فراتر از خودروسازی، چند شرکت چینی برای حضور قدرتمند در بازار موتورسیکلت جهان تلاش میکنند. جدیدترین محصول CF Moto مجهز به پیشرانه V4، رقابت با سوپربایکهای مشهور را هدف قرار داده است.
شرکت CF موتو ۳۴ سال قدمت دارد و یکی از مشهورترین سازندگان موتورسیکلت چین محسوب میشود. این گروه صنعتی و برندهای زیرمجموعه، سالانه ۶۰۰ هزار موتورسیکلت تولید میکنند. همچنین ۲۰۰ هزار پیشرانه CF موتو برای دیگر سازندگان جهان عرضه میشود. انواع محصولات در کلاس خیابانی، اسپرت و سوپراسپرت، کراس، ادونچر، کروزر، نیکد، پلیس و امدادی در خط تولید CF موتو وجود دارند.
جدیدترین محصول CF موتو، ۱۰۰۰ سیسی چهار سیلندر با قدرت ۲۰۰ تا ۲۰۴ اسب بخار است. بنابر اطلاعات غیررسمی، پیشرانه این محصول از KTM اتریش تامین خواهد شد و یا تحت لیسانس خواهد بود. البته CF موتو چند مدل پیشرانه ۸۰۰ و ۱۲۵۰ سیسی دو سیلندر در سبد محصولات دارد که برای کروزرهای پلیس چین مثل ۱۲۵۰TR استفاده میشود.
سوپربایک CF موتو هنوز به تولید انبوه نرسیده است اما آخرین مراحل تست را میگذراند. طرح این موتورسیکلت حدود دو سال پیش رونمایی و SR-C21 نامگذاری شد. هماکنون قویترین محصول CF موتو در کلاس اسپرت، پیشرانه ۴۵۰ سی سی دارد.
JDM
۱۵ شهریور ۱۴۰۲CF برند قابل اعتمادیه و از طرفی شراکت با KTM زمینه این اعتماده
ولی عجب طراحی قشنگی داره
سامان اذری
۱۵ شهریور ۱۴۰۲وقتی هوندا سوزوکی کاوازاکی یاماها هست چرا چینی ؟؟؟
میگی ارزونتره ؟
میگم یک یا دوسال کار کرده اس رو میخرم
میگی این شرایط فروش بهتری داره ؟
میگم همه سایت های خودرویی هر مدل ماشین یا موتور رو با شرایط به فروش میرسونن
میگی همه اینها که گفتی (من) در خارج از ایران هست
میگم این موتور هم برا خارج از ایرانه :)
JDM
۱۶ شهریور ۱۴۰۲درسته حرفتون و من دربرابر استادی مثل شما جوابی ندارم. درسته تاوقتی سوزوکی،هوندا،یاماها هست چرا چینی؟
این سوپر بایک اصلا تو بازار و رقابت با بهترینا موفق نخواهد بود اونم تو این کلاس
اما منظور من از برند بود چون خودم مدتی هم ۲۵۰Cf رو داشتم هم ktmدوک و هم نینجا ۲۵۰. این cfmoto اصلا دربرابر برندایی که فرمودین حرفی نداره ولی معیار های مختلفی در انتخاب ما برای خرید ماشین و موتور هست خصوصا در بازار کشور م برند های درجه ۲،۳ زیاد شدن بخوایم بین هندی ها و چینی ها و برخی برندای دیگه انتخاب کنیم سیاف خیلی خوبه و از نظر کیفیت از بقیه چینی ها بهتره تو کشور های دیگه فروش نسبتا خوبی داره محبوب هم هست البته بازار زیر ۳۰۰cc در کلاس نیکد فقط تو بازارما انچنان درخششی نداشته که محبوب باشه
البته این کمپانی بعد از همکاری با اتریشیها دیگه چینی خالص نیست و طراحی ظاهری و انجیناش تحت نظر KTM و دورگه محسوب میشه.
همچین هم بیکیفیت نیست
Taylor
۱۷ شهریور ۱۴۰۲سامان آذری
استدلالت قشنگ بود 👌
موتور جدید CF هم قشنگه
amir
۱۵ شهریور ۱۴۰۲اومدم همینو بگم
موتورش بیخیال چینی هم هست که هیچی ولی خوشگل طراحی شده
ارسلان
۱۶ شهریور ۱۴۰۲JDM
بی ام و هم شریک برلیانس بود و بنز هم شریک بایک بود ولی آیا بایک و برلیانس قابل اعتمادن ؟؟ نه در مقابسه با لگن های داخلی بلکه در مقایسه با برندهای مطرح بازار ؟؟ آهان یادم نبود شعار سایپا مطمئن هست وگرنه برلیانس رو نمیاورد برای مونتاژ
جدا از این حرفا هم کلمه ی قابل اعتماد فقط برازنده ی محصولات ژاپنی هست خلاص
CF های توی ایران از آشغالترین موتورهای بازار ایران هستن حتی توی خوده چینی ها , حتی بنلی و زونتس از هموطن خودشون CF بهترن حالا یه سری ها نیان ریپ بزنن بگن بنلی ایتالیایی هست بنلی تمام تولید تمام موتورسیکلت های زیر ۶۰۰ ش رو داده دست چین و از بنلی فقط اسمش مونده تماما چینی شده و انجین های بنلی های تولید چین روی هزار تا موتور چینی دیگه هم سواره که جدیدا یه نمونه ش هم به اسم کیوجی موتور اوردن ایران
از اون ور هم چن ساله کویر موتور برای اینکه برای برند خودش تبلیغات الکی بکنه اومده موندیال nevada mondial رو بصورت فیک با برند خودش به اسم کویر سی ۲ عرضه کرده به بازار که بگه خودم ساختم اینقد مردم رو … فرض کرده
کی تی ام های توی ایران هم دو نفر بشینن روش موتور کاملا از قدرت و نفس میافته و فقط باید تک نفره سوار شی کی تی ام فقط دو سیلندرهای ۷۰۰ به بالاش موتوره تک سیلندرهاش قاطی موتور حساب نمیشن
کلا موتور تک سیلندر بدرد نمیخوره چون ویبره ی متحرکه اونایی هم که میل تعادل دارن برای رفع لرزش موتور باعث افت توان موتور میشن و اصطحلاک رو بالاتر میبرن جدا از اون دور گیری موتور هم پایینتره موتور تک سیلندر فقط بدرد اسکوتر میخوره و موتورهای شهری هواخنک کم حجم نهایت تا ۱۵۰
میخوای موتور بگیری اگه جاده لیز و خیس و یخ زده برو بیا دارید توی شهرتون موتوری بگیرید که سیستم کلاچ لغزنده داشته باشه مثله یاماها XSR 155
.
۱۶ شهریور ۱۴۰۲بحث شراکت به کنار این برند هر چقدر هم که تلاش کنه باز هم شرکتهای برتر دست روی دست نمیزارن شرکتهای مطرح مثل خود همین ktm که در رالی داکار اسطوره است و افسانه سازی کرده با موتور های تریل مقاوم و بادوامش که در مسابقات همیشه اول و قهرمان هست یا شرکت دوکاتی با پرفورمنس بینظر و برتر و و حتی کرویزر های امریکایی با برتری هایشان و یا بی ام و با تکنولوژی ها و عملکرد دقیق موتور های فوق العاده کلا این شرکت های برتر هم هستند که همیشه قابل اعتماد هستند
و کلمه برتر و قابل اعتماد فقط برازنده محصولات اروپایی و امریکایی هست
و هرشرکتی مثل این شرکت نوپا بخواهد وارد رقابت بشد قطعا اینها دست روی دست نمیگذارن و به برتری خودشان ادامه می دهند.
برای مثال قویترین موتور سوپربایک تنفس طبیعی جهان موتور دوکاتی پانیگاله v4s با دیدن اطلاعات فنی اش آدم مخش سوت میکشه از مهندسی بینظیر و سطح بالا و پیشرفته که کار هرکسی نیست بخصوص شرکت های نوپایی مثل این شرکت که قطعا در سطح آنها قرار نمی گیره.
.
۱۶ شهریور ۱۴۰۲بحث شراکت به کنار این برند هر چقدر هم که تلاش کنه باز هم شرکتهای برتر دست روی دست نمیزارن شرکتهای مطرح مثل خود همین ktm که در رالی داکار اسطوره است و افسانه سازی کرده با موتور های تریل مقاوم و بادوامش که در مسابقات همیشه اول و قهرمان هست یا شرکت دوکاتی با پرفورمنس بینظر و برتر در بالاترین سطح مسابقات موتوری در موتو حی پی یکه تازی میکنه و حتی کرویزر های سنگین امریکایی با برتری هایشان و یا بی ام و با تکنولوژی ها و عملکرد دقیق و برتر موتور های فوق العاده و… کلا این شرکت های برتر هم هستند که همیشه قابل اعتماد هستند
و کلمه برتر و قابل اعتماد فقط برازنده محصولات اروپایی و امریکایی هست
و هرشرکتی مثل این شرکت نوپا بخواهد وارد رقابت بشد قطعا اینها دست روی دست نمیگذارن و به برتری خودشان ادامه می دهند.
برای مثال قویترین موتور سوپربایک تنفس طبیعی جهان موتور دوکاتی پانیگاله v4s با دیدن اطلاعات فنی اش آدم مخش سوت میکشه از مهندسی بینظیر و سطح بالا و پیشرفته که کار هرکسی نیست بخصوص شرکت های نوپایی مثل این شرکت که قطعا در سطح آنها قرار نمی گیره.
.
۱۶ شهریور ۱۴۰۲البته برای اینکه برداشت نادرست نشه منظور از نوپا بودن یعنی بدون دستاورد
چون این شرکت چینی باسابقه طولانی هست ولی از نظر دستاورد ها و توانایی در حد شرکتی نوپا هست.
Jack
۱۵ شهریور ۱۴۰۲این رقیب V4R 2023 240HP دوکاتی ؟
بی ام و ، یاماها ، نینجا ، هوندا اینا میشه رقیب دونست
Viper
۱۵ شهریور ۱۴۰۲یه سوپربایک چینی که انجینش از KTM اتریش تامین میشه😏😏 هر وقت خودشون یه انجین طراحی کردن که پرفورمنس پیشرانه شون با پرفورمنس پیشرانه های روز برابری کنه هنر کردن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ شهریور ۱۴۰۲در محدوده زیر ۵۰۰ سی سی واقعا خیلی خوب پیشرفت کردن
اصلا بعید نیست V4 هزار سی سی هم به زودی بسازن
کارکرد در درازمدت با دور بالا البته خیلی مهم هست
Viper
۱۵ شهریور ۱۴۰۲زیر ۵۰۰ سی سی داستان فرق میکنه ولی توی ۱۰۰۰ سیسی ها تجربه بالاتری میطلبه و انجین باید در ضمن حفظ پرفورمنس مطلوب کارکرد معقولی داشته باشه
سالار بان خان فصل
۱۵ شهریور ۱۴۰۲مشخصه جناب اشتری مطالعات خودشون در زمینه موتورسیکلت رو به بهترین نحو دارن ادامه میدن ؛)
Siyavash
۱۵ شهریور ۱۴۰۲به هیچ وج نمیتونه تویه این کلاس دستاوردی داشته باشه..مخصوصا با حضور دوکاتی.ام و اگوستا .کاوازاکی .هوندا .یاماها .بی ام و. سوزوکی.کی تی ام …همه اینا که نام بردم تویه بخش موتور ریس ۱۰۰۰ صاحب نام ک سبک هستن به نظرم CF شاید بخواد فقط برایه تبلیغ برند خودش اینکارو بکنه که بله ماهم توانایی تولید ۱۰۰۰ سی سی قابل رقابت داریم…ولی تویه این کلاس چیزی که مشخص هست هر برند طرفدار هایه به شدت تعصبی دارن ……..
ابوالفضل
۱۶ شهریور ۱۴۰۲کلا تعصب خیلی بی منطق و تمسخر آمیزه و من از آدم های متعصب بشدت بیزارم …..بنظرم ادم یه بار هم شده باید چیزی که بی دلیل ازش بدش میاد رو امتحان کنه . بلکه شاید تو زندگیه یه نواخت تعصبیش تنوع ایجاد بشه و خوشش بیاد
MP
۱۵ شهریور ۱۴۰۲آره اینم مثه لامبورگینی و رولزرویس و یه کپی چینی دیگه از محصولات درجه یک دنیاست
اونم با موتور KTM.
هوندا و سوزوکی ktm و یاماها و…
اینا کنج عزلت نشستن تا این شتر گاو پلنگ بیاد با بهترین موتور حال حاضر دنیا کل بندازه!
P
۱۵ شهریور ۱۴۰۲Ktm به غیر از انجین موتو جی پی ،انجین v4 دیگه ای نداره و این عجیبه که گفتن قراره ktm انجیم v4 تامین کنه ،از طرفی در حال حاضر رقابت با دوکاتی واقعا سخته ،شرکت هایی مثل bmw , honda , yamaha , kawasaki و suzuki میشه گفت در زمینه سوپر باید کاملا عقب موندن ،یکسری از سوپر بایک های v4 دوکاتی رد لاین ۱۴هزار و یکسری تولید محدود رد لاین ۱۶/۵هزار ( رد لاین انجیم موتو جی پی ۱۸ هزار هست ) و واقعا دوام تو این محدوده کار راحتی نخواد بود
مرتضی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲من یدونه ۲۵۰ ریس cf خریده بودم کیفیت و طراحیش واقعا خوب بود ولی حیف انجینش مثل اسباب بازی ضعیف بود ، کاش مثل بقیه کشورا بزارن بالای ۲۵۰ بگیریم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ شهریور ۱۴۰۲اگر هم وارد بشه مثل خودرو، ۲ برابر مالیات خواهد داشت
خیلی راحت قیمت موتور ۴۰۰ – ۵۰۰ سیسی ژاپنی، میشه یک میلیارد تومن
Enzo Ferrari 2008
۱۵ شهریور ۱۴۰۲موتور فقط دوکاتی و هوندا و بی ام و کی تی ام
سوزوکی مشهورترین هستن طرف اینارو ول کنه
بره چینی بخره
رضا THP
۱۵ شهریور ۱۴۰۲اون زمان که تازه هوندا و سوزوکی اومده بود بعضیا میگفتن طرف تریومف و ب ام و رو ول کنه بره ژاپنی بخره !!!
محمد
۱۵ شهریور ۱۴۰۲یادی کنیم از شرکت جهانرو که نمایندگیcf رو داره
جهانرو همیشه بهترینها رو برای اولین بار اورد ایران
به ترتیب….. کاوازاکی….باجاج پولسار….تی وی اس آپاچی….هیوسانگ….و الانم cf
Arshia m3csl
۱۵ شهریور ۱۴۰۲موتور فقط bmw جذاب و خاص و لوکس و عالی کاش موتور bmw تو ایران بود جای خالی موتورای bmw خالیه تو ایران هرچند اگه موتور bmw بود اینجا مالکان ۵۳۰ و ۶۵۰ گرن کوپه سوارشون میشدن
سلیم ذوالقدر
۱۵ شهریور ۱۴۰۲چرا باید مایحتاج معمولی مردم دنیا برای ما یک آرزوی دست نیافتنی باشد.خودرو و موتورسیکلت دویست سال است اختراع شده ولی درایران عنوز یک آرزوی محال است.کاش ***
KTM
۱۷ شهریور ۱۴۰۲با موتور سنگین، هر خلافی میشه انجام داد
ممنوعیت وارداتش کار درستیه
حسین دهمرد
۱۵ شهریور ۱۴۰۲بد جایی دست گذاشته با توجه به همکاری با ktm قیمتش هم کم در نمیاد.
enayat
۱۵ شهریور ۱۴۰۲چینی ها که بازار بزرگی برای فروش خودرو دارند روی مباحث طراحی خودروها در همه برند ها بخاطر سلیقه های وعجیب و رادیکالی شون تاثیر گذاشتن و شرکت های آلمانی رو هم تقریباً مجبور به دور شدن از اصول های اولیه و سنتی در ساختن یک ماشین آلمانی؛ برای جلب مشتری چینی ! شدن….
حالا به نظر دارند به سمت بازار موتور سیکلت هم نقشه هایی دارند
zm
۱۹ شهریور ۱۴۰۲هر وقت چین یه موتور ، تمام و کمال از صفر تا صدشو خودش ساخت اونوقت میشد یه نظری در موردش داد که خوبه یا بد حالا نمیدونم چرا بعضیا میان ازش حمایت میکنن چین یه عمره که هرچیزی رو میبینه کپی میزنه یه کشور پیشرفته و قدرتمند باید بتونه یه محصولشو از خودش تولید بکنه اینا اومدن از کی تی ام کمک گرفتن ، موتورای ژاپنی و بی ام و آلمان و دوکاتی و حتی موتورای خود کی تی ام کجا و موتورای چینی کجا من یکی که اصلا حاضر نیستم موتور چینی بخرم
فرشاد
۱۶ شهریور ۱۴۰۲درسته رقابت با دوکاتی کار هر تازه به دوران رسیده اس نیس و تو این بازه هم علاوه بر دوکاتی کاوازاکی و هوندا و سوزوکی و …وحود دارن
اما بخوایم یا نخوایم چینی ها پیشرفت هایی میکنن که غیرقابل باور تر ازینا باشه
محمد جمال
۱۶ شهریور ۱۴۰۲توجه داشته باشید که چینیها بیش از آنکه به دنبال تولید برندی خاص با کارایی خاص و کیفیت خاص و با مشتری خاص باشن به دنبال پول هستن آنهم از اکثریت مردم جهان که توان مالی ضعیفتری دارن
بنابراین اونها وسایل نقلیه ای میسازن که فقط شبیه ماشنها و موتورهای خاص باشه که خریدار از قشر متوسط و پایینتر در خیال خودش سوار بر ماشین یا موتور خاص باشه!!!
دقیقا همان مشتریهایی که روی بنلی ۲سیلندر آینه ی سی بی نصب میکنن و سیس هوندا ۱۳۰۰ سوار رو میگیرن
یا مثلا لاماری سواری که سیس اوروس سوار رو میگیره
چینیها بیشتر به دنبال قدرت اقتصادی هستن نه قدرت تکنولوژی. بعد که پولدار شدن میرن کل یا اکثر سهام کی تی ام و بی ام و و حتی مرسدس و بنتلی رو میخرن.
هونتا تا تا. هونتا تا تا
۱۶ شهریور ۱۴۰۲همه فقط اسم برند بردید ولی نگفتید چه مدل هایی، ایرادی نداره من چند تاز بهترین ها رو با سلیقه خودم معرفی میکنم : کاوازاکی H2R , دوکاتی سوپرلگرا ، بی ام و S1000R , ام ویآگوستا Brutale 1000 RR همه سبک ریس هستند آخری استثنا نیکد هستش.
علی
۱۷ شهریور ۱۴۰۲عزیزان من هم موتور سوار بودن هم ۱۸ سال مغازه موتورسیکلت داشتم. اصلا وقت خودتون را با حرف زدن در مورد اجناس چین که در ایران وجود داره تلف نکنید. چین یعنی تقلب یعنی کپی کردن و دزدی از طراحی اروپا و آمریکا. این موتورهای ۱۲۵ CG چینی چقدر آدم را کشت و ناقص کرد فقط به خاطر کمک عقب غیر استاندارد و شاسی سبک و هزارتا عیب دیگه اما خوب سرعتش به اندازه ۱۲۵ اصلی بود اما فقط سرعت مهم نیست .موتور را باید بتوانید در مواقع خطرناک جمع کنی که این یعنی طراحی و تولید کننده متعهد نه چین که از اول تا آخرش تقلب کردن از رو دست مهندسان غرب . هر کجا ردی از عقاید چپ و کمونیست دیدید بدانید که دروغ و گول زدن و غیره هست. البته این اواخر حرفام ربطی به موتور نداشت
zm
۱۹ شهریور ۱۴۰۲البته ظاهر موتوره قشنگه ولی بعید میدونم حریف خوبی واسه موتورای ژاپنی یا آلمان و ایتالیایی باشه ولی ظاهرش قشنگه
عرفان
۲۵ شهریور ۱۴۰۲تلاش چین برای پیشرفت تو صنعتش حالا با هر دسیسه و لانتوری بازیای قابل تحسینه