سوزوکیموتورسیکلت

موتورسیکلت سوزوکی وی استروم 1050 و 1050DE معرفی شد

جزئیات موتورسیکلت سوزوکی وی استروم ۱۰۵۰ و ۱۰۵۰DE منتشر شد. این شرکت ژاپنی به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای خانواده وی استروم ۱۰۵۰ در نظر گرفته و درعین‌حال نسخه آفرود جدیدی را برای سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است. موتورسیکلت جدید سوزوکی وی استروم ۱۰۵۰DE جایگزین مدل ۱۰۵۰XT می‌شود و از ویژگی‌های جدیدی سود می‌برد تا هماهنگی بهتری با مسیرهای ناهموار داشته باشد. از جمله تجهیزات این موتورسیکلت می‌توان به رینگ ۲۱ اینچی جلو، سیستم تعلیق با بازی بیشتر و محافظ آلومینیومی بزرگ‌تر در بخش زیرین اشاره کرد.

به گزارش پدال و به نقل از motorcycle، هر دو موتورسیکلت یاد شده از پیشرانه وی توئین ۱۰۳۷ سی‌سی استفاده می‌کنند اما سوزوکی برای سال ۲۰۲۳ سوپاپ اگزوز جدیدی را در نظر گرفته که طبق ادعایش دمای محفظه احتراق را کاهش می‌دهند و بنابراین روی راندمان و دوام پیشرانه تأثیر مثبت دارند. گیربکس ۶ سرعته این موتورسیکلت‌ها نیز به‌روز شده تا تعویض‌های نرم‌تری داشته باشد. پکیج سیستم‌های الکترونیکی سواری هوشمند SIRS این شرکت با برخی بهبودها بازگشته است. از جمله بهبودهای این پکیج می‌توان به ماژول کنترل پیشرانه ۳۲ بیت جدید و ترمز ضد قفل بوش با ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتر اشاره کرد.

سوزوکی سیستم سواری با سیم را نیز بهبود بخشیده است. این شرکت ژاپنی می‌گوید پاسخ گاز در زمین‌های آفرود ارتقا یافته و حس طبیعی‌تری را که در نمونه‌های سنتی سیمی مکانیکی دیده می‌شد ارائه می‌کند. کروز کنترل این موتورسیکلت‌ها نیز به‌روز شده تا تنظیمات وسیع‌تری را در اختیار موتورسوار قرار دهد. در سال ۲۰۲۳ شاهد ارائه تجهیزاتی همچون سیستم ترمز ضد قفل کاراتر، کنترل ترمز بهبود یافته، سیستم استارت آسان، دستیار حرکت در دورهای پایین پیشرانه، کنترل حرکت در سرپایینی و سه حالت رانندگی قابل انتخاب هستیم. موتورسیکلت سوزوکی وی استروم ۱۰۵۰ سه حالت کنترل کشش دارد که نسبت به قبل تغییری ندارد اما مدل DE یک حالت شن و ماسه جدیدی دارد که می‌تواند ترمز ضد قفل عقب را خاموش کند.

فریم آلومینیومی سوزوکی وی استروم ۱۰۵۰ با ساب فریم و باتری جدیدی همراه شده است. موتورسیکلت وی استروم ۱۰۵۰DE ژئومتری شاسی اصلاح شده‌ای دارد. فاصله بین محوری نیز چند میلی‌متری افزایش یافته است. دوشاخ کاملاً قابل تنظیم مدل DE میزان حرکت بیشتری دارد. همین موضوع درباره سیستم تعلیق عقب موتورسیکلت موردبحث نیز صدق می‌کند. سوزوکی در موتورسیکلت‌های خود از لاستیک‌های دانلوپ استفاده کرده است. این لاستیک‌ها به‌طور ویژه برای وی استروم ۱۰۵۰DE طراحی شده‌اند. سوزوکی برای هماهنگی طراحی این موتورسیکلت با سیستم تعلیق ارتقا یافته جلو و رینگ ۲۱ اینچی از سوئینگ آرم طویل‌تری استفاده کرده تا همان هندلینگ سوزوکی وی استروم ۱۰۵۰ ارائه شود. با این تغییرات، موتورسیکلت آفرود این برند ارتفاع مناسبی از سطح زمین دارد که بیشتر از مدل عادی خواهد بود.

وی استروم ۱۰۵۰DE با هندل بار پهن‌تری نسبت به مدل عادی عرضه می‌شود. این قطعه از آلومینیوم نرم‌تر تولید شده تا انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد و ضربات را بهتر جذب کند. همین موضوع باعث بهبود کنترل موتورسیکلت به ویژه در حالت سواری ایستاده می‌شود. مدل DE همچنین دارای صندلی سبک‌تر و محکم‌تری است. از دیگر تجهیزات انحصاری این موتورسیکلت می‌توان به زنجیر بکار رفته محکم‌تر، شیشه جلوی دودی و کوچک‌تر، گلگیر جلوی سه‌تکه و قوی‌تر و… اشاره کرد. سوزوکی وی استروم ۱۰۵۰ مدل ۲۰۲۳ با رنگ آبی و مشکی متالیک عرضه می‌شود. مدل وی استروم ۱۰۵۰DE هم رنگ آبی و سفید را به خود می‌گیرد. مدلی که در تصاویر مشاهده می‌کنید از رنگ زرد قهرمانی و نقره‌ای سود می‌برد و تنها در نسخه ادونچر قابل انتخاب است. این مدل سفارشی از مه شکن‌های LED سود می‌برد. قیمت این موتورسیکلت‌ها فعلاً اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ۹۱۱

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    من زیاد موتور دوست ندارم اما درسته برای افرود اما روی قیافهش باید یکم کار میکردن

    موافقم 3
    مخالفم 17
    1. Phonix

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      همه موتور های سبک ماجراجویی همین شکلین
      چه هوندا باشن چه بی ام وه
      خیلی تفاوت هاشون جزئی هست

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. سامان

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        دمت گرم به موتور ۱۰۰۰ سی سی میگی سبک!!

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. vahid1725

    ۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سبک موتور سواری ادونچر به ترکیبی سواری در جاده های اصلی و فرعی گفته میشه و طراحی موتورسیکلت برای مسافت های طولانی انجام میشه. اصولا با توجه به محدودیت های ورود موتور های مختلف به ایران سبکهای مختلف موتور سواری در ایران کمتر مورد توجه قرار میگیره. در چند سال اخیر با حضور چند مدل ادونچری از برندهای مختلف موتور سیکلت در ایران؛ این سبک تا حدی مورد توجه طرفدارن خودش قرار گرفته اما به نظرم هنوز در اول راه هستیم. از جمله موتور های سبک ادونچری که در ایران استفاده میشه می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم Kawasaki versys250 Suzuki Vstrom250 / / Benelli Trk251 / Zontes Z4249T/ Daichi RX3 249/ KTM Adventure 249/ Nami RX3 249

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تو این کلاس بی ام و همه بازار رو قبضه کرده جا برای باقی موتورسازها رو کم کرده ولی به نظرم خیلی جذاب بود خصوصا حجم موتور خیلی مناسبه تو ایران هم فکر کنم نهایتا مدل 250 این کلاس به همراه کاوازاکی 250 و بنلی 250 موجودن امیدوارم زودتر بشه جریانات به سمتی بره که آزادی حجم موتور ایجاد بشه و دوست داران این کلاس هم بتونن از سواری خوب با موتورهای حجیم و ایمن تر لذت ببرن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا