چشم اندازسایپا

سایپا آریا با داشبورد جدید و موتور 140 اسب بخار!

احیا به سبک سایپا

گروه خودروسازی سایپا مشخصات و ویژگی‌های کراس اوور آریا را اعلام کرد. تولید آریا از زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده و در بهار سال آینده تحویل مشتریان خواهد شد.

به گزارش پدال، هاچ‌بک کراس آریا محصول جدید خودروسازی سایپا مدت زیادی است که از رونمایی آن گذشته اما هنوز به تولید انبوه نرسیده است. با روی کار آمدن محمدعلی تیموری مدیرعامل جدید سایپا پروژه عرضه این خودرو به دلیل ایرادات مختلف متوقف شد. سایپا قرار بود آریا را با همان داشبورد و موتور ۸ سوپاپه توربو شاهین روانه بازار کند. به اذعان مدیران سایپا اگر آریا با مشخصات و ویژگی‌های شاهین عرضه می‌شد قطعا شکست می‌خورد به همین دلیل با تصمیم شرکت در ویژگی‌های آریا تجدید نظر صورت گرفت و قرار است تا این خودرو با موتوری بروز و طراحی داخلی کاملا متفاوت نسبت به شاهین تولید شود.

در پروژه احیای آریا شرکت‌های دانگ اتومبیل چین (DAE) و HARBIN DONGAN چانگان به عنوان شرکای سایپا وظیفه تأمین موتور، گیربکس، پلتفرم برق و تریم داخلی آریا را برعهده دارند. به زبان ساده‌تر آریای جدید باطنی کاملا چینی پیدا کرده؛ البته که تکنولوژی و ویژگی‌های قوای محرکه و کابین آریا به حدی بروز هستند که سایپا از پس طراحی و تولید قطعات آن‌ها بر نمی‌آید.

مشخصات فنی سایپا آریا

نقطه قوت آریا پیشرانه جدید آن است؛ یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپه که با تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم (GDI) توسط میتسوبیشی طراحی شده وظیفه تأمین قوای آریا را برعهده دارد. این موتور که با کد اختصاصی ۴J20V شناخته می‌شود توسط هاربین چانگان ارتقا پیدا کرده و قرار است در سایت جدید مگاموتور با نام M20 مونتاژ شود.

 

بنابر اعلام سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد این موتور بر روی آریا قادر است ۱۴۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۷۵۰ و ۲۰۵ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۳۰۰۰ ارائه دهد. موتور M20 مجهز به تکنولوژی متغیر سوپاپ دوگانه (DVVT) و مصرف ترکیبی آن در حدود ۷ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

پیشرانه M20 آریا که در حال حاضر بر روی محصولات چانگان نیز استفاده می‌شود قرار است با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک DAE (مشابه دنا و تارا) عرضه شود. هنوز از قابلیت‌های حرکتی و شتاب آریا اطلاعاتی در دست نیست چرا که فرآیند صحه‌گذاری و کالیبراسیون محصول به اتمام نرسیده و آریا در حال گذراندن تست‌های تابستانه خود در بیابان‌های چین است.

امکانات ایمنی و رفاهی سایپا آریا

با دست و دلبازی سایپا قرار است آریا لقب پرآپشن‌ترین خودروی ایرانی را یدک بکشد. امکانات آریا طیف متنوع و بروزی را در بر گرفته که حتی از امکانات ایران خودرو ری را نیز در بعضی موارد بیشتر است. از روزی که شاهین به عنوان نسخه سدان آریا به خیابان‌ها آمد در کنار عیوب موتور ۸ سوپاپه توربو، نقدهای زیادی به طراحی داخلی آن نیز وارد شد. برخلاف طراحی بیرونی شاهین که به عنوان زیباترین سدان ایرانی شناخته می‌شود، داشبورد آن قدیمی و ساده است.

سایپا با شناخت دقیق از ایرادات محصول قبلی این پلتفرم تصمیم گرفته برای جلب رضایت مشتریان دست به دامن چینی‌ها شود. برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودروی مشهد تصویری از کابین جدید آریا منتشر شده که حاکی از تغییر اساسی در خودروی سایپا دارد. بنابر اعلام مدیران سایپا، این شرکت برای ارتقای کیفیت متریال داشبورد و نصب امکانات جدید تصمیم گرفته صفر تا صد کابین آریا را از نو طراحی کند.

در کابین جدید آریا به طور کامل از پوشش‌های نرم و چرمی استفاده شده و برای نخستین‌بار امکانات بروزی همچون هداپ دیسپلی و شارژر وایرلس در یک خودروی ایرانی نصب شده است. چنانچه نمای داخلی نمونه تولیدی با تصویر گرافیکی فوق مشابه باشد شاهد زیباترین و بروزترین کابین بین خودروهای ایرانی خواهیم بود. استفاده از المان‌های لوکس نظیر ساعت آنالوگ، چرم قهوه‌ای و تزئینات نقره‌ای، کابین جدید آریا را از نظر طراحی و رنگبندی یک سر و گردن نسبت به ری را ایران خودرو بالاتر نشان می‌دهد.

قرار است آریا در دو مدل بنزینی و هیبریدی به بازار عرضه شود. ظاهرا خبری از تیپ بندی متنوع در این خودرو نیست و آریا تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. از امکانات آریا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کلاستر دیجیتالی یکپارچه با مانیتور مرکزی
  • شارژر بی‌سیم تلفن همراه
  • هداپ دیسپلی
  • رادار نقطه کور
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور نور و باران
  • نورپردازی داشبورد و رودری‌ها
  • ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد
  • شیفتر برقی تعویض حالت گیربکس همراه با قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان
  • صندلی‌های برقی سرنشینان جلو همراه با گرمکن
  • درب صندوق برقی
  • کول باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان ردیف عقب

قیمت تقریبی و بررسی جایگاه سایپا آریا در بازار

سایپا با عرضه آریا به دنبال رقابت جدی با ایران خودرو “ری را” است. هر دو شرکت تلاش دارند محصول خود را زودتر روانه بازار کنند؛ سرعت در تحویل اولین سری تولیدی و همچنین قیمت‌گذاری منطقی در تعیین برنده نهایی مسابقه آریا و ری را موثر هستند. سایپا نیز همچون ایران خودرو سودای قیمت میلیاردی برای دسته گل خود دارد.

بخوانید: مشخصات و ویژگی‌های ایران خودرو ری را

با نگاه به ویژگی‌های فنی پروژه ری را و آریا می‌توان پی برد با توجه به اینکه عمده قطعات آریا از چین تأمین می‌شود و طراحی مجموعه‌های فنی آن توسط خارجی‌ها انجام شده آریای سایپا کیفیت بالاتر در عین حال قیمت گرانتر و از آن طرف ری‌رای ایران خودرو نیز به دلیل استفاده از قطعات مشترک با دنا و تارا قیمت کمتر ولی ایرادات و خرابی‌های بیشتر و در نتیجه مراجعات بیشتری به نمایندگی داشته باشد.

شما بگویید؛ با بودجه تقریبی یک میلیاردی، سایپا آریا انتخاب شما خواهد بود یا ایران خودرو ری را؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۳۱ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1304 ديدگاه)

    دنگ و فنگ و چانگان تا وقتی دارن با واردات ckd مستقیم از بازار ایران سود هنگفت میکشن بیرون چرا باید بیان دست سایپای چلاق ما رو بگیرن که تاتی تاتی کنه؟؟بعید میدونم این دروغها رنگ واقعیت بگیرن.

    موافقم 148
    مخالفم 21
  2. علیم

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یک پیام غیر مرتبط ولی بشدت کاربردی میون پیاما شاید این باشع که ماشینا روز به روز میان و میرن و چه بسا بعد یه مدنی هم کیفیت خودروهای داخلی بهتر و بهتر بشع ولی اگر خدای نکرده موتور خودتون یعنی قلبتون سه کار کنه اگر توی با کیفیت ترین ماشین دنیا هم برونید دیگه اون صفای قبل رو نداره. زیاد جوش نزنید حالا سعی کنید تا جایی میتونید ماشین خوب سوار شید و تند نروید ولی ازون طرف هم غم بیخودی نخورید ورزش کنید

    موافقم 180
    مخالفم 21
    1. MC20

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1970 ديدگاه)

      دمت گرم با این پیام قشنگی که دادی … روزی حد اقل 30 دقیقه پیاده روی سریع که آدم خیس عرق بشه ، از نون شب هم واجبتره …

      موافقم 119
      مخالفم 11
  3. ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4718 ديدگاه)

    ای خدا گناه ما چیه بخواطر عواقب کارهای جدمون گیر اینا افتادیم

    موافقم 134
    مخالفم 35
    1. حسین

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      میتونی راه جدت را نری و هر جا که دوست داری بری فکر نکنم کسی جلوتو گرفته باشه

      موافقم 30
      مخالفم 159
      1. مهردادکمال

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1889 ديدگاه)

        جای ما اینجاس ما صاحب این مملکتیم

        موافقم 164
        مخالفم 9
      2. Muty

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1854 ديدگاه)

        اتفاقا اونی که رفتنیه امثال شماهایید
        برید همون جا که مرید و مطلب تون هست…
        .
        14oo سال مهمون بودید، دیگه تموم شد مهمونی و مفت خوری
        برید همونجا ببینیم چند مرده حلاج اید
        خیر پیش…

        موافقم 108
        مخالفم 31
        1. عمار

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          اولا که کسی زورتون نکرده که برید ، خودتون هی ناله میکنید ، دوما کسانی که برای این خاک جون دادن همیشه موندن و خواهند موند ، معمولا امثال شما هستید که مملکت رو با هتل اشتباه گرفتید اگر خدماتش ضعیف باشه میخواید برید یه هتل (کشور) دیگه !
          سوما ن سواد سیاسی دارید ن سواد تاریخی ن سواد رسانه ، توی حباب اطلاعات گیر کردید خودتون هم نمیدونید با خودتون چند چندین ، اقتصاد کشور و صنعت خودرو مشکل داره چون اکثریت کشور با تفکری همچون امثال شما سی سال به کسانی رای دادن که با تفکر لیبرالی خودشون مملکت رو نابود کردن !
          تا موقعی که اکثریت جامعه به درک و فهم این مسائل نرسه آش همینه و کاسه همین ، اتفاقا ما داریم تاوان عدم درک صحیح اکثریت رو نسبت به مسائل میدیم !
          و در آخر با استفاده از جمله کلیشه ای ۱۴۰۰ ساله ….. اسلام رو خواستی زیر سوال ببری
          زور بیخودی نزن دوست عزیز ، نور حقیقت با فوت امثال شما خاموش نمیشه ! همین ۱۴۰۰ سال دوام و پیشرفت اسلام در جهان نشانه بارز حقانیتش هست ،
          اول از مغز خودتون شروع کنید اصلاح رو ، مملکت و جامعه پیش کش ، یا علی
          التماس تفکر التماس بصیرت !

          موافقم 31
          مخالفم 86
      3. بهروز

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اولا اینجا خاک منه دوما اگه یک دزد بیاد خونت تو خونتون ول میکنی میدی به آقا دزده؟

        موافقم 31
        مخالفم 2
  4. مهرداد کشکولي ايلات

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    با سلام و احترام؛
    تهویه مطبوع دوگانه اون وسط چی می‌گه؟؟؟؟ اونهم برای خودرویی در این کلاس ابعادی؟؟؟!!!
    یک کم پائینتر دسته دنده با سیم و به اصطلاح خلبانی چی می‌گه؟؟؟
    ساعت آنالوگ هم مثل لکسوس گذاشتن گوشه سمت چپ نمایشگر سامانه چند رسانه‌‌ای!!!
    فیس لفت واجب هست.
    این ترکیب مه شکن و چراغ روشنایی در روز بهم نمی خورد و مال خودروهای 10 سال قبل هستند. چراغ عب هم که مثل خودروهای 20 سال قبل با ال ای دی جدا جدا ساخته شده. یاد لیفان ایکس 50 افتادم!!!
    راستی این هم مثل ریرا چراغ‌هاش فول ال ای دی نیست؟؟؟

    موافقم 40
    مخالفم 15
    1. محسن

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      ساعت آنالوگ کلا برندهای لوکس می‌زارن مازراتی پورشه بنابی و…

      موافقم 17
      مخالفم 0
  5. امیررضا

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اگه با این داشبورد و رودری تولید بشه کابین جذابی ازش درمیاد ولی رودریش و طراحی درها کپی از بنزه s 500 هست ولی حتی اگه با این طرحب کابین پر از کپی طراحی بشه پیشرفت خوبی محسوب میشه

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. محسن

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      برادر خوبه ولی قطعات کابینت کاملا از چین میاد

      موافقم 21
      مخالفم 3
      1. سردار

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خب از چین بیاد ،بهتر از محصولات ایرانی

        موافقم 19
        مخالفم 3
  6. شوتی سوار

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط اون باله ای که بر عکی گذاشتن داره اوج مهندسی و نوآوری رو نشون میده😂

    موافقم 35
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      نیرو رو به پایین که به چوخ نرن مثل واشر

      موافقم 5
      مخالفم 0
  7. علی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشالله همه ایرانیا تو همه چی متخصص هستن…
    و البته با این تخصصشون!هرچی جنس ایرانی ببینن میزنن تو سرش…
    بابا حالا یه تعریفم بکنید،ماشین ۱۰۰ هزار دلاری که نیستش

    موافقم 18
    مخالفم 28
    1. Shahab

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      داداش آخه تعریف چی رو بکنیم ؟
      از سایپا و ایران‌خودرو میخوایم اصلا ماشین تولید نکنن
      با این قیمتی که به مردم فرو میکنن خیلی ماشین های خفن حتی صفر کیلومتر توی خارج دارن سوار میشن .
      پول bmw 318 رو میدی پارس سوار بشی کجاش تعریف و تمجید داره؟ به قول یه آقایی آشغال آشغاله . به به و چه چه کردن اینا خفت میاره

      موافقم 66
      مخالفم 5
    2. Ali

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      ولی دارن به همون قیمت قالب ملت میکنن

      موافقم 21
      مخالفم 0
  8. علی جردن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    راناپلاس AMT با دنده های خلبانیش و با تجربه و اصالت یک دهه ایش از آریا و شاهین و دنا و تارا و ۲۰۷ زیباتره و رانا سالهاس امتحانشو تو گذشته به خوبی پس داده

    موافقم 12
    مخالفم 67
    1. امیر علی

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      رانا؟؟؟؟؟؟؟کم فروش ترین خودرو داخلی. واقعا توهم زدی

      موافقم 38
      مخالفم 3
  9. محسن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    این که هاچ بکه از ایکس ۲۲ و جک اس ۳ هم کوچک تره

    موافقم 23
    مخالفم 3
  10. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خدا یا ما چه گناهی کردیم این آشغالهای ایرانی را سوار شیم چی ما از عربها کمتره تولید ملی نخواستیم تولیدی که باعث بد بختی ما شده تو گرونی ما هر چی وارد کنیم ارزون تره جالبه والله تولید کنندگان ما با جنس بنجل شاخ شدن از تحریم سوع استفاده میکنن

    موافقم 40
    مخالفم 4
  11. محسن خزایی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لعنت به ایران خودرو سایپا
    ارزوی همه جور ماشین تو دلت میزآرن اخه کجای دنیا اینجوریه میری عراق ماشینا رو میبینی کیف میکنی افغانستان هم همینطور چقدر ملت بدبختی داریم

    موافقم 41
    مخالفم 4
  12. کامران

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا به گروه سایپا بگین حداقل واسه محصولات نسبتا لوکسش یه لوگوی جدید مثل بقیه خودرو سازان ارائه کنه..چون این ارم سایپا آدمو یاد خودروی بی کیفیت گروه پراید میندازه

    موافقم 29
    مخالفم 2
  13. mahmood

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این میشه مثل ماشین های چینی منتاژی نمیدونم چرا بهش میگین

    موافقم 8
    مخالفم 1
  14. mahmood

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این مثل ماشین های چینی منتاژی هست نمیدونم چرا بهش میگین ایرانی

    موافقم 12
    مخالفم 2
  15. میلاد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فیس ماشین بد نیست یعنی بیشتر از ایران‌خودرو و سایپا انتظاری نیست
    ولی انصافا قیمت میلیاردی برای این سوگولی دور از انصافه
    قیمت منصفانه در حد پارس و ۲۰۶ تیپ ۲ بیشتر نیست
    البته که قیمت های الان همشون واقعا بالان

    موافقم 11
    مخالفم 4
  16. احمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه تا کی میخواین آشغال بریزید کف جاده ها

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تا وقتی‌که خواهان دارن!

      موافقم 13
      مخالفم 0
  17. مجتبی اولاد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه خسته نباشید جانانه ی دیگر به خودرو سازان ایرانی.بابا دیگه دست از سر این تیبای بدبخت بردارین هرچی ماشین جدید طراحی میکنید برگرفته ی۸۰درصد از خودروی تیبا هست.

    موافقم 16
    مخالفم 0
  18. ایران وطنم

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باتشکر از مطلب بسیار خوبتون. همونطور که گفتید آریا از موتور و گیربکس خوبی برخوردار شده اما مهمترین ضعف شاهین طراحی بیرونیش هست که باتوجه به اینکه این خودرو حدود ۲، ۳ سال هست از رونمایی اش گذشته، طراحی قدیمی و شباهت زیادی به خودروهای سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رو داره ، با یک سپر و جلوپنجره کهکشانی و چراغ عقب و جلو جدید مخصوصاً عقب خودرو، میشه گفت یک خودرو خوب.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. بهروز

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نگاه نگاه بازم دارن دوتا آشغال رو تبلیغ میکنن حلبی کهنه ها رو رنگ میکنن و جای ماشین میدن به ملت خدایا این مردم چه گناهی کردن که باید حسرت سوار شدن بنز و بی ام و فورد و شورلت روی دلشون بمونه و عوضش مجبور باشن آشغالهای چینی و ایران خودرو و سایپا رو با قیمت‌های چندین برابر بخرن

    موافقم 18
    مخالفم 0
  20. imperezasti

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کالیبراسیون باید تو ایران اتفاق می افتاد که این خودرو با توجه به نوع سیستم تزریق سوختش و حساسیت به بنزین در شرایط مختلف مناطق ایران کالیبره میشد

    موافقم 5
    مخالفم 0
  21. Arvin

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه بعضیا میخان با ۴۰۰میلیون سوار لندکروز بشن از قدیم گفتن پاتو اندازه گلیمت دراز کن با ۴۰۰میلیون همین ماشین عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 16
  22. Iman

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیاست خودرو هم مثل سیاست مملکت اشتباهه،بجای تولید بی کیفیت و بقول خودشون زیان انباشته،واردات و خدمات پس از فروش به شرکت خوب رو بعهده بگیرن،واردات خودروی هیبرید رو آزاد کنن و بنزین بی کیفیتشونو صادر کنن،هم به پاکی هوا و کاهش آلودگی کمک می‌کنه هم صادرات بنزین کمک مالی به دولت،چرا برای ساخت خودرو بی کیفیت و پر مصرف پافشاری میشه؟یه خودروی کم مصرف خوب وارد کنین ،مردم‌هم یه خودرو خوب سوار شن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  23. Al

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چرا عکس پیست فوجی اسپید وی روی سرعت سنجشه؟😐

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. مقدم

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    داخلش چقدر شبیح ساینا اتومات هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. Abbas

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از عقب چقد بنزه
    مخصوصا GLC

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. مهرداد

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چند کیلو پلاستیک زباله ذوب کردن باهاش داشبورد درست کردن !! یه مشت کارنابلد مفت خور توی این خودرو ساز های ایرانی جمع شدن!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  27. امیرحسین

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آریا بخواد با ری را رقابت کنه خیلی مسخرست باید با تارا و شاهین مقایسه بشه تا ارزش خرید داشته باشه اونم فقط برای موتور که 140 اسب بخار قدرت داره اونم 2لیتر 140 اسب بخار کمه که خیلی بده بعدش ری را هم موتورش قوی تره هم شاسی بلنده و همچنین شارژ
    بی سیم هم خنده دار چون هم گوشی ها از این قابلیت برخوردار و باید یک گوشی پرچمدار داشته باشی و یک هزینه زیاد و اضافی هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  28. حسین

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    استاد زمستان 1402 که هنوز نرسیده! اینا چطور شروع به تولید کردن!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ممد

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      در حد آزمایش و عکس گرفتن و کار های قبل عرضه یه چنتایی ساختن تولید اصلیشون زمستونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. JaMsHiD

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    در اندازه یه ماشین که لقب ارابه مرگ گرفته و آرم سایپا آش.غال ساز اعظم روشه
    خوبه
    ولی بازم آشغ.الی بیش نیست
    آشغ.ال آش.غاله
    چه چین بسازه چه ایران

    موافقم 3
    مخالفم 0
  30. Mohammad,r,M.

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود جناب اشتری و ممنون جناب نورایی،
    ما هر کاری کنیم ایران خودرو و سایپا این محصولات اراجیف رو تحویل ملت میدن چه بخوایم چه نخوایم،
    ولی تشکر از کار شما و اخبارهایی که به گروهی که مجله پدال رو دنبال میکنن تحویل میدین،
    به امید روزی که خبرهایی که از ماشینهای با برند خوب رو میفرستین زیر پای ملت ستم دیده رژیم آخوندی ببینیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ممد

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      تا انحصار هست همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا