نسل جدید نیسان آبی زامیاد مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه با نام زامیاد EX یا اکستند به زودی بر روی خط تولید قرار خواهد گرفت. مدل فعلی وانت نیسان به دلیل عدم پشتیبانی از استانداردهای روز مجوز تولید نداشته و تا یک ماه دیگر از خط تولید کنار خواهد رفت.
مشخصات نیسان زامیاد EX
به گزارش پدال، زامیاد EX از موتور ۲.۴ لیتری M24 پلاس با استاندارد آلایندگی یورو ۵ استفاده میکند که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این موتور مصرف سوخت را کمی بهینهتر کرده و قرار است به صورت پایه گازسوز عرضه شود. کابین خودرو ۱۶ سانتیمتر بزرگتر شده و علاوه پایداری بهتر، فضای بیشتری برای راننده و سرنشین دارد. داشبورد ارتقایافته از نظر کیفیت، چیدمان جدید ادوات و صندلیهای قابل تنظیم، از دیگر تغییرات کابین زامیاد EX هستند که باعث ارتقا محدود ارگونومی ضعیف وانت نیسان شدند.
تغییرات مثبت و مفید برای کاربران نسل جدید نیسان آبی
از نظر ایمنی، این وانت به سیستم ترمز ضد قفل، سامانه کنترل پایداری، رادار خطخوان، سامانه هشدار تصادف از جلو، ترمز خودکار اضطراری، چراغهای روشنایی جدید مجهز به لنز و تنظیم ارتفاع مجهز شده که برای جادههایی با شرایط سخت کمککننده هستند.
طراحی ظاهری هم با رنگ جدید خاکستری کمی تغییر کرده و ظاهری مدرنتر به خودرو داده است. بدنه و اتاق بار هم با آستر مقاومتر در برابر زنگزدگی ساخته شده تا دوام بیشتری داشته باشند.
زامیاد EX میتواند تا ۲.۱ تن بار (و در شرایط غیراستاندارد تا ۳ تن) حمل کند و نسبت به قبل آلایندگی صوتی و جوی کمتری تولید کند. فرمان هیدرولیک خودرو نرمتر از قبل شده و کولر این وانت ارتقا پیدا کرده است. همچنین ترمز پارک خودرو به بین دو صندلی منتقل شده و کنسول برای این بخش تعبیه شده است.
به گزارش پدال به نقل از سایپا نیوز، بابک مصدق، معاون توسعه محصول شرکت زامیاد، از انعقاد قراردادی میان این شرکت و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران برای تولید ۳۰ هزار دستگاه وانت نیسان دوگانهسوز سنگین خبر داد. بر اساس این قرارداد، تولید این خودروها طی سال جاری در دستور کار زامیاد قرار دارد و به تدریج وارد بازار خواهد شد.
وی با اشاره به روند تولید وانت نیسان در سال گذشته اظهار کرد: «بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید ۳۵ هزار دستگاه وانت نیسان با الزامات فنی پیشین مجاز شناخته شد. تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از این تعداد به تولید رسیده و مابقی نیز طی یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.»
مصدق همچنین از برنامه زامیاد برای عرضه نسخه بهروزشده وانت نیسان پس از تکمیل تعهدات قبلی خبر داد و گفت: «زامیاد در نظر دارد پس از پایان تولید نسخههای پیشین، مدل جدید وانت نیسان را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی، تولید و به بازار عرضه کند.»
معاون توسعه محصول زامیاد با تشریح مشخصات فنی این مدل جدید افزود: «برای بهبود پایداری خودرو و انطباق با الزامات جدید، فاصله بین دو محور عقب و جلو به میزان ۱۶ سانتیمتر افزایش یافته است که موجب بهبود دینامیک حرکتی میشود. همچنین تمامی تایرها از نوع رادیال انتخاب شدهاند و سیستم فرمان هیدرولیک نیز بهطور کامل بازطراحی و بهروز شده است.»
وی ادامه داد: «سیستم هشدار انحراف از مسیر نیز مطابق با یکی از الزامات ۸۵گانه، با بهرهگیری از دوربینهای پیشرفته طراحی و نصب شده و تمامی آزمونهای عملکردی آن با موفقیت انجام شده است. افزون بر این، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته بهواسطه رادار تعبیهشده در پشت جلوپنجره فعال میشود که آن هم مراحل تست را با موفقیت پشت سر گذاشته است.»
مصدق به برخی دیگر از بهروزرسانیهای صورتگرفته نیز اشاره کرد و گفت: «صندلیهای جدید قابل تنظیم در دو جهت طراحی شدهاند تا ارگونومی بهتری برای راننده فراهم شود. همچنین سیستم هشدار بستن کمربند ایمنی به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده است. افزایش ۱۶ سانتیمتری طول کابین نیز امکان استفاده از تریم و صندلیهای جدید را مهیا کرده است.»
بر پایه تفاهمنامهای که در مهرماه سال گذشته میان وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد به امضا رسید، تولید وانت نیسان بر پایه استانداردهای قدیمی تنها تا سقف ۳۵ هزار دستگاه مجاز شناخته شد و ادامه تولید آن منوط به رعایت کامل استانداردهای ۸۵گانه است.
Ali.malek
۱۷ خرداد ۱۴۰۴مقدار بزک کردن خودروی عهد بوق برای فرو کردن در پاچه خلق الله و بیشتر پر کردن جیب ۱درصد
مقدار افزایش قیمت برای پر کردن جیب ۱۰۰درصد
Mgh
۱۷ خرداد ۱۴۰۴جوک سال نیسان آبی با رادار خط خوان و دوربین ۳۶۰!!!
فورد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ما یدونه صفر گرفتیم رفتم بیارمش تو جاده نه تعادل داشت نه ترمز خلاصی فرمونش در حد قایق موتوری رسیدم سریع زیر قیمت دادم رفت
هنری کرد
۱۸ خرداد ۱۴۰۴ما داشتیم به کوه و جاده ای خاکی با چاله که باران شسته بود رفتیم یه آخ هم نگفت
علی اکرمی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴درودبرشما. کره شمالی و جنوبی هر دو از یک ملت با یک زبان و یک نژاد جدا شدند. حاکمان کره جنوبی راهی به سوی پیشرفت و توسعه و رفاه درپیش گرفتند و وضعیت فعلی کشورشان را که جزو کشورهای پیشرفته و توسعه یافته هستندو به همه کشورهای جهان صادرات صنعتی دارند را رقم زدند. حاکمان کره شمالی هم تصمیمات و اشتباهات اولیه گردنگیرشان کرد و انگار به گردنشان افتاده که جز با چند کشور با بقیه کشورهای جهان قطع ارتباط کنند و جز اندکی صادرات زغالسنگ به چین هیچ صادرات و در نتیجه درآمدی نداشته باشند و در نتیجه دچار قحطی و گرسنگی شوند و وضعیت فعلی را داشته باشند. وضعیت هر دو کشور در نتیجه تصمیمات درست یا نادرست حاکمان این کشورها بوده است .وضعیت اسفناک و اسفبار صنعت خودرو کشور ایران هم در نتیجه تصمیمات حاکمان کشور است. مردم ایران جز عدم درخواست مطالبه گری هیچ تقصیری ندارند. تمام
آرمان
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اینکه اتاق بهتر بسازن برای راننده بدبخت که از کمر درد و رانندگی سخت نجات پیدا کنه،۲۰سال پیش باید انجام میدادن
شما که ول نمیکنید و قرار تا ۱۰۰سال دیگه شاسی و موتور و پلتفرم های قدیمی همچنان تولید کنید،اوکی حداقل شاسی و ستون فولاد تقویت شده استفاده کنید تو تصادف له نشن،حداقل یدونه ایربگ راننده بزارید،ترمز اضطراری میزارید،اوکی ولی چرا دیسک و لنت و سیستم و لوازم و بوستر ترمز عوض نمیکنید و قوی تر بزارید؟
چجوری خودروسازان که نه پلتفرم نه موتور نه شاسی و اتاق جدید خریدن یا طراحی کردن و از همون قدیمی های ۲۰ تا ۳۰ سال پیش مثل پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و پراید و ریو برای ساخت عمده ماشینها استفاده میکنن،هرسال چند ده هزار زیان انباشته اضافه میکنن و میگن قیمت ها جوری هر خودرو ۲۰۰میلیون ضرر میکنیم؟هرسال کیفیت پایین تر میاد و ماشینها زیر ۱۰۰هزار کیلومتر تعمیر موتور و گیربکس نیاز پیدا میکنن!
سروش
۱۹ خرداد ۱۴۰۴بزک کردن؟ داداش همون دو حرف ( N و X ) موقع نوشتن اسمش تغییراتش از خود ماشین بیشتره. داستان جایی جالب میشه که کشنده بنز ام پی فور بیست بیست و چهار تو ازمونهای استاندارد های ۸۵ گانه مردود میشه و وانت زامیاد نمره قبولی میگیرهض
ashkanyp
۱۷ خرداد ۱۴۰۴همین الان ۱ میلیارده صفرش، اینو میخوان چند بفروشن جالبه
elijah2001
۱۷ خرداد ۱۴۰۴اینارو شورولت کاستوم ۶۰ سال پیش داشت
آب حیات
۱۸ خرداد ۱۴۰۴چرا وانت شش چرخ بنز و وانت فولکس آماروک رو نمیگی نکنه چون ایرانی نیستن نمیگی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴اینو دیگه درست نکنید جان ناموستون
به جاش برید کاپرا درست کنید
علی Shelby
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بس کن نیسان آبی
کی میخوای مارو ول کنی
خیلی ماشین عتیقه ای هست آخه الآنم که استاندارد های ۸۵ گانه رو گرفته میخواد تا ۱۰ سال دیگه تولید بشه
بابا ایران کوه منابع هست ولی به لطف دزدای تو مملکت باید نیسان و بنز ۶۰ . ۷۰ سال پیش رو با قیمت کذایی و چندین برابر بخریم
بعد منت هم میزارن صندلی ماشین رو عوض کردیم و هشدار کمر بند بستن گذاشتیم
اگه استاندارد های خودرو تغییر نمیکرد یا همین استاندارد ۸۵گانه نبود قول میدم این کارم نمیکردن
من نمیدونم یکی نبود اونجا یه اسم رو این بزاره اکستند آخه .آدم زبونش قفل میکنه میخواد اسم اینو بگه . آدم یاد هفتک که به جای تیک گذاشته بودن میوفته همون قدر مسخره
ملت ماشیناشون رو نخرن بمونه رو دستشون ورشکست شن راحت بشیم نه اینکه ماشین های عتیقه شون رو با قیمت چند برابر اونم قرعه کشی بخریم
javad-bmw
۱۷ خرداد ۱۴۰۴علی شلبی ، واسه همین صف میبندن
پرهام رهام
۱۷ خرداد ۱۴۰۴این الان یه ۲۰ سال دیگه قرار تولید بشه با این وضعیت . اینم از وضعیت خودرو ساز ها طرف به جای ارائه محصولات تازه و روز دنیا میاد محصول ۶۰ سال پیش با یه اسم دیگه و چند تا آپشن پیش پا افتاده فرو میکنه تو پاچه مملکت. متاسفم برای این وضعیت.
yektachafi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴💔
ماشین باز
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نزدیک قله ایم و داریم رکورد میزنیم !
نیما
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بعد یارو تعجب کرده تو ایران هنوز 405 تولید میشه
Ali
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بعد راضی هستیم که نیسان داریم😂
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ابرو نداشتید واسه این کشور شما که در هر صورت تا پنجاه سال دیگه هم تولیدش میکنند لااقل ی موتور سه سیلندر دیزلی دو و نیم لیتر واسش بذارید که مصر کم تری داشته باشه و کاربرد اصلیش که تره بار و حمل آهن آلات هستش حتی تبریز به چابهار هم دیدم نیسان بار میگیره یعنی هیچری که راننده نیسان در میاره در آخر باید خرج کمرش کنه آخه خداییش با چه عقل و منطقی بیش تر از دو هزار کیلومتر مسیر رو قبول میکنید برید با این وانت اصلا پلیس راه باید بار بری بین استانی رو با نیسان ممنوع کنه نصب مبلغ کرایه رو هم کمیسیون میگیرن نه یک نفر بعضی وقت ها ی بار سه تا دلال داره وضعیت بار دادن به نیسان های خیلی خیلی افتتاح تر از کامیون کشنده هاست و فساد خیلی بیشتری توشه با اینکه راننده هاش صد برابر بیشتر از راننده های کامیون و تریلی اذیت میشن چه فیزیکی چه روحی
وزارت نفت و راه کوفت و زهر مار نمیتونن ی تسهیلات بده که به جای نیسان این کامیونت ۴.۸ تن جدید فوتون که میتونه سه تن هم بار حمل کنه سوختش هم دیزلی خیلی خیلی به صرفه تر و منطقی تر از نیسان هستش قیمتش نهایتا هفتاد هشتاد درصد گرون تر از نیسان صفر هستش اما از،اونور دوام بیشتری داره چون کامیون نه ی وانت بنزینی با پلتفرم پنجاه شصت ساله واسه بار داخل شهر هم باز خود زامیاد مگه ی کامیونت واسه جایگزینی نیسان معرفی نکرد واسه داخل شهر یعنی وقتی ایرانخودرو هنوز مایلی میزنه با رادار خط خان از زایمان چرا باید گله کرد مگه قرا. نبود اینه خصوصی شن آدم شن یا لااقل مثل آدم رفتار کنن و تولید پلتفرم های قدیمی رو تموم کنن
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۴خدایش کی قراره این کشور ی کار درست انجام بده تو هر صنف و هر حوزه ای به هر کسی تو خارج از کشور بگیم که تقریبا تصف حمل نقل بار تو کشور ایران گردن ی وانت پنجاه ساله است که از تبریز تا چابهار هم بار میبره محاله باور کنه وضعیت حمل و نقل ما از سی سال پیش پاکستان و بنگلادش هم بد تره ی زمانی راننده هامون فیلم های هند و پاکستان رو میدین مسخره میکردن غافل از اینکه خودمون از کل دنیا مسخره تریم اصلا چرا باید ی محصول بنزینی واسه حمل بار بین شهری استفاده بشه حتی ون های کارگو هم دیزلی هستن تو کشور های دیگه
کیانوش
۱۷ خرداد ۱۴۰۴من از عید منتظرم تو صدا سیما یکی بگه آقا افق ۱۴۰۴ چی شد یعنی واقعا همه یادشون رفت قرار بود ۱۴۰۴ قله رو فتح کنیم بعد بریم فضا
Reza-a
۱۷ خرداد ۱۴۰۴آفرین دقیقا قرار بود تو تا سال ۱۴۰۴ سه ملیون ماشین تولید کنن که یک میلیونش صادرات باشه!
حالا انگار نه انگار حتی یه روی خودشونم نمیارن، کلمه وقاحت اینجا شرح حال نیست سبک مپیریت کشوره
منصور
۱۷ خرداد ۱۴۰۴عمر نیسان آبی تو ایران اندازه پیکانه
ایران فرانسه
۱۷ خرداد ۱۴۰۴اونوقت اون موتور پر مصرف عهد دقیانوس که صدی ۱۷ می سوزونه و با ۲۴۰۰ سی سی ۹۰ اسب بخار راندمان داره چی اون شاسی که وسط اش یه نیم دایره غیر استاندارد خورده تا ظرفیت بار رو بالا ببره و تو تصادف باعث میشه همه ضربه به اتاق منتقل بشه و اون راننده و سرنشین له بشن چی اون هندلینگ افتضاح چی که با کوچکترین نیروی اضافه ماشین منحرف میشه چی واقعا خودتون رو مسخره کردید چند وقت قبل بهمن یک کامیونت زیر یک میلیارد با ظرفیت حدود ۳ تن معرفی کرد خیلی سخت بود یک چیزی تو این مایه ها زامیاد پلت فرم شو کامل می خرید و تو تیراژ بالا می داد دست راننده ها ولی نون تو زدن ماشین های از رده خارج ه یادم نمیره یکی از مدیران ایران خودرو می گفت سود اصلی ما تو پیکان بود چیزی قریب صددرصد سود ماشین جدید که سود نداره همه بدبختی های این کشور سر تفکر شوم و نحس کمونیزم ه که مثل طاعون با همه چیز ما عجین شد مثل ترابانت
سجاد
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بهمن هم دید شیر تو شیره ،از 800 تومن رسوندش به. یک میلیارد و سیصد
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴آقا اصلا به نیسان کاری ندارم فقط اون عکس رو نگا😂 آقایون سایپا تازه دوره های یادگیری فتوشاپ رپ شروع کردن مثل اینکه😂
بعدشم نمیدونم چه دلیلی داره اینو بیان تولید کنن خب برن سراغ پادرا پلاس رنگشو آبی کنن به جای اینکه سفید دو هزاری تحویل بدن تولید قطعات شو بیشتر کنن تا قیمت قطعات بدنه ارزون تر بشه و سپر جلوش فلزی کنن بعد اینو توقف تولید کنن و از اونجایی که مردم ما هیچ وقت از صف ثبت نام خودرو کنار نمیان اونو هم میخرن حداقلش ظاهرش ۱۰ سال از این جلوتره
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴صندلی قابل تنظیم در دو جهت 🤣 خنده عصبی
Hamid
۱۷ خرداد ۱۴۰۴یا خدا. نه میشه خندید، نه گریه کرد. فقط باید خواست زودتر این کابوس تموم بشه. مدیران خودرو سازی، آینه تمام عیار مدیران این مرز و بوم هستند. حالا هی بشینیم از چشم انداز ۱۴۰۴ یا برنامه هفتم توسعه صحبت کنیم. آب در هاون کوبیدنه.
امیر
۱۷ خرداد ۱۴۰۴ای زندگی
علی
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نیسان ابی رکوردار بالاترین مصرف سوخت و بالاترین امار تصادف و همچنین بالاترین مقدار حمل باره چون جایگزینی نمیتونند براش پیدا کنند هر بار با برچسبی جدید تولید میشه داشت یادم میرفت کامیون های جدید توی اروپا از رینگ و لاستیک کوچک استفاده میکنند دلیلش اینه که رینگ و لاستیک بزرگ باعث نابودی اسفالته مثل نیسان که نابودگر اسفالت هم هست.
R
۱۸ خرداد ۱۴۰۴نمیتونن نه بازار انحصاری و دیکتاتوریسم تو این کشور غارت اموال و تحمیل آشغال از رده خارج و کردن خون مردم تو شیشه از ماست که برماست
Navid Jahromi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نیسان آبی یا گاوی؟ مسأله این است 😂😂
کی میخواد بره تو موزه؟ به جاش باید همون نیسان فرانتییر و تویوتا هایلوکس بدون تعرفه بیاد. اینا ماشین کاره و صاحب ماشین میخواد از این ماشین نون در بیاره برا خانواده ش. یکم به فکرشون باشن بد نیست.
حجت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خواهشا بخاطر خدا این شکل از نیسان رو حذف کنید وبجاش پادرا رو بزنید همین پنج هزارتا باقی مانده را اتاق جلو پادرا بزارید روش یه رنگ سفید بزنید اتاق عقبش یه کمی هم بفکر شخصیت راحتی راننده ها باشید گناه دارن بخدا
حجتاله براهنی
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خود رانندهها به فکر راحتی و آسایش خودشون هستن؟ چرا پادرا و شوکا شکست خوردن؟
حجت
۱۸ خرداد ۱۴۰۴بجای نیسان خاور پنج ودویست راجایگزین کنید هم بار را یکدست می گیرد هم دیدکافی دارد حالا می خدا برند ایسوزوباشه برند فاو باشه برند کاویان باشه بعد سوختش هم گازوییله بصرفه تر وقدرتش بیشتره
شکیبا
۱۸ خرداد ۱۴۰۴من مصاحبه مدیر عامل زامیاد رو چن روز پیش دیدم اون چند سانت دراز شدن ماشین برا اینه که مثلأ یک ونیم کابین بشه!!! نمیدنید چشاش چه برقی میزد و باچه اب وتابی از این شاهکار مهندسی تعریف و تمجید میکرد
مجید
۱۸ خرداد ۱۴۰۴درسته مردم حق دارن ماشین بروز بخوان ولی خب اونکه پول داره میره از بهمن دیزل کامیونت میخره دیگه اونم که پولش کمتره میاد نیسان میخره … اسمش روشه ماشین کار مردم حاضرن پول کمتر بدن ماشین با تناز بیشتر بگیرن … همین شرکت بیاد ماشین با کیفیت بزنه زیر 3 میلیارد تومن در نمیاد که آیا کسی حاضره برا کار ماشین 3 تومنی تناز پاییین بخره؟ همین نیسان جدیدم درست شه سالی 40 هزارتا لاقل میفروشه چون مردم نیاز دارن
elijah2001
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خب اونا ماشین کارشون شورولت سیلورادو چند نسل قبل مانند ۲۰۰۸و۲۰۰۹هست قیمت نیسان ابی بکن دلار میشه قیمت همین شورولتا
سعید زارع
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خداوکیلی شما بعنوان یک رسانه خجالت نمی کشید این پیام های چرتکی را منتشر می کنید
چی فکر می کنید ، به ابروی خودتان رحم کنید
یه خودرویی مال عهد حسن تیرکمان را اوردین دوتا برچسپ زدین
بس کنید
ای پایمردان دیو
SS
۱۸ خرداد ۱۴۰۴واقعیت اینه که این ماشین جایگزینی در ایران نداره
شاید حتی در دنیا
کمتر جایی در دنیا میبینید که 3 یا 4 تن بر روی شاسی ماشین قابل حمل باشه (فقط فورد سری های F350 و F450 و رقبای امریکایی اونها که خودشون کامیونت حساب میشن و قیمت بسیار بالایی دارن)
جایگزین این ماشین کامیونت یا استفاده از یدک کش هست که فعلا در فرهنگ ما گستردگی ندارن
به نظرم تنها کاری که میشه کرد مجهز کردن این وانت به موتور دیزلی مدرن برای هدر رفت کمتر بنزین و محدود کردن سرعت به علت ترمزهای ضعیف اون هست
elijah2001
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خوبم داره شورولت سیلورادو ۲۰۰۸ میتونه۷ تن بار حمل کنه که هم قیمت نیسان ابیه ولی اگه بیاد تو ایران گمرک قیمتشو ۱۰ برابر میکنه
Rhino
۱۸ خرداد ۱۴۰۴خدای ژاپن یوشیسوکه آیکاوا Yoshisuke Ayukawa بنیانگذار شرکت نیسان بود را رحمت کنه چی ساخت که بعد 60 سال هنوز دارن میسازن و هنوز نتونستن جاش چیزی بذارن
elijah2001
۱۸ خرداد ۱۴۰۴اولا اینو نیسان نساخت فقط موتورش رو از روی پلتفرم پاترول میسازن
دوما این کا ۶۰ سال دارن تولیدش میکنن از خوبیش نیست از کم کاری زامیاد هست میتونه از پلتفرم پیکاپ های آمریکایی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ استفاده کنه
علی
۱۸ خرداد ۱۴۰۴پدر سود بسوزه!
Amiiir
۱۸ خرداد ۱۴۰۴آدم اولش میگه بده زشته اَخه و … ، ولی وقتی رانندگی ملت رو میبینی وقتی معامله میکنی کلاهبرداری ملت رو میبینی و وقتی جنسی میخری میبینی وزنش رو کم کرده و … اونجاس که میگی لیاقت این ملت دزد همین دزدای بزرگتره