پورشه

زینگر از خودروی جدید ۹۱۱ بیگ سور رونمایی کرد

زینگر جدیدترین محصول خود را معرفی کرد. این خودرو ۹۱۱ بیگ سور نام دارد و همانند دیگر پروژه‌های این تیونر محصولات پورشه شاهد خلق خودرویی ظریف و جذاب هستیم. بیگ سور از پوشش آبی هورایزون با نوارهای نارنجی مسابقه‌ای سود می‌برد و این ترکیب اشاره‌ای به اسپانسر مشهور پورشه یعنی شرکت گلف اویل دارد. این پوشش را روی خودروهای مسابقه‌ای معروف دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به ویژه پورشه ۹۱۷k دیده‌ایم. همین طرح آبی به کابین نیز راه یافته است و نشانه‌هایی از آن را می‌توانیم روی تونل گیربکس و رکاب‌های جانبی ببینیم.

صحبت از کابین شد و باید گفت زینگر از صندلی‌های اسپرت با تنظیم برقی در ۴ جهت سود برده است. این صندلی‌ها پوشش چرمی دارند و در بخش‌هایی از آن تریم پیانو بلک نیز دیده می‌شود. پوشش چرمی به صندلی‌های عقب و بخش محفظه بار نیز راه یافته و دوخت های سفارشی آن جزو موارد برجسته هستند. طرح چرمی قهوه‌ای رنگ در داشبورد و پانل درب‌ها هم به چشم می‌خورد. زیر کاپوت بیگ سور پیشرانه ۴ لیتری قرار دارد که در واقع نسخه ارتقا یافته از پیشرانه ۳.۸ لیتری کاسورث محسوب می‌شود. این پیشرانه توسط شرکت اِد پینک ریسینگ توسعه یافته و زینگر آن را حد نهایی یک پیشرانه ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی می‌داند.

نیروگاه آهنین موردبحث قدرت ۳۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۷ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. این گیربکس توسط شرکت مشهور گترگ تأمین می‌شود. بیگ سور با این مجموعه شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۸.۲ ثانیه زمان نیاز دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. viper2

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    دمت گرم فرمون پونتیاک انداخته روش

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۸
    1. محسن

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (76 ديدگاه)

      مهم نیت کاره😂😂

      موافقم ۰
      مخالفم ۶
  2. viper2

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    یه سوال چجوری این با گیربکس ۵ دنده و ۳۹۰ اسب ۳.۳ ثانیه شتاب داره بعد چلنجر با‌ قدرت خیلی بیشتر حدود ۳ ثانیه؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۱
    1. amir

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      به نظرت وزن چلنجر چند برابر اینه!؟

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱
    2. Aboalfazl demon

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (475 ديدگاه)

      چون این ماشین موتورش روی محور عقب هستش . سبک تر از چلنجر هستش
      اما چلنجر یک خودرو سنگین و بزرگ و اینکه موتور آن در جلو و محور عقب هستش .
      ولی خب خیلی از محصولات اروپایی و آمریکایی از این پورشه در تصویر کُند تر هستن

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
  3. F

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    حد نهایی پیشرانه ۶ سیلندر تخت تنفس طبیعی ۳۹۰ اسب داره؟

    پس موتور کایمن با ۴۳۰ اسب که موتور پایه تنفس طبیعی پورشه هست چیه؟ اگه این حد نهایی پس اصلا GT3 RS موتورش چی خواهد بود.

    به فکر فرو رفتم از این جمله

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. M@M@DRZ911

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (267 ديدگاه)

      اصلا همین gt3 رو بگو جای دور نمی خواد بری

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. M@M@DRZ911

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (267 ديدگاه)

    من دیوونه ی سینگر ام
    هنوز صدای اون سینگر dls که مجری تاپ گیر تستش کرده بود تو گوشمه .

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. 2311

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (475 ديدگاه)

    هشتگ زینگر چیز کاملا متفاوتی رو نمایش میده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. MAHDI_GERMANY

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    حس یه خودروی اصیل رو میده اوفففف

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا