سوباروهیوندای

رویارویی سدان‌های اسپرت مقرون‌به‌صرفه، سوبارو WRX یا هیوندای النترا N؟

همان‌طور که همه میدانیم، جوانی زودگذر است و حفظ توانایی‌ها با بالا رفتن سن دشوار خواهد بود. این معضلی است که سوبارو با آن روبرو است زیرا نسل پنجم WRX تلاش می‌کند با بلوغ در طراحی و راحتی، طرفداران قدیمی خود را خشنود سازد و همچنان شخصیت جذاب و بازیگوش خود را حفظ کند. دراین‌بین، به‌تازگی هیوندای الانترا N گستاخ و پرجنب‌وجوش وارد صحنه شده و هیچ‌کدام از انتظارات نوستالژی سوبارو روی دوش آن سنگینی نمی‌کند؛ اما به‌عنوان یک سدان کامپکت اسپرت، کدام‌یک بهتر است؟

زیبایی موضوعی سلیقه‌ای است ولی از دید ما، نه WRX و نه الانترا N هیچ‌کدام خودروهای خیلی زیبایی نیستند. سدان ژاپنی‌ها با روکش‌های پلاستیکی در قسمت‌های مختلف بدنه، خودروی بزرگ‌تری به نظر می‌رسد و هرچند تفاوتی اساسی با سوباروهای گذشته ندارد اما جذابیت ظاهری نسل‌های قبلی را از دست داده است. WRX هنوز هم گلگیرهای پهنی دارد ولی بدون بال بزرگ عقب و اسپلیتر برجستهٔ جلو، بیشتر شبیه یک کفش ورزشی مخصوص پیاده‌روی است تا خودروی مسابقه‌ای رالی. البته هیوندای هم ظاهر بی‌عیب و نقصی ندارد و نمی‌تواند به سوبارو خرده بگیرد زیرا آن جلوپنجرهٔ بزرگ اخمو و خطوط شکستهٔ فراوان روی بدنه خیلی زود چشم‌ها را خسته می‌کند.

در داخل، WRX با کابینی راحت اما نه‌چندان چشمگیر که از تریم‌های طرح فیبر کربن، دوخت‌های قرمز و نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی عمودی بهره می‌برد، به شخصیت سربه‌زیر خود ادامه می‌دهد هرچند که احساس و کیفیت متریال نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. از سوی دیگر، الانترا در حافظه‌ها می‌ماند. در اینجا، جیر و چرم مصنوعی نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی را احاطه کرده‌اند و دکمه‌های ب‌ام‌و مانند روی غربیلک فرمان نوید انواع و اقسام حالات اسپرت را می‌دهند. در اینجا یک دکمهٔ قرمز فقط برای فعال کردن تطبیق‌دهندهٔ دور موتور تعبیه شده یعنی سیستمی که همهٔ خودروهای گیربکس دستی باید داشته باشند اما اگر نخواستید می‌توانید آن را فشار ندهید.

نظرات در مورد صندلی‌های الانترا N متفاوت بود. برخی موقعیت رانندگی و ارتفاع بلند دیواره‌های جانبی را دوست داشتیم درحالی‌که برخی دیگر میزان ابر صندلی‌ها را کم می‌دانستند که در کنار سواری سفت خودرو باعث ناراحتی نشیمنگاه می‌شد. در دنیای اعداد اما الانترا تقریباً در هر معیاری هم روی کاغذ و هم روی جاده دست بالا را دارد. این سدان کره‌ای نسبت به WRX سریع‌تر و سبک‌تر است و بهتر می‌پیچد. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیوندای ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که هردو از ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت سوبارو بیشتر است.

با آغاز حرکت، WRX موفق می‌شود الانترای محرک جلو را تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت مغلوب کند اما پس‌ازآن فقط باید چراغ‌های عقب هیوندای را ببیند. سدان کره‌ای هم زودتر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و سپس ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هم مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۸ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که سوبی این کار را در ۱۳.۹ ثانیه انجام می‌دهد. البته این اختلاف خیلی جزئی است ولی بالاخره باید هیوندای را پیروز دانست. در هنگام خروج از پیچ‌ها نیز تأخیری در ارائهٔ قدرت WRX وجود دارد که در الانترا دیده نمی‌شود.

در آزمایش چسبندگی، هیوندای با ثبت شتاب جانبی ۰.۹۹ جی، WRX را با ۰.۹۵ جی مغلوب می‌کند. البته از سوی دیگر، سوبارو کمی زودتر متوقف می‌شود و از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۶.۶ متر به سکون می‌رسد درحالی‌که هیوندای برای انجام این کار به ۴۷.۵ متر مسافت نیاز دارد؛ اما هنگامی‌که حرف از قیمت و مصرف سوخت می‌شود، بازهم برتری با سدان کره‌ای است. هیوندای ۴ هزار دلار از رقیب ژاپنی ارزان‌تر است و در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند که این رقم برای سوبارو ۸.۴ لیتر است.

البته تنها اعداد موجب پیروزی الانترا N نمی‌شوند و معیارهای احساسی و انتزاعی ما هم در اینجا نقش دارند. WRX بالغ شده، چهارچرخ محرک است و بعید به نظر می‌رسد که کسی را عصبانی کند. از سوی دیگر، الانترا حالتی بنام N دارد که همه‌چیز را وحشی‌تر می‌کند. این ماشین اصلاً مؤدب نیست، همیشه راحت نخواهد بود و شخصیت شروری دارد، دقیقاً مثل WRX سابق. بنابراین، هرچند سوباروی جدید اشتباهات بسیار کمی دارد و حالا خودرویی بالغ‌تر است که سعی می‌کند گناهان دوران جوانی خود را جبران کند اما الانترا N آمده تا مرتکب گناهان جدیدی شود و هیچ ابایی از این کار ندارد.

مقام دوم: سوبارو WRX

نقاط قوت: راحت روی جاده، کابین ساکت، بلوغ در شخصیت

نقاط ضعف: خودروی اسپرت مقرون‌به‌صرفه‌ای که چندان ارزان نیست، چه کسی یک WRX آرام و بالغ می‌خواهد؟

مقام اول: هیوندای الانترا N

نقاط قوت: تنظیم خوب شاسی، ارائهٔ هیجان گستاخانه

نقاط ضعف: سواری خشک، صندلی‌های سفت، ظاهر بسیار وحشیانه

مقایسه مشخصات فنی

هیوندای الانترا N

سوبارو WRX

پیشرانه۲.۰ لیتری I4 توربو۲.۴ لیتری H4 توربو
قدرت۲۷۶ اسب بخار۲۷۱ اسب بخار
گشتاور۳۹۲ نیوتن متر۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۶ سرعته دستی
محور محرکجلوچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۵.۱ ثانیه۵.۵ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰۱۲.۹ ثانیه۱۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۳.۸ ثانیه۱۳.۹ ثانیه
توقف از ۱۱۰ کیلومتر۴۷.۵ متر۴۶.۶ متر
حداکثر سرعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۳۵ کیلومتر/ساعت
شتاب جانبی۰.۹۹ جی۰.۹۵ جی
وزن خالص۱۴۵۱ کیلوگرم۱۵۴۲ کیلوگرم
فاصلهٔ محوری۲,۷۲۰ میلی‌متر۲,۶۷۲ میلی‌متر
طول۴,۶۷۶ میلی‌متر۴,۶۶۸ میلی‌متر
عرض۱,۸۲۶ میلی‌متر۱,۸۲۶ میلی‌متر
ارتفاع۱,۴۱۵ میلی‌متر۱,۴۶۸ میلی‌متر
مصرف سوخت۹.۴ لیتر ترکیبی۱۰.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین۵ نفر۵ نفر
حجم صندوق بار۳۹۵ لیتر۲۷۰ لیتر
قیمت۳۳,۲۴۵ دلار۳۷,۴۹۰ دلار

 

منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا ما تو ایران بدبختیم چرا حق انتخاب نداریم چی می شه وقتی النترا یا ولستر وارد می شه نسخه های Nالنترا یا Nولستر وارد نشدن😤

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۷
    1. MILADZM

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      قطعا هیوندای

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۸۹
    2. رامتین

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2597 ديدگاه)

      من خودم النترا دارم و همیشه دوست داشتم بجای موتور ۲لیتری ظبیعی ۱۵۰ اسبی ورژن اسپرت این خودرو که ۱.۶ دویست اسبی و گیربکس دوکلاجه هست را تست کنم. البته واردات هم ازاد بشه بدلیل اینکه نسخه های n هیوندا بالای ۳۰۰۰۰ دلار هست نمیتونه عرضه بشن! النترا معمولی حدود ۲۰هزار. ورژن n-line که موتور جذاب ۱.۶ توربو داره ۲۶۰۰۰ و نسخه n که واقعا بینظیره و دو لیتری ۲۰۰ کیلوواتی هست، ۳۲۰۰۰ دلاره!

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۸
      1. علی جردن

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (395 ديدگاه)

        کسی که پول خرید النترا ساده رو داره ۹۹درصد هم قدرت خرید النترا N رو داره یا هرکس مدل بی‌ام‌و X6 5.0 داره قطعا بودجه خرید X6M روهم داره اما تو ایران حق انتخاب نداریم خودروهای تحمیلی تو بازار انحصاری!

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
        1. رامتین

          ۲۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (2597 ديدگاه)

          بله دقیقا. مشکل اینه سقف ۲۰۰۰۰ یعنی فقط و فقط مدلهای پایه عرضه میشند. به شخصه تمایلی ندارم بالفرض حتی مرسدس خودرویی بزنه مثلا سری سدان A با موتور ۳ سیلندر و فرضا ۸۰ اسب و بدون هیچ آپشن که اگر اینطور باشه شاید قیمتش بیاد ۲۰۰۰۰ دلار و بخرم. سقف قیمت ۳۰۰۰۰ بود بسیار بسیار خودروهای خوبی میشد وارد کرد.

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
    3. MILADZM

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (252 ديدگاه)

      حالا یه آمار فروش از این دو تا محصول توی مارکت آمریکا ببینیم

      هیوندای النترا :

      سال فروش
      ۲۰۱۸ ۲۰۰,۴۱۵
      ۲۰۱۹ ۱۷۵,۰۹۴
      ۲۰۲۰ ۱۰۵,۴۷۵
      ۲۰۲۱ ۱۲۷,۳۶۰
      ۲۰۲۲ ۹۴,۳۹۴

      سوبارو wrx :

      سال فروش
      ۲۰۱۸ ۲۸,۷۳۰
      ۲۰۱۹ ۲۱,۸۳۸
      ۲۰۲۰ ۲۱,۱۷۸
      ۲۰۲۱ ۲۷,۱۴۱
      ۲۰۲۲ ۱۴,۳۸۶

      همین آمار به تنهایی مشخص میکنه کدوم ماشین ارزش خرید داره
      البته مردم آمریکا و کار اند درایور و موتورترند و … هیچی نمیدونن فقط کارشناسان وطنی و فن بوی های ایرانی همه چی رو میدونن .

      موافقم ۳۶
      مخالفم ۶۳
      1. امیر

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (154 ديدگاه)

        آمار فروش النترا N و بیار
        النترا معمولی که با قیمت ۱۹ هزار دلار و آپشن های گول زننده شده خودروی هر نوجوان آمریکایی که میخواد رانندگی یاد بگیره و براش مهم نیست اگه ماشینو ترکوند 🤣 البته اونایی هم که النترا رو نمیترکونن شاهکار کره مربا اونا رو با اتش سوزی و انفجار میترکونه و تازه میفهمن چه کلاهی سرشون رفته

        موافقم ۴۸
        مخالفم ۱۸
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (7947 ديدگاه)

        حالا که دست به آمار خوبی داری ، یه زحمت بکش آمار فروش کرولا و سیویک هم بده تا ببینیم کی چیکارست !

        سوبارو هیچگاه در هیچ بازاری عام‌پسند نبوده و اهل فن دنبال خریدش میروند ، بخصوص کسانی که در مناطق سردسیر و برفی کانادا آمریکا اروپا زندگی میکنند !

        جنابعالی خواب نیستی ، خودتو بخواب زدی !

        موافقم ۵۷
        مخالفم ۱۱
        1. شهاب

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (172 ديدگاه)

          ((فقط در مناق سردسیر و فرفی کانادا و آمریکا و اروپا سوبارو میخرن)) 🤦‍♂️😂🤦‍♂️😂🤦‍♂️😂 این آمار پَرت و پَلا و ناموجود رو از کجا در میاری ؟؟ یعنی مثلاً در مناطق سردسیر اروپا که همون کشورای اسکاندیناوی هستن انتخاب مردم فقط سوبارو هست ؟؟ فقط میشه بهت گفت مرسی که ما رو میخندونی نوید !!!

          موافقم ۵
          مخالفم ۱۹
        2. MASOUD 0099

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (101 ديدگاه)

          چرا نمیشه از ژاپنی‌ها دفاع نکنی ؟
          🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۹
        3. پیام

          ۲۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (197 ديدگاه)

          نه سوبارو در بازار عام پسند هست نه دوره پیشتازی میتسوبیشی و اینفینیتی باقی مونده و نه تویوتا تو ماشینای الکتریکی برتری داره! در چند سال آینده میبیتیم کجا هستید!

          موافقم ۴
          مخالفم ۲۳
      3. Enayat

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (88 ديدگاه)

        کسی سوبارو WRX می خرد، قرار نیست با هاش بچه ها رو ببره مدرسه و توی تردد های درون شهری ازش استفاده کنه…
        تقویت اش می‌کنه واسه بقیه شاخو و شونه می کشه و توی بزرگراه رکورد قبض های جریمه رو جا به جا می کنه

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۲
  2. Hadi

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (316 ديدگاه)

    هیوندا واقعا عالیه ولی دیفرانسیل جلو هستش ولی سوبارو چهارچرخ که خودش برتری بزرگی برای سوبارو حساب میشه 👌🏼
    انتخاب من سوبارو…

    موافقم ۵۹
    مخالفم ۵
  3. Reza Waffen SS

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4573 ديدگاه)

    سوبارو WRX : لایک
    هیوندای النترا N : دیسلایک

    موافقم ۱۱۸
    مخالفم ۳۹
  4. علی جردن

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    خیلی حرفه النترا تو آینه سوبارو نقطه ببینه
    شتاب صفرتاصد رو مقایسه کنید…
    انصافا طراحی داخلی سوبارو خیلی زیبا و آرامش بخشه من صدرصد بخاطر طراحی داشبورد انتخابم سوبارو هست تعصب رو هیچ کشور یا برندی ندارم دنبال داشبورد زیبا می گردم چون ۹۹درصد وقت راننده داخل خودرو سپری می شه پس باید دیزاین خوبی داشته باشه تا حس خوبی بده

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۶
  5. محمدرضا

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (722 ديدگاه)

    باز این آمریکایی های بیسواد مجله کار اند درایو نظر دادن 🤣الان بچه ها بدون این که این خودرو ها رو حتی ۱ثانیه دیده باشن میان نظر کارشناسیشونو میگن.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲۹
  6. علی

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (486 ديدگاه)

    چشم بسته انتخابم سوبارو ! سوبارو یه شرکت قدیمی و با اصالت هست . نباید هیوندای را باهاش مقایسه کرد . هیوندای را باید با چینی ها مقایسه کنید

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۲۱
  7. ehsan.fa

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1736 ديدگاه)

    پدال ،ادمین باما خوابیده تو سایت و با تاخیر چند ساعته خبرهای شما رو با ویرایش و تغییر متن جزئی تو سایت خودشون منتشر میکنه ، حتی عکس سرمقاله رو تغییر نمیده.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۰
  8. AMANTE

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1101 ديدگاه)

    هر دو تا سدان های اسپرت معرکه ای هستن و باید خود مشتری انتخاب کنه که میخواد یک سدان اسپرت انتخاب کنه که بعد نیم دهه دیگه مثل سابق نیست یا سدان اسپرتی میخواد که بعد نیم دهه مثل سابق نیست ولی میشه با دستکاری کاری کرد که بهتر از سابق بشه بدون اینکه نگران مشکل خاصی باشی.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۰
  9. Hamid3x

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (236 ديدگاه)

    حالم از کراس اور کوپه و… بهم میخوره
    ما که قدرت خرید اینارو نداریم ولی ای کاش خودروهای سدان اسپرت هم وارد میشدن
    سوبارو WRX با اصالت
    هیوندای النترا سری N
    لذت رانندگی که بهت میدن هیچ کراس اور یا شاسی بلند چینی بهت نمیدن

    شتاب گیری، سبقت، هندلینگ بالا و.. تو کدوم کراس اوری میشه پیدا کرد ؟

    شاسی بلند هم فقط اس یو وی ها افرودی که کاربرد اصلی شون برای طبیعت نوردی و…

    نه کراس اور یک و نیم لیتری توربو دیفرانسیل جلو🤐

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۲
    1. faster

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (32 ديدگاه)

      کراس اور ۱.۵لیتری چینی قیمتش ۳۷۰۰۰ دلاره ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  10. Amard

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    تعصب کور نباید روی هیچ شرکتی داشت جنس ژاپنی همیشه به دوام معروف بود و مشتری خاص خودش داره ولی تو این رقابت روی کاغذ و با اعداد ارقام هیوندای بهتره شاید تو داراز مدت دوام ژاپنی نداشته باش در هر صورت برای ما ایرانیا موضعیت نداره که خودرو چینی یا ارزون اقتصادی مثل داچیا هم نمیتونیم سوار بشیم چه برسه به این ماشینا

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (7947 ديدگاه)

      اتفاقاً اشتباه شما همینجاست که همه‌چیز را به اسب‌بخار روی کاغذ میبینید ، چرا ؟!
      چون کسایی که سوار گرنجور شدن یا داشتن یا دارند خوب میدونند که ۶سیلندر هیوندای توانش در حد ۴ سیلندر ژاپنیه در حالی که روی کاغذ همه‌ چیز میشه نوشت و روی دستگاه داینو هم میشه نگاه کرد که چطور میشه به توان واقعی خودرو و سر چرخ رسید !

      هیچگاه الاغ‌بخار کره‌ای‌ها را با اسب‌بخار ژاپنی‌ها اشتباه نگیرید !

      تنها موتوری که هز هیوندای واقعاً به دلم نشست ، موتوری هست که بر روی سانتافه‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ اومدن ولی به شدت هم مصرف سوخت بالایی داشتند که شاید باور نکنید اما اگر کمی گازش میدادید تا بالای ۲۵ در ۱۰۰ کیلومتر میسوزوند !

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۵
      1. M

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (124 ديدگاه)

        این ماشین در nurburg ring و در بخش آلمان هیوندایی توسعه پیدا کرده تحت مدیریت بیرمن
        بخش نظارت در نام یانگ کره بوده
        اکثر مهندس ها هم المانی بودن
        ضمنا به نظر من و اون چیزی که دیدم و فهمیدم زیاد الاغ کره ای و اسب ژاپنی فرق نمیکنه بالخص در سالهای اخیر که هیوندایی از گیربکس hp استفاده میکنه
        اون موقع که ازرا کالیفرنیا و اریون تازه اومده بودن هر دو جهز به vbox شدن برای ۰تا ۱۰۰ و ۴۰۰ متر تو شرایط یکسان تو یکی از مناطق تهران
        اریون صفر تاصد و ۴۰۰ متر بهتری داشت به خاطر اسب بخار بیشتر اما گیربکس ازرا یک دهم هر دنده رو سریع تر عوض میکرد که باعث شد اختلاف کمتر بشه
        حرف شما برای موتور های پورشه با گیربکس pdk و موتورهای بی ام و با zf درسته
        نه برای تویوتا که cvt میزنه و یا برای هیوندایی که دوکلاچش از دنده دستی پورشه تعویض دنده هاش کند تره
        انتقال قدرت مخملی فقط برای ماشین آمریکایی و اروپایی هست
        همین ازرا ۶ و آریون با فورد فیوژن دیتاهاشون با vbox تو تهران بدست اومده بود
        گیربکس فورد از مریخ اومده بود خیلی سریع تر عوض میکرد
        شما همین رنو و نگاه کن انصافا aisin یا hp میتونه گیربکسی بزنه که شبیه ۷DCT300 automatic رنو باشه که برای getrag هست؟؟
        مهندس این مصرف سوخت در دو حالت نمایش داده میشه لحظه ای که اگر گاز بدی میره بالا که برای سراتو و کرولا ۴ سیلندر تا ۲۰ هم بالا(تو پرانتز برای lx تا ۶۰ میرفت ) میره اما یکی دیگه در هر ۱۰۰ کیلومتر هست که ماشین های شش سیلندر معمولا بالا هستن
        اما انکار ناپذیره نسل لاندا مصرف بنزینش بالا هست اما بین ۱۴ تا۲۰ بود

        موافقم ۹
        مخالفم ۵
  11. حسین

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (636 ديدگاه)

    ((دراین‌بین، به‌تازگی هیوندای الانترا N گستاخ و پرجنب‌وجوش وارد صحنه شده)) آره پر جنب و جوش و آتشین وارد صحنه شده. یهو بوی بنزین اتاق رو فرا می گیره و در عرض چند ثانیه تمام ماشین زیر شعله های آتش ذوب میشه. بدون ثانیه ای درنگ سوبارو wrx با سابقه درخشان انتخاب میشه

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۱۰
  12. datsun

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2780 ديدگاه)

    انتخابم wrx سیستم چهارچرخ سوبارو تو دنیا زبان زده
    ایمپرزا هم به زودی نسل جدید رو معرفی میکنه و به تازگی سوبارو یه کراس اور کوچک ۱۳۰۰۰ هزار دلاری رونمایی کرده که بنظرم بهترین خودرو کراس تو این بازه قیمتیه،

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۲
  13. Amir evolution

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (98 ديدگاه)

    جای Lancer کبیر خالیه 💔

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲
    1. vr6

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ایکاش گالانت توقف تولید نمی شد 💔

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
  14. پیام

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    دوستان ژاپنی، احوالتون چطوره؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۵
    1. علی

      ۲۱ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (486 ديدگاه)

      حال اونی را بپرس که داره بخاطر آتش گرفتن ماشینش زجه میزنه!!!!!

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۵
      1. پیام

        ۲۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (197 ديدگاه)

        پس ببین برندی که از ماشین آتیش گرفته جا میمونه چیه! 😂😂😂😂

        موافقم ۴
        مخالفم ۱۱
        1. phonix

          ۲۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (945 ديدگاه)

          اقا پیام اینکه موتور محرک اقتصاد کره جنوبی رو با یه شرکت ژاپنی که دفتر مرکزیش تو توکیو هم نیست مقایسه میکنی نشان دهنده کمبود در شماست ذ
          این ماشین رو با تویوتا کرولا جی ار هوندا سیویک ار و فولکس گلف جی تی ای باید مقایسه کنی عزیز
          البته اگر همین سوبارو که لنسر رو میساخت تلاش بکنه مطمعن باش از این ماشین بهتر هم میتونه بسازه البته کسانی که به کل ژاپن اردات خاصی دارن که حرف حساب حالیشون نمیشه و شرکت هیوندایی رو با فراری هم مقایسه میکنن

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  15. ❤BMW❤

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (293 ديدگاه)

    هر دوشون عالین و خیلی جذابند
    طراحی پشت سوبارو ، عجیب و زیبا هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  16. داود

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خودروی کره‌ای نه لیتر بنزین مصرف می‌کنه ؟دوربین مخفیه ؟مصرف کره ایها زیر ۱۴ لیتر نیست جنسیس ۲۶ لیتر .وراکروز ۳۲ لیتر .سانتافه ۱۷ لیتر و النترا ۱۴ لیتر و…الی ماشاالله.کره ایها قبلاً با چین مقایسه میشدن .الان با چینی هم قابل مقایسه نیستند نه از لحاظ شتاب .نه مصرف نه هندلینگ نه استهلاک .

    موافقم ۲
    مخالفم ۴
  17. aMiRsHaYaN

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (441 ديدگاه)

    یه سوال
    ظاهر خشن نقطه ضعفه؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. پیام

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    دوستان ژاپنی هیوندای با چهار دهم حجم کمتر چیزی حدود نیم ثانیه سریعتر هست! هنوزم برای ایمان آوردن دیر نشده و ما می‌پذیریم! تنها راهش توبه هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۵
  19. reza-a

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    چه ادبیاتی جالبی داشت متن، الانترا اِن درسته که از سوبارو سریع تره ولی اعتباری که دبلیو آر ایکس برای خودش ساخته به این راحتی قابل چشم پوشی نیست اما از حق نگذریم هیوندای خیلی ماشین توانایی ساخته اگر قرار بود من انتخاب کنم، الانترا؛ ولی حیف که حتی فکر کردن به همچین انتخاب هایی هم یجورایی فرض محاله.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  20. samurai

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (414 ديدگاه)

    باز یه مقایسه ابکی بدردنخور که بدرد ع…..:)) نویسنده میخوره
    باز یه چک چند هزار دلاری به نام سردبیر برای فروش رفتن چند تا بیشتره بمبای یاتافانی …
    سوبارو کجا هیوندی :)) که در حد چینیا و مالزیاییها و تایلندیا ست کجا

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  21. electriclovecar

    ۲۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سری N هیوندای واقعا عالین توو رده خوشون

    نقطه ضعف طراحی خشن ! من عاشق طراحی خشنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. phonix

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (945 ديدگاه)

      سگمنتی که سیویک داره و گلف داره این توش بهترینه؟
      مقایسه کل عزیزان این سگمنت تو پدال هست اونم بدون حضور کرولا جی ار و نسل جدید سیویک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  22. phonix

    ۲۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (945 ديدگاه)

    چند بار اینارو با هم مقایسه میکنید این بار دومه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا