چشم اندازسایپا

سایپا آریا با داشبورد جدید و موتور 140 اسب بخار!

احیا به سبک سایپا

گروه خودروسازی سایپا مشخصات و ویژگی‌های کراس اوور آریا را اعلام کرد. تولید آریا از زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده و در بهار سال آینده تحویل مشتریان خواهد شد.

به گزارش پدال، هاچ‌بک کراس آریا محصول جدید خودروسازی سایپا مدت زیادی است که از رونمایی آن گذشته اما هنوز به تولید انبوه نرسیده است. با روی کار آمدن محمدعلی تیموری مدیرعامل جدید سایپا پروژه عرضه این خودرو به دلیل ایرادات مختلف متوقف شد. سایپا قرار بود آریا را با همان داشبورد و موتور ۸ سوپاپه توربو شاهین روانه بازار کند. به اذعان مدیران سایپا اگر آریا با مشخصات و ویژگی‌های شاهین عرضه می‌شد قطعا شکست می‌خورد به همین دلیل با تصمیم شرکت در ویژگی‌های آریا تجدید نظر صورت گرفت و قرار است تا این خودرو با موتوری بروز و طراحی داخلی کاملا متفاوت نسبت به شاهین تولید شود.

در پروژه احیای آریا شرکت‌های دانگ اتومبیل چین (DAE) و HARBIN DONGAN چانگان به عنوان شرکای سایپا وظیفه تأمین موتور، گیربکس، پلتفرم برق و تریم داخلی آریا را برعهده دارند. به زبان ساده‌تر آریای جدید باطنی کاملا چینی پیدا کرده؛ البته که تکنولوژی و ویژگی‌های قوای محرکه و کابین آریا به حدی بروز هستند که سایپا از پس طراحی و تولید قطعات آن‌ها بر نمی‌آید.

مشخصات فنی سایپا آریا

نقطه قوت آریا پیشرانه جدید آن است؛ یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپه که با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) توسط میتسوبیشی طراحی شده وظیفه تأمین قوای آریا را برعهده دارد. این موتور که با کد اختصاصی ۴J20V شناخته می‌شود توسط هاربین چانگان ارتقا پیدا کرده و قرار است در سایت جدید مگاموتور با نام M20 مونتاژ شود.

 

بنابر اعلام سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد این موتور بر روی آریا قادر است ۱۴۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۷۵۰ و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۳۰۰۰ ارائه دهد. موتور M20 مجهز به تکنولوژی متغیر سوپاپ دوگانه (DVVT) و مصرف ترکیبی آن در حدود ۷ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

پیشرانه M20 آریا که در حال حاضر بر روی محصولات چانگان نیز استفاده می‌شود قرار است با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE (مشابه دنا و تارا) عرضه شود. هنوز از قابلیت‌های حرکتی و شتاب آریا اطلاعاتی در دست نیست چرا که فرآیند صحه‌گذاری و کالیبراسیون محصول به اتمام نرسیده و آریا در حال گذراندن تست‌های تابستانه خود در بیابان‌های چین است.

امکانات ایمنی و رفاهی سایپا آریا

با دست و دلبازی سایپا قرار است آریا لقب پرآپشن‌ترین خودروی ایرانی را یدک بکشد. امکانات آریا طیف متنوع و بروزی را در بر گرفته که حتی از امکانات ایران خودرو ری را نیز در بعضی موارد بیشتر است. از روزی که شاهین به عنوان نسخه سدان آریا به خیابان‌ها آمد در کنار عیوب موتور ۸ سوپاپه توربو، نقدهای زیادی به طراحی داخلی آن نیز وارد شد. برخلاف طراحی بیرونی شاهین که به عنوان زیباترین سدان ایرانی شناخته می‌شود، داشبورد آن قدیمی و ساده است.

سایپا با شناخت دقیق از ایرادات محصول قبلی این پلتفرم تصمیم گرفته برای جلب رضایت مشتریان دست به دامن چینی‌ها شود. برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودروی مشهد تصویری از کابین جدید آریا منتشر شده که حاکی از تغییر اساسی در خودروی سایپا دارد. بنابر اعلام مدیران سایپا، این شرکت برای ارتقای کیفیت متریال داشبورد و نصب امکانات جدید تصمیم گرفته صفر تا صد کابین آریا را از نو طراحی کند.

در کابین جدید آریا به طور کامل از پوشش‌های نرم و چرمی استفاده شده و برای نخستین‌بار امکانات بروزی همچون هداپ دیسپلی و شارژر وایرلس در یک خودروی ایرانی نصب شده است. چنانچه نمای داخلی نمونه تولیدی با تصویر گرافیکی فوق مشابه باشد شاهد زیباترین و بروزترین کابین بین خودروهای ایرانی خواهیم بود. استفاده از المان‌های لوکس نظیر ساعت آنالوگ، چرم قهوه‌ای و تزئینات نقره‌ای، کابین جدید آریا را از نظر طراحی و رنگبندی یک سر و گردن نسبت به ری را ایران خودرو بالاتر نشان می‌دهد.

قرار است آریا در دو مدل بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه شود. ظاهرا خبری از تیپ بندی متنوع در این خودرو نیست و آریا تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. از امکانات آریا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کلاستر دیجیتالی یکپارچه با مانیتور مرکزی
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • هداپ دیسپلی
  • رادار نقطه کور
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور نور و باران
  • نورپردازی داشبورد و رودری‌ها
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد
  • شیفتر برقی تعویض حالت گیربکس همراه با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان
  • صندلی‌های برقی سرنشینان جلو همراه با گرمکن
  • درب صندوق برقی
  • کول باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب

قیمت تقریبی و بررسی جایگاه سایپا آریا در بازار

سایپا با عرضه آریا به دنبال رقابت جدی با ایران خودرو “ری را” است. هر دو شرکت تلاش دارند محصول خود را زودتر روانه بازار کنند؛ سرعت در تحویل اولین سری تولیدی و همچنین قیمت‌گذاری منطقی در تعیین برنده نهایی مسابقه آریا و ری را موثر هستند. سایپا نیز همچون ایران خودرو سودای قیمت میلیاردی برای دسته گل خود دارد.

بخوانید: مشخصات و ویژگی‌های ایران خودرو ری را

با نگاه به ویژگی‌های فنی پروژه ری را و آریا می‌توان پی برد با توجه به اینکه عمده قطعات آریا از چین تأمین می‌شود و طراحی مجموعه‌های فنی آن توسط خارجی‌ها انجام شده آریای سایپا کیفیت بالاتر در عین حال قیمت گرانتر و از آن طرف ری رای ایران خودرو نیز به دلیل استفاده از قطعات مشترک با دنا و تارا قیمت کمتر ولی ایرادات و خرابی‌های بیشتر و در نتیجه مراجعات بیشتری به نمایندگی داشته باشد.

شما بگویید؛ با بودجه تقریبی یک میلیاردی، سایپا آریا انتخاب شما خواهد بود یا ایران خودرو ری را؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۵۸ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Shahab

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    لعنتی . همون داستان همیشگی…🙁🫤

    موافقم 45
    مخالفم 11
    1. MehdiTurbo

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1896 ديدگاه)

      اگه بازاون داشبورد رندر بود با این قیمتا باز ادم میتونست چیزی نگه اونم قابل قبول نبود با این قیمتا ولی باز میشد پذیرفت ولی این مضحکه

      موافقم 24
      مخالفم 2
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2166 ديدگاه)

      چیزی که من از داشبورد می‌بینم، چانگان ایدو XT هست
      که ۶- ۷ ساله پیش قرار بود توسط سایپا مونتاژ بشه
      https://www.chinamobil.ru/eng/changan/eado-xt/?view=photos&folder=1
      خودتون قضاوت کنین ماشین قدیمی چینی طراحی بهتری داره یا شاهکار سایپا، کاش همین مدل ساخت چین با پلتفرم و شاسی و موتور استاندار خودش، توسط سایپا ارائه بشه و ترکیبی ایرانی -چینی نسازن

      چانگان ایدو xt در سالن سایپا نمایشگاه خودرو مشهد ۹۶
      https://www.zoomit.ir/car/190368-new-chinese-cars-mashhad-auto-show/

      موافقم 51
      مخالفم 7
  2. TRD PRO

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف این اسم زیبا و اصیل .

    موافقم 66
    مخالفم 8
  3. Huracan president

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    *داشبورد جدید*… اصن فرقی نداره با قدیمیا. مث شاهینه. دوتا دکمه اضافه کردن اسمشو گذاشتن داشبورد جدید :/

    موافقم 11
    مخالفم 29
    1. ali_x76

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (328 ديدگاه)

      داشبورد جدید اون رندره که هنوز ساخته نشده و به نمایش در نیومده. داشبوردی که تو عکسا دیدید و گفتید مثل شاهینه، نمونه قبلی و حذف شده ست.

      موافقم 25
      مخالفم 0
    2. محمدهادی

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2075 ديدگاه)

      نصاب اون اسپویلر عقب،آخر هم ملوم نشد کی بود…

      موافقم 7
      مخالفم 0
  4. Huracan Performante

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    اقا اسمم تو کامنت قبل اشتب اومد perfomante درسته

    موافقم 4
    مخالفم 9
  5. بنده خدا

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ای روزگار….

    موافقم 2
    مخالفم 10
  6. H2

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (345 ديدگاه)

    تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت حساسیت موتور به بنزین رو بالا میبره
    بنزین باکیفیت در ایران نداریم
    درنتیجه با مشکلات فنی مواجه میشه
    طراحی مدل سدان هم خیلی بهتره نمای پشت این یجوریه

    موافقم 36
    مخالفم 6
    1. X

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      بالاخره همینجوری که نمیارن این ماشین های پلاک گذری که میبینی برای تنظیم پارامتر ها با شرایط ایران تردد میکنن هرچند که من تا به حال مپ درست حسابی ندیدم

      موافقم 11
      مخالفم 0
      1. H2

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (345 ديدگاه)

        بهمن ریسپکت، لاماری ایما و خیلی چینیهای توربو دیگه رو هم کلی تست کردن تا با آب و هوا و بنزین ایران تنظیم بشن. اکثرشون مشکل دارن. بزار یه چند سالی کار کنن، اونوقت مردم میفهمن توربو و پاشش مستقیم با تکنولوژی چین چه سرطانیه

        موافقم 21
        مخالفم 3
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2166 ديدگاه)

      عزیزان مدیر سایپا، چرا ملت مسخره کنین
      موتور L90 به حجم ۱/۶ لیتر، ۱۰۵ اسب بخار قدرت داشت و همه ازش راضی بودن، شتاب، قدرت، استهلاک چنین پیشرانه‌ای برای مردم ما با سطح درآمدی که دارن، مناسبه
      هیچ وقت مجموعه سایپا نمی تونه موتور ۱۴۰ اسب بخار با شاسی بدنه آریا هماهنگ کنه

      موافقم 39
      مخالفم 16
      1. X

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1036 ديدگاه)

        آقای اشتری مگر سایپا قالب سیلندر و اجزای موتورL90 رو داره؟
        احتمالا این موتور از چین به صورت مونتاژ شده میاد 140 اسب نداره مثل فیدلیتی که 20/30 اسب پایین تر از قدرت اعلامی هست و درحد همون EF7 و TU5 باشه

        موافقم 17
        مخالفم 8
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2166 ديدگاه)

          منظورم اینه که مردم ما و شرکت سایپا شدیدا نیازمند پیشرانه مشابه L90 هستند، حدود قدرت ۱۱۰ اسب بخار با مصرف سوخت و استهلاک پایین
          موتور مثلا توربوشارژر شاهین فاجعه است،
          موتور تیبا و ساینا که دیگه آبرو حیثیت نداشته سایپا رو به باد داده
          در شرایط فعلی، یک موتور ۱۴۰ اسب بخار به‌هیچ درد سایپا و مشتریانش نمی‌خوره، حتی اگر از چین می‌خوان وارد کنن، مدل‌های ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی یا 1/6 لیتر تنفس طبیعی با قیمت و عملکرد مناسب، تحت لیسانس برندهای ژاپنی و آلمانی جود داره
          این طوری می‌تونن شاهین نجات بدن و از پروژه سهند، یک چیز بهتر بسازن

          موافقم 41
          مخالفم 8
        2. X

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          یکی از گزینه ها برای شاهین موتور اکتکو چری بود که در ایران کارکرد های بالایی رو تجربه کرده یکی از دوستان من فکر کنم طی 5 سال بالای 250هزار کیلومتر با موتور پلمپ رانندگی کرد و خیلی هم راضی بود جالبه که قیمت جهانی 800/900 دلار در میاد که پول سیستم توربو شارژ شاهین هم نیست

          موافقم 16
          مخالفم 0
      2. H2

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (345 ديدگاه)

        موتورهای ال90 میگن سری اولشون کاسه نمد گیربکسش بعد یه مدت روغن میده و اگه حواست نباشه خرج زیادی رو دست مالک میزاره. ولی از یه مدلی به بعد این ایرادو رفع کردن. شما میدونی از چه مدلی به بعد درست شدن؟؟

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. MohammaD

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (343 ديدگاه)

          فک کنم از اواسط سال ۹۶ گیربکس jh3 با jhq جایگزین شد که دیگه این مشکلو نداشت

          موافقم 6
          مخالفم 1
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    داشبورد جدید کپی از بنز و بی ام و

    موافقم 10
    مخالفم 10
  8. 제네시스

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (402 ديدگاه)

    آخ جون میریم به جنگ جنسیس با سایپا آریا 🤦‍♂️

    موافقم 25
    مخالفم 9
  9. محمد

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    هروقت باجناق شد فامیل،،،ما هم به سایپا و ایران‌خودرو میگیم خودروساز!

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. Genius

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1217 ديدگاه)

      داستان باجناق ها اثبات کرد نه تنها فامیله بلکه برو بالاتر…..

      موافقم 18
      مخالفم 0
  10. amir-z

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    کیفیت داره از سر و روش میباره
    حتی برای پوستر های تبلیغاتی هم تصاویر و رندر های باکیفیتی تولید نمی‌کنند
    طراحی بیرونی هم که همون همیشگی
    از نظر فنی هم معلوم نیست با چه مشکلاتی رو به رو باشه
    اما همچنان یه عده تو صف خرید همین آشغالا

    موافقم 26
    مخالفم 5
  11. 911

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    از اشغال های دیگه بهتره.
    منظورم اینه که حداقل این اشغال از بقیه بهتره .
    از شاهینم بهتره.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  12. حسین

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2790 ديدگاه)

    خب با همون موتور و داشبورد ایرانی بعنوان نسخه ارزان در کنار نسخه جدید میتونستن بازار بیشتری داشته باشن

    موافقم 8
    مخالفم 5
  13. Amirreza.M

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    اگه این باشه که خیلی خوشگله اما کاش بیرون شاهین داخل این و موتور این یه جا جمع میشدن

    موافقم 15
    مخالفم 0
  14. Mohammad Amin

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شاسی پراید کی کراس اور شد ؟😂😂😂
    لابد وانت دمپاییش هم میگید پیک آپ فول سایز

    موافقم 24
    مخالفم 14
    1. Bagher

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (120 ديدگاه)

      پلتفرمش برای تویوتا یاریس اوایل قرنه

      موافقم 18
      مخالفم 1
  15. Siyavash

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (597 ديدگاه)

    تلفیقی از طراحی.bmw…DS و هنرمندان سایپا که یه فرغون شتر گاو پلنگ تولید کردن…

    موافقم 3
    مخالفم 8
  16. Siyavash

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (597 ديدگاه)

    یعنی یه نفر نبود بگه جناب طراح سایپا تویه بخش داخلی این همه رنگ چیه ترکیب کردی..پلاستیک مشکی..خاکستری..کرمی..قهوای..و پشت آمپر خط آبی…اصلا اینا همه به کنار فرمون رو نگاه کن یه خط قرمز بالاش کشیدن یاد نیسان gtr..nissmo افتادم که این شکلیه😁😁خدایه بسه دیگه….

    موافقم 3
    مخالفم 5
  17. کاربر۳

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    طراحی اینو از ری را بیشتر دوست دارم.ری را یه جوریه انگار طراحی جلو و عقبش هماهنگ نیست.باز این یمقدار به نسبت ری را هماهنگی بیشتری داره.یه نکته ای هم که نسبت به ری را برگ برنده این ماشینه موتور ساخت میتسوبیشی هست.حالا من راجب متریال داشبورد حرفی نمیزنم چون هممون میدونم داغونه.ولی از لحاظ موتوری و طراحی از ری را بهتره.کاش گیربکسشم میتسوبیشی میزد.
    حالا باید ببینین قیمت ماشین چطوره امیدوارم جو سایپا رو نگیره یه قیمت بزنه یکو پونصد.یه طوری باشه که عموم مردم بتونن بخرن.

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Anti Tesla

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (547 ديدگاه)

      سایپا از شاهین درس گرفت که زود خودرو را رونمایی نکنه.
      اول ری را میاد بعد یک سال اینا یک آریا بی عیب و نقص و دهن پر کن میارن با قیمت ۱ به بالا!

      موافقم 4
      مخالفم 1
  18. علی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروی چینی با داشبورد و لوگوی ایرانی!

    موافقم 6
    مخالفم 4
  19. A1

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (216 ديدگاه)

    طرح داخلو قشنگ معلومه دادن چینیا زدن چون توی همین تصویر با زاویه نه چندان بزرگ شش جارو من پیدا کردم که عینا از ماشینای دیگه کپی شده

    موافقم 6
    مخالفم 1
  20. Behnam1012

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (982 ديدگاه)

    فقط اون آریا اسپورت که اسپویلر عقب رو برعکس نصب کردن 😂😂😂

    علمشون در همین حده !

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. فرامرز

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      فک کنم نمایشگاه قبلی خودرو هم همینو آورده بودن که کلی به اسپویلرش انتقاد شد ولی بازم با پرویی تمام آوردنش

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. Behnam1012

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (982 ديدگاه)

        واقعا یکی نبود بهشون بگه اشتباه نصب کردن

        یا بگه عملکرد این قطعه چیه

        آخه اینطوری که اینا نصب کردن مثل ترمز عمل می‌کنه 😂

        موافقم 9
        مخالفم 0
  21. Aref

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    موتور خوبیه ولی همچنین ماشینی ترمز خوب هم میخواد. داشبوردش هم اگه مثل اون طراحی دربیاره واقعا خوبه. ولی یه چیز خنده داری که هست ایران تکنولوژی کیسه هوا نداره پس چرا الکی داخل محصولاتون میگذارن خودشون رو گول میزنن یا مردم رو

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2166 ديدگاه)

      من‌ مدتی با کوییک رانندگی کردم، باورنکردنی نامتعادل و بدقلقه، حالا ۱۴۰ اسب قدرت داشته باشه دیگه کدو قلقله‌زن می‌شه
      بدنه و شاسی و کل پلت‌فرم هم از چین می‌گرفتن، احتمالا ایمنی و عملکرد فنی خیلی بهتر می‌شد
      مثلا چانگان Eado Xt نگاه کنین طراحی ۵ سال پیش
      https://www.chinamobil.ru/eng/changan/eado-xt/?view=photos&folder=1

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. ali_x76

        ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (328 ديدگاه)

        متوجه نمیشم هندلینگ کوییک چه ربطی به آریا داره؟
        مگه پلتفرم اینا و مشخصات هندسی‌شون یکیه؟
        فاصله محوری آریا ۲۳.۵ و فاصله عرضی چرخ‌ها ۸ سانتی‌متر بیشتره.
        البته قرار نیست صرف همین اعداد، هندلینگ خودرو در حد کایمن بشه، اما همین مقدار هم باعث ایجاد تفاوت قابل توجه میشه.

        موافقم 7
        مخالفم 5
  22. مصلح

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آنقدر از سایپا بد نگید. یه امکاناتی میده که هیچ خودروسازی تو دنیا نداره. تو نمایندگی ها ماشین رو یه ماه می خوابونه و پول پارکینگ نمی گیره.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  23. ab0lf4zl

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    اگه اون عکس اخر داشبورد باشه قطعا کار جذابی میشه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. صدرا

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    سیستم صوتی برمستر اونجا چی میگه اصلا برمستر به ما بلندگو میده

    موافقم 7
    مخالفم 0
  25. مرتضی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (196 ديدگاه)

    این تغییراتی که دادن ماشینو 2 3 سال دیگه تاخیر میندازه،
    همین الانشم طراحی خارجیش قدیمیه، این وسطا شاید نیومده بخان ماشینو فیس لیفت کنن،
    ینی میشه عرضه سال 2025 یا 2026
    با پلت فرم سال 2000، اونم با هزار تا مشکل

    موافقم 9
    مخالفم 0
  26. رامتین

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2987 ديدگاه)

    چجور موتور 2 لیتری با فناوری GDI هست که فقط 140 اسب داره؟ الان اکسنت با 1.6 لیتر حدود 132 اسب میده بشکل تنفس طبیعی. موتور 2 لیتری نمیگم مثل توبوتا 205 اسب بده اما 160 کاملا معقوله. کلا محصولات سایپا بیخودن. مگه اینکه سایپا سیلک که همون سیتروئنC3XR هست با موتور میتسوبیشی عرضه بشه که قابلیت فکر کردن داشته باشه.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  27. فرزاد

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (280 ديدگاه)

    یکی از نکات مهم و طلایی این مقاله خبر تست آخرین محصول کاملا داخلی سایه‌پا در چین برای هماهنگ‌سازی بیشتر با آب‌وهوای کشور عزیزمان است یعنی واقعاً احسندُم به اینهمه پیشرفت

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Genius

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1217 ديدگاه)

      داداش واقعا قلب آدم آتیش میگیره!این نالوطیا تو هر شهر و روستا دانشگاه تاسیس کردن ولی دریغ از دانش!!فقط کاسبی و پول زور گرفتن از جوونایی که از سر بیکاری تنها راهو مدرک گرفتن میبینن و بس!قسم میخورم تو کل این مملکت به تعداد انگشتهای دو دست استادی نداریم که استاتیک و دینامیک که پایه ای ترین بخش دانش مهندسی مکانیک هست رو خارج از جزوات و یادداشت های شخصی خودش بلد باشه!!!

      موافقم 7
      مخالفم 0
  28. اکبر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۰۰۰هزار خر بخارهم باشه آشغال چینیه خوبه خودشون میگن تولید ۷۲ ملته چینیه بازهم اسم با افتخار آریارو روی این آشغال تولیدی گذاشتن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  29. aryan 25

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (108 ديدگاه)

    یادتونه چند وقت پیش گفتم ماشین پیشنهادیتون با بودجه ۵۵۰ میلیون چیه ؟
    خب قرار بود یا پارس tu5 بگیریم یا سمند سورن
    که ناگهان یه شب پدر محترم با x33 مدل ۹۱ و ۲۵۰ هزارتا کار به خونه اومدن که در مسافرت اخیر متوجه شدیم بزرگوار روغن سوزی هم داره
    حالا که بحث محصولات سایپا هست ، بین پارس tu5 و شاهین کدوم یکی رو پیشنهاد میکنید ؟
    از لحاظ نرمی و هندلینگ و آپشن من شاهین رو بهتر دیدم اما موتور توربو ۸ سوپاپ یکمی نگران کنندست

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Reza

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (208 ديدگاه)

      رانا پلاس پانوراما.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. aryan 25

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (108 ديدگاه)

        بدلیل فضای کم کابین جزو گزینه هامون نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      شاهین گزینه بهتری هست نسبت به فیس لیفت 405 که 30 ساله تولید میشه اوایل موتورهای شاهین های مدل 1400 مشکل داشتن مثل صدای زیاد پیشرانه یا ارور های نامشخص ولی تولیدات بعد 1401 خیلی بهتر شد و تقریبا میتونم بگم مشکل خاصی ندارن سمت تارا هم که نرید پیشنهاد نمیکنم ولی در مورد پژو من خودم پارس مدل 90 داشتم و صفرش هم داشتم که دوماه پیش فروختم میتونم به جرئت بگم از لحاظ فنی و مونتاژ بدنه خیلی افت کرده و خشک بودن کابین و سیستم تعلیق نسبت به مدل های قبلی بیشتر به چشم میخوره همون شاهین خوبه.

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. امیر

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      درضمن موتور TU5 فقط به درد 206 ، 207 میخوره سنگینی بدنه 405 و پارس باعث افت کشش میشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. MC20

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1553 ديدگاه)

      aryan 25 عزیز …
      اولا از طرف من به پدر سلام برسون و یه خسته نباشید مشتی بگو …
      چینی با 250 تا کارکرد و اگه مجانی هم بدن ، باید فرارکنی …

      احتمالا پدر بزرگوار خیلی به دنیای ماشین علقه و علاقه ای ندارند که اشکالی هم نداره اما کاش قبل خرید ، مشورت می گرفتند …
      بگذریم …

      فکر میکنم پارس منطقی تر باشه … ولی با گشتاور اسمی 142 نیوتن متر ، خیلی روی شتاب اولیه اش حساب نکنین … از سرعت 140 به بعد هم چون تقریبا گشتاوری نداره ، هر 5 دقیقه یک کیلومتر به سرعت ماشین اضافه میشه … اما با این وجود من باشم ، بازم پارس میگیرم …

      اسم سنگ پا میاد، پشت من میلرزه …
      دقیقا سنگ پا یه کارگاهه که ماشین تولید میکنه و ایراد خودرو باز هم به نظرم از سنگ پا 10 برابر مطمئن تره …
      سنگ پا ، تحت هیچ شرایطی ، تاکید میکنم هیچ شرایطی ، به نظر من ارزش خرید محصول نداره …

      اما از مشورت با اهل فن هیچ کس ضرر نکرده … شما هم با کسانی که امسال هر دو محصول رو خریدن مشورت کنید قطعا بهتره …

      ضمنا پارس خوش فروش تر هم هست …

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. aryan 25

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (108 ديدگاه)

        اتفاقا من هم همین نظر رو داشتم تا قبل این مسافرت
        توی این مسافرت ما ۵ تا ماشین بودیم
        یکی ماشین خودمون که وضعش معلومه
        یک سوناتا ۲۰۰۷
        توسان اگر اشتباه نکنم ۲۰۱۷
        پارس مدل ۹۵
        و شاهین
        خب سوناتا و توسان که کلا بحثشون جداست ولی از لحاظ سواری و شتاب شاهین خیلی سر تر بود
        همین یکمی منو به شک انداخته

        موافقم 5
        مخالفم 1
  30. Saji

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    😂یجوری سرتاپای کامنتا انتقاد و تمسخره انگار بنز یا بی‌ام‌و همچین ماشینی دادن بیرون یه محصول اقتصادی از یه برند نامطرح واقعا نسبت به سوزوکی که جدیدا وارداتی نمایش دادن خیلی جلوتره قیمتشم مسلما کمتره، در حد خودش هم طراحی خوبی داره هم رو کاغذ مشخصات خوب سردبیری ک تو همه بررسیای چینی از موتور ۱.۵ لیتری مینالید حالا ک موتور ۲ لیتری با توان خوب اومده میگه ۱.۵یا۱.۶ بهتر بود همین الان اگه همین مشخصات برا زانتیا بود خیلیا قربون صدقش میرفتن … بحثای ما کارشناسی و فنی نیست تعصبیه والسلام😂

    موافقم 7
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا