اشکودا

معرفی اشکودا اسلاویا، سدان ارزان‌قیمتی برای هند

پس از انتشار تیزرهای متعدد، اشکودا سرانجام رسماً از سدان جدید اسلاویا پرده‌برداری کرده است. این یک سدان سگمنت B است که برای بازار هند طراحی شده تا پس از کراس‌اوور کوشاک، دومین محصول اشکودا برای تصرف بازار خودروی این کشور پرجمعیت آسیایی باشد. مثل کوشاک، این سدان جدید هم بر اساس پلت‌فرم MQB-A0-IN ساخته شده که توسط اشکودا برای هند توسعه داده شده است.

اسلاویا ۴,۵۴۱ میلی‌متر طول، ۱,۷۵۲ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۷ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۵۱ میلی‌متر است که این یعنی ابعاد آن تقریباً هم‌اندازهٔ سدان راپید است. این سدان جدید در ظاهر از زبان طراحی معمولی اشکودا پیروی می‌کند و استایل کلی آن به همان فرم سنتی سدان‌های سه جعبه‌ای اما با سقف کوپه مانند شبیه است؛ بنابراین در ظاهر این خودرو می‌توان ویژگی‌هایی از سدان‌های بزرگ‌تر اکتاویا و ساپرب را مشاهده کرد.

در جلوی خودرو چراغ‌های تمام LED الهام گرفته از فابیا، جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی بزرگ و مجموعهٔ پیچیده‌ای از ورودی‌های هوا روی سپر دیده می‌شوند درحالی‌که چراغ‌های L شکل LED کریستالی و خروجی هوای تزئینی روی سپر هم از ویژگی‌های بخش عقبی خودرو هستند. اسلاویا در سه تیپ اکتیو، آمبیشن و استایل با پنج رنگ بیرونی مختلف و رینگ‌هایی حداکثر ۱۶ اینچی به بازار عرضه می‌شود.

در داخل خودرو، داشبورد تا حد زیادی از مدل ساب‌کامپکت فابیا اما با متریال لوکس کمتر گرفته شده و برخی قطعات هم از فولکس‌واگن پولو قرض گرفته شده‌اند. کیفیت، تکنولوژی و طراحی اسلاویا نسبت به محصولات قبلی اشکودا در این کلاس بسیار بهبود پیدا کرده درحالی‌که کارایی خودرو همچنان حفظ شده است. کابین این سدان جدید کاملاً جادار بوده و فضای کافی برای سرنشینان عقب را همراه با ۵۲۰ لیتر فضای بار ارائه می‌کند.

روی داشبورد خودرو یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک نمایشگر ۸ اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی جای گرفته‌اند و غربیلک فرمان دو پرهٔ آشنای اشکودا هم در اینجا به چشم می‌خورد. تجهیزات اسلاویا هم شامل تهویهٔ صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید، سانروف سفارشی، پد شارژر بی‌سیم، پورت‌های USB-C برای سرنشینان عقب، نگه‌دارنده‌های لیوان عقب، جیب برای گوشی‌های هوشمند، قلاب‌های آویزان کردن لباس و محفظه‌های فراوانی برای قرار دادن اشیاء می‌شود. از لحاظ ایمنی هم این خودرو به شش ایربگ و سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پایه‌ای مثل کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها مجهز شده است.

برای پیشرانه، خریداران هندی می‌توانند از بین یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت یا نمونهٔ قوی‌تر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت یکی را انتخاب کنند. انتقال نیروی موتور ضعیف‌تر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری صورت می‌گیرد اما برای موتور قوی‌تر گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است. نیروی هردو موتور هم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اشکودا اسلاویا هم‌اکنون در هند قابل سفارش است اما تحویل آن به خریداران از سه‌ماههٔ نخست سال آینده آغاز خواهد شد. علاوه بر اشکودا اسلاویا و کوشاک، گروه فولکس‌واگن دو مدل دیگر را هم برای بازار هند در نظر گرفته که به‌زودی با نشان فولکس‌واگن معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (196 ديدگاه)

    جالبه اشکودا توی کنفرانس رونمایی اسلاویا تاکید زیادی روی لوکس و پریمیوم بودن این ماشین داشت در حالی که اشکودا توی اروپا یه برند متوسط یا متوسط رو با پایینه
    فاصلش هم از زمین زیاده و حداکثر سایز رینگش ۱۶ اینچه که گویای وضع جاده های هندوستانه…
    دقیقا جایگاه تارا رو برا ما داره

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. Avan

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      قیمتش چقدره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کوبیده

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    سدان ارزان قیمت هند هم رفت جزو رویا های ما

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. پویان

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      خیر. اینطور نیست.
      با عمل به اقتصاد مقاومتی این که سهله. خودرو فوق العاده هم میتونیم بسازیم

      موافقم 6
      مخالفم 42
      1. پویا

        ۲۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (445 ديدگاه)

        فکر کنم کنایه زد

        موافقم 14
        مخالفم 0
      2. میثم

        ۲۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3526 ديدگاه)

        با همون اقتصاد مقاومتی موفق شدیم چندین نمونه واکسن کرونا بسازیم
        قرار بود نه تنها خودکفا بشیم بلکه صادر هم بکنیم
        ولی نمیدونم چرا همین واکسیناسیون قطره چکانی که الان انجام میشه همش وارداتیه

        موافقم 23
        مخالفم 2
        1. پویان

          ۲۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          میثم واکسن چالش جهانیه. قدمی که کشور برداشت برا واکسن درسته کامل نبود. ولی زمینه پیشرفت های آینده رو فراهم میکنه. در ضمن عمل به اقتصاد مقاومتی مهمه که امثال تو انجام نمیدی

          موافقم 1
          مخالفم 20
        2. پویان

          ۲۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (750 ديدگاه)

          میثم واکسن چالش جهانیه. قدمی که کشور برداشت برا واکسن درسته کامل نبود. ولی زمینه پیشرفت های آینده رو فراهم میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 14
      3. پویان

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        کاملا جدی گفتم. تفکرات امثال شما نمیذاره کشور صنعتی بشه. چرا سطح تغکرت آنقدر کوچیکه که به این ماشین راضی شدی

        موافقم 2
        مخالفم 19
      4. Hosein

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (103 ديدگاه)

        اولا که پراید گرون شده تا کسانی که می خوان ماشینشون رو عوض کنند با یه قیمت خوب به کسانی که توانایی خرید خودرو صفر ندارند بدهند و خودشون ماشین جدید بخرند وگرنه کسی به جز شما برای پراید ۲۰۰ نمیده،ثانیا اسم این رو باید به جای اشکوادا بزارن اپتیماپولو چون ترکیبی از این دو تا هست البته از نظر ظاهری و نه کیفی و ثالثا ما ایرانی ها فقط به انحصاری ها گیر دادیم وگرنه ایران ده بیست تا خودرو ساز داره که خودرو خارجی رو با بهترین کیفیت تولید می کنند مثل جک و چری و حتی اس دبلیو ام که ریشه ایتالیایی داره و بهتره بدونید داخلی سازی این خودرو ها از هندی سازی اشکوادا هم بیشتره ، آخرین مطلب اگر ایران‌خودرو و سایپا با هم ادغام شوند می‌توانند در حد کمپانی های موفق فرانسوی مثل psa ماشین تولید کنند ولی دو تا مشکل بزرگ وجود دارد اول این که مافیا ها نمی گذارند صنعت ملی رشد کنه و دوم این که متأسفانه بیشتر ما ایرانی ها (خودمون رو قبول نداریم) وگرنه با وجود تحریم می تونیم سوپر کار هم درست کنیم و دیگه لازم نیست با دیدن یه تازه کار هندی دلمون غش و ضعف بره.والسلام

        موافقم 2
        مخالفم 12
  3. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با توجه به کلاس و قیمتش واقعا زیباست و طراحی خوبی داره.
    و به ویژه تو بازار ایران هم میتونست خودروی موفقی باشه.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. میثم

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    بسیار ماشینهای زیبا و با کیفیت و دوست داشتنی تولید میکنه
    من واقعا حس خوبی به این برند دارم

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (187 ديدگاه)

    جلوش واقعا قشنگ و شیکه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. Ardy

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جناب hossein
    تازه کار هندی؟؟
    اشکودا نزدیک ب صد سال قدمت داره و متعلق چک هست البته ک تمام دویتان این رو میدونن

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا