پورشهفراری

درگ سلاطین 400 متر! فراری SF90 استراداله در برابر پورشه 911 توربو S

قطعاً میدانیم وقتی صحبت از درگ ۴۰۰ متر می‌شود، پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ یکی از خودروهای واقعاً شگفت‌انگیز است. تاکنون بارها دیده‌ایم که این ماشین خودروهای بسیار قدرتمندی (و موتورسیکلت‌ها) را در مسابقات درگ به چالش کشیده و اکثر آن‌ها فقط توانستند چراغ‌های عقب پورشه را ببینند؛ اما این بار خودرویی در برابر قاتل اشتوتگارتی قرار گرفته که خود از سلاطین ۴۰۰ متر به‌حساب می‌آید و با کسی شوخی ندارد. این ماشین فراری SF90 استراداله است که کارواو آن را در برابر ۹۱۱ توربو S قرار داده است.

ازآنجایی‌که سوپرکار پرچم‌دار فراری بسیار گران‌تر از کوپهٔ آلمانی است، این اختلاف قیمت باید نشان‌دهندهٔ چیزی باشد. بله این به خاطر قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیده‌ای است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت پورشه تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت را تحویل چرخ‌ها می‌دهد. همچنین فراری با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، از پورشه ۱۶۴۰ کیلوگرمی سبک‌تر است.

بنابراین، تعجبی ندارد که SF90 هم در درگ از حالت سکون و هم رولینگ توانست توربو S را مغلوب کند. فراری ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۶ ثانیه طی کرد درحالی‌که پورشه این کار را نیم ثانیه دیرتر انجام داد. این در مسابقات درگ اختلاف زیادی به‌حساب می‌آید؛ بنابراین، کسانی که بیش از نیم میلیون دلار برای خرید فراری SF90 استراداله هزینه می‌کنند می‌توانند مطمئن باشند که پولشان در جای درستی خرج شده است.

مقایسه مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S

فراری SF90 استراداله

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۱۰۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲۱۷,۵۵۰ دلار ۵۱۱,۲۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. 4wheeled

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سلاطین
    بخصوص فراری

    موافقم 80
    مخالفم 11
    1. BMW

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      مت واتسون چقد خوشحاله وقتی با فراری این همه اختلاف میندازه😄😄
      ولی واقعا اس اف ۹۰ نشون داد که بسیار سوپراسپرت تیزیه،حتی یه سرو گردن بالاتر لز توربو اسی کهاین روزا تبدیل به اسطوره شتاب شده بود!

      موافقم 39
      مخالفم 1
    2. Archi KHAN

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2153 ديدگاه)

      واقعا سلاطین هستن
      ولله
      ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

      موافقم 22
      مخالفم 8
  2. Reza Waffen SS

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5306 ديدگاه)

    فراری SF90 : لایک
    911 توربو S : دیسلایک

    موافقم 196
    مخالفم 104
    1. حسین

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (788 ديدگاه)

      پورشه رو انتخاب میکنم
      چون با قیمت کمتر
      وزن بیشتر
      و بدون کمک موتور های الکتریکی
      و فقط با مهندسی موتور و گیربکس
      شتاب خیره کننده ای داره
      که حتی بعضی الکتریکی ها
      از جمله تایکان هم مغلوب کرده
      و بنظرم با اون وزن بیشتر
      و اختلاف قدرت باز هم خوب اومد
      و اینکه اس اف نود هم قطعا خودروی عالی
      هست و قابل احترام
      چون از یه جایی سریع تر بودن
      کار هرکسی نیست دیگه

      موافقم 46
      مخالفم 7
      1. حسین

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (788 ديدگاه)

        فک کنم تنها خودرویی ک تونسته
        اس اف نود رو بگیره
        بوگاتی شیرون باشه
        غیر از اون دیگه
        به چشمم نخورده من
        بوده ؟
        مکلارن هم هست البته
        نفهمیدم اخر کدوم حریف شد

        موافقم 19
        مخالفم 0
        1. علیرضا

          ۲۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شیرون شتابش با فراری برابره مگر اینکه راننده اس اف نود کار بلد نباشه ولی ماشینا دیگه تسلا مدل اس و ریماک نورا که البته اینا برقین و نمیشه حساب کرد ولی تو بنزینیا ماشینای کونیگزگ هم راحت حریفش میشن که البته اونا تو دسته گرون قیمتان ولی تو ماشینای هم قیمت اس اف نود فراری سریع ترینه

          موافقم 8
          مخالفم 0
  3. Reza Waffen SS

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5306 ديدگاه)

    درگ نابرابری بود رقیب ۹۱۱ توربو S فراری F8 تریبیتو هستش

    موافقم 87
    مخالفم 7
    1. Hadi

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (576 ديدگاه)

      فراری SF90 هیولاییه برا خودش 911 توربو S که هیولایه خودش تو ۴۰۰ متر رو با اختلاف زد…
      قراره 911 توربو S هیبرید هم 2024 بیاد اونموقع درگ خفن تر و نزدیک تر میشه 👌🏼…

      موافقم 20
      مخالفم 1
    2. ❤BMW❤

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1244 ديدگاه)

      بله
      با ۳۰۰ هزار دلار گرون تر

      موافقم 5
      مخالفم 2
  4. مهدی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1576 ديدگاه)

    توربو اس ثابت شدست ولی خب واسم جالبه sf90 همیشه و تو هر شرایطی تایم ۹.۶ رو میزنه

    موافقم 58
    مخالفم 1
    1. Amin

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2166 ديدگاه)

      یه تایم ۹.۴۶ هم روی خیابون ازش منتشر شد ، ولی از یه کانال غیر رسمی

      موافقم 34
      مخالفم 0
    2. بی خیال اسم

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      برعکس بعضی ها داش مهدی

      موافقم 6
      مخالفم 0
    3. BMW

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اصلا این که نویسنده تو این مقاله بیاد گرون قیمت بودن این فراری رو به نیم ثانیه سریعتر بودنش از توربو ای ربط بده حرف کاملا بی ربطیه
      علت اصلی گرونتر بودن فراری تنها شتاب بالاترش نیست
      بلکه،پرستیژ و کم یاب تر بودن و دست ساز بودن محصولات فراری و خلاصه توجه بیشتر به جزئیات در ساختش و علی الخصوص اینکه یک مدل بالارده ی فراری است
      پس باید هم قیمت بالایی داشته باشه،همه که نمیتونن مالکش بشن

      موافقم 25
      مخالفم 2
  5. Amin

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2166 ديدگاه)

    هر دوی این ماشین ها ثابت شده هستن و ارزش زیادی در مقابل وجه پرداختی دارن و قابل تقدیر هستن ، هر چند رقیب هم به هیچ وجه نیستن همونطور که مشخصه ….۹۱۱ توربو باید با f8 مقایسه بشه یه جورایی
    نکته ی جالب که توی این درگ چشمم رو گرفت ، این بود که اس اف نود با ۳ موتور الکتریکی و باطری ۶۰ کیلوگرمی ۷.۹ کیلووات ، بازهم ۷۰‌کیلوگرم سبک تر از توربو اس هست …..اس اف نود مرز جدیدی رو در سوپر کارها معرفی کرد ، یه سوپر کار ۶ دانگ که توی هیچ زمینه ای کاستی نداره و رقیبش توی این کلاس فعلا فقط خودشه اونم بعد از ۴ سال
    رفته رفته باید منتظر نسخه ی قوی تر از این ماشین باشیم
    ۹۱۱ توربو هیبرید جدید هم قراره به زودی معرفی بشه و در جدال با 296 قرار میگیره

    موافقم 39
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2262 ديدگاه)

      امین عزیز
      بخش زیادی از اختلاف وزن فراری مربوط به استفاده از مواد سبک وزن و البته گرون قیمت نسبت به پورشه هست – چیزی که پورشه کمتر بهش پرداخته – و این اختلاف وزن در اختلاف قیمت خودشو نشون داده
      و کاملا درسته این SF90 یه محصول کامل از هر لحاظ هست
      و دیگه اینکه کم پیدایی چرا؟

      موافقم 35
      مخالفم 2
      1. amin

        ۲۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2166 ديدگاه)

        سلام اقا مازیار . این مدت یه سری مشغله داشتم ….هر چند سایت میمومدم اما به دلایلی کامنت نمیزاشتم انچنان . خدا رو شکر وقتم کم کم داره ازاد میشه و سعی میکنم بیشتر فعالیت کنم و از نظر شما و بقیه استفاده کنم
        در مورد اون توضیحتون هم ….کاملا درسته اما در کل از لحاظ فنی مقایسه ی وزن این دو ماشین جالب بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
  6. احمدرضا

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (724 ديدگاه)

    بچه ها فکر کنم قوس گلگیر عقب پورشه سمت راننده رو مالیدن به جایی
    نتیجه مشخص بود ولی خیلی دوس دارم رقابت این فراری با اسپیدتیل مک لارن ببینم مخصوصا رولینگ
    خیلی خیلی کم درگ از اسپیدتیل هست

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. بهنام

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (792 ديدگاه)

    انتخاب بین دو محصولی که یکی رو بیش از حد دوست داری چون ساخت فراریه، اون یکی رو هم براش لیش از حد احترام قائلی چون ساخت پورشه هست. انتخاب بسیار سختیه .

    موافقم 22
    مخالفم 1
  8. Erfan

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (534 ديدگاه)

    چه درگ مضخرفی بود.آخه این دو ماشین هیچ نقطه اشتراکی ندارن که بخوان با هم مقایسه بشن.
    نه از لحاظ موتور نه از لحاظ قیمت

    موافقم 6
    مخالفم 5
  9. علی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1202 ديدگاه)

    کسی که رخ فراری رو میبینه لحظه ای هم به پورشه فکر نمیکنه فراری یه سبک زندگیه مردم میان با فراری عکس میگیرن تا پورشه

    موافقم 30
    مخالفم 7
  10. Scuderia Ferrari

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3871 ديدگاه)

    اول از همه باید بگم که مهندسی سطح بالای پورشه برای همه ثابت شده هست و این باخت هیچ چیزی از ۹۱۱ افسانه ای کم نخواهد کرد
    دوم اینکه دنیای فراری بعد از حضور گسترده الکتریکی ها در دنیا قطعاً عوض خواهد شد و دیگه مثل گذشته به خیلی از اصول مثل طراحی زیبا ، انجین حجیم و قدرتمند ، صدای اگزوز و هندلینگ ناب کمتر توجه خواهد شد و تمرکز میره به سمت عملکرد ، عملکرد و عملکرد (پرفورمنس)
    دنیای خودرو در حال حاضر بیشتر نگاهش به سمت الکتریکی هایی مثل تسلا و ریماک هست چون با عملکرد بی نظیرشون باعث میشن خیلی چیزا بی اهمیت جلوه داده بشن
    پس برای دیده شدن متاسفانه باید از اصالت خودت فاصله بگیری و این تنها راهی هست که امثال پورشه و فراری در آینده در پیش خواهند گرفت

    موافقم 33
    مخالفم 5
    1. SRT

      ۲۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (604 ديدگاه)

      امیدوارم اینطور نشه اس اف نود استراداله

      موافقم 15
      مخالفم 0
  11. hamidreza

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    مهندسی رو از ایتالیاییا و آلمانیا نشعت گرفتن
    البته اینا دیگه مهندس نیستن تو خودرو سازی، فوق دکترای مهندسی رو دارن😂
    نه فقط تو ۱/۴ مایل بلکه تو هر پیستی و هر جاده ای

    موافقم 20
    مخالفم 3
  12. پیام

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (276 ديدگاه)

    پورشه تو این کلاسم حاضر بشه عالی میشه کلاسی که مابین هایپر و سوپر اسپرت میشه چه شود اگه بده بیرون خلا بین 918 و 911 را پر کنه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  13. علی

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (803 ديدگاه)

    فراری عشق اولم هست . اصالت ، هنر و تکنولوژی

    موافقم 11
    مخالفم 0
  14. electriclovecar

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (120 ديدگاه)

    1 فراری معلوم بود
    ولی

    پورشه با پول کمتر و توان کمتر ولی با وزن بیشتر در حد همون فراری تقریبا ظاهر شد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. Royal Driver UK 70

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1266 ديدگاه)

    اختلاف قدرت زیاد داشتن، فراری بیشتر توانش توی شتاب برمیگرده به موتورای الکتریکیش. هردو رو دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. A.A.S

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    هر دو عالی و ثابت شده ان
    اما 911 بهتر بود با f8 مقایسه بشه تا sf90

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. جناب ایکس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    فراری که فوق العاده مثل همیشه، تابم خوبی هم باهاش زد، ولی واقعا پورشه با ۴۰ درصد قیمت و این پرفورمنس انتخاب وسوسه کننده ایه، پرچم هر دو بالاس

    موافقم 6
    مخالفم 0
  18. ADAK

    ۲۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1814 ديدگاه)

    لطفا سورس مقاله ی اصلی را بگذارید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. شوتی سوار

    ۲۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هردو فوق‌العاده💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. Amir911

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مقایسشون یکم اشتباهه… به هر حال متور الکتریکی کارش اینه تمام قدرتشو از همون صدم ثانیه اول انتقال بده… ولی به نظرم دوتاشون خفن ترینن ترجیحشون میدم به باقی کمپانیا البته من کلا آلمان فنم😂ولی هرچی ک توش مهندسی خودشو نشون بده برا من قابل احترامه از جمله فراری… به نظرم خیلی خاص تره نسبت لامبورگینی و باقی رقیباش ولی باز ترجیحم پورشه با تعداد سیلندر کمتر و. حجم متور کمتر بدونه متور الکتریکی باز پا به پا میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا