پورشه

بازتولید پورشه 928 با پیشرانه‌ی V8 و قیمت 450 هزار دلار

طی سال‌های اخیر تعداد علاقه‌مندان به خودروهای بازتولید شده (Restomod) بسیار افزایش پیدا کرده و ازاین‌رو هرازگاهی شاهد معرفی یک خودروی رستومود شده از گوشه و کنار دنیا هستیم. رستومود درواقع سبکی از بازسازی خودرو است که در آن علیرغم حفظ ظاهر کلاسیک، به‌روزرسانی و ارتقاهایی در بخش فنی، طراحی و همین‌طور امکانات رفاهی انجام می‌شود.

به‌تازگی یک پورشه ۹۲۸نیز توسط شرکت Nardone Automotive طراحی و بازتولید شده است. این خودرو که بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۵ بر روی خط تولید پورشه قرار داشت، حال به شکل استادانه و با وسواس زیادی رستومود شده و در آن طراحی کلاسیک و مدرنیته به‌خوبی تلفیق شده‌اند.

این خودرو بر اساس مدل ۴S 928 ساخته شده و باوجود حفظ ظاهر کلی نسخه اصلی اما تقریباً تمام پنل های آن از نو طراحی و از جنس فیبر کربن ساخته شده است. در نمای جلو چراغ‌های روی سپر جای خود را به ورودی‌های هوا داده‌اند و همچنین در نمای عقب چراغ‌هایی با طراحی یک تیکه که شباهت زیادی به چراغ‌های نسل جدید ۹۱۱ دارند جایگزین نمونه‌های کلاسیک شده‌اند.

یکی از نکات جالب در این خودرو چراغ‌های جلوی پاپ‌ آپ است که باوجود جنس فیبر کربنی اما مکانیزم باز و بست آن حفظ شده و همچنین چراغ‌های آن با نمونه‌های LED جایگزین شده است. در نمای بغل نیز تغییراتی شامل آینه‌های جدید، رکاب‌های بازطراحی شده و تغییر محل راهنما اعمال شده است، همچنین رینگ‌های خودرو از نمونه‌ی ۱۶ اینچ به نمونه‌های ۱۸ اینچی اما با طراحی مشابه نمونه اصلی ارتقا یافته است.

Nardone کابین ۹۲۸ را نیز دستخوش تغییرات کرده است که در نگاه اول رنگ قهوه‌ای کابین که سراسر پوشیده از چرم آلکانترا و فو گلیزو است خودنمایی می‌کند، جنس کنسول میانی از پلاستیک به فلز تغییر داده شده اما طراحی آن با کمترین تغییرات همراه بوده و ظاهر کلاسیک خود را به‌خوبی حفظ کرده است، اما بیشتری تغییر در کابین مربوط به بخش صفحه کیلومتر خودرو است که از نو طراحی شده و همچنین سرعت‌سنج و دیگر نشانگرها با نمونه‌های دیجیتالی جایگزین شده‌اند و یک فرمان با طراحی مدرن کار کمپانی Nardone را در این بخش تکمیل می‌کند.

این کمپانی پیشرانه V8 تنفس طبیعی این گرند تورر زیبا را نیز دستخوش تغییراتی کرده و قدرت آن را به ۴۰۰ اسب بخار (۲۹۸ کیلووات) رسانیده. این در حالی است که قدرت این پیشرانه در زمان تولید در بهترین حالت به ۳۵۰ اسب بخار می‌رسید. همین افزایش قدرت باعث اضافه شدن ورودی‌های هوا در قسمت جلوی کاپوت برای خنک کاری بهتر پیشرانه شده است. گیربکس پنج سرعته دستی نیز با نمونه شش سرعته دستی جایگزین شده است. از دیگر تغییرات فنی در این خودرو می‌توان به سیستم تعلیق الکترونیکی فعال، دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای ارتقا یافته و فرمان برقی تطبیقی اشاره کرد.Nardone 928 برای اولین بار در هفته طراحی میلان به نمایش درآمد و قرار است در فستیوال سرعت گودوود که در اواخر این ماه برگزار خواهد شد نیز به معرض نمایش گذاشته شود.

همچنین گفتنی است که کمپانی Nardone قصد دارد تنها هشت دستگاه از این خودرو، آن هم با برچسب قیمتی ۴۸۰ هزار یورویی به فروش برساند! اولین تحویل برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

سجاد عباسی

کارشناس مکانیک خودرو، علاقه‌مند به خودروهای کلاسیک

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. FXX K

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زیبا و خاص

    موافقم 19
    مخالفم 3
  2. Amard

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (752 ديدگاه)

    خود پورش انقد سود نگرفته که اینا گرفتن ای کاش تو ایرانم دلالی و لاکچری بازاری سفته بازی تو بازار خودرو کلاسیک عتیقه جات اثار هنری میبود

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یکی از بهترین محصولات تاریخ پورشه با طراحی فوق العاده و مشخصات فنی عالی در زمان خودش .

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. مهردادکمال

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    همه چیش به دلم نشست بجز قیمت نجومی اش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    وقت خوبی داشته باشید آیا امکان استفاده از سوخت هیدروژن پراکسید 95% برای اتومبیل های موتور پیستونی وجود دارد؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  6. Taha Malek

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (913 ديدگاه)

    چقدر جذابیت تو یجا
    قیمتش زیاده؟
    با این قیمت خرید نسخه های اصلی تمیز بهتر نیست؟
    نمیدونم آدم باید تو شرایط خریدش باشه تصمیم بگیره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. Alive man

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا