پورشه

پورشه GT3 RS، سریع‌ترین 911 در پیست

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵: پنج ثانیه، در زندگی روزمره، زمان بسیار کوتاهی است اما در پیست، این زمان نابخشودنی می‌باشد. بنابراین دانستن این نکته که ۹۱۱ GT3 RS قادر است ۵ ثانیه سریع‌تر از مدل GT3 پیست نوربرگ‌رینگ را دور بزند، اهمیت این مدل را روشن می‌سازد.

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
پورشه ۹۱۱ GT3 RS توانسته به‌صورت رسمی رکورد ۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه را در پیست نوربرگ رینگ برجای گذارد. این رقم نه تنها سریع‌تر از GT3 است بلکه سریع‌ترین ۹۱۱ تولیدی است و رکورد ۹۱۱ نسل ۹۹۷ را نیز با چهار ثانیه اختلاف می‌شکند.
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
پورشه ۹۱۱ GT3 RS در واقع یک خودروی مسابقه ای برای جاده و با استاندارد حرکت در خیابان است. این خودرو ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل GT3 شده و ۲۵ اسب بخار نیرو و ۸۱ نیوتن متر گشتاور بیشتری نیز تولید می‌کند. این نیرو از موتور ۴.۰ لیتری شش سیلندر مسطح آن حاصل می‌گردد. یعنی وزن این خودرو به ۱۴۲۰ کیلوگرم رسیده و در مجموع ۴۹۳ اسب بخار (۵۰۰ps) و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانه آن حاصل می‌گردد.
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS
با کمک سیستم انتقال نیروی ۷ سرعته خودکار به محور عقب با کلاچ دوگانه، شتاب صفر تا صد در ۳.۳ ثانیه به‌دست خواهد آمد. طی مسافت ۴۰۰ متر از حالت سکون هم ۱۱.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نیز به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
Porsche 911 GT3 RS Interior
Porsche 911 GT3 RS Interior
Porsche 911 GT3 RS Interior
Porsche 911 GT3 RS Interior
بدنه این پورشه از آلومینیوم، با سقف منیزیومی و درب موتور تقویت شده با فیبر کربن و سایر اجزای کامپوزیتی است. باله جلو، اسپویلر عقب و کیت آئرودینامیکی به‌روزرسانی شده تا نیروی چسبندگی در سرعت‌های بالا افزایش یابد. بعلاوه شکاف‌های خاص روی گلگیرهای جلو و عقب، طراحی منحصر به فرد پایه آینه‌های جانبی، چرخ‌های تیره رنگ آلیاژی، صندلی‌های مسابقه ای با فریم فیبر کربنی و روکش چرم و آلکانترا در کابین، جلب توجه می‌کنند. پورشه ۹۱۱ GT3 RS همین حالا برای سفارش موجود است و با قیمت ۱۷۵,۹۰۰ دلار می‌توان آن را سفارش داده و وارد یک مسابقه هیجان‌انگیز شد. [jwplayer mediaid=”۱۰۴۸۰۲″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. NA-NikandreosApotheon-NA

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خب قابلیت های 911 بر همه کس ثابت شده هست.و هیچ کسی نمی تونه منکر این بشه که 911 سر سخت ترین رقیب در هر پیست را بر خودرویی هست که به راحتی میتون رقبای ژاپنی و آمریکایی و اروپایی همشونو پوزشونو به خاک بمالونه

    1. shahryar

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (236 ديدگاه)

      NA نه پوز ژاپنیو خوابونده نه امریکایی،
      رکورد LFA 7:14
      رکورد GT_R 7:8
      رکورد viper 7:12
      رکودد ZR_1 7:19

      1. mehran911

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2113 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه شما تونستی خودرویی نام ببری که با این حجم ونفس طبیعی همچین زمانهایی رو تو پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کنه من بهت جایزه میدم

        دوم اینکه اگه به سایت nurburgringlaptimes مراجعه کنید میبینید رکورد gt2rsرو 7:18 ثانیه ثبت کرده که این رکورد برای سال 2010 هستش پس اگه پورشه اراده کنه میتونه مثل gt2rs با اضافه کردن 2 توربوی ساده روی gt3rs آماری رو به ثبت برسونه که حتی فکرشم نکنی

        1. shahryar

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (236 ديدگاه)

          از GT_R عقبه یا نه؟؟
          دوست عزیز اگه نداریم که ( اگه عمه من تو شکم مامانش تغیراتی درش ایجاد میشد عمو میشد) :D
          دو تا توربو ساده بزاره دیگه.
          نخیر شما GT_R نگا کن،نیو فیسه برا 2010 نیس.
          لازمه بگم خلی از خودرو ها از ترس گودزیلا جرات نکردن تو پیست رکورد بزنن.
          بیخودم 4رم نشده که.
          بد نیس تبلیغ جدید GT_R رو ببینید،تعریف کردنش زشته!.

        2. mehran911

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (2113 ديدگاه)

          دوست من پورشه این کارو تو مدل gt2rs کرده تو کامنت قبلی هم گفتم .
          پورشه gt2rs تو سال 2010 این رکورد رو بثبت رسونده ولی gtr تو سپتامبر 2013 و این 3 سال زمان کمی نیست

          از طرفی شما که دم از تایم گیری تو نوربرگ‌رینگ میزنی میدونی رکورد این این پیست که 6:11 تو سال 1983 توسط کدوم خودرو ثبت شده ؟؟؟؟
          ودر حال حاضر بهترین رکورد رو کی ثبت کرده ؟؟؟

          کاری که برای تمام خودرو ساز ها آرزو شده واسه پورشه خاطرست

      2. CBR400

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا شهریار واقعا دستت درد نکنه تایم پیست nurburgring رو گذاشتی . من اصلا نمیدونستم تایم lfa چقدره . فقط میتونم بگم دم لکسس گرم که این سوپراسپرت رو ساخته . اگه توی کامنتت آدرس سایت رو هم میزاشتی خیلی عالی میشد .

        1. سعید

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1483 ديدگاه)

          اینم آدرس رکورد های نوربرگ رینگ:
          https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

    2. Mostafa&S

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      911 تو چرا انقدر خوبی…

  2. Pooya

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    پورشه تنها کمپانی است که ماشین های بسیار سریع با قابلیت : راندن در پیست، راندن در شهر، رفتن به خرید و … میسازه. ( همه فن حریفه ) و حالا GT3RS خارق العاده که تو پیست نوربررینگ زمان بسیار خوبی رو ثبت کرده واقعا پورشه حرفی برای زدن نمیازه، منتظر GT2RS هستم که فکر کنم زیر 7:10 دقیقه زمان ثبت کنه.

    1. Ahmad..F12

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      پویا جان GT2 که دیگه نمیاد

      بعد از GT3 هم احتمالاً همانند کیمن، نسخۀ GT4 میاد

  3. saleh.cars.motorcycles

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    تو نمونه ی قبلی Porsche 911 GT3 2014 ورودی هوا روی گلگیر عقب نبودکه به همین خاطر نصبت به دیگر تولیدات پورشه911 یکچیزی کم داشت . که این را در مدل2016 Porsche 911 GT3 RS قراردادن که بسیار جذابتر شده .اسپویلر جدید هم خیلی چهره ی زیباتری نصبت به مدل 2014بهش داده
    چندروز پیش که تواین پیج دیدمش
    http://www.gtspirit.com/2015/02/27/porsche-confirms-geneva-launch-for-track-focused-car-likely-911-gt3-rs/
    منتظر بودم هرچه سریعتر رونمایی بشه که شد(شماهم ببینیدش چون رنگ مشکیش که توبرف داره تست میشه را خواهیددید)
    ممنون پدال

  4. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    چرا پورشه تو هر محصولش یه قابلیتی میذاره و از همه اونا تو همه محصولاش استفاده نمیکنه .مثلا چرا 911 tune s شتابش فوق العادست ولی 911 gt2 تقریبا با همون قدرت ولی اون شتابو نداره؟

    1. saleh.cars.motorcycles

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (467 ديدگاه)

      درست میگین آقا احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
      اما منظورم تو ظاهرش بود ونه تو وانایی های نیروی محرکش

      1. saleh.cars.motorcycles

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (467 ديدگاه)

        چون متنتون کمی دو پهلو بود من چنین جوابی دادم وبرداشتم این بود که شما دارین میگین چرا.تغییراتی وجود دارد
        اشتباه از بنده بود

    2. VENENO

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (389 ديدگاه)

      چون کلا ماهیتشون فرق میکنه
      سری GT با تمرکز روی عملکرد پیست طراحی شده
      ولی سری توربو برای عملکرد توی همه جا
      مثلا با مقایسه امکانات رفاهیه دو سری به این نکته میشه رسید

    3. mehran911

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2113 ديدگاه)

      احمد عزیز دلیلش اینه که خودرو های سری gt پورشه بصورت تخصصی برای پیست ساخته میشه (البته میشه هر جای دیگه ای ازش استفاده کرد )
      تو پیست شتاب اولیه بالا چندان کاربردی نداره به همین دلیل تمرکز پورشه رو ی شتاب ثانویه ی این سری خودرو هاست
      نکته ی دیگه ای که هست اینه که معمولا خودرو های سری gt نفس طبیعی هستن(غیر از gt2) اما توربو اس این گونه نیست و از توربو شارژر استفاده میکنه و قطعا شتاب اولیه بهتری خواهد داشت

  5. Ahmad..F12

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    واقعاً عالیه، عملکردش فوق العاده‌ست…

    493 اسب بخار با وزن 1420 کیلوگرم در 3.3 ثانیه!! محشره!!

    احساس میکنم خطوط روی کاپوت و سقف، بسیار ظاهر خودرو رو هیجانی تر و زیباتر کرده

    زیبایی 911 توی این مدل به سرحد خودش رسیده

    1. saleh.cars.motorcycles

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (467 ديدگاه)

      بنظر شما احمدآقا
      بهتر نبود درب باک از روی گلگیر جلو برداشه میشود وروی گلگیر عقب تعبیه میشود
      یکمی فضا برای قرارگیری درب باک کم بنظر میاد واز زیبایی گلگیر کم کرده
      هرچندبخاطر نحوه ی قرارگیری باک بوده که دربش اونجا قرارگرفته
      (به این خاطر از شماپرسیدم چون دیدم تا به اینجای نظرات دوستان شما دقت بیشتری روی طراحی بدنه داشتین.وهمچنینی سابقه ی درخشان وتاثیرگذاری که در پدال داشتین)

  6. M5

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (293 ديدگاه)
  7. saleh.cars.motorcycles

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    نمیتونم راحت از این همه زییبایی بگذرم
    مجبورم یکبار دیگه بگم که بســـــــــــــــــــــــــیار زیباســـــــــــــــــــــــت
    .
    .
    .
    به خروجی هوای روی گلگیرهای جلو دقـــــت کنین که چطور طراحی شده وتو چه نقطه ی از گلگیر قرارداده شده.توخاطرم نیست خودرویی بااین خروجی هوا روی گلگیر جلودیده باشم

  8. mehran911

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2113 ديدگاه)

    از سایت خوب پدال یه در خواست داشتم اگه میشه ازاین خودروی دونیرو که هیبریدیه و ساخت ایران یه پست بزارین
    راستش اولش که اسمشو شنیدم یاد بازیگر معروف رابرت دنیرو افتادم

  9. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    ((پورشه 911 GT3 RS همین حالا برای سفارش موجود است و با قیمت 175,900 دلار می‌توان آن را سفارش داده و وارد یک مسابقه هیجان‌انگیز شد،))

    من برم یه دونه سفارش بدم و بیام،به همین راحتی!!! :D

  10. احسان(احسان سابق)

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    اینجور که داره پیش میره تا 10 سال دیگه رکورد پیست نوربرگ یا نورمبرگ با کمتر از 1 دقیقه و حتما توسط یکی از ماشین های پورشه شکسته میشه

  11. فقط ژاپن فقط لکسوس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    فقط lfaشاهکار طراحی و مهندسی با زمان 7:14

  12. رامتین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3243 ديدگاه)

    LFA بسیار زیباست ولی دیگه باید بعد 5 سال، جانشینشو معرفی کنه لکسوس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا