مسابقات

بررسی تمرین‌ها و تعیین خط گرندپری فرمول یک ژاپن ۲۰۲۲

ورستپن در یک قدمی قهرمانی جهان

ژاپن خیلی زودتر از دیگر کشورهای آسیایی شروع به برگزاری رقابت‌های فرمول یک کرد و از برگزارکنندگان قدیمی فرمول یک به‌حساب می‌آید. این آخر هفته ژاپن بازهم میزبان این سری از رقابت‌ها خواهد بود جایی که منتظر هستیم مکس ورستپن با پیروزی در گرندپری ژاپن و کسب یک امتیاز سریع‌ترین دور قهرمانی خود را قطعی کند. در تقویم فرمول یک، مسابقه ژاپن برای اواخر فصل تعیین شده به همین دلیل تاکنون شاهد قهرمانی‌های زیادی در این کشور بوده‌ایم.

سوزوکا برای رانندگان، پیست چالش‌برانگیزی‌ به‌حساب می‌آید در اکثر مواقع شاهد بارش باران در حین مسابقه بوده‌ایم و همین مسئله کار را برای رانندگان و تیم‌ها سخت‌تر می‌کند. سرعت این پیست بالا است و پیچ‌های متوالی باعث شده تا رانندگان چالشی متفاوت را تجربه کنند. طول پیست سوزوکا ۵.۸۰۷ کیلومتر است و در چارچوب فرمول یک باید در ۵۳ دور برگزار شود که مجموعاً به ۳۰۷.۴۷۱ کیلومتر می‌رسد. این پیست شامل ۱۸ پیچ و همچنین یک ناحیه DRS می‌شود. باید اشاره کنیم که این گرندپری، مسابقه‌ی خانگی یوکی سونودا راننده‌ی ژاپنی تیم آلفاتائوری است.

پیش از بررسی تمرین‌ها و تعیین خط گرندپری ژاپن ۲۰۲۲ نگاهی به نقل و انتقال رانندگان برای سال ۲۰۲۳ می‌اندازیم. پیر گسلی راننده‌ی فعلی تیم آلفاتائوری با قراردادی چند ساله برای در فصل ۲۰۲۳ برای تیم آلپین رانندگی خواهد کرد تا در کنار استبان اکون یک تیم کاملاً فرانسوی تشکیل دهند. نیک د وریس نیز با امضای قراردادی برای سال ۲۰۲۳ به تیم آلفاتائوری پیوست. با توجه به این نقل و انتقالات فقط صندلی نیکولاس لطیفی در تیم ویلیامز خالی خواهد بود.

در تمرین اول گرندپری ژاپن ۲۰۲۲ هوا بارانی بود و فرناندو آلونسو راننده‌ی با تجربه‌ی تیم آلپین موفق به کسب رده‌ی اول شد. پس از وی نیز رانندگان فراری به ترتیب کارلوس ساینز و چارلز لکلرک رده‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

قرار بود که پیرلی تست لاستیک‌های فصل ۲۰۲۳ را در تمرین دوم انجام دهد اما به دلیل بارش باران در تمرین دوم، پیرلی تست لاستیک‌های فصل بعد را به مکزیک منتقل کرد در نتیجه تمرین دوم ژاپن همچنان ۹۰ دقیقه زمان برد. تمرین دوم متعلق به رانندگان مرسدس بود، جرج راسل و لوئیس همیلتون اول و دوم شدند، مکس ورستپن نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

آخرین تمرین در پیست سوزوکا متعلق به مکس ورستپن راننده‌ی ردبول بود. پست سر وی نیز رانندگان فراری، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک قرار گرفتند.

در‌ اولین مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ژاپن ۲۰۲۲ در پیست سوزوکا یوکی سونودا اعلام می‌کند که ترمز ماشین وی مشکل دارد. ظاهراً هر دو خودروی آلفاتائوری مشکل ترمز دارند و در رادیو اعلام نارضایتی می‌کنند. مرسدس‌ها خیلی دیر و با لاستیک‌های سافت وارد پیست می‌شوند. در نهایت کوین مگنوسن، لنس استرول، پیر گسلی، الکس آلبون و نیکولاس لطیفی در مرحله‌ی اول تعیین خط حذف شدند و نتوانستند به مرحله‌ی دوم راه پیدا کنند.

در مرحله‌ی دوم تعیین خط نیز دنیل ریکاردو، والتری بوتاس، یوکی سونودا، ژو گوآنیو و میک شوماخر نتوانستند زمان بهتری به ثبت برسانند و با مرحله‌ی آخر تعیین خط راه پیدا نکردند.

در آخرین مرحله‌ی تعیین خط گرندپری ژاپن ۲۰۲۲ در اولین فلایینگ لپ مکس ورستپن بهترین زمان را به ثبت می‌رساند. در آخر هم مکس ورستپن با اختلاف ۱۰ هزارم ثانیه نسبت به چارلز لکلرک موفق به کسب پل پوزیشن می‌شود. چارلز لکلرک مسابقه‌ی فردا را از جایگاه دوم و هم‌تیمی وی، کارلوس ساینز مسابقه‌ی یکشنبه‌ی ژاپن را از رده‌ی سوم شروع خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    کاش یه دوره هم مسابقات F1 توی ایران برگزار بشه دسته جمعی با بچه های پدال بریم تماشاش کنیم تفریح سالمیه نه ربطی به الکل داره نه مخدر پس باید قانونی و حلال باشه اما نمی دونم چرا اینجا اینجور تورنومنت ها برگزار نمیشه
    🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎🏎

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. Carbonado Aventador

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      ببخشید پس اون آب معدنی هایی که اخر مسابقه روی سکو روهم میپاچن چیه؟

      بعدش دوتا مشکل بزرگ داریم برای برگذاری
      اولیش اینه که ساختن پیستی با استاندارد های فرمول یک نیاز به قرارداد با شرکت های خارجی و هزینه ی بالای ۷۰ ۸۰ میلیون دلاری داره…

      مشکل بزرگتر اینه که اونا اصلا مارو آدم حساب‌ نمیکنن که بخوان بیان اینجا قراداد تجاری ببندن و مسابقه بدن..!

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. pouya98645

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (83 ديدگاه)

        مگه فقط مشکل اون آب معدنی ؟

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. Carbonado Aventador

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          مشکل ۱۰۰۰ تا چیزه ولی اگه ۹۹۹ تاشم حل شه سر اون اب معدنی های اخر بازی نمیزارن پاش‌تو ایران باز شه!!!

          البته به امید خدا تو بهار آزادی پای فرمول یک و تمام شاخه های موتور اسپرت هم به ایران باز خواهد شد

          موافقم 14
          مخالفم 2
        2. بهزاد

          ۱۶ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          کربنادو جان این مشکل توسط قطری ها حل شده و به جاش آب معدنی اسلامی میزنن!

          موافقم 6
          مخالفم 1
    2. امیرحسین

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (385 ديدگاه)

      دوتا پیست یکی تهران یکی آستارا یا انزلی برای نسکار

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        یه پیست به سر سبزی اسپا و مونزا در شمال کشور..

        پیست سرعت بالا و قدرتی در تهران

        و یه پیست هم در شهرهای جنوبی در مجاورت خلیج همیشه فارس

        موافقم 7
        مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (923 ديدگاه)

    داداش میلیاردها دلار پول میخواد….. رویای دست نیافتنی……

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. علی جردن

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (417 ديدگاه)

      بیشتر از ۹۲ هزار میلیارد؟

      موافقم 13
      مخالفم 0
  3. pouya98645

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (83 ديدگاه)

    مک‌لارن خراب کرد

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا