پورشه

پورشه 911 لانزانته با پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی شد

شرکت لانزانته جدیدترین پروژه بازتولید پورشه ۹۱۱ خود را با استفاده از پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی کرد.


لانزانته بار دیگر با یک محصول شکل گرفته بر اساس مدل ۹۳۰ توربو بازگشته است. این خودرو که تگ چمپیونشیپ نام دارد نسخه‌ای سبک‌تر و قوی‌تر از مدل قبلی است و تنها به تعداد سه دستگاه تولید خواهد شد. هر یک از این خودروها نشان دهنده سه قهرمانی فرمول یک مک لارن در دهه ۸۰ میلادی هستند و در فستیوال سرعت گوودوود امسال حضور خواهند داشت.

هر سه پورشه ۹۱۱ لانتزانته به پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۱.۵ لیتری توئین توربوی کارکرده فرمول یک محهز می‌شوند. شرکت کازورث کار بازنگری و ارتقای این پیشرانه‌ها را بر عهده داشته و علاوه بر ارتقای پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و میل بادامک‌ها اقدام به نصب توربوشارژرهای تیتانیومی سبک‌وزن نیز کرده است. ۹۱۱ موردبحث علاوه بر قطعات یاد شده از سیستم خنک‌کاری بهینه و سیستم اگزوز ارتقا یافته سود می‌برد. باید دانست شرکت مک لارن تغییرات اعمالی کازورث روی پیشرانه‌ها را تائید نموده است.

سخت‌افزار جدید و برنامه‌ریزی مجدد ECU باعث شده‌اند این پیشرانه ۶۲۵ اسب بخار قدرت داشته باشد و تا ۱۰۲۵۰ دور در دقیقه غرش کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی نسل ۹۹۳ که اصلاح شده و از نسبت‌های دنده سفارشی سود می‌برد راهی چرخ‌ها خواهد شد. نتیجه چنین تغییراتی دستیابی به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. قدرت توقف نیز از طریق ترمزهای کربن سرامیک ارتقا یافته با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و عقب به دست می‌آید. این سیستم ترمز پشت رینگ‌های ۱۸ اینچی منیزیمی و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴ پنهان شده است.

لانزانته علاوه بر افزایش قدرت پورشه ۹۱۱ اقدام به استفاده از فیبر کربن در کاپوت، درها، بال‌ها، سقف، سپرها و اسپلیتر جلو کرده است. وزن این خودرو هم‌اکنون به ۹۲۰ کیلوگرم می‌رسد که حدود ۴۳۰ کیلوگرم کمتر از نسخه استاندارد ۹۱۱ است. شرکت بریتانیایی موردبحث تغییراتی را نیز در کابین اعمال نموده تا وزن خودرو کاهش یابد. از جمله این تغییرات می‌توان به حذف آینه‌ها و شیشه‌های برقی اشاره کرد. البته می‌توان درخواست عدم حذف سیستم تهویه مطبوع را داد. سرنشینان نیز روی صندلی‌های سبک‌وزن و مسابقه‌ای ریکارو خواهند نشست و راننده نیز فرمان جیر را به دست خواهد گرفت. لانزانته اشاره‌ای به قیمت تگ چمپیونشیپ نکرده اما به جرات می‌توان گفت با خودرویی گران‌قیمت روبرو خواهیم شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. پیام۲

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خیلی خوب میشه بعضی ماشینای جدیدو با قیافه قدیمی درست کنن مثلا یه کادیلاک الدورادو دهه ۵۰ با موتور کوروت جدید

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (239 ديدگاه)

      سرچ کن ( زیکلات )، رخ زیبای کلاسیک با چاشنی تکنولوژی جدید ، موتور کوروت روش سواره

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. FY

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بسیار زیبا…… ولی حس می کنم رو عکسش کلی فیلتر و‌… هست🤔

    موافقم 4
    مخالفم 3
  3. amir

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2627 ديدگاه)

    پرهایم
    از یه لیتر ۴۰۰ اسب گرفتن رسما البته فرمول یک این حرفا براش عجیب نیست

    موافقم 10
    مخالفم 2
  4. abbas

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    خیلی قشنگه مخصوصا چراغهاش
    ماشین قدیمی های چراغ گرد و از این چراغ‌ها جدید نصب میشن فوق العاده زیبا میشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  5. R@min

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1798 ديدگاه)

    من بودم یه دونه سفارش میدادم با همین لیوری مارلبرو معروف مک لارن.

    ارزشش از کل هایپرکارای امروزی بیشتره.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (159 ديدگاه)

    بنز برای همین کار سالها مردم رو مسخره خودش کرد آخرسم ۵۰ هزارتا بری باید بندازیش تو فاضلاب.بدبختی اینجاست همین بدقواره سوسک نشان رو بندازی تو پیست بنز وان رو شکست میده.یادم نمیره مهندسهای بنز دیرکرد عرضه محصول رو مینداختن گردن اینکه داریم رو انجین کار میکنیم که بشه روزانه استفاده کرد آخرشم شد ۵۰ هزار کیلومتر.یه گروه پیزوری تو آمریکا سال پیش انجین ایندی رو انداختم رو وانت هوندا اصلا از این بازار گرمیها هم نکردن.

    موافقم 2
    مخالفم 12
    1. JaMsHiD-R1988

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1522 ديدگاه)

      با این حرفت غیر حرفه ای بودنت رو ثابت کردی
      اگر ماشینای فرمول یک در دمای محیط استارت بزنن بخاطر اینکه قطر پیستون بزرگ تر از قطر سیلندر هست موتور از هم می‌پاشه . کلاس پراید بی پی توربو که نیست !
      برای اینکه اتلاق انرژی به صفر برسه باید قطر سیلندر با قطر پیستون یکی بشه .
      حالا برای این قطر سیلندر کوچک تر از قطر پیستون هست چون موقع انبساط و گرم شدن قطر سیلندر بیشتر میشه و با قطر پیستون برابر میشه . برای همین نمیشه به ماشین توی دمای محیط استارت زد .
      برای همین به ماشین آب شصت درجه و روغن شصت درجه تزریق میکنن تا دمای سیلندر با آب و روغن یکی بشه و قطر سیلندر بیشتر بشه و با قطر پیستون یکی بشه .
      حالا مرسدس این فرایند بسیار طولانی رو باید درعرض یک یا دو ثانیه انجام بده . جالبه نه؟

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. JaMsHiD-R1988

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1522 ديدگاه)

      سوسک نما؟
      بابا دم شما گرم هزاران فن پیج این ماشینو بردی زیر سوال😂💔

      موافقم 5
      مخالفم 0
  7. Amir

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بنظرم ماشینای کلاسیک با ویژگی های امروزی و موتور تقویت شده قابل تمجید هستن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. khashayar0

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    تلفیق پورشه _ مکلارن _ کازورث چه شود.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    🐳🐳🐳

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا