پژو

جزئیات کامل پژو ۲۰۰۸ ویژه داکار

بازگشت پژو پس از ۲۵ سال دوری کسالت‌بار از مسابقات رالی داکار خبر خوبیست که با معرفی مدل ۲۰۰۸DKR در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی پکن خبررسانی گردید. اما تاکنون اطلاعات فنی این خودروی شگفت‌انگیز که قرار است در رالی داکار ۲۰۱۵ بدرخشد مشخص نشده بود.

Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
اولین خصوصیت سورپرایز کننده این خودرو تک دیفرانسیل بودن آن است. این در حالی است که تمام خودروهای شرکت‌کننده در این رالی دو دیفرانسیل هستند. پژو ۲۰۰۸ با سیستم تک دیفرانسیل که به احتمال خیلی زیاد در عقب خودرو قرار خواهد گرفت پرچم‌دار تغییرات در داکار سال آینده خواهد بود.

Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
این حرکت پژو به آن اندازه هم که شما تصور می‌کنید احمقانه نیست به غیر از مزیت کاهش وزن محسوس خودرو تک دیفرانسیل بودن آن اجازه استفاده از تایرهای بزرگ‌تر با برآمدگی کوتاه‌تر در جلو و همچنین اجازه استفاده از سیستم تعلیق ۴۶۰ میلی‌متری را به‌جای ۲۵۰ میلی‌متری می‌دهد.
به‌علاوه چرخ‌های بزرگ‌تر امکان نصب کنترل فشار تایر از راه دور را فراهم می‌آورند که زمان ارزشمندی را در مواجهه با تپه‌های شنی ذخیره می‌کنند.
همچنین پژو ۲۰۰۸DKR دارای یک موتور توربوی دوقلوی دیزلی ۶ سیلندرمی باشد که ۳۴۰ اسب بخار قدرت با ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور را به کمک جعبه‌دنده ۶ سرعته خود تولید می‌کند.

Peugeot 2008 DKR
اگر ۲۰۰۸DKR بتواند در این مسابقات برنده شود اولین خودروی دیزلی و تک دیفرانسیل خواهد بود که چنین عنوانی را به دست آورده است. بدنه ماشین از قطعات فیبر کربن ساخته شده که بر روی شاسی فولادی سوار می‌شوند و طولی به اندازه ۴۰۹۹ میلی‌متر دارد که جثه این ماشین را در مقابل رقبای آن فشرده و کوچک جلوه می‌دهد.

طبیعتاً کارخانه در تلاش این است که این ماشین مسابقه ای را با مدل ۲۰۰۸ معمولی مرتبط سازد. مدیر ورزشی پژو برونو فامین دراین‌باره می‌گوید:

با توجه به این که ۲۰۰۸ خودرویی تک دیفرانسیل با تکنولوژی Grip control است، می‌تواند هرجا که می‌خواهد برود و از همین رو ۲۰۰۸DKR که از مدل ۲۰۰۸ معمولی الهام گرفته شده باید با همین سیستم تک دیفرانسیل بر چالش‌های مسیرهای داکار فائق شود.

البته این دو خودرو فقط در نام و نشان و فرم کلی با هم مشترک هستند و از نظر فنی کاملاً با هم تفاوت دارند.

پژو با هدف موفقیت‌هایی که در سال‌های پایانی دهه ۸۰ میلادی به دست آورد قدم به این عرصه نهاد. این شرکت در سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ چهار بار متوالی پیروز رالی داکار شده بود.
کارلوس ساینز و سایریل دسپرس و پیترهنسل به عنوان رانندگان پژو ۲۰۰۸DKR در این مسابقه شرکت می‌کنند. کارلوس ساینز قهرمان ۲۰۱۰ داکار است که توانسته است ۲ بار پیروزی WRC را به کارنامه خود اضافه کند. همچنین سایریل دسپرس و استفان پیترهنسل به ترتیب با ۵ و ۱۱ دوره قهرمانی رالی داکار در این مسابقه شرکت می‌کنند.
مترجم: محمد ایرجی

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (737 ديدگاه)

    واقعا که شاهکاری بیش نیست….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. MohammadTSR

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اورین بع پژو!
    ولی من عاشق ۲۰۶cc ام!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. سعید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فازی میده استایلش و چرخاش 🙂
    دوستان یه سوال
    دارم گواهینامه میگیرم و میخوام یه ماشین بخرم…
    بنظرتون دنده دستی بخرم یا اتومات؟؟
    اگ دستی چه ماشینی؟؟؟
    اگ اتومات چه ماشینی؟؟؟
    به نظرتون النترا ۲۰۱۵ چطوره؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Just germany...

      ۲۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      داداش تاا چقدر میتونی هزینه کنی؟
      شاسی بلند دوست داری یا سدان یا کوپه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سعید

        ۲۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        تا ۱۰۰ یا ۱۱۰
        یه چیزی میخوام ک واس دور دور باشه
        فرقی نداره سدان یا کوپه…
        شاسی بلند نباشه
        چون بابام ix35 داره دیگ شاسی بلند نمیخوام…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Just germany...

          ۲۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (264 ديدگاه)

          الانترا خیلی ماشین خوبه و خوشگلیه.تا ۱۱۰ یکی از بهترین گزینه ها الانترا هست یکی از دوستام داره خیلی راضیه
          اما به نظر من کیا سراتو خیلی با حال تره.داداشم داره فوق العاده ازش راضیه قبلش اپتیما داشت بنابر مشکلاتی فروختش سراتو گرفت ولی میگه تفاوتی با اپتیما نداره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. مک میسل

          ۲۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2709 ديدگاه)

          سعید جان اگر برای دور دور میخوای دستی بگیر..ولی اگر برای مسافرت و داخل شهر اتومات.الانترا هم نگیر.به نظرم یه کمری تمیز۲۰۱۳ دست دوم پیدا کنی خیییییییلی خوبه نسبت به الانترا و سراتو و اینا……برای درگ های خیابونی و به قول شما دوردور کمری هم نرمه و هم ماشین خوب و هم استهلاک کم.فقط مشکلش اینه که امکانات زیادی در حد سوناتا نداره….سوناتا هم نگیر چون خوب در نیومده.امکانات کمری در حد همون سراتو.عموم یه چند وقت پیش برای مشکلات مالی کمریش رو فروخت.الان مگان گرفته میگه کمری یه چیز دیگه بود….اگر میتونی کمری ۲۰۱۳ بگیر…

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. فرهود

        ۲۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        تورو نمی دونم ولی توی این قیمت فقط و فقط GT86!!! بعدشم Alfa. من که چیز دیگه ای نمی گیرم. من GT86 داشتم خیلی دوسش می داشتم 😀 ! ولی دوستم Alfa خیلی خوبه منم الان شدیدا طلبه یکیش شدم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Sadjad97

          ۲۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (254 ديدگاه)

          چشمام در اومد تا بفهمم سگ دستته!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. محمد

      ۲۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (512 ديدگاه)

      دستی بهتره مطمعن باش…..فقط تویوتا ولکسوس وبنز…توروخدادنبال این ماشینای بی کیفیت هیوندا وچینیا نرو مفتشون ارزش ندارن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. شاهین

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4078 ديدگاه)

    کجایی محمد؟! بیا این مال توئه!
    قیافش شبیه این شکلک شده: 😀
    ولی تک دیفرانسیل بودنش کمی تردید ایجاد میکنه.یه راننده ی قطری هم بود که توی داکار خیلی خوب می روند،نمیدونم اونم هست یا نه ولی اگه باشه کار پژو خیلی سخته.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. PEUGEOT

      ۲۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      شاهین مژده بده مژده بده پژو موتور ۳ لیتری گذاشته روی ماشینش این دیگه ۱۶۰۰ نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۲۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4078 ديدگاه)

        محمد این اگه موتور ۱.۶ داشت،تا سر کوچه شون هم نمی تونست بره چه برسه به داکار! 😀
        الان وقتشه که شیرینی بدی! بالاخره بعد از عمری چشممون به جمال یه موتور دیگه از پژو روشن شده آخه!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مک میسل

          ۲۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2709 ديدگاه)

          راستی یه خبر:شاهین جان قصد دارد تا اخر این سال رکورد سرلشگر سپاه(GM)زیگمارو بزنه به افتخارش یه کف مرتب…
          ایشون قول داده تا سال۹۶ رکورد میلاد و تا سال۱۴۰۰ رکورد………..هیچی دیگه میانگین کامنتاش در هر مطلب میشه۵۰ کامنت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. خاوری مزراتی

          ۲۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          شاهین جان
          با خبر شدم قصد داری رکورد عزیز دل برادر؛ مجاهد نستوه، پیر روشن ضمیر و عارف سالک … زیگما را بشکنی. همچنین خبر مسرت بخش نیت خاضعانه ات برای شکستن رکورد شیربیشه تحقیق، صفدرصدیق، آن غرقه ی دریای مواج، میلاد فقط آلمان فقط بنز را جابجا کنی. در این راه خطر بسیار است. دعای خیر من بدرقه ی راهت باد و انشالاه خداوند توفیقت دهاد. امیدوارم در کنف حمایتهای حضرت حق به غایت و مقصود خویش برسی
          ومن الله توفیق
          خاوری مزراتی
          ۲۲/۵/۱۴۲۳ هجری قمری

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. شاهین

          ۲۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4078 ديدگاه)

          واقعا از این همه ابراز محبت و علاقه ی شما شوک زده شدم! 🙂
          ولی باور کنین من شکر بخورم به رکورد دوستان عزیز،برادران گرانقدر،همراهان گرامی و… جناب آقایان زیگما و میلاد عزیز حتی نیم نگاه داشته باشم!
          این خب مک میسل رو تکذیب میکنم! 🙂
          راستی خاوری عزیز،شما سرور مایی/لطف بنما جی میل عزیزت رو چک بکن داداش.مخلصم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. خاوری مزراتی

          ۲۱ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1104 ديدگاه)

          میلاد و زیگما خیلی عزیزن و نماد پدالن…برند دارن واسه خودشون 🙂 شوخی بود

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  5. Japan & Germany

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1684 ديدگاه)

    ۸۰۰ نیوتن بر متر گشتاور ، اووووووه عجب چیز ردیفیه خدایی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6544 ديدگاه)

    درود .

    از هر نظر عالیه . ولی به نظر من پژو ریسک بزرگی کرده که با تک دیفرانسیل

    اینو راهی مسابقه میکنه . این ریسک و باید بعد از یکی الی دو سال میکرد .

    محمد ممنون !!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. PEUGEOT

      ۲۰ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      قربونت میلاد جون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Japan & Germany

        ۲۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1684 ديدگاه)

        سپاس محمد جان.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. PEUGEOT

          ۲۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1000 ديدگاه)

          فدات محمد جان

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Sadjad97

        ۲۰ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (254 ديدگاه)

        محمد جان وقتی به میلاد گفتی: “قربونت”، دقیقاً یاد یکی از دوستانم افتادم که اسمش محمد هست و او هم به من دقیقاً “قربونت” گفته بود.شاید اونهای دیگه بگن چه مسخره ولی خاطراتمو زنده کردی!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. PEUGEOT

          ۲۰ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1000 ديدگاه)

          چه جالب سجاد جان

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  7. meelad

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی فوق العاده اس …

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Ehsan

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1252 ديدگاه)

    پژو در رالی همیشه تیمهای خوبی داشته
    به قول بهرام شفیع به نظر ماشین استقص داری میاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. saeed

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    حالا شما ببینید چه اعجوبه ای بشه وقتی تک دیفرانسیله و دنبال قرمانی ان پس باید فراتر از انتظار عمل کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. امید

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    خب از بقیه شرکت کننده ها هم با خودروها بزارین تا مقایسه کنیم
    ولی طراحیش خیلی چابک بنظر میرسه و زیبا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. AMIR

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    ILOVE YOU

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. امین

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بخدا این ماشین وحشیه…….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا