پورشه

پورشه از مالکان کاررا GT خواست، با این خودرو رانندگی نکنند!

به دلیل مشکل در اتصالات تعلیق کاررا GT، پورشه به تازگی از مالکان خواسته است با این خودرو رانندگی نکنند. ظاهرا  پس از گذشت ۹ ماه هنوز راه‌حلی برای این مشکل پیدا نشده است.

در آوریل ۲۰۲۳، پورشه برای تمام نمونه‌های کاررا GT که در آمریکای شمالی فروخته شده‌اند فراخوان داد. البته ما در مورد یک سوپرکار تولید محدود صحبت می‌کنیم و بنابراین، تمام نمونه‌ها برابر با تنها ۴۸۹ دستگاه است. با این فراخوان، پورشه از مالکان خواست با خودرو رانندگی نکنند زیرا ممکن است اتفاقی رخ دهد که منجر به تصادف شود. البته کاررا GT خودرویی روزمره نیست و بنابراین برای مدتی پارک کردن آن در پارکینگ احتمالاً برای اکثر مالکان اهمیتی نخواهد داشت اما پس از گذشته ۹ ماه، این هشدار پورشه همچنان به قوت خود باقی است زیرا هنوز راه‌حلی برای این مشکل نهایی نشده است.

به گفتهٔ سخنگوی پورشه، ممکن است این شرایط تا چند ماه دیگر هم ادامه داشته باشد و در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۴ راه‌حل قطعی مشخص شود یعنی یک سال و دو ماه پس از صدور هشدار توقف رانندگی. البته هرچند پورشه اکیداً مالکان را از رانندگی با کاررا GT منع کرده اما از لحاظ قانونی این افراد مشکلی برای رانندگی با سوپرکار میلیون دلاری خود نخواهند داشت. بااین‌حال، مشکلی دیگری در این رابطه وجود دارد که باید بدان توجه شود. طبق گزارش‌های موثق، اگر در حین رانندگی اتفاقی برای خودرو بیفتد، بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد.

دلیل اصلی همهٔ این مشکلات از اتصالاتی که قطعات جناقی تعلیق را به هم متصل می‌کند ناشی می‌شود. پورشه طی سرویس دوره‌ای کاررا GT، با چند مفصل شکسته مواجه شده که ظاهر مالک خودروها از آن بی‌خبر بوده‌اند. بررسی دقیق‌تر مشخص کرده است که متریال مورداستفاده در اتصالات، مقاومت کافی در برابر خوردگی هنگام قرار گرفتن در معرض نمک و همین‌طور تنش‌های معمول در طول عمر مفید قطعه را ندارد؛ بنابراین، راه‌حل این مشکل استفاده از مفاصل جدید است اما پس از گذشته ۹ ماه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (820 ديدگاه)

    آخ آخ یه ماشین چقدر می‌تونه زیبا و دلفریب باشه!؟ از هر زاویه به این جواهر نگاه کنی جز زیبایی و شکوه چیزی نمیبینی.

    موافقم 67
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۲۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (6797 ديدگاه)

      مهندسی شده بود دیگه؟؟؟

      موافقم 17
      مخالفم 50
      1. Bmw

        ۲۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (29 ديدگاه)

        بازم هرچی باشه از خودروهای آمریکایی که از چینی ها تو کیفیت و همه چی عقب افتادن بهتره

        موافقم 26
        مخالفم 25
        1. (Ali(chevynova

          ۲۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (6797 ديدگاه)

          چینی ها بد نیستن که
          اگه بد بودن سهامدار ارشد بنز نمیشد جیلی چین

          موافقم 11
          مخالفم 40
        2. Bmw

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (29 ديدگاه)

          فوردم پلتفرم های برقیشو از فولکس با خواهش تمنا گرفته که ورشکست نشه یاد رفته 😂

          موافقم 22
          مخالفم 7
        3. ممد سوناتا

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          آمریکا نبود چین هم همون اشغال های ده سال پیشش رو تولید می‌کرد خیلی از کمپانی های بزرگ چین با کمک گرفتن از شرکت های آمریکایی اعم از فورد و GM و.. محصول تولید میکنن. تو پدال مونده فقط کادیلاک رو با هونگچی مقایسه کنن 🤣

          موافقم 8
          مخالفم 13
        4. سوشیانت

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          فورد هیچوقت برای خودرو های پرچمدارش از پلتفرم بقیه استفاده نمیکنه

          موافقم 5
          مخالفم 7
        5. fordgt

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (44 ديدگاه)

          اره کادیلاک و لینکلن و لوسید و…. بوقن بعد چند سال استفاده از هم میپاچن. این ماشین برقی های آمریکا هم بازی رسانه ای خودشونه سریع شارژ خالی می‌کنه اصلا جون نداره راه بره.

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. Amir mahdi

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      کجاش شبیه وانته

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. ممد سوناتا

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (52 ديدگاه)

        کسی نگفته شبیه وانت جز خودت 😂

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. amir-mr

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (352 ديدگاه)

          یکم درگ های کوروت با ۹۱۱ ببین بعد میفهمی پرفورمنس چیه چون چیزی از نقطه شدن کوروت نمیبینی چلنجر که این همه ادعا داره تو درگ جلوی توربوs هیچی نیست 😂 بعد همون s پلدی که میگی تو پیست الان با ۱۷ ثانیه قهوه ای شده یک آمریکایی بیار که بتونه با پورشه تو پیست رقابت کنه😂 تو پیست حرف اول و آخر رو پورشه میزنه چه تو برقی چه تو درون سوز ها
          خوبه شما از رو نمیرین رکورد تایکان رو یادت رفته چطوری تسلای کبیرتون رو فرستاد قاطی باقالی ها اونم با ۱۷ ثانیه همون s پلدتون با ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور فوری هنوز تو لانچ به توربو s نمیرسه

          موافقم 14
          مخالفم 7
        2. سوشیانت

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          فعلا که پورشه بیشتر خودش قهوه ای شد چون با پروتوتایپ میخواد با تسلا تولیدی رقابت کنه😂 ۹۱۱ توربو اس هم تو شتاب از سایبرتراک و مدل ایکس هم میخوره چه برسه به اس🤣

          موافقم 1
          مخالفم 16
        3. سوشیانت

          ۲۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1850 ديدگاه)

          فعلا همون کوروت شتابی داره که پورشه تو خواب هم نمیبینه چلنجر هم با مدل ۱۷۰ کل آلمان هم حریفش نمیشن تو تاپ اسپید هم که پورشه حریف c7 zr1 نمیشه

          موافقم 0
          مخالفم 3
  2. حسن

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1310 ديدگاه)

    الان المان فنا میان میگن به به مشتری مداری و محافظت از جان مردم فقط مخصوص المانه
    فراخوان یعنی تعهد به مشتری که فقط المانیا رعایت میکنن
    تیکنولوجی برتر مفصل مخصوص المانه این کار دشمنان پورشه است
    چارصد تا خودرو فروخته چارصدتا ناقص و داغونن اینم از ژاپن سفارش بدبد براتون میفرستن

    موافقم 24
    مخالفم 64
    1. Kamran_Aghaei

      ۲۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      همین ماشین به قول‌شما ناقص در دوران خودش
      حتی ۱ دونه رقیب امریکایی نداشت همین ناقص

      موافقم 40
      مخالفم 18
      1. حسن

        ۲۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1310 ديدگاه)

        سال 2004 کلا تولید شد دو سال بعد با 300 تا کمتر از عدد مورد نظر کمپانی پروندش بسته شد
        پورشه در سال ۲۰۰۴ تولید کاررا GT را اغاز کرد
        از چه نظر خوبه و رقیب نداره تا صحبت کنیم
        موتورش 10 سیلندر 6 لیتری هست رو گاری هم ببندی سرعت و شتاب میگیره
        اینجا هم دوگانگی دارید اگه امریکایی بود میگفتید 6 لیتر چه خبر با زور بنزین راه میره اما اینجا چون المانیه رقیب نداره
        شتابش 3.9 هست که از دهه ها قبل امریکا این شتاب را داشته
        اخه کدوم قسمتش رقیب نداره

        موافقم 17
        مخالفم 53
        1. M@M@DRZ911

          ۲۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (357 ديدگاه)

          خب برو ببند رو گاری
          نه خب برو ببند
          بدم میاد از این چرت و پرتایی که همینجوری رو هوا میگید .
          فراخوان نشانه دهنده تعهد به مشتری و اهمیتش برای خودروساز هست حالا هر برندی که میخواد باشه .
          کسی هم موضع گیری نمیکنه .
          شتاب صفر تا صدش هم ۳.۵ ثانیه هست با گیربکس دستی ۳.۹ رو از کجا اوردی نمی دونم ‌.

          موافقم 37
          مخالفم 5
        2. amir-mr

          ۲۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (352 ديدگاه)

          هم یک رقیبشو بگو، که میتونسته با این رقابت کنه چه تو درگ چه تو پیست
          تو پیست کلا حرفی برای گفتن نداری بعدش لطفاً پرفورمنس آلمانی رو با آمریکایی مقایسه نکن بد زایع میشی همین الان توربوs
          ۶۵۰اسبی تو درگ چلنچر و موستانگ قهوه ای میکنه درگاش هست
          تو پیست هم کلا حرفی نزنی سنگین تری
          در کل از فراخوان حرف نزن که آمریکایی ها خیلی از آلمانی ها جلو ترن تو پرفورمنس جلوی آلمان مخصوصا پورشه حرف نزن که عرق شرم صورت تو خیس میکنه هنوز دورغ ایلان ماسک برای اون ویدیو تبلیغاتی رو فراموش نکردیم
          کلا پرفورمنس تون دروغینه

          موافقم 21
          مخالفم 10
        3. ممد سوناتا

          ۲۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (52 ديدگاه)

          اولا موستانگ و چلنجر تو کلاس 911 نیست که بخواد رقیبش باشه (قیمت که بماند) کوروت رقیب 911 محسوب میشه که اسب بخارش آمریکایی و فیکه (بماند پورشه نقطه شد) شاهکار فولکس هم هنوز از ذهن ها پاک نشده سر داستان خودرو های پاکش این یه نمونش بود بقیه آلمانی ها هم کم سوتی یا اشتباه نداشتن. با اینکه منم از دضلا و ایلان ماسک متنفرم آما فعلا که با مدل اس خیلی ها رو قهوه‌ای کرده.

          موافقم 9
          مخالفم 12
        4. حسن

          ۲۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1310 ديدگاه)

          اگه فراخوان خوبه پس برا بقیه فراخوانها نیاید چرت و پرت ببافید
          شتاب ۳.۵ را کار اند درایو زد که با کوروت استینگری هم ۲.۶ زد کسی قبول نکرد گفتن کاراند درایو غلط کرد برا پورشه هم همونه

          ۹۱۱ توربو اس یه خودروی اصلاح شده برا خط مستقیمه کلا برا پیست نیست انقد فنر بندیش را خشک کردن که تکانه ی گهواره ای اتاق بعد هر تعویض دنده صفر شده تا بهترین عملکرد را ارائه بده یعنی شما رو یه تیر اهن سوار شدی فرقش اینه که فقط اتاق داره
          والا ده سیلند زیاده که این در برابرشون هیچی نیست منتها حیف اسمشون اینجا بیاد

          موافقم 8
          مخالفم 12
    2. علی

      ۲۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (106 ديدگاه)

      پورشه بارها تو آمار کیفیت رده اول رو کسب کرده
      تو حفظ ارزش و قیمت هم بیشترین حفظ قیمت رو بین ماشینای دیگه داره

      پورشه همیشه کیفیت برترش رو اثبات کرده و کمترین افت قیمت رو بین سایر خودرو ها داشته و کیفیتش از هر ژاپنی که گفتی بهتره پسر جان و نیازی به دفاع کردن نداره با هیت دادن شما هم زیر سوال نمیره.

      همین چند وقت پیش آمار فراخوان هوندا هم درومد از قضا تو اون فراخون هم مشکل کیفیت آلیاژ معیوب بود پس برا اون چرا چیزی نگفتی صدات در نیومد ترول نباش برو هیت دادن بهت نمیاد.

      موافقم 32
      مخالفم 14
      1. حسن

        ۲۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1310 ديدگاه)

        داستان سرایی نکن
        فراخوان خوبه یا بده
        اگه خوبه فقط برا المانیا خوبه یا برا همه
        اگه بده اینهمه تعریف برا چیه
        نمیشه موضع دوگانه داشت و هرچی دوس داری به هم ببافی و اسم منطق روش بذاری

        موافقم 19
        مخالفم 26
        1. amir-mr

          ۲۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (352 ديدگاه)

          پسر خوب با یک فراخوان آبروی پورشه رو میخوای ببری اگه به فراخوان باشه که الان آمریکایی ها رو باید بریزی سطل اشغال.

          موافقم 11
          مخالفم 7
        2. amir-mr

          ۲۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (352 ديدگاه)

          این شمایید که به دلیل فشاری شدن از پورشه و آلمان بخاطر یک فراخوان ساده داری خودتو به درو دیوار میزنی که بگی پورشه بده 😂
          وگرنه تو پیست آمریکن کارز رو بد قهوه ای میکنه پورشه،یک نمونش تایکان با اختلاف ۱۷ ثانیه ای که انداخت با sپلد😂

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. حسن

        ۲۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1310 ديدگاه)

        داستان سرایی نکن
        فراخوان خوبه یا بده
        اگه خوبه فقط برا المانیا خوبه یا برا همه
        اگه بده اینهمه تعریف برا چیه
        نمیشه موضع دوگانه داشت و هرچی دوس داری به هم ببافی و اسم منطق روش بذاری

        موافقم 12
        مخالفم 15
      3. علی

        ۲۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (106 ديدگاه)

        اقا حسن حرف منم همین بود
        داستان سرایی چیه!
        آمریکایی باشه خوبه اروپایی هم باشه خوبه الان آمریکایی ها هم محصولات لوکس و خوب دارن منم حرفی ندارم ازشون تعریفم میکنم ولی موضع گیری فرق داره با نظر شخصی.

        موافقم 15
        مخالفم 0
  3. sinasvj

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    طراحی رینگاش میارزه به کل صنعت تولید و مونتاژ ماشین توی ایران

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. آنتی لَگن

      ۲۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      صدای اگزوزش می ارزه به کل ویرانخودرو و سایپاقالپاق و مونتاژی های چینی .

      موافقم 11
      مخالفم 3
  4. همایون

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (572 ديدگاه)

    نمیدونم چرا من این کاررا‌جی‌تی رو بیشتر از ۹۱۸ دوست دارم به نظرم نسبت به زمان تولید زیباتره و از اون مهمتر موتور ده سیلندر با صدای فوق العاده و نبود سیستمهای مزاحم کمک راننده این خودرو رو به یه هیولا تبدیل کرده
    یادش بخیر فراری انزو مرسدسSLR لامبو مورسیه لاگو فوردGT و پورشه کررا جی‌تی باهم همدوره بودن و تو مجله ماشین مقایسه ها و تستهای رانندگیشون رو دنبال میکردیم اصلا اولین باری که تصاویر رنگی اینهارو دیدم تو مجله ماشین مربوط به نمایشگاه خودرو امارات بود

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. 18:45

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (459 ديدگاه)

    پورشه فقط 918 اسپایدر💥👑👑
    نکته جالب اینجاست که اولین شخصی که نقص در ساختار ‌شاسی 918 رو کشف کرد ریچارد هموند بود!!
    بلافاصله کمپانی پورشه بعد از اینکه نقص گیری هموند رو کاملا درست دونست تمامی 918 ها رو نقصشون رو گرفت.
    اون سالها من این نکته رو تو هفته نامه دنیای خودرو خونده بودم. عجب دورانی بود😍😍😍
    البته متاسفانه این هفته نامه یک اشتباه بزرگ و فاحش و انجام داده بود که بجای هفته نامه و هفته ای یکبار چاپ شدن، بعدها تبدیل به روزنامه شد و هر روز چاپ میشد که کاملا از محتوا و کیفیت افتاده بود…
    اگر چه که تونسته بود مقام “اولین روزنامه خودرویی دنیا” رو بگیره، ولی متاسفانه بشدت به هیجان و جذابیت های اخبار خودرویی خودش لطمه وارد کرد.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. همایون

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (572 ديدگاه)

      دقیقا باهات موافقم یادمه یه همتای دیگه هم داشت که اسمش خودرو امروز بود از دونه ای پونصد شروع کردن رسیدن به هزارتومن وقتی روزنامه شدش پول هفته نامه رو میدادی ولی نصف بیشترش تبلیغ بود بقیه هم اخبار دندون گیری نبود چون تحریریه کشش اونهمه فشار کاری رو نداشت بعدشم که با همه گیری اینترنت و سایتهای خودرویی و دستیابی رایگان به اخبار روز کمر نشریات خودرویی شکست

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. 18:45

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (459 ديدگاه)

        دقیقا همایون جان👍👍

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. نشناسی بهتره

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    ینی بعد از این همه سال تولیدش الان فهمیدن؟؟😐
    جالبه….

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. رامتین

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3038 ديدگاه)

    امیدوارم جانشین 918 بزودی عرضه بشه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. shetab-car

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (158 ديدگاه)

    الان ما هم که تو ندفوراسپید داریمش هم سوار نشیم؟ :)))

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2233 ديدگاه)

      من تو ریوالز داشتم هم ۹۱۸ هم کررا
      ۹۱۸ فک کنم یه یه ملیون واحد از ارز تو بازی رو خرجش کردم تا خرخره تقویت خلاصه نگم
      دورانی داشتیم

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3015 ديدگاه)

        منی که تو موست وانتد M3 رو گرفتم و انقدر ذوق داشتم شب خوابم نمیبرد

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3015 ديدگاه)

      نه داداش باید صبر کنیم تا مشکلش در بروزرسانی جدید نیدفوراسپید حل شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. 🤡

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خدابیامرز پاول واکر هم تو این ماشین نا امین تصادف کرد مرد

    موافقم 10
    مخالفم 11
  10. Ali

    ۲۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بعضی از ماشین ها هستن که خیلی هم عجیب و خاص بنظر نمیرسن ولی عجیب دوست داشتنی هستن ، مثل کررا جی تی

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. مجید

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (152 ديدگاه)

    از معدود ماشینای پورشه که طراحی متفاوت و جذابی داشت در کنار ۹۱۸.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. سوشیانت

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    این پورشه خیلی پرروعه بجای اینکه پول رو پس بده میگه استفاده نکنید!!!
    واقعا برای پدال متاسفم الان این کامنت برای چی باید حذف میشد

    موافقم 1
    مخالفم 10
    1. amir-mr

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (352 ديدگاه)

      دارای میگی پورشه بیاد پولو پس بده😂🤦خدایا، خداوکیلی چند سالته 🤦گل پسر هر کی این ماشینم خرید الان چند صد هزار دلار سود کرده قیمت کاررا gt الان بالای یک میلیون دلار بعد میای میگی پورشه پولو پس بده😂🤦چطوری فکر می‌کنی ها

      خدا لطفاً همه رو شفا بده امین 😂

      خداییش دیگه کامنت نزار خیلی سنگین تری

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1850 ديدگاه)

        وقتی ماشین ناقص تحویل میدن باید همه پول رو پس بدن نه اینکه انقدر پررو بیان بگن استفاده نکنید البته از اونجایی که متعصب هستی درکش برات خیلی سخته

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. سوشیانت

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      هیچی دیگه جوک جدید سال هم دیدیم اکثر مواقع پروتوتایپ از نسته تولیدی قوی تر و بهتر بوده اون وقت آلمانی فن های متعصب میخوان کلن مفهوم پروتوتایپ رو تغییر بدن😂 در ضمن کسی که باید بره شماهایین که حتی ریاضی ساده هم بلد نیستین فقط تو توهم زندگی میکنید فیلم درگتون با مدل ایکس هم دیدیم که تو درگ دوم و سوم پورشه زودتر شروع کرد بعد میگین پورشه برد🤦‍♂️😂 فقط تو درگ اول بود که هر دو هم زمان شروع کزدن و تسلا برد تازه این مدل ایکس بود اون وقت میگی مدل اس رو شکست میده؟!😂

      موافقم 0
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا