نیسان

بازگشت نیسان تیانا به ایران با عرضه در سامانه ویژه جانبازان

شرکت رنو پارت، نیسان تیانا را دوباره به ایران آورده و در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ویژه جانبازان عرضه کرده است.
نیسان تیانا جدید

نیسان تیانا نامی آشنا برای ما ایرانیان محسوب می‌شود زیرا پارس‌خودرو بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲، نسل دوم این سدان ژاپنی را در کشورمان عرضه می‌کرد. پس از واردات تعداد اندکی، مونتاژ تیانا توسط پارس‌خودرو آغاز شد تا جایگزینی برای ماکسیمای محبوب اما سالخورده باشد. بااین‌حال، تیانا هرچند فروش نسبتاً مناسبی را تجربه کرد اما نتوانست موفقیت فوق‌العادهٔ ماکسیما را تکرار کند و نهایتاً به دلیل تشدید تحریم‌ها، پس از تنها حدود دو سال از روی خط تولید پارس‌خودرو کنار رفت.

نیسان تیانا جدید

حال اما نیسان تیانا دوباره با جدیدترین نسل خود به ایران بازگشته است اما نه توسط پارس‌خودرو بلکه این بار شرکت رنو پارت اقدام به واردات این سدان ژاپنی از طریق طرح ویژه جانبازان کرده است. البته تیانا به‌عنوان یک محصول مستقل، پس از پایان عمر نسل دوم در سال ۲۰۱۳، کنار گذاشته شد و بجای آن، سدان آلتیما در برخی بازارها با نام تیانا عرضه شد. خودرویی که قرار است با نام تیانا توسط رنو پارت به کشورمان وارد شود نیز اساساً همان نسل ششم آلتیما است که در بازار چین با نام تیانا عرضه می‌شود. این خودرو تولید چین است و توسط جوینت ونچر نیسان دانگ‌فنگ به تولید می‌رسد.

نیسان تیانا جدید

تیانای بازار چین در طراحی بیرونی تفاوت‌هایی با آلتیمای بازار آمریکا دارد تا با سلیقهٔ خریداران چینی هماهنگ باشد. عمدهٔ این تغییرات در قسمت جلو دیده می‌شود یعنی جایی که طراحی جلوپنجره و سپر با آلتیما متفاوت است. در تیانا جلوپنجره‌ای عریض‌تر را می‌بینیم که در طرفین آن تریم مشکی‌رنگ با خطوط کرومی تا زیر چراغ‌ها کشیده شده است. علاوه بر این، طراحی ورودی‌های هوای طرفین سپر هم متفاوت است. در عقب اما شاهد نمای تقریباً یکسانی با آلتیما هستیم. این سدان ژاپنی تولید چین ۴,۹۰۶ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۴۷ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۲۵ میلی‌متر است.

نیسان تیانا جدید

تیانا در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر از سری MR رنو-نیسان ولی تولید دانگ‌فنگ عرضه می‌شود که در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ تراکم متغیر قابل انتخاب خواهد بود. رنو پارت برای واردات نسخه تنفس طبیعی را انتخاب کرده است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. به لطف این نیرو، تیانا ظرف ۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

نیسان تیانا جدید

رنو پارت برای واردات نسخهٔ نسبتاً مجهز تیانا را انتخاب کرده است که از امکانات قابل‌قبولی مثل کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک‌راننده سطح دو، هشدار خروج از خط، سیستم پایش نقاط کور، هشدار خستگی راننده، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی، سیستم فعال مقابله با سروصدا، نمایشگر هدآپ، شارژر بی‌سیم گوشی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه دو منطقه‌ای و… بهره می‌برد. قیمت تیانا در چین از ۱۷۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۵,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین نسخه به ۲۳۹,۸۰۰ یوآن معادل ۳۴ هزار دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. شهرام

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کسی میدونه باید از دست cvt به کجا فرار کرد؟؟

    موافقم 38
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2737 ديدگاه)

      به جمع ثرومتمندان فرار کن عزیز
      مرسدس بنز و کادیلاک و پورشه CVT نیستن

      موافقم 75
      مخالفم 11
      1. امین

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (85 ديدگاه)

        پورشه و مرسدس هم سراغ یه آشغال دیگه مثل دبل کلاج رفتن.

        موافقم 7
        مخالفم 46
        1. آسفالت

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شوخی می کنی ؟
          لامبورگینی بی‌ام‌و فقط دارن دوکلاچه استفاده می کنن واسه همینه لذت رانندگی و هندلینگ بی نظیری ارائه می دن
          بین گیربکس های اتوماتیک فقط دوکلاچه لذت محض تعویض دنده و رانندگی منتقل می کنه

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. car lover

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          بی ام و از دبل کلاج استفاده نمیکنه
          گیربکس ها مورد استفاده در تمام مدلهای بی ام و از نوع 8 سرعته اتوماتیک zf هستند

          موافقم 9
          مخالفم 2
      2. amir

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3502 ديدگاه)

        از قفس باید فرار کرد در اصل

        موافقم 22
        مخالفم 3
      3. رپر قدیمی

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بهترین گیربکس اتوماتیک یعنی دو کلاچه تَر (خیس)

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. MehdiTurbo

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اینام به بهونه جانبازی رانت خواری انحصار بازیشان قایم میکنند نود درصد خودروها اصلا توسط جانبازا وارد نمیشه از خودیاند
      جانبازای اصلی و واقعی صداشون از وضعیت دارو و رسیدگی بلند خودرو وارداتیشان کجا بوذ

      موافقم 31
      مخالفم 1
    3. اوسا

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      انگار اذیت و آزار مشتری در همه کمپانی ها به روال تبدیل شده.
      بازم مزدا که هنوز هم تنفس طبیعی داره و هم گیربکس AT

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. Hamidr

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چطوری با ۱۵۰ اسب و این وزن شتاب ۸ ثانیه ای میتونه داشته باشه !؟

    موافقم 32
  3. amir

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    این نسل نیسان تیانا رو تا به حال ندیده بودم ولی به نظرم طراحی شیک و تمیزی داره نظر شما چیست ؟

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (603 ديدگاه)

      داخل کابین شبیه طراحی 530iمدل 2017 هست
      که جالبش کرده

    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1440 ديدگاه)

      به نظرم پشتش تو یه نگاه شبیه لکسوس LS اما در کل زیباست

      1. datsun

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3874 ديدگاه)

        منصفانه بخایم بگیم نیسان اولین کمپانی بود که از این سبک چراغ استفاده میکرد و بهشون میگفت سبک بوم رنگی

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. ali_x76

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    به این میگن شاهکار!!!
    موتور ۲ لیتری اتمسفر ۱۵۰ اسبی روی ماشینی با ۱۵۵۰ کیلو وزن و در کشوری که عموما بیش از ۱۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع داره!!!!
    قبلتر هم آزرا با همین ابعاد و موتور ۲.۴ اومد و به خاطر راه رفتن ضعیف و مقایسه با نسل قبلی، باخت.
    لکسوس ES250 هم همینطور.
    اصلا علت اصلی شکست تیانا هم موتور ضعیفتر از انتظارش بود (برعکسش ماکسیما که علت اصلی محبوبیتش، موتور ۶ سیلندر قلدرشه)
    پژو ۴۰۷ و سیتروئن C5 هم سر موتور باختن.
    بعد از اون هم اومدن توی ایران C3 و ۲۰۰۸ رو با موتوری عرضه کردن که در هیچ جای جهان روش سوار نمیشد و قویترین ۲۰۰۸ و C3 در کل بازارهای جهانی شد.
    راز موفقیت خودرو توی ایران، موتور پر زور و ترجیحا ۶ سیلندر اتمسفره.
    این خودرو هم با این موتور و در برابر رقبایی که بیش از ۱.۵ برابرش قدرت دارن، محکوم به شکسته.

    موافقم 24
    مخالفم 2
  5. کوشا

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    خوبه یه روز یه آماری گرفته بشه که در نهایت چند نفر از جانباز ها و ایثارگران با این طرح صاحب خودرو شدن.. و چند نفر از اونها برای تامین مایحتاج زندگی مجبور به فروش حواله هاشون شدن..

    موافقم 24
    1. Ali

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (34 ديدگاه)

      فک کنم مسئولین همشون یه کارت جانبازی دارن 😁

      موافقم 17
  6. froG-driVer

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    بین ژاپنیا،در شرایط برابر،مزدا رو به نیسان و اینفینیتی و سوبارو و هوندا و حتی در مواردی به تویوتا ترجیح میدم.فقط آکورا و لکسوس بالاتر از مزدا قرار داره.

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. پرهام

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عرض کنم که در بازار امریکای شمالی اما بازار دقیقا برعکس نطر شماست
      و بقیه فروش بیشتری نسبت به مزدا دارن

      1. حسن

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1960 ديدگاه)

        کلا مزدا تو ایران خیلی محبوبه درسته در کیفیت و قابلیت عالیه ماشیناش تو ایران هم امتحان مثبت پس دادن اما دلیل اصلیش اسمشه واقعا ایرانیها عاشق این اسم هستند
        بر پایه اظهارنظر وب‌گاه رسمی مزدا دلیل نام‌گذاری این شرکت اینطور بیان شده‌است: «نام شرکت مزدا برگرفته از نام اهورامزدا خدای نخستین تمدن‌های غرب آسیا در ایران است. ما اهورامزدا را به خدای خرد، اندیشه و هماهنگی تفسیر کردیم

        موافقم 5
        مخالفم 2
  7. ALI MOPAR

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    با این نسبت قدرت به وزن و گیربکس CVT که داره بعید بدونم شتاب 8 داشته باشه، ماشین زیباییه و به ظاهرش میخوره نزدیک های 300 اسببخار باشه ولی 150 برای این ماشین ناچیزه

  8. رامتین

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3211 ديدگاه)

    قشنگ شبیه لکسوس شده. کلا جذابیت نداره با این گیربکس. بنظرم کیا سراتو با موتور 2 لیتری و گیربکس 6سرعته انتخاب بهتری باشه

    موافقم 1
    مخالفم 5
  9. میلاد

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، واقعا خوش به حالتون در مورد چه چیزایی که بحث و گفتگو میکنید، واقعا لذت داره.یکی از هموطنان نوشته کسی میدونه از دست cvt چجوری میشه فرار کرد! من که نمیدونم منظورش چیه حالا کسی از دوستان میدونه وقتی یه موتور سیکلت قدیمی هوندا داری چجوری میشه از دست سرمای استخوان سوز زمستان فرار کرد؟روزهایی که دخترم رو باید ببرم مدرسه وقتی میرسم دستو پاهاش از سرما کبود میشن و صورتش سرخ، خودم به جهنم طاقت میارم اما وقتی جلو مدرسه میرسم و میبینم همکلاسی های بچم از ماشین بخاری دار گرم پیاده میشن منم صورتم سرخ میشه اما از خجالت جلو بچم الهی بمیرم یه روز بخاطر اینکه من خجالت نکشم میگفت ما با موتور میاییم خیلی بیشتر از اونایی با ماشین میان کیف میکنیم.آه ه ه ه ه ه کاش این دنیا عدالت بیشتری داشت کاش

  10. مهدی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    یعنی بی انصاف دانگ فنگ شاین مکس و از رو این کپی کرده؟آخه طراحی جلوش خیلی شبیه دانگ فنگ شاین مکس ایران خودروست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا