نیسان

آزمون نهایت سرعت نیسان GT-R نیسمو در بزرگراه های آلمان

کارشناسان اتوتاپ NL  به تازگی تست شتاب و نهایت سرعت نیسان GT-R نیسمو را در شرایط واقعی انجام داده‌اند. این بررسی، نشان می‌دهد گران‌ترین خودروی تولیدی نیسان، همچنان یکی از بهترین مدل‌های اسپرت ژاپنی در بازار جهانی است.

اولین نمونه از نیسان GT-R سال ۲۰۰۷ رونمایی شد. این محصول بدون تغییر مهم برای بدنه، همچنان توسط کارخانه‌ی نیسان در کامینوکاوا ژاپن تولید می‌شود. GT-R به دلیل ساختار دودر چهار صندلی و توانایی‌های فنی مشابه خودروهای سوپراسپرت، تنها رقیب آسیایی برای پورشه ۹۱۱ است.

نیسان جیتی آر نیسمو نمای پشت

نیسان GT-R امروزی (R35)  با طول ۴,۶۹۰  میلی‌متر، عرض ۱,۸۹۵  میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۳۷۲ میلی‌متر، همراه فاصله محورهای ۲,۷۸۰ میلی‌متر، کمی بزرگ‌تر از نسخه‌ی اولیه است. تقویت پیشرانه‌ و نصب امکانات جدید روی این خودرو به مرور زمان اتفاق افتاد اما وزن خالص GT-R همچنان در محدوده‌ی ۱۷۵۰ کیلوگرم باقی ماند.

مدل پایه از GT-R ساخت ۲۰۲۲، پیشرانه‌ی توئین توربوشارژ ۳/۸ لیتری V6 با قدرت ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۷ نیوتن‌متر دارد. برای این خودرو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتر برساعت ثبت شده است. تمام مدل‌های GT-R، مجهز به سیستم دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته هستند.

نیسان جیتی آر نیسمو

نسخه‌ی نیسمو از GT-R جدید، ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این محصول از نظر شتاب و نهایت سرعت، تفاوت خاصی با مدل پایه ندارد؛ اما به دلیل بهرمندی از ۳۰ کیلوگرم کاهش وزن و امکانات ویژه برای رانندگی اسپرت، عملکرد بهتری برای مانور ارائه می‌دهد.

در تست و بررسی کانال اتوتاپ NL  یک دستگاه نیسان GT-R نیسمو مدل ۲۰۱۵ استفاده شده است. این خودرو، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت ثبت می‌کند.

مدل ۲۰۲۲ از GT-R در بازار جهانی، آستانه قیمت ۱۱۵ هزار دلار دارد و همراه امکانات اضافی برای نسخه‌ی نیسمو، به قیمت ۲۱۵ هزار دلار فروخته می‌شود. در سال‌های اخیر  دو مدل ترک ادیشن و نیسمو اسپشیال ادیشن هم با قیمت‌های ۱۵۰ و ۲۲۰ هزار دلار به تولیدات GT-R اضافه شده‌اند.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. سعید(تهران)

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (496 ديدگاه)

    کاراکتر خاص، پرفورمنس یونیک، کمی قدیمی، بسیار گران…

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۲
    1. Nima

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      کمى قدیمى ؟
      شما فقط داشبورد رو ببین؟
      ولى هنوزم پرفورمنس خوبى داره(عالى نه)

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۶
      1. datsun

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2505 ديدگاه)

        داشبوردش واسه gtr قبل فیس لیفته نویسنده محترم طبق معمول زحمت تصاویر جدید رو نکشیده کابین نسبت به رقبا خیلی هم شیکه

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۶
        1. 1123

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (496 ديدگاه)

          کابینش از کدوم رقیبش شیک تره؟
          ۹۱۱؟
          کوروت؟
          مرسدس آ ام گ جی تی؟
          آر۸؟
          بی ام و ام۸؟
          لکسس ال سی ۵۰۰؟
          ان اس اکس؟
          توی بحث عملکرد شااااید خیلی بد نباشه ولی تو کابینش واقعا بده

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۲۹
    2. فورد

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (727 ديدگاه)

      من تو حسرت جاده هاشون موندم

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳
      1. آیدین

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (9 ديدگاه)

        دوست گرامی ( فورد )
        از لحاظ مزیت جاده‌های آلمان فقط اینو میتونم بگم که بعضی از اتوباناش محدودیت سرعت نداره که اونم برای همه مهم نیست . باور کن از لحاظ کیفیت خط‌کشی ، کیفیت آسفالت ، روشنایی در شب و از همه مهمتر تابلو‌های نشانگر مسیر‌ها اصلا خوب نیستن . من نمیخوام با جاده‌های ایران مقایسه کنم ولی با کشور همسایه‌ش هلند که مقایسه کنی به این نتیجه میرسی . خروجی‌های بسیار تیزی هم داره که تا جی‌پی‌اس تذکر میده بپیچ میبینی ازش رد شدی ! شاید نظرمو قبول نداشته باشی ولی میتونی از چند نفر که تو جاده‌هاش رانندگی کردن بپرسی . البته قیاس نه با ایران ! این ویدیو هم توسط یه هلندی ساخته شده ولی چون هلند محدودیت سرعت تا حداکثر ۱۲۰ کیلومتر داره اونم در بهترین شرایط ، مجبور شدن تو آلمان بگیرن !

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  2. زیزیگولو

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3153 ديدگاه)

    عشق قدرت و عشق سرعت …. کسایی که این هر دوتا عشق رو دارن میتونن با نیسان GT-R نیسمو بهش برسن و تجربه ش کنن

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۴
  3. شاهرخ

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (263 ديدگاه)

    خخخ جالب بود شهاب

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۳
  4. علی

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    داداش خدایی خیلی نمکی
    ولی من یه چیز دیگه هم به گزینه هات اضافه میکنم

    جون دار ترین و پر فروش ترین خودرو های جهان

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۹
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (561 ديدگاه)

      سلام و درود!
      با احترام جناب علی بنده گزینه ی شما را انتخاب میکنم.
      کاربر شهاب دقیقاً بالعکس فرموده اند ، ظاهراً با پراید تصادف سهمگین و دردناکی را متحمل شده که
      دود بنزین کمی روی مغزشان اثر گذار بوده است.
      یا علی🌷

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۱
  5. بهنام

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (808 ديدگاه)

    چقدر مسخره مثلا که چی
    میان سایت دو تا مطلب بخونین چند تا چیز یاد بگیرین یا خودرو های مورد علاقتون دنبال کنین
    کل کل هم میکنین خوب کل کل کنین نه اینطوری
    والا قبلا جو سایت خیلی خوب بود یه سری دوستان با اطلاعات بالا کامنت میذاشتن یه چیزی یاد می‌گرفتی الان بلانسبت بعضی دوستان شده بچه بازی فقط کامنت بی محتوا و صرفا جهت متشنج کردن جو یا جلب توجه

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2505 ديدگاه)

      (لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.)
      قوانینی که پدال برای برای ثبت دیدگاه بیان کرده و ولی خودش منتشر میکنه.!!

      موافقم ۷
      مخالفم ۴
    2. ناخدا

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      من نه مسخره بازیهای ژاپنی فنهایی مثل تو رو تاید میکنم و نه این مسخره بازیهای کره ای فنها رو تاید میکنم که مثل بچه ها تو سر و کله هم میزنین و همدیگه رو جر میدین و آخر سر هم هیچکدوم به هیچ جا نمیرسین ! ولی ای کیان تو هم خودت یکی از همون فیکهایی هستی که همیشه میای زیر خبرهای مربوط به کره ای ها یا ژاپنیها از این حرفهای بی مصرف و بی اساس میزنی و شَر درست میکنی ! یادت رفته ! زشته بخدا ! دس از بچه بازی بردارین و بزرگ شین ! والا بخدا من که مکانیک هستم تا به حال این چرندیاتی که شماها در مورد ماشینهای ژاپنی و کره ای سر هم بندی میکنین نشنیدم ! این حرفها رو از کجاهاتون در میارین ؟

      موافقم ۸
      مخالفم ۵
    3. mos

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (718 ديدگاه)

      متاسفانه پدال کامنت فیک های کره ای فن رو منتشر میکنه که بقیه بیان جواب بدن و تعداد کامنت ها بره بالا.
      اگه این کامنت پاک میشد این مطلب ۵-۶ تا کامنت می‌گرفت.
      ولی الان ۱۹ تا!!
      نمیدونم این روند تا کی میخواد ادامه پیدا کنه ولی دیگه سطح سایت خیلی اومده پایین.

      موافقم ۶
      مخالفم ۵
  6. حسین

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1004 ديدگاه)

    هیچوت یک ژاپنی باز را درک نکردم

    موافقم ۷
    مخالفم ۲۵
    1. Moein

      ۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یعنی شیش سیلندر باشه و ۶۰۰ اسب تولید کنه .
      نه مثل امریکا هشت یا دوازده سیلندر و ۷۰۰ تا ۸۰۰ اسب . مهندسی ژاپنی

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
  7. Mercedes-benz

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    هیچوقت کسایی که اینو میگن درک نکردم

    ماشین ژاپنی یعنی عشق

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا