علیرغم اینکه از حضور داچیا در بازار بریتانیا کمتر از یک دهه میگذرد اما داستر را باید کمی معرفی کرد. این خودرو هنوز هم ارزانترین شاسیبلند بازار بوده و قیمت پایهی آن تنها ۹۹۹۵ پوند میباشد.
اگر خواهان یک شاسیبلند جادار، خشن و با ارتفاع مناسب از سطح زمین باشید که نیروی پیشرانه را هم به تمامی چرخها منتقل کند و البته درعینحال علاقهای به مدلهای لوکس و گرانقیمت بازار ندارید پس رقیبی برای داستر نخواهید یافت. ما این خودرو را دوست داریم.
اما داستر چهار چرخ محرک چگونه خواهد بود؟ ما برای پاسخ به سؤالات زیادی که دربارهی داستر دو دیفرانسیل وجود دارد آن را بررسی کردهایم.
پیشرانهی دیزل این خودرو کاملاً نرم بوده و در یک شاسیبلند ارزانقیمت عملکرد مناسبی دارد. گیربکس دستی خودرو هم نسبتاً خوب بوده و با توجه به تعویض دندهها میتوان آن را در حد قابل قبولی ارزیابی کرد. نسبتهای کوتاه سیستم چهار چرخ محرک نیز برای بهبود کشش در مسیرهای لغزنده طراحی شده و درعینحال گشتاور دورهای پیشرانه برای یدک کشی هم بهبود یافته است.
دندههای کوتاه به این معنی است که شما به عنوان مثال در سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت شاهد انتخاب دندهی ششم خواهید بود. اگر هم بخواهید سریعاً به سرعتهای بالا دست یابید شاهد تأخیر قابلتوجه توربو خواهید بود.
البته اکثر اوقات داستر بهصورت تک دیفرانسیل عمل میکند. شما میتوانید از طریق دکمهی موجود در کنسول مرکزی حالت اتوماتیک را انتخاب کنید که دارای حالت قفل برای شرایط بد مسیرها نیز میباشد. یک مانیتور نیز پایش وضعیت خودرو وجود دارد که زاویهی شیب خودرو را در دسترس راننده قرار میدهد.
داستر خودروی سریعی نیست بنابراین اکثر اوقات شما نیازمند چسبندگی زیاد آن در رانندگی روزمره نخواهید بود. زمانی که از سیستم چهار چرخ محرک استفاده کنید احتمالاً شاهد مصرف سوخت بالای خودرو خواهید بود. سوزوکی جیمنی خودرویی سبکتر و آفرودرتر بوده بنابراین تا زمانی که شما به دنبال حمل و یدک کشی وسایل سنگین نباشید یا اکثراً در مسیرهای سرسخت رانندگی نکنید، داستر تک دیفرانسیل انتخاب بهتری خواهد بود.
این موضوع زمانی که هزینههای نگهداری و مالکیت را در نظر بگیرید خود را نشان خواهد داد. سیستم چهار چرخ محرک داستر ۲ هزار پوند قیمت داشته و البته باعث افزایش مصرف سوخت هم میشود. آلایندگی این نسخه از داستر نیز بیشتر بوده که این به معنی مالیات بیشتر در بریتانیا میباشد.
اما خب داستر همچنان یک شاسیبلند سرسخت و قابلاعتماد است. اگرچه داستر با واژهی لاکچری آشنایی چندانی ندارد اما کیفیت ساخت پذیرفتنیای داشته و تجهیزات مناسبی مخصوصاً در تریم میان ردهی کامفورت دارد. این نسخه از صفحه لمسی ۷ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، رادیو DAB و دوربین دندهعقب سود میبرد.
همچون همیشه بهتر است داستر را در نسخههای پایه و میان رده انتخاب کرد. اگرچه نسخههای پرچمدار پرستیژ امکانات مناسبی دارند اما خب قیمت آنها بالاست. با بهای ۱۳۰۰ پوند میتوان تجهیزات خوب اما غیرضروری همچون ورود بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع را سفارش داد.
مشخصات داچیا داستر کامفورت بلو dCi 115 4×4
- قیمت: ۱۷۴۰۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۶ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۲.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۷۴ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
F22RAPTOR
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه اوضاع مملکت مثه بقیه کشورها بود
این ماشین مخصوصا نسخه دولیتریش
ماشین بسیار مناسب واسه بازار ایران بود
محمد
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ایکاش که وضعیت کاملا درست بود تا محصولات بنز و بیمر مناسب ایران میبود
.
داستر ماشین خوبیه همون چیزی رو هم بهت میده که انتظارشو داری
انتظار عملکرد تا حدودی شاسی بلند
قیمت مناسب
کم هزینه
با کیفیت و ارزش بیش از هزینه
و اقتصادی
.
.
دو نکته هم
یکی اینکه ایکاش این و ساندرو همین فیس لیفت هاشون تو ایران وارد میشد و عزیزان کمی از سود خودشون کم میکردن
.
یکی هم اینکه هرچه این داستر رو میبینم خصوصا نمای بیرون و بغلش، شدیدا شبیه یه ماشین قدیمی که تو بازرمون بود میوفتم :
«نیسان رونیز»
رامتین
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸البته من چندین بار سوار داستر شدم. گیربکسش جالب نیست و مصنوعیه. اگه گیربکسش 6دنده باشه عالیه.
Abbas
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸داچیا تنها برندیه که فوق العاده حس بدبخت بودنو بهم القا میکنه،نه اینکه داچیا بد باشه نه،به این دلیل حالمو بهم میزنه که ارزون ترین ماشینا رو میزنه بعد اینجا بشدت لاکچری میشه و اون ساندرو سوار چنان ژستی پشت فرمونش میگیره که طرف بنز سوار همچین ژستی نمیگیره
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸منم باشم ، مشت ساندرو ژِس میگیرم .
ماشینو خریدن ۵۰ میلیون ، حااا شده ۲۲۰ میلیون ، بایدم ژِس بگیرند .
کلاً تو کشور ما هر کسی قبل گرونیا ماشینشو خریده ، باید ژس بگیره
ما ایرانیا کلاً ژس گرفتنو دوست داریم و به خودمون میبالیم که تو همه چیز بهترینیم ، اونم بخاطر اینه که ۴۰ ساله ، رابطمون با همه دنیا قطع شده ، خبر نداریم بهترین یعنی چی یا اصلاً معنی بهترین در دنیا چطور تعریف شده .
اما در مورد داچیا داستر باید بگم ، یکی از خوش قیمت ترین خودروهای وارداتی کشور (( بود )) که هیچگاه بخاطر بدقولی نیگین خودروایها ، به حَقِش نرسید . و با سواری خوب و نرم خودش نسبت به خیلی از چینیها (( چری تیگو ۷ )) با اصالت تر و دلنشینتر بود که واقعاً همون دو دِف بودنِش یک دنیا می اَرزید .
Abbas
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا نویدجان
احمدرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸داخلش افتضاحه
انگار داچیا خیلی علاقه به تولید کابین زشت و بد ترکیب داره
ولی ماشیناش حرف نداره
هم از نظر موتوری و هم از نظر طراحی خارجی
SS
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸با توجه به اینکه سیستم تعلیق نسخه دو دیفرانسیل کاملا متفاوت و مستقل هست به شخصه حتی اگر 90 درصد مواقع به سیستم 4 چرخ نیاز نداشته باشم باز هم اون رو انتخاب میکنم
به علاوه اینکه اساس و مزیت داستر توانایی افرود سبکش در مقایسه با کراس اور های همرده دیگه هست.
hossin
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خیلی خوبه ولی موتورش کمی قوی تر بود عالی میشد
Genius
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خاندان داچیا خودروهایی باب طبع کارگران ساختمانی بسیار کم برخوردار در اروپاست نه چیزی فراتر از این!هر چند در این دم کرده گورستان داچیا ساندروی 2008 تبدیل به خودرویی لوکس و مناسب مشکل پسندان شده!!!!!!
ایران فرانسه
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه قدر برجام را دانسته بودند الان تو ساوه با قیمت معقول ( البته به نسبت بازار ایران) و توسط خود رنو داشت تولید می شد .
افشین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸سوزوکی جیمنی گزینه خوبی نسبت به داچیا است چون مقرون به صرفه تر و دوست داشتنی است
حمیدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸این مدل یکم گرون قیمت تر هست و چشم خریدار رو به سمت خودروهای دیگه هم می چرخونه ولی خوب فروش بالای داستر در کل اروپا نشون داده که اونا نه مثل ما فکر می کنن نه عمل می کنن ما از داستر بدمون میاد اونا عین چی میخرنش ما میگیم آشغال ارزون اونا بهش میگن ماشین اقتصادی با کیفیت
درست عین تولیدات ملی مون البته این اخری محض مزاح بود