رنو

آلپین A110 RS با رانندگی استبان اوکون، سریع‌تر از کیمن GT4 در نوربرگ‌رینگ

نسخهٔ جدید و مرموزی از آلپین A110 یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را با رانندگی استبان اوکون، سریع‌تر از پورشه کیمن GT4 طی کرده است.

تیم تحقیق و توسعهٔ آلپین برای آزمایش یک A110 مرموز راهی نوربرگ‌رینگ شده است. نکتهٔ جالب حضور راننده فرمول یک «استبان اوکون» برای کمک به رانندهٔ آزمایشی رنو «لورن هوگرون» در طول این تست‌ها است. این دو نفر چند روزی را در نوربرگ‌رینگ با پروتوتایپی پیست محور از A110 گذرانده‌اند. اوکون با این خودرو در مسیر ۲۰.۸ کیلومتری نوربرگ‌رینگ دور زده و جاسوسان زمان این دور را ثبت کرده‌اند که ۷ دقیقه و ۱۸.۷۷ ثانیه بوده است.

این لپ تایم A110 در جهنم سبز از کیمن GT4 سریع‌تر و از کیمن GT4 RS کندتر بوده است. تیم تست پورشه با GT4 در سال ۲۰۱۹ زمان ۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه را ثبت کرد و دو سال بعد برای GT4 RS تایم ۷ دقیقه و ۹.۳ ثانیه را به ثبت رساند. در تابستان امسال نیز تایم GT4 RS با کمک قطعات منثی ریسینگ به ۷ دقیقه و ۳.۱۲ ثانیه کاهش پیدا کرد. البته تایمی که جاسوسان برای A110 ثبت کرده‌اند خیلی دقیق نیست و ممکن است این خودرو سریع‌تر باشد.

این نسخه از A110 می‌تواند RS یا تروفی R نام داشته باشد. پرچم‌دار کنونی این خانواده مدل A110 R است که تنها ۱۰۸۲ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که برای نسخهٔ جدید صحبت از وزنی زیر ۱۰۰۰ کیلوگرم است که بسیار سبک‌تر از کیمن GT4 RS با وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم خواهد بود. بااین‌حال، پورشه از پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی یا ۵۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و بنابراین، حتی اگر نسخهٔ جدید آلپین ۱۰۰۰ کیلوگرم هم وزن داشته باشد، حداقل به ۳۵۰ اسب بخار قدرت نیاز خواهد داشت تا نسبت قدرت به وزنی مشابه رقیب آلمانی پیدا کند.

بیشترین قدرتی که آلپین تاکنون از موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ خود بیرون کشیده ۳۰۰ اسب بخار است که در مدل‌های A110 S و A110 R ارائه می‌شود. ارتقاءهای A110 R بیشتر در زمینهٔ کاهش وزن و بهبود تعلیق و آیرودینامیک است. پرچم‌دار جدید خانوادهٔ این کوپهٔ فرانسوی اما پا را فراتر خواهد گذاشت زیرا تصاویر جاسوسی اسپویلر عقب و کالیپرهای ترمز متفاوتی را نشان داده‌اند. آلپین هنوز هیچ تیزری در رابطه با معرفی این نسخهٔ جدید منتشر نکرده است ولی به نظر می‌رسد خیلی با این اتفاق فاصله نداریم. A110 RS یا تروفی R اما هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود زیرا A110 R هم‌اکنون ۹۰ هزار پوند قیمت دارد و این نسخهٔ جدید طبیعتاً گران‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1679 ديدگاه)

    کاپوت S-DUCT تو این ده سال اخیر در همه محصولات رده بالا استفاده شده و تاثیر فوق العاده ای در پیست داره که نمونشو تو این کوچولو ریزه میزه هم می بینیم.

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. corvette

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (303 ديدگاه)

      کوروت zr1 جدید هم مثل اینکه از این قائده پیروی کرده . امدوارم چیز خوبی از آب دربیاد

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1679 ديدگاه)

        قابل انتظار بود و اگر بال تنظیم شونده هیدرولیکی داشته باشه پکیج تکمیلی میشه.

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. corvette

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (303 ديدگاه)

          فعلا فکر کنم دارن جزعیات zr1 رو تست میکنن
          حس میکنم zr1 نهایی ۲۰۲۵ با zr1 هفته پیش تو نوربر فرق هایی داشته باشه
          در مبحث اکتیو آیرو هم فکر نکنم zr1 داشته باشه
          شاید zora این اتفاق بیفته

          بزرگ ترین کاری کن میتونن بکنن برای zr1 اینه که . زیاد سنگینش نکن
          که به نظر من حس میکنم این اتفاق میوفته برای پکیج Ztk

          موافقم 4
          مخالفم 0
        2. R@min

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          بنظر نمیاد تغییری خاصی بکنه پوشش استتاری هم برداشتن مثل Z06 احتمالا این طراحی نهایی هست.

          بنظرم اونی که بال C8.R داره مدل تولید محدود ZTK باشه و ZR1 معمولی با کیت آیرو Z06 عرضه شه. وزنم باید منتظر موند هر چند امیدی به زیر ۱۷۰۰ ندارم.

          موافقم 4
          مخالفم 1
  2. amir

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2338 ديدگاه)

    خوشم میاد رو دست پورشه تو نوربرگ رینگ هیچکس نیست

    موافقم 16
    مخالفم 10
    1. amir

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      این دیگه چرا دیس خورده
      به نوید خندیدم منو نوید کردید؟ ای کلکا

      موافقم 6
      مخالفم 6
  3. علی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    چرا قیافه هاشون رو سانسور کردن؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. مازیار

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    بهرحال نقطه اوج موتوراسپرت جاده ای فرانسه هست دیگه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      فرانسوی ها در چند سال اخیر محصلات اسپرت زیاد داشتن مثال : ۲۰۸ و ۳۰۸ gti که نمرات بالای هم گرفتن rcz کلیو و مگان اسپرت و همین الپاین ۵۰۸ pse

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. parhamiof

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    جالبه
    مثل اینکه آلپین خسته شده از بی توجهی😂

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. reza

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    90 هزار پوند بدی برا 1.8 لیتر، خوب 108 هزار یورو بده gt4rs میدن بهت حالشو ببر.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا