پورشه

پورشه ۹۱۱GT3 مدل ۲۰۱۴

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: پورشه برای نخستین بار از مدل های جدید GT3 رونمایی کرد؛ یک کوپه اسپرت که نسبت به مدل های سابقش هم سبکتر شده و هم قدرمندتر . . .

2014 Porsche 911GT3
۲۰۱۴ Porsche 911GT3

GT3 که بر شاسی ۹۱۱ کررا ساخته شده، شباهت فوق العاده زیادی با مدل های استاندارد ۹۱۱ دارد اما اگر خوب دقت کنید خواهید دید که سپر جدیدش به همراه اسپویلر کربنی زیر آن، اسپویلر عقبی که از مدل های ۹۱۱classic گرفته شده و نهایتا سپر عقب که دو خروجی دایره ای شکل اگزوز در وسط و خروجی های هوا نیز در اطراف آن تعبیه شده، تنها وجه تمایز GT3 با ۹۱۱ استاندارد است. البته پورشه به تفاوت های دیگری نیز اشاره کرده مانند عریض تر شدن رکاب ها و گلگیرها (حدود ۴۳ میلیمتر) که البته با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست! در کابین نیز تغییر خاصی صورت نگرفته جز اینکه از چرم هایی با دوخت جدید آلکانترا برای صندلی ها و روکش فرمان استفاده شده است.

در زیر کاپوت این کوپه اسپرت همچنان موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت پورشه جای داشته که اینبار با پیستون های فورج کاری شده و شاتون های تیتانیومی قادر به تولید ۴۷۵ اسب بخار قدرت به همراه ۴۳۸ نیوتن متر گشتاور است.

GT3 که در پیست مسابقه ای نوربرگ رینگ آلمان زمان ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه ای را به نام خود ثبت کرده، با کفش های ۲۰ اینچی اش و به کمک گیربکس شش سرعته دوکلاچه که تمامی قدرت را به محور عقبی خودرو منتقل می کند می تواند در عرض ۳.۵ ثانیه صفر تا صد را طی کرده و در ادامه تا بیش از ۳۱۵ کیلومتر برساعت سرعتش را افزایش دهد. فروش مدل ۲۰۱۴ این خودرو از اواخر سال ۲۰۱۳ با مالیات ۹۵۰ دلاری در ایالات متحده و با قیمت پایه ای ۱۳۰,۴۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. JINPACHI

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دمه پورشه گرم با این طراحی های جذاب .
    افرین به پورشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. slr722

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      یعنی پورشه خدای اصالت تو طراحیه…

      اون کسایی که میگن پورشه طراحی هاش خسته کننده و خیلی وقته یکنواخته باید بگم همین موضوع یه حسن به حساب میاد…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. نوید

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      راستی پدال راجع به قابلیت فرمون دهی چرخ های عقب چیزی نگفتی که…

      تایر های عقب این ماشین بسته به سرعت به همراه تایر های جلو در پیچ ها عمل فرمون دهی در جهت موافق و مخالف رو به منظور افزایش پایداری ماشین انجام میدن… البته زاویه این فرمون دهی محدود هست.

      اینکار باعث میشه که به طور مجازی بشه طول ماشین رو به دلخواه تغییر داد.

      یه بار دیگه پورشه داره ثابت میکنه که فقط اسب بخار نیست که باعث زدن تایم های فوق العاده میشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. نوید

        ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        این تکنولوژی ۴wheel steering رو پورشه برا اولین بار رو ۹۱۸ اسپایدر پیاده کرده… حالام رو این جیگر بابا.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. نوید

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      نمیدونم چرا کامنتم پاک شد… !
      تو کامنتم که چیزی نگفته بودم.

      نوشته بودم که این ماشین علاوه بر خصوصیات ذکر شده دارای ۴wheel steering هست. به این معنی که چرخ های عقب هم به همراه چرخ های جلو در پیچ ها عمل فرمون دهی رو انجام میدن (البته زاویه فرمونشون محدوده)
      این تکنولوژی رو پورشه برا اولین بار رو ۹۱۸ و حالا هم رو gt3 گذاشته.

      همین.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. نوید

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        ااا…
        کامنتم دوباره برگشت… :S

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. feri

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ای بابا این پورشه ها که همه شبیه همن…!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. امین

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (824 ديدگاه)

    چشم آدمو نوازش میده !!!

    ما داریم سر این پراید دعوا می کنیم.

    ده تومن گرون میشه . بعد منت میزارن صدهزار تومن ارزونش میکنن!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. جعفر

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    جالب بود
    اما بی ام و چیزه دیگریست
    این خوبه عاقا دعوا نکنید سرش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. سعید رجایی از بوشهر

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عاشق پورشه در هات پرسوتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. mr.

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنظرم مدل قبلی خووووشگل تر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. alireza

    ۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    عاشق پورشم همه ی مدل هاش مخصوصا این یکی جیگرتو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا