقت به بررسی تک‌تک آن‌ها برسیم. در این چند روز منتظر اخبار داغ این نمایشگاه، در پدال باشید.

2016 Yamaha MT-10
۲۰۱۶ Yamaha MT-10
یاماها MT-10:
یاماها که در نمایشگاه توکیو هوادارانش را با رونمایی از سه‌چرخه جدید خود حسابی سورپرایز کرد؛ در نمایشگاه میلان از یک محصول جدید نیکد رونمایی کرد. این موتورسیکلت زیبا و جذاب که MT-10 نام دارد، در حقیقت مدل نیکد همان موتورسیکلت جذاب YZF-R1 است. این موتورسیکلت آمده تا بازار نیکد BMW S1000R در اروپا را حسابی به چالش بکشد.

2016 Yamaha MT-10
۲۰۱۶ Yamaha MT-10
2016 Yamaha MT-10
۲۰۱۶ Yamaha MT-10
2016 Yamaha MT-10
۲۰۱۶ Yamaha MT-10
مهم‌ترین ویژگی‌های یاماها MT-10 2016:

  • بهره‌مندی از انجین CP4 موتورسیکلت YZF-R1، به حجم ۹۹۸ سی‌سی.
  • حداکثر قدرت خروجی از انجین معادل با ۱۶۵ اسب بخار.
  • حداکثر گشتاور ۱۰۱ نیوتون متر.
  • وزن: ۱۹۹ کیلوگرم.
  • برخورداری از سیستم تعلیق و صندلی‌های باکیفیت YZF-R1.
  • برخورداری از امکان رانندگی قابل تنظیم در سه حالت مختلف: ورزشی، تفریحی و شهری.
  • کروز کنترل.
  • چراغ‌ها و صفحه‌نمایش LCD.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. بابک

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (186 ديدگاه)

    با این که به موتورسیکلت علاقه ی زیادی ندارم ولی با دیدن عکسای این موتور سیکلت و قدرت به حجم انجینش عاشقش شدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. sina

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. seyyed

      ۲۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      یه سوال.چقدر میشه روی گذاشتن انجین یک موتورسیکلت روی یه ماشین حساب باز کرد؟ آیا منطقیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هادی

        ۲۹ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (458 ديدگاه)

        راس میگه سوال منم هست مثلا یه سیلندر داره 165 اسب قدرت میده 3 سیلندر کنن با حجم 3 لیتر 500 اسب قدرت میگیرن اونقت میتونن ماشین کوچک و پر شتاب بدن بیرون مصرف سوختش هم کمه 3 سیلندره همیشه سوالم بوده ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Danial

        ۳۰ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (466 ديدگاه)

        کلاض منطقی نیست اسن فکرش رو نکن که انجین ماشین رو با موتور سیکلت عوض کنی چی شد که این حرفو زدی اسن مهندسیشون زمین تا آسمون فرق میکنه…

        “هادی”
        اولاً که یاماها R1 تک سیلندر نیست بلکه 4 عدد سیلندر داره موتورهای 250 مثل هیوسانگ هم 2سیلندر دارن چه برسه به 1000CC راحت میشه گفت که از موتور های 600 به بالا همشون 4 سیلندر هستن دلیل اصلی هم اصتحلاک انجین و ایجاد شتاب بهتر در تعداد بیشتر سیلندر هستش مثال کامپیوتری بگم مثل CPU تک هسته با 4 هسته :) درمورد شتاب و اینا شما توجه نمیکنی که یک موتور سیکلت نهایت وزنش 250 کیلو میشه یه ماشین کم کم دیگه 700 کیلو هست بعدشم سیستم انتقال قدرت موتور زنجیر هست و مستقیم وطول محورش نهایتاً نیم متر بیشتر نیست اما ماشین خیلی فرق میکنه…

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    عجب غولیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزی تولید کرده این یاماها!!!!!
    معرکه است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. shahab

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    این یه هیولای هزار سی سیه
    165اسب برای 200کیلو!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. ALL CARS

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    سپاس از بیژن دولت سرایی عزیز

    منتظر اخبار و مقالات جدیدتون هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      سلام بر ALL CARS عزیز
      من یه معذرت خواهی اساسی به شما بدهکارم، اون مطلبی که شما پیشنهاد داده بودید رو ترجمه کردم (نصفه) ولی بعد دیدم اگر تاپ 10 سال رو برای دوستان آماده کنم بهتره، راستش اون نویسنده 10 موتوری رو انتخاب کرده بود که خودش امتحان کرده بود و من حس کردم نمیتونم خیلی به متن اصلی وفادار باشم …..
      ولی هنوز میگم اگر حس کردید مطلبی برای دوستان مفیده، من قطعا از پیشنهادات یه شخص پیگیر و حرفه ای مثل شما، استقبال می کنم
      بازم معذرت…
      امیدوارم بتونم از شرمندگبتون دربیام

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ALL CARS

        ۲۹ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (467 ديدگاه)

        سلام آقای دولت سرایی
        این چه حرفیه آقا (عذر خواهی اساسی !!! برااای چییی !!!؟) ، همون اول هم که گفتین این مقاله تجربهء خود اون فرد هست من قبول کردمو حرف دیگه ای نزدم

        لطف دارین شما ، چشم اگه مقالهء مناسبی دیدم لینکشو براتون میزارم

        دشمنتون شرمنده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. پرسپولیس

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (260 ديدگاه)

    سپاس از اقای دولت سرایی این یکی از جالب ترین مطالب وعکسهایی بود که دیدم ولی افسوس از نبود انهادر کشور و بودن بعضی مدلهای وارداتی با قیمت های نجومی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3668 ديدگاه)

    من میدونم اونوریا از بین این موتورای رنگ و وارنگ چطور میتونن انتخاب کنن؟
    من ک همشون رو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Danial

    ۳۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    خوشگل ساخته واسه *** street fight رو کاملاً صرف کردن لعنتیا کلگی جلوش کاملاً از هم جداست تیکه تیکس… وااااای منم میخوام :(

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا