سوبارو

معرفی نسل جدید سوبارو WRX با به‌روزرسانی‌های اساسی

سوبارو WRX افسانه‌ای کاملاً نونوار شده است. این سدان الهام گرفته از رالی حالا از ایمپرزا فاصله گرفته و روی پلت‌فرم جهانی سوبارو ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در خودروهایی مثل لگاسی و اوت‌بک به کار رفته است. WRX جدید همچنین به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربوشارژ تخت جدیدی هم مجهز شده که البته فقط ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی این موتور تنها ۳ اسب بخار از موتور ۲ لیتری قبلی قوی‌تر بوده و بسیار از ۳۰۰ اسب بخاری که خیلی‌ها انتظار داشتند کمتر است.

درهرحال، نیازی به گفتن نیست که طبق سنت سوبارو، این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما این سامانه حالا به کنترل گشتاور بُرداری مجهز شده است. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا نسخهٔ بازنگری شده از همان CVT قبلی صورت می‌گیرد. این گیربکس حالا به‌صورت مجازی هشت سرعته شده و قابلیت تعویض دندهٔ دستی را هم دارد. گفته شده این گیربکس CVT در افزایش دنده ۳۰ درصد و در کاهش دنده ۵۰ درصد سریع‌تر خواهد بود. سوبارو اما فعلاً اعداد پرفورمنس WRX جدید را اعلام نکرده است.

برای این سدان اسپرت ژاپنی نسخهٔ بالا رده‌ای بنام WRX GT ارائه شده که به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای تطبیقی با کنترل الکترونیکی و امکان انتخاب از بین حالات معمولی، راحت و اسپرت مجهز است. این برای اولین بار است که در WRX چنین کمک‌فنرهایی ارائه می‌شود. صندلی‌های ریکاروی برقی هشت جهته با دوخت قرمزرنگ و رینگ‌های ۱۸ اینچی بجای ۱۷ اینچی نسخه‌های معمولی هم از دیگر ویژگی‌های WRX GT هستند.

هرچند اعداد و ارقام نشان می‌دهند که WRX جدید هیچ تفاوت بزرگی با نسل قبلی خود ندارد اما حداقل نمی‌توان آن‌را به شباهت زیاد به نسل قبلی متهم کرد زیرا انتقال به پلت‌فرم جدید، نمای عریض‌تری به این خودرو بخشیده و چراغ‌های جلوی پنجه‌ای شکل نیز طراحی مدرن‌تری دارند. گلگیرهای جلو از آلومینیوم ساخته شده و ۲.۳ کیلوگرم از وزن را کاهش داده‌اند درحالی‌که روکش‌های پلاستیکی در قسمت‌های پایین بدنه نیز نمای کراس‌اوور مانندی را ایجاد کرده‌اند. به گفتهٔ سوبارو، این روکش‌های پلاستیکی و همین‌طور سینی زیر پیشرانه از بافتی ساخته شده‌اند که مقاومت در برابر هوا را کاهش می‌دهند.

در عقب خودرو اما کسانی که خواهان بال بزرگ هستند باید سراغ قطعات افترمارکتی بروند زیرا سوبارو معتقد است یک اسپویلر کوچک یکپارچه برای اینجا کافی است. همچنین به گفتهٔ این شرکت، چراغ‌های عقب WRX جدید هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که یادآور ماگمای آتش‌فشانی باشند اما از دید ما، این چراغ‌ها بیشتر به چراغ‌های هوندا سیویک شباهت دارند!

طراحان سوبارو در داخل WRX جدید کارهای زیادی انجام داده‌اند تا فضایی مشابه اوت‌بک یا ایسنت را ایجاد کنند. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا، نمایشگر بزرگ ۱۱.۶ اینچی عمودی در میانهٔ داشبورد است که تقریباً جای همهٔ دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی را گرفته است. از سوی دیگر اما غربیلک فرمان D شکل و پدال‌های آلومینیومی نشان‌دهندهٔ حال و هوای اسپرت WRX هستند.

به گفتهٔ سوبارو، رانندگی و هندلینگ نسل جدید WRX به لطف ساختار جدید بدنه که مرکز ثقل پایین‌تر و ۲۸ درصد استحکام پیچشی بیشتری دارد، بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این، برای این خودرو سیستم فرمان برقی جدیدی هم در نظر گرفته شده که احساس طبیعی‌تری خواهد داشت. نسل جدید سوبارو WRX اوایل سال آینده در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود حدود ۳۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ♦SHAHRUKH♦

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یه ماشین خوب از یه شرکت بی حاشیه
    فقط عقبش یه کم زشته

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. Nima RST

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (94 ديدگاه)

      شبیه سدانای هونداس عقبش

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. RC.RC

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (47 ديدگاه)

      ماشین اسپرت و گیربکس CVT ??!!

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. میثم

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2153 ديدگاه)

        عقبش بیشتر از هوندا، به سوبارو BRZ جدید شباهت داره

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. Moein

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (801 ديدگاه)

    میگن درخت هر چی پربار تر افتاده تر
    قشنگ حکایت سوبارو و ماشین‌های بینظیرشه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  3. Amir evolution

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    حیف لنسر افسانه ای ب خاب عمیقی فرو رفته 💔💔

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
    1. Mad.z.Max

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      واقعا من دلم کبابه واسه میتسو و مخصووووصا لنسر و بعدشم پاجیرو(شوگان/مونترو)

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    2. datsun

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2159 ديدگاه)

      اوو هفت هشت و نه دیگه هیچ وقت تکرار نمیشن بهترین بودن

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Mad.z.Max

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1459 ديدگاه)

        حق دارین، البته من عاشق تک تک نسلاشم.
        میتسو با لنسر یه سیستمی رو به نام YAW Control ابداع کرد، نمیدونم باهاش آشنایی دارین یا نه، اگه نمیشناسین حتما پیشنهاد میکنم یه تحقیقی دربارش کنید. آدم حیرت میکنه و به وجد میاد از این تکنولوژی و همچنین سال ساختش..

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    3. Kato

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      دقیقا

      کاش لنسر افسانه ای بود تا باهاش رقابت کنه

      حیف و صد حیف

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Mad.z.Max

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1459 ديدگاه)

    سوبارو wrx، یکی از مدعی ها و عنوان دارهای رالی و آفرود سرعتی، یه افسانه، یه رقیب دیرینه واسه لنسر ایوو، با گیربکس CVT؟؟ خدایا توبَ!
    چی بگم والا.. حیف، صد حیف که لنسری دیگه وجود نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  5. Philipp

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (588 ديدگاه)

    عقبش یکم بیش از حد شبیه هونداست
    ولی خب این از اون ماشیناست که تیونینگش همیشه روی بورس بوده میزنن کل عقبشو عوض می کنن درست میشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. Mad.z.Max

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      موافقم، با اینکه درکل طراحیش رو دوست دارم، ولی عقبش شبیه سیویک و سیتی نسل قبل شده هیچ بحثی هم توش نیست..

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  6. زیزیگولو

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    سوبارو WRX رو باید جزو سریع ترینو قدرتمندترین ماشینای این کمپانی بدونیم …ماشینی با ظاهری شاید قدیمی ولی محبوب تو جهان

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  7. بهنام

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    یعنی یه طراح تو اون کمپانی با صد سال سابقه پیدا نمیشه یه ذره فقط خودروی قشنگ و متناسب حداقل تولید کنن ؟واقعا حیف عملکرد و جون سختیه سوبارو که همیشه طراحی هاش یه دهه از رقبا عقبتر بوده .

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  8. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    در مورد طراحی باید بگم از نمای جلو ، جانبی ، کابین خوبه.
    ولی نمای عقب شبیه هوندا شده که حالا بد نیست خیلی ،
    موتور هم قدرت خوبی داره ولی باید یه گیربکس کاملا دستی ۶ سرعته هم داشته باشه.
    که نداره.

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Mad.z.Max

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1459 ديدگاه)

      داره! نوشته شیش دنده دستی داره، سی وی تی هم داره. یکی از این دوتا قابل سفارشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Reza Waffen SS

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3211 ديدگاه)

    کاش رو قسمت عقبش یکم بیشتر کار میکردند

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  10. mohamadreza

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (30 ديدگاه)

    یکی از ظلم هایی که این تسلای …. به ضنعت خودروسازی کرد مد کردن اسکرین های به اندازه سینما خانگی توی ماشینا بود
    بنظرم نسل قبل خیلی زیباتر بود
    یادش بخیر یدونه به رنگ آبی حدود سال ۹۵ گذر اومده بود تهرون

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    جلوش خیلی قشنگه اما عقبش زیاد جالب نیست ولی تنها ماشینی که باعث شده نام سوبارو سر زبانها بیفته همین wrx هست ، واقعا یکی از مهمترین ماشینای تاریخ اودروسازی ژاپن هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  12. Sina10

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2178 ديدگاه)

    قیمت عالی
    نمای جلو عالی
    پرفورمنس هنوز کامل نگفتن ولی قطعا عالیه
    نمای داخل عالی
    نمای عقب فاجعه!!
    با این قیمت خیلی با ارزشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  13. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    کلا فاجعه ست، نه قدرت کافی نه قیافه عالی نه پرفورمنس مناسب( آخه اسپرت و cvt؟؟) سوبارو و میتسوبیشی و ایسوزو کلا رفتن لای باقالیا هرجور فکر میکنم درست شدنی نیستن…

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  14. محمد مختاری آذر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (930 ديدگاه)

    واقعا نا امید شدم انتظار قدرت بیشتر و طراحی سنگ تمام داشتم واقعا این از نسل قبل هم بد تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. یانکی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1574 ديدگاه)

    سوبارو باید یه فکری برا جلو پنجره ماشینهاش بکنه خیلی پیش پا افتاده هستش.کاش حالت کوپه میداد به این سدان اسپرت.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  16. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    انتظار پرفورمنس بهتری داشتم خیلی از انتظاری که داشتم کمتره ولی بازم با ارزشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. یوسف

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    سوبارو همیشه برند محبوب من بوده و خوشحالم WRX رو در قالب یک مدل مستقل ارائه کرده. در مورد طراحی، در کل بدنه و کابین خیلی خوبی داره. نمای جلو به کانسپت ویزیو وفاداره که خیلی خوبه و نمای عقب شبیه مدل BRZ شده که چندان تناسبی با کلیت طراحی بدنه نداره ولی خیلی هم بد نیست. اما نکته مهم دینامیک رانندگیه که مطمئنم با موتور بوکسوری و سیستم چهار چرخ محرک عالی خواهد بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Navid

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3068 ديدگاه)

      توی کانادا خیلی بین جوون ها محبوبه. با این خیابون های کم کیفیت و آب و هوای سخت، دوام عالی ای داره. کیفیت سواریش خوب و جذابه، اما قیافه و طراحی بیرونی و داخلیش همشون قدیمیه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. سروش

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (15 ديدگاه)

    از همه لحاظ ، افتضاحه .فوق العاده افتضاح

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. مملی

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نظر من اینه که نسبت به نسل قبلش ضعیف تر شده از نظر طراحی البته کلا تو اکثر ماشینا داره همین اتفاق میفته من نسل قبلی رو بیشتر دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. امیر

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (70 ديدگاه)

    جناب سروش کجاش افتضاحه از نظرمن که خیلی خوبه ولی عالی نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. حسین دهمرد

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1898 ديدگاه)

    آدم انتظار داره نسخه ی پرچمدارش یه چهارصد پونصد اسب بخار قدرت داشته باشه لااقل برای تبلیعات.
    اسم بزرگی مثه سوبارو نباید یه پرچمدار پشم ریزون داشته باشه؟ بابا مگه فیاته که اینهمه محافظه کاری میکنن. از لحاظ ارزش برندینگ راحت تا پنجاه شصت هزار دلار مشتری داره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا