اشکودا

فاز جدید برنامه‌های الکتریکی اشکودا، تولید 3 خودروی جدید تا سال 2030

الکتریکی سازی خودروها امری اجتناب‌ناپذیر است و گروه فولکس‌واگن این موضوع را بهتر از هر شرکت دیگری می‌داند. بازوی چکی این غول خودروسازی یعنی اشکودا با مدل سیتی گو iV که عمری کوتاه بود اولین بار وارد این بازی شد ولی اولین حضور جدی‌اش در این بخش از بازار با خودروی انیاک iV رقم خورده است. این خودرو که در واقع پسرعموی فولکس‌واگن ID.4 محسوب می‌شود به زودی پذیرای برادر کوپه مانند خود خواهد شد.

البته محصولات الکتریکی بیشتری از اشکودا در راه خواهد بود زیرا توماس شافر مدیرعامل اشکودا امروز اعلام کرد حداقل سه خودروی بدون آلایندگی جدید نیز تا سال ۲۰۳۰ تولید خواهند شد. تمامی این خودروها از نظر ابعاد و قیمت در جایگاهی پایین‌تر از انیاک iV قرار خواهند گرفت. جزئیات دیگری از این محصولات منتشر نشده اما انتظار می‌رود یکی از آن‌ها هاچبکی کوچک باشد و مدل دیگر هم به فرم یک کراس اوور جمع و جورتر معرفی شود.

اما سومین خودروی الکتریکی اشکودا احتمالاً در همان کلاس اوکتاویای پرفروش حضور خواهد داشت اما احتمالاً از پلتفرمی مختص خودروهای الکتریکی استفاده کرده و محصولی متفاوت خواهد بود. این استراتژی حداقل در یکی دیگر از برندهای گروه فولکس‌واگن بکار خواهد رفت و آئودی در حال برنامه‌ریزی برای تولید محصولات الکتریکی گسترده‌ای در سال‌های پیش رو است.

در خبر مرتبط دیگری باید گفت سکان‌دار اشکودا تولید فابیا RS را رد کرده و گفته توجیه اقتصادی چندانی برای تولید این هاچبک داغ وجود ندارد. شافر همچنین احتمال ورود به بازار آمریکای شمالی را رد کرده هرچند این شرکت برنامه‌هایی برای حضور در سایر بازارهای جهانی و دستیابی به فروش سالانه ۱.۵ میلیون دستگاهی تا سال ۲۰۳۰ دارد.

اما رسانه‌ها درباره تولید نسخه‌های لیفت بک و استیشن ساپرب پرچم‌دار سؤال کرده‌اند و او تائید کرده این دو نسخه در نسل جدید نیز تولید خواهند شد. شایان ذکر است اشکودا اقدام به تولید پاسات نیز خواهد کرد. ظاهراً پاسات فقط به‌صورت استیشن عرضه خواهد شد اما فعلاً چیزی تائید نشده است.

اشکودا انتظار دارد خودروهای الکتریکی‌اش تا پایان دهه جاری میلادی سهم ۵۰ تا ۷۰ درصدی از فروشش در اروپا را تشکیل دهند. این شرکت همچنین می‌خواهد هر سه کارخانه‌اش در کشور جمهوری چک تا سال ۲۰۳۰ کربن خنثی باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. parsa_ashgh.mashine

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اهمیت نمیدهم
    خب همه میدونیم که خیلی از خودرو سازان تا سال 2030 خیلی ماشینای برقی تولید میکنن اشکودا هم از اون دسته برنداست اما من موافق برقی سازی و این خودرو های سواری و اس یو وی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    برندی بسیار بی حاشیه با ارزش بالا در برابر پول پرداختی
    خیلی سر زبونا نیست ولی کسی ازش بد هم نمیگه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      کابینش خیلی دلرباست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mahan

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بنظرم عصر الکتریکی میتونه خیلی خوب به شکوفایی برند هایی که خوب بودن ولی هرگز بولد نشدن کمک کنه و ازونجایی که همه اول راه هستند فرصت اینو بده که کم و بیش از یکجا خط شروع مسابقه شروع بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      حالا کسی از اینده خبر نداره اقا ماهان
      ولی پیش بینی من اینکه اتفاقا خیلی برند ها نابود میشن
      البته با اومدن خودران دیگه بدتر
      چون همه ماشینا عین هم میشن پس تو عصر الیکتریکی و خودران دلیلی وجود نداره هم لامبو باشه هم رولز رویس چون عین هم میشن
      پس بنظرم احتمال نابودی خیلی برند ها وجود داره
      همین الانشم کوچک سازی شروع شده البته
      مثلا استلانتیس
      قبلا هر کدوم از این برند ها دی ان ای خودشونو داشتن و دم دستگاه خودشون
      ولی به زودی همشون پلتفرماشون عین هم میشه و فقط تو ظاهر فرق دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ali

    ۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    اشکودا عالیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا