پورشه

جانشین پورشه ۹۱۸ تا قبل از سال ۲۰۲۵ معرفی نخواهد شد

پورشه تنها ۹۱۸ دستگاه از هایپرکار مشهور ۹۱۸ خود را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تولید نمود که هرکدام حدود ۸۵۰ هزار دلار قیمت داشتند؛ اما متأسفانه کسانی که به هایپرکار جدیدتری از پورشه علاقه دارند باید حداقل تا سال ۲۰۲۵ صبر کنند یعنی زمانی که ممکن است جایگزین این ابر خودروی هیبریدی معرفی شود. رئیس جهانی پورشه آقای «Oliver Blume» در سخنرانی خود در نمایشگاه ژنو گفته است که جایگزین ۹۱۸ در آینده‌ای نه‌چندان نزدیک ساخته خواهد شد.

918-spyder-wcarrera-gt-959-e1434729170299

وی دراین‌ارتباط اظهار داشته است:

«ما برنامه‌هایی برای ساخت هایپرکار جدید در آینده داریم اما این آینده نزدیک نیست. مدل‌های خاص پورشه مانند ۹۱۸ به‌طورمعمول هر ۱۰ سال یک‌بار ساخته می‌شوند. ۹۱۸ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد درحالی‌که فعلاً در سال ۲۰۱۷ قرار داریم».

شایعه شده است که حتی از هم‌اکنون پروژهٔ توسعهٔ هایپرکار آیندهٔ پورشه آغاز شده است. همچنین مدیرعامل پورشه با اشاره به هایپرکارهای آیندهٔ مرسدس-آام‌گ پروژهٔ یک و آستون‌مارتین والکیِری، از رقابت با آن‌ها استقبال کرده است. وی گفته است که ما عاشق رقابت هستیم چون از موتوراسپرت آمده‌ایم؛ بنابراین معرفی والکیری و پروژهٔ یک موجب خواهد شد که پورشه ابر اتومبیلی حتی بهتر از آن‌ها را ارائه کند.

s15_0617_fine1-e1434705368271

بااین‌حال هرزمانی که جایگزین ۹۱۸ معرفی شود انتظار می‌رود افراطی‌تر از سلف خود باشد. برای یادآوری، ۹۱۸ مجهز به یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 به همراه دو موتور الکتریکی است که درمجموع ۸۹۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و خودرو را در حدود ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسانند درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را نیز دارد.

porsche-918-2015-05

همچنین موفقیت استفاده از تکنولوژی هیبریدی در ۹۱۸ مقدمات ساخت محصولات هیبریدی بیشتری توسط پورشه را فراهم کرد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به پانامرا توربو S هیبریدی که به‌تازگی معرفی شده و کاین توربو S هیبریدی آینده اشاره کرد که گفته می‌شود ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود جانشین ۹۱۸ نیز از همین فناوری استفاده کند. چه کسی می‌داند شاید پورشه بتواند با هایپرکار جدید خود رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را از لامبورگینی باز پس گیرد.

porsche-918-spyder_hd_59602

(در تصاویر این مطلب نیز سه هایپرکار تاریخ پورشه شامل ۹۵۹، کاررا GT و ۹۱۸ اسپایدر را در کنار هم مشاهده می‌کنید).

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. saied

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    عید نوروز بر تمامی مردم ایران مبارک باد و به امید روزی که ما هم بتونیم یه همچین ماشینی بسازیم و رکورد جهنم دست ایرانیا باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      منم عیدو تبریک میگم ……….چیزی ندارم بگم فقط عکس ها خستگی رو پروند
      king 918

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. 4x

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مرسدس در راه است میری قاتی باقالی ها ۹۱۸

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. MADJID

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11412 ديدگاه)

    .
    ۹۱۸ نسبت به زمان خودش اقلاً ۱۰ سال جلوتر بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Bavaria

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (564 ديدگاه)

      دقیقا!
      .
      پورشه کارش درسته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. علی سویل

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اگه پورشه. ۱۰ سال از زمان خودش جلوتره پس مکلارن ۲۳ سال از خودش جلوتره قاعدتا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. MADJID

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      .
      شرکتی که خودش از خودش ۲۳ سال جلوتر باشه احتمالا یا شخصیت دو قطبی داره یا خوددرگیری مزمن ????

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ب ام و سلطان

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (198 ديدگاه)

        آورین آورین خنده دار بود کلی خندیدم شب عیدی آورین

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. MADJID

          ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11412 ديدگاه)

          ????

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      علی جان من خودم از طرفدارای مکلارن هستم اما نمیشه گفت مکلارن جلوتر از پورشه هست درسته خیلی سریع داره پیشرفت و رشد میکنه ولی خب پورشه هم دست به سینه ننشسته نگاه کنه ۹۱۸ یه شاهکار غیر قابل انکار بود و هست مثل مدل های دیگه پورشه.
      بنظرم مکلارن یه مقدار هنوز از پورشه عقبه ولی شک نکن میوفته جلو اما به مرور زمان همراه با بدست آوردن تجربه های بیشتر ولی کار خیلی سختیه بنظرم سخت ترین رقیب مکلارن همین پورشه.

      سال نو همگی مبارک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. rrr

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    هر بار که مقاله ی معرفی ۹۱۸ و ویژگی هاش رو میخونم مو به تنم سیخ میشه!
    تک تک پیچ و مهره های این خودرو با استفاده از بالاترین تکنولوژی ممکن ساخته شده بودن.
    واقعا پورشه ی اعجوبست ، خودرویی مثل کاین در کلاس خودش حرف اول رو میزنه ، ماکان رنکینگ اول کلاس خودش، خودرو اسپرتی مثل ۷۱۸ داره که ناب ترین حس رانندگی رو داره و ۹۱۱ معیار کلاس خودشه وقتی هم تثمیم میگیره هایپر کار بسازه شرکت هایی که تمام تمرکزشون رو ساخت هایپر کاره رو مجبور به تحسین میکنه و در صدر قرار میگیره، حالا فکر کنید پورشه تمام تمرکزش رو فقط روی چند مدل خودروی اسپرت میذاشت اونوقت دیگه اوضا دیدنی میشد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ghost

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (192 ديدگاه)

      غیر کاین و ۷۱۸ کل ماشین های پورشه به هم کلاسیاش باخته از ۹۱۱ بگیر که به کوروت باخت و توربو ام به هوراکان ۴۸۸ و ۶۵۰ باخت ماکان ام که به f pace باخت پانامرا ام که حریف cls 7 سال نشد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رضا

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (51 ديدگاه)

        هوراکان و ۴۸۸ و ۶۵۰ توی کلاس ۹۱۱ هستن؟؟۱۰ و ۸ سیلندر برابر ۶ سیلندر؟تازه وزن ۹۱۱ از هر مدلی که باشه سنگینتره.درست مقایسه کنیم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. ب ام و سلطان

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (198 ديدگاه)

        دقیقا کدوم منبع اینارو گفته؟
        هم ماکان از اف پیست خیلی سرتره هم ۹۱۱ تویه کلاس خودش برترین و الگوی بقیه پانامرا هم که دیگه امسال ترکوند یک کلوم بگو از پورشه بدم میاد خلاص

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. سیاوش

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (211 ديدگاه)

        میشه اون وقت بگی اسپایدر به کی باخت ؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. ونوم اف ۵

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    تو پست پورشه عید رو به متعصب ترین هوادار طرح های تهاجمی پورشه اقای احمد باقری تبریک میگم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. mehran911

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1944 ديدگاه)

    (( وی گفته است که ما عاشق رقابت هستیم چون از موتوراسپرت آمده‌ایم))
    .
    عجب جمله ی قشنگی گفته واقعا لذت بردم
    پورشه بیش از ۶۰ سال در موتور اسپرت جنگیده که به اینجا رسیده
    و اگر بخواهم دقیقتر بگم خیییلی بیشتر از ۶۰ سال
    میشه گفت پورشه اولین بار درسال ۱۹۲۴ با تولید مدل مسابقه ای و فوق العاده ی SS و SSK توسط پروفسور فردیناند پورشه که اولین خودرو های پر خوران و با قدرت ۳۰۰ اسب که قدرتمند ترین خودرو های زمان خودشون بودند پا به موتور اسپرت گذاشت و خب بعد از اون پروژه طراحی خودرو مسابقه ای برای شرکت واندرر که متاسفانه به تولید انبوه نرسید
    بعد از اون فردیناند پورشه مامور ساخت موتور برای پیکان های نقره ای شرکت اتویونین شد که این خودرو های بشدت ایرودینامیک بودند و به دلیل قرار گرفتن موتور در عقب ماشین و سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ لقب پیشرفته ترین خودروی مسابقه ای رو کسب کردند این خودرو ها با رانندگی برن روزمایر و نولاری پیروزی های زیادی رو در دهه ی ۳۰ کسب میکردند جریان ساخت خودروهای مسابقه ای با در خواست تاتسیو نولاری راننده موفق آئودی برای ساخت خودروی بینظیر ۳۶۰ Cisitalia ادامه پیدا کرد که خودروی ۱۲ سیلندر تخت ۱.۵ لیتری سوپرشارژر دار با قدرت تقریبی ۳۴۰ اسب در دور موتور ۹۰۰۰rpm بود
    خلاصه این قصه بسیار طولانیه و نوشتنش از حوصله خارج
    .
    دلم نمیاد وقتی از تاریخ موتور اسپرت پورشه میگم اسمی از ۹۱۷ نیارم
    خودروی که در سری ۹۱۷/۳۰ با موتور ۵/۳ لیتری ۱۲ سیلندر قدرتی معادل ۱۵۰۰ اسب بخار داشتن و با داشتن وزنی معادل ۸۲۰ کیلوگرم در مسابقات حکمرانی میکردند
    جالبه بدونید این خودرو به راحتی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید و شتاب صفر تا صد ۱.۹ تا ۲.۱ رو به ثبت میرسوندن در ضمن اینو بدونید که این خودرو در سال ۱۹۷۴ یعنی حدود ۴۲ سال پیش ساخته شده
    .
    در آخر اینو بگم که پورشه بخاطر این جایگاهی که الان داره سال های زیادی در موتور اسپرت جنگیده
    .
    پورشه پر افتخارترین خودرو ساز در تاریخ موتور اسپرت
    .
    شک ندارم پورشه با جانشین ۹۱۸ کولاک خواهد کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ب ام و سلطان

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (198 ديدگاه)

      آورین اطلاعات عالی بود پورشه خدای موتور اسپورت بهترین لقبه براش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. ونوم اف ۵

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    احتمالا علت تاخییر دیزل گیت باشه چون شرکت فولکس یه مقدار مشکل مالی پیدا کرده نمیتونه زیاد سرمایه به زیر مجموعه ها بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4137 ديدگاه)

      مدل‌های خاص پورشه مانند ۹۱۸ به‌طورمعمول هر ۱۰ سال یک‌بار ساخته می‌شوند

      من نمیدونم کجای این حرف گنگ هست!!!!
      فراری هر نسل از موتور های ۱۲ سیلندرش ۷ ۸ سال رو خط تولیده
      لامبورگینی هر نسل از ۱۲ سیلندر هاش ۱۰ سال رو خط تولیده
      پورشه هم هر ۱۰ سال یکبار یه هایپر کار ماندگار تولید میکنه!!!!!!

      این یعنی اصالت
      یهنی اینکه سال ۲۰۲۵ پورش ۹۱۸ یه ماشین کلکسونی عالی هستش!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Mehran nikfar

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    دوستان دقت کنین
    تو این مقاله گفته جانشین ۹۱۸ تا فلان تاریخ تولید نمیشه.اما نگفته هیچ ابرخودرو دیگه ای هم تولید نمیشه.الان تو سال ۲۰۱۷ از لحاظ سرعت رشد تکنولوژی ابر خودروها چند برابر جلوتر از زمانی هستیم که ۹۱۸ معرفی شد.الان معیارها تغییر کرده.یه زمانی ۹۱۸ و پانامرا فاصله دو برابری داشتن اما الان فاصله شون زیر ۴۰ درصده.فک میکنم پروژه هایی مثل پورشه مشن و نسخه های خاص تر و تکامل شده ش که پی در پی ساخته میشن رکوردهایی رو جابجا کنن که ۹۱۸ رو بازنشسته کنه. پس طبیعتا نسل بعدی ۹۱۸ باید بتونه از رقبای اینده بالاتر باشه.نه از نسل فعلی ۹۱۸.اگر هدف فقط جلوزدن از ۹۱۸ باشه با هر پروژه دیگه هم میشه اینکارو کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. shirko

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    پورشه می تونه ابر اتومبیلی بهتر از انها ( پروجکت وان و والکری ) تولید کنه ؟؟؟؟؟!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Carbonado Aventador

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4137 ديدگاه)

      چرا نتونه ابر اتومبیلی بهتر از پروجکت وان تولید کنه؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Bavaria

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (564 ديدگاه)

      هر کمپانی رو میخوای دست کم بگیر ولی پورشه رو دست کم نگیر. من به پورشه لقب کاردرست و کاربلد اهدا میکنم، احترام بگذارید?
      .
      من طرفدار پورشه نیستم ولی همون تکنولوژی جعبه دنده PDK پورشه نیاز قرن رو تامین کرده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      بین زمان معرفی والکری و هایپرکار مرسدس تا ۲۰۲۵خیلی فاصلس، اگه پورشه بخواد یه خودروی بهتری بسازه همچین کاره خاصی نکرده!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ب ام و سلطان

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (198 ديدگاه)

        کار خاص از نظر شما چیه؟
        شاهکار که فقط سرعت نیست پورشه در ۹۱۸ تکنولوژِ های نوینی و ارائه داد که رقبا رو متحیر کرد مطمئن باش اون زمان بازم همه رو متحیر میکنه اونم با سرعت و شتاب عالی تازه نسبت به زمان ارائش بی تردید خودرویی خاص ارائه خواهد کرد و بی تردید این دو جلوش زانو و میزنن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. mehran911

        ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (148 ديدگاه)

        والکری رو که استون نمیسازه
        همسایه ها یاری کنید استون می خواهد ماشین بسازه
        کم مونده بود در ساختش از سایپا کمک بگیره
        .

        .
        پورشه یک عمره هنرشو با ۹۵۹ و کاررا جی تی و یک دنیا خودروی مسابقه ای بینظیر مثل ۹۳۵ و ۹۳۶ و ۹۰۴ و ۹۵۶ و همین ۹۱۷/۳۰ (که از ابتدای حضورش در مسابقات تا آخرین مسابقه ای در تاریخ داد در تمام رقابت های قهرمان شد یعنی حتی یک مقام دومی هم نداشت) !!!!!! ثابت کرده
        .
        پورشه با بیش از ۳۰۰۰۰ عنوان قهرمانی پرافتخارترین خودرو ساز در تاریخ موتوراسپرته
        .
        حالا بگو ببینم آستون چی داشته و داره ؟؟؟؟
        .
        من از مقایسه ی پورشه با هر خودروساز دیگه ای لذت می برم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۱ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مهران جون اگه استون هم ب اندازه پورشه فروش داشت پول کافی برا ساخت مستقل هایپرکارشو داشت ولی مثه پورشه پول پرست نیس و شخصیت و خاص بودنشو حفظ کرده،درضمن میشه بگی سیستم چهار چرخ متحرک ۹۱۸ از کجا اومده؟ یکم کمکت کنم؟ gkn! البته این فقط یه مورده! ساخت و طراحی یه خودرو با قطعاتش از صفر تا صد در یه کارخونه یه فکر بچگونه و مسخرس!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  11. enzo

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (321 ديدگاه)

    کار درستی میکنه
    طولانی کردن زمان معرفی محصول جدید مساویه با ارزش دادن به محصولی که پرچمدار فعلی هست
    اینکه بخوای تو این کلاس با هر ماشین جدیدی از رقبا که قراره بیاد رقابت کنی و یه ماشین جدید بدی ارزش محصول فعلی رو تو چشم مشتریا پایین میاره و مفهوم خاص موندن زیر سوال میره
    پورشه و فراری شرکتایی نیستن که لول رقابتشون رو از سطح اول اتومبیرانی دنیا و میدون رقابت واقعی مثل f1 و لمانز بیارن تو لول ماشینای خیابونی .تو محصولات شهری مشتری مداری و ارزش دادن به تولیدات براشون تو اولویت هست
    به همین خاطرم هست همیشه تولیدات اینا بنچمارک کلاس خودشون محسوب میشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا