موتورسیکلت

CF موتو 1000 سی‌سی؛ سوپربایک چینی برای رقابت با دوکاتی!

فراتر از خودروسازی، چند شرکت چینی برای حضور قدرتمند در بازار موتورسیکلت جهان تلاش می‌کنند. جدیدترین محصول CF Moto مجهز به پیشرانه V4، رقابت با سوپربایک‌های مشهور را هدف قرار داده است.

شرکت CF موتو ۳۴ سال قدمت دارد و یکی از مشهورترین سازندگان موتورسیکلت چین محسوب می‌شود. این گروه صنعتی و برندهای زیرمجموعه، سالانه ۶۰۰ هزار موتورسیکلت تولید می‌کنند. همچنین ۲۰۰ هزار پیشرانه CF موتو برای دیگر سازندگان جهان عرضه می‌شود. انواع محصولات در کلاس خیابانی، اسپرت و سوپراسپرت، کراس، ادونچر، کروزر، نیکد، پلیس و امدادی در خط تولید CF موتو وجود دارند.

جدیدترین محصول CF موتو، ۱۰۰۰ سی‌سی چهار سیلندر با قدرت ۲۰۰ تا ۲۰۴ اسب بخار است. بنابر اطلاعات غیررسمی، پیشرانه این محصول از KTM اتریش تامین خواهد شد و یا تحت لیسانس خواهد بود. البته CF موتو چند مدل پیشرانه ۸۰۰ و ۱۲۵۰ سی‌سی دو سیلندر در سبد محصولات دارد که برای کروزرهای پلیس چین مثل ۱۲۵۰TR استفاده می‌شود.

موتورسیکلت SR-C21

سوپربایک CF موتو هنوز به تولید انبوه نرسیده است اما آخرین مراحل تست را می‌گذراند. طرح این موتورسیکلت حدود دو سال پیش رونمایی و SR-C21 نام‌گذاری شد. هم‌اکنون قوی‌ترین محصول CF موتو در کلاس اسپرت، پیشرانه ۴۵۰ سی سی دارد.

ابرموتورسیکلت چینی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (639 ديدگاه)

    CF برند قابل اعتمادیه و از طرفی شراکت با KTM زمینه این اعتماده
    ولی عجب طراحی قشنگی داره

    موافقم 46
    مخالفم 86
    1. سامان اذری

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3208 ديدگاه)

      وقتی هوندا سوزوکی کاوازاکی یاماها هست چرا چینی ؟؟؟

      میگی ارزونتره ؟
      میگم یک یا دوسال کار کرده اس رو میخرم
      میگی این شرایط فروش بهتری داره ؟
      میگم همه سایت های خودرویی هر مدل ماشین یا موتور رو با شرایط به فروش میرسونن
      میگی همه اینها که گفتی (من) در خارج از ایران هست
      میگم این موتور هم برا خارج از ایرانه :)

      موافقم 93
      مخالفم 14
      1. JDM

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (639 ديدگاه)

        درسته حرفتون و من دربرابر استادی مثل شما جوابی ندارم. درسته تاوقتی سوزوکی،هوندا،یاماها هست چرا چینی؟
        این سوپر بایک اصلا تو بازار و رقابت با بهترینا موفق نخواهد بود اونم تو این کلاس
        اما منظور من از برند بود چون خودم مدتی هم 250Cf رو داشتم هم ktmدوک و هم نینجا 250. این cfmoto اصلا دربرابر برندایی که فرمودین حرفی نداره ولی معیار های مختلفی در انتخاب ما برای خرید ماشین و موتور هست خصوصا در بازار کشور م برند های درجه 2،3 زیاد شدن بخوایم بین هندی ها و چینی ها و برخی برندای دیگه انتخاب کنیم سی‌اف خیلی خوبه و از نظر کیفیت از بقیه چینی ها بهتره تو کشور های دیگه فروش نسبتا خوبی داره محبوب هم هست البته بازار زیر 300cc در کلاس نیکد فقط تو بازارما انچنان درخششی نداشته که محبوب باشه
        البته این کمپانی بعد از همکاری با اتریشی‌ها دیگه چینی خالص نیست و طراحی ظاهری و انجیناش تحت نظر KTM و دورگه محسوب میشه.
        همچین هم بی‌کیفیت نیست

        موافقم 13
        مخالفم 39
      2. Taylor

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (169 ديدگاه)

        سامان آذری
        استدلالت قشنگ بود 👌

        موتور جدید CF هم قشنگه

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. amir

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2863 ديدگاه)

      اومدم همینو بگم
      موتورش بیخیال چینی هم هست که هیچی ولی خوشگل طراحی شده

      موافقم 16
      مخالفم 1
    3. ارسلان

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (536 ديدگاه)

      JDM
      بی ام و هم شریک برلیانس بود و بنز هم شریک بایک بود ولی آیا بایک و برلیانس قابل اعتمادن ؟؟ نه در مقابسه با لگن های داخلی بلکه در مقایسه با برندهای مطرح بازار ؟؟ آهان یادم نبود شعار سایپا مطمئن هست وگرنه برلیانس رو نمیاورد برای مونتاژ
      جدا از این حرفا هم کلمه ی قابل اعتماد فقط برازنده ی محصولات ژاپنی هست خلاص

      CF های توی ایران از آشغالترین موتورهای بازار ایران هستن حتی توی خوده چینی ها , حتی بنلی و زونتس از هموطن خودشون CF بهترن حالا یه سری ها نیان ریپ بزنن بگن بنلی ایتالیایی هست بنلی تمام تولید تمام موتورسیکلت های زیر 600 ش رو داده دست چین و از بنلی فقط اسمش مونده تماما چینی شده و انجین های بنلی های تولید چین روی هزار تا موتور چینی دیگه هم سواره که جدیدا یه نمونه ش هم به اسم کیوجی موتور اوردن ایران
      از اون ور هم چن ساله کویر موتور برای اینکه برای برند خودش تبلیغات الکی بکنه اومده موندیال nevada mondial رو بصورت فیک با برند خودش به اسم کویر سی 2 عرضه کرده به بازار که بگه خودم ساختم اینقد مردم رو … فرض کرده
      کی تی ام های توی ایران هم دو نفر بشینن روش موتور کاملا از قدرت و نفس میافته و فقط باید تک نفره سوار شی کی تی ام فقط دو سیلندرهای 700 به بالاش موتوره تک سیلندرهاش قاطی موتور حساب نمیشن
      کلا موتور تک سیلندر بدرد نمیخوره چون ویبره ی متحرکه اونایی هم که میل تعادل دارن برای رفع لرزش موتور باعث افت توان موتور میشن و اصطحلاک رو بالاتر میبرن جدا از اون دور گیری موتور هم پایینتره موتور تک سیلندر فقط بدرد اسکوتر میخوره و موتورهای شهری هواخنک کم حجم نهایت تا 150
      میخوای موتور بگیری اگه جاده لیز و خیس و یخ زده برو بیا دارید توی شهرتون موتوری بگیرید که سیستم کلاچ لغزنده داشته باشه مثله یاماها XSR 155

      موافقم 98
      مخالفم 223
      1. .

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        بحث شراکت به کنار این برند هر چقدر هم که تلاش کنه باز هم شرکتهای برتر دست روی دست نمیزارن شرکتهای مطرح مثل خود همین ktm که در رالی داکار اسطوره است و افسانه سازی کرده با موتور های تریل مقاوم و بادوامش که در مسابقات همیشه اول و قهرمان هست یا شرکت دوکاتی با پرفورمنس بینظر و برتر و و حتی کرویزر های امریکایی با برتری هایشان و یا بی ام و با تکنولوژی ها و عملکرد دقیق موتور های فوق العاده کلا این شرکت های برتر هم هستند که همیشه قابل اعتماد هستند
        و کلمه برتر و قابل اعتماد فقط برازنده محصولات اروپایی و امریکایی هست
        و هرشرکتی مثل این شرکت نوپا بخواهد وارد رقابت بشد قطعا اینها دست روی دست نمیگذارن و به برتری خودشان ادامه می دهند.
        برای مثال قویترین موتور سوپربایک تنفس طبیعی جهان موتور دوکاتی پانیگاله v4s با دیدن اطلاعات فنی اش آدم مخش سوت میکشه از مهندسی بینظیر و سطح بالا و پیشرفته که کار هرکسی نیست بخصوص شرکت های نوپایی مثل این شرکت که قطعا در سطح آنها قرار نمی گیره.

        موافقم 223
        مخالفم 88
      2. .

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (44 ديدگاه)

        بحث شراکت به کنار این برند هر چقدر هم که تلاش کنه باز هم شرکتهای برتر دست روی دست نمیزارن شرکتهای مطرح مثل خود همین ktm که در رالی داکار اسطوره است و افسانه سازی کرده با موتور های تریل مقاوم و بادوامش که در مسابقات همیشه اول و قهرمان هست یا شرکت دوکاتی با پرفورمنس بینظر و برتر در بالاترین سطح مسابقات موتوری در موتو حی پی یکه تازی میکنه و حتی کرویزر های سنگین امریکایی با برتری هایشان و یا بی ام و با تکنولوژی ها و عملکرد دقیق و برتر موتور های فوق العاده و… کلا این شرکت های برتر هم هستند که همیشه قابل اعتماد هستند
        و کلمه برتر و قابل اعتماد فقط برازنده محصولات اروپایی و امریکایی هست
        و هرشرکتی مثل این شرکت نوپا بخواهد وارد رقابت بشد قطعا اینها دست روی دست نمیگذارن و به برتری خودشان ادامه می دهند.
        برای مثال قویترین موتور سوپربایک تنفس طبیعی جهان موتور دوکاتی پانیگاله v4s با دیدن اطلاعات فنی اش آدم مخش سوت میکشه از مهندسی بینظیر و سطح بالا و پیشرفته که کار هرکسی نیست بخصوص شرکت های نوپایی مثل این شرکت که قطعا در سطح آنها قرار نمی گیره.

        موافقم 222
        مخالفم 87
        1. .

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (44 ديدگاه)

          البته برای اینکه برداشت نادرست نشه منظور از نوپا بودن یعنی بدون دستاورد
          چون این شرکت چینی باسابقه طولانی هست ولی از نظر دستاورد ها و توانایی در حد شرکتی نوپا هست.

          موافقم 218
          مخالفم 82
  2. Jack

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این رقیب V4R 2023 240HP دوکاتی ؟
    بی ام و ، یاماها ، نینجا ، هوندا اینا میشه رقیب دونست

    موافقم 33
    مخالفم 8
  3. Viper

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    یه سوپربایک چینی که انجینش از KTM اتریش تامین میشه😏😏 هر وقت خودشون یه انجین طراحی کردن که پرفورمنس پیشرانه شون با پرفورمنس پیشرانه های روز برابری کنه هنر کردن

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2549 ديدگاه)

      در محدوده زیر ۵۰۰ سی سی واقعا خیلی خوب پیشرفت کردن
      اصلا بعید نیست V4 هزار سی سی هم به زودی بسازن
      کارکرد در درازمدت با دور بالا البته خیلی مهم هست

      موافقم 35
      مخالفم 5
      1. Viper

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (184 ديدگاه)

        زیر ۵۰۰ سی سی داستان فرق میکنه ولی توی ۱۰۰۰ سی‌سی ها تجربه بالاتری می‌طلبه و انجین باید در ضمن حفظ پرفورمنس مطلوب کارکرد معقولی داشته باشه

        موافقم 13
        مخالفم 0
      2. سالار بان خان فصل

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (370 ديدگاه)

        مشخصه جناب اشتری مطالعات خودشون در زمینه موتورسیکلت رو به بهترین نحو دارن ادامه میدن ؛)

        موافقم 7
        مخالفم 2
  4. Siyavash

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (710 ديدگاه)

    به هیچ وج نمیتونه تویه این کلاس دستاوردی داشته باشه..مخصوصا با حضور دوکاتی.ام و اگوستا .کاوازاکی .هوندا .یاماها .بی ام و. سوزوکی.کی تی ام …همه اینا که نام بردم تویه بخش موتور ریس ۱۰۰۰ صاحب نام ک سبک هستن به نظرم CF شاید بخواد فقط برایه تبلیغ برند خودش اینکارو بکنه که بله ماهم توانایی تولید ۱۰۰۰ سی سی قابل رقابت داریم…ولی تویه این کلاس چیزی که مشخص هست هر برند طرفدار هایه به شدت تعصبی دارن ……..

    موافقم 19
    مخالفم 2
    1. ابوالفضل

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      کلا تعصب خیلی بی منطق و تمسخر آمیزه و من از آدم های متعصب بشدت بیزارم …..بنظرم ادم یه بار هم شده باید چیزی که بی دلیل ازش بدش میاد رو امتحان کنه . بلکه شاید تو زندگیه یه نواخت تعصبیش تنوع ایجاد بشه و خوشش بیاد

      موافقم 8
      مخالفم 1
  5. MP

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    آره اینم مثه لامبورگینی و رولزرویس و یه کپی چینی دیگه از محصولات درجه یک دنیاست
    اونم با موتور KTM.
    هوندا و سوزوکی ktm و یاماها و…
    اینا کنج عزلت نشستن تا این شتر گاو پلنگ بیاد با بهترین موتور حال حاضر دنیا کل بندازه!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. P

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    Ktm به غیر از انجین موتو جی پی ،انجین v4 دیگه ای نداره و این عجیبه که گفتن قراره ktm انجیم v4 تامین کنه ،از طرفی در حال حاضر رقابت با دوکاتی واقعا سخته ،شرکت هایی مثل bmw , honda , yamaha , kawasaki و suzuki میشه گفت در زمینه سوپر باید کاملا عقب موندن ،یکسری از سوپر بایک های v4 دوکاتی رد لاین 14هزار و یکسری تولید محدود رد لاین 16/5هزار ( رد لاین انجیم موتو جی پی 18 هزار هست ) و واقعا دوام تو این محدوده کار راحتی نخواد بود

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. مرتضی

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یدونه 250 ریس cf خریده بودم کیفیت و طراحیش واقعا خوب بود ولی حیف انجینش مثل اسباب بازی ضعیف بود ، کاش مثل بقیه کشورا بزارن بالای 250 بگیریم.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2549 ديدگاه)

      اگر هم وارد بشه مثل خودرو، ۲ برابر مالیات خواهد داشت
      خیلی راحت قیمت موتور ۴۰۰ – ۵۰۰ سی‌سی ژاپنی، می‌شه یک میلیارد تومن

      موافقم 19
      مخالفم 1
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    موتور فقط دوکاتی و هوندا و بی ام و کی تی ام
    سوزوکی مشهورترین هستن طرف اینارو ول کنه
    بره چینی بخره

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. رضا THP

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      اون زمان که تازه هوندا و سوزوکی اومده بود بعضیا میگفتن طرف تریومف و ب ام و رو ول کنه بره ژاپنی بخره !!!

      موافقم 9
      مخالفم 1
  9. محمد

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    یادی کنیم از شرکت جهانرو که نمایندگیcf رو داره
    جهانرو همیشه بهترینها رو برای اولین بار اورد ایران
    به ترتیب….. کاوازاکی….باجاج پولسار….تی وی اس آپاچی….هیوسانگ….و الانم cf

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. Arshia m3csl

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    موتور فقط bmw جذاب و خاص و لوکس و عالی کاش موتور bmw تو ایران بود جای خالی موتورای bmw خالیه تو ایران هرچند اگه موتور bmw بود اینجا مالکان 530 و 650 گرن کوپه سوارشون میشدن

    موافقم 5
    مخالفم 4
  11. سلیم ذوالقدر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چرا باید مایحتاج معمولی مردم دنیا برای ما یک آرزوی دست نیافتنی باشد.خودرو و موتورسیکلت دویست سال است اختراع شده ولی درایران عنوز یک آرزوی محال است.کاش ***

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. KTM

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      با موتور سنگین، هر خلافی میشه انجام داد

      ممنوعیت وارداتش کار درستیه

      موافقم 0
      مخالفم 6
  12. حسین دهمرد

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2490 ديدگاه)

    بد جایی دست گذاشته با توجه به همکاری با ktm قیمتش هم کم در نمیاد.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. enayat

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    چینی ها که بازار بزرگی برای فروش خودرو دارند روی مباحث طراحی خودروها در همه برند ها بخاطر سلیقه های وعجیب و رادیکالی شون تاثیر گذاشتن و شرکت های آلمانی رو هم تقریباً مجبور به دور شدن از اصول های اولیه و سنتی در ساختن یک ماشین آلمانی؛ برای جلب مشتری چینی ! شدن….
    حالا به نظر دارند به سمت بازار موتور سیکلت هم نقشه هایی دارند

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. zm

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (11 ديدگاه)

      هر وقت چین یه موتور ، تمام و کمال از صفر تا صدشو خودش ساخت اونوقت میشد یه نظری در موردش داد که خوبه یا بد حالا نمیدونم چرا بعضیا میان ازش حمایت میکنن چین یه عمره که هرچیزی رو میبینه کپی میزنه یه کشور پیشرفته و قدرتمند باید بتونه یه محصولشو از خودش تولید بکنه اینا اومدن از کی تی ام کمک گرفتن ، موتورای ژاپنی و بی ام و آلمان و دوکاتی و حتی موتورای خود کی تی ام کجا و موتورای چینی کجا من یکی که اصلا حاضر نیستم موتور چینی بخرم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. فرشاد

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    درسته رقابت با دوکاتی کار هر تازه به دوران رسیده اس نیس و تو این بازه هم علاوه بر دوکاتی کاوازاکی و هوندا و سوزوکی و …وحود دارن
    اما بخوایم یا نخوایم چینی ها پیشرفت هایی میکنن که غیرقابل باور تر ازینا باشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  15. محمد جمال

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توجه داشته باشید که چینیها بیش از آنکه به دنبال تولید برندی خاص با کارایی خاص و کیفیت خاص و با مشتری خاص باشن به دنبال پول هستن آنهم از اکثریت مردم جهان که توان مالی ضعیفتری دارن
    بنابراین اونها وسایل نقلیه ای میسازن که فقط شبیه ماشنها و موتورهای خاص باشه که خریدار از قشر متوسط و پایینتر در خیال خودش سوار بر ماشین یا موتور خاص باشه!!!
    دقیقا همان مشتریهایی که روی بنلی ۲سیلندر آینه ی سی بی نصب میکنن و سیس هوندا ۱۳۰۰ سوار رو میگیرن
    یا مثلا لاماری سواری که سیس اوروس سوار رو میگیره
    چینیها بیشتر به دنبال قدرت اقتصادی هستن نه قدرت تکنولوژی. بعد که پولدار شدن میرن کل یا اکثر سهام کی تی ام و بی ام و و حتی مرسدس و بنتلی رو میخرن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. هونتا تا تا. هونتا تا تا

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه فقط اسم برند بردید ولی نگفتید چه مدل هایی، ایرادی نداره من چند تاز بهترین ها رو با سلیقه خودم معرفی میکنم : کاوازاکی H2R , دوکاتی سوپرلگرا ، بی ام و S1000R , ام‌ وی‌آگوستا Brutale 1000 RR همه سبک ریس هستند آخری استثنا نیکد هستش.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عزیزان من هم موتور سوار بودن هم ۱۸ سال مغازه موتورسیکلت داشتم. اصلا وقت خودتون را با حرف زدن در مورد اجناس چین که در ایران وجود داره تلف نکنید. چین یعنی تقلب یعنی کپی کردن و دزدی از طراحی اروپا و آمریکا. این موتورهای ۱۲۵ CG چینی چقدر آدم را کشت و ناقص کرد فقط به خاطر کمک عقب غیر استاندارد و شاسی سبک و هزارتا عیب دیگه اما خوب سرعتش به اندازه ۱۲۵ اصلی بود اما فقط سرعت مهم نیست .موتور را باید بتوانید در مواقع خطرناک جمع کنی که این یعنی طراحی و تولید کننده متعهد نه چین که از اول تا آخرش تقلب کردن از رو دست مهندسان غرب . هر کجا ردی از عقاید چپ و کمونیست دیدید بدانید که دروغ و گول زدن و غیره هست. البته این اواخر حرفام ربطی به موتور نداشت

    موافقم 3
    مخالفم 3
  18. zm

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    البته ظاهر موتوره قشنگه ولی بعید میدونم حریف خوبی واسه موتورای ژاپنی یا آلمان و ایتالیایی باشه ولی ظاهرش قشنگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. عرفان

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تلاش چین برای پیشرفت تو صنعتش حالا با هر دسیسه و لانتوری بازی‌ای قابل تحسینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا