تسلافورد

مقایسه تسلا سایبرتراک، فورد F-150 لایتنینگ و ریویان R1T؛ کدام‌یک بهتر است؟

اخیراً سه وانت پیکاپ خبرساز و برقی دنیا یعنی تسلا سایبرتراک، فورد F-150 لایتنینگ و ریویان R1T با یکدیگر مقایسه شده‌اند. به نظر شما کدام‌یک از این سه خودرو بهتر از رقبا عمل می‌کند؟

پس از مدت‌ها تأخیرهای پی‌درپی سرانجام تسلا سایبرتراک روانه بازار شده است، خودرویی که موجی از انتقادات و تحسین‌های ضدونقیض را به همراه خود دارد. ما می‌خواهیم بدانیم این وانت پیکاپ رادیکال و دو قطبی چه در چنته دارد و به عنوان یک وسیله نقلیه روزمره چه عملکردی را به نمایش می‌گذارد. آیا سایبرتراک را می‌توان تسلا مدل ۳ بازار وانت پیکاپ ها دانست؟ برای یافتن پاسخ چنین سؤالاتی ما وانت برقی تسلا در برابر رقبایی با قیمت تقریباً مشابه یعنی فورد F-150 لایتنینگ و ریویان R1T قرار داده‌ایم. هر دو خودروی یاد شده جزو ناوگان خودروهای تست درازمدت نشریه ادموندز هستند و بنابراین نویسندگان این مجله قبلاً آشنایی کاملی با آن‌ها داشته‌اند. در این رقابت هیجان‌انگیز مواردی همچون فضای بار، راحتی کابین و همچنین شعاع حرکتی واقعی بررسی شده‌اند. آیا از بین این سه وانت یکی خواهد توانست برتری کامل خود را به دیگران دیکته کند؟

فورد F-150 لایتنینگ با باتری لیتیوم یون ۱۳۱ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود و در صورتی که مدلی با برد بیشتر را انتخاب کنید یک جفت موتور برقی در آن نصب خواهد شد. قدرت کلی این موتورها به ۵۸۰ اسب بخار و گشتاور آن‌ها به ۱۰۵۱ نیوتون متر می‌رسد. همچنین مدل حاضر در تست وزن ۳۰۶۰ کیلوگرمی دارد اما می‌تواند در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. دیگر رقیب فورد یعنی ریویان R1T با نسخه لانچ ادیشن در مقایسه حضور دارد و باتری ۱۳۵ کیلووات ساعتی و چهار موتور برقی آن حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. این موتورها در مجموع ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند که برای ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای کفایت می‌کند. همچنین وانت پیکاپ چهار چرخ محرک ریویان وزن ۳۲۴۲ کیلوگرمی دارد.

اما قبل از آنکه به مشخصات تسلا سایبرتراک بپردازیم باید بدانیم که وانت تسلا به تعداد بسیار محدود راهی بازار شده و مشخصات مدل حاضر در تست که از سری بنیاد است به سختی قابل تائید خواهد بود. در واقع تسلا می‌گوید این وانت با ۶۰۰ اسب بخار قدرت می‌تواند در ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. به دلیل اینکه سایبرتراک حاضر در تست از یک مالک شخصی تهیه شده و تسلا محصولات خود برای تست در اختیار مجلات نمی‌گذارد، ما نمی‌توانیم مشخصات کامل و دقیق آن را تائید کنیم؛ اما باید دانست تسلا سایبرتراک با وزن ۳۰۱۸ کیلوگرم سبک‌ترین عضو این گروه است.

اما برسیم به سواری خودروها که سایبرتراک عملکرد خوبی دارد. کیفیت سواری وانت تسلا مناسب به نظر می‌رسد و از نظر سرعت نیز کمبودی حس نمی‌شود. مغز راننده به راحتی می‌تواند با نسبت‌های فرمان نیز کنار بیاید. البته سایبرتراک همانند رقبای خود حس و حال وانت‌های کامل را تداعی نمی‌کند و بسته به سلیقه مالک این موضوع می‌تواند مثبت یا منفی باشد. البته ما دوست داشتیم عملکردهای زیاد رانندگی در نمایشگر مرکزی قرار نمی‌گرفتند چراکه استفاده از آن‌ها اغلب با دردسر همراه است. همچنین دستورات صوتی سایبرتراک هم مشکلات خاص خود را دارد.

قطعاً فورد F-150 لایتنینگ وانت‌ترین گزینه این رقابت است و درعین‌حال پرفورمنس خوبی دارد. فورد بسیار خشن‌تر از تسلا و ریویان حس می‌شود. در مقابل باید دانست R1T اندکی ابعاد کوچک‌تری دارد و سیستم تعلیق بادی تطبیقی آن مناسب کاربری‌های روزمره است اما لاستیک‌های کارای آن صدای زیادی تولید می‌کنند. از همان روز اولی که ریویان برای تست‌های درازمدت خریداری شد همه نویسندگان ادموندز از این موضوع گلایه داشتند.

پس از سواری نوبت به تست شعاع حرکتی وانت‌های برقی در شرایط واقعی می‌رسد. هر سه خودرو از طریق تست‌های شعاع حرکتی استاندارد ادموندز مورد آزمایش قرار گرفتند و البته باید گفت انتخاب خودروی برنده به نسخه خریداری شده بستگی خواهد داشت. شعاع حرکتی EPA سری بنیاد سایبرتراک هنوز اعلام نشده و حتی خود تسلا نیز در وب‌سایتش به این موضوع اشاره‌ای نداشته اما خبرهای اولیه نشان می‌دهد این وانت شعاع حرکتی تخمینی ۵۱۲ کیلومتری دارد. البته ما در تست به رقم ۵۳۷ کیلومتر رسیدیم که بسیار عالی است مخصوصاً اینکه تاکنون هیچ‌یک از محصولات تسلا نتوانسته‌اند از تخمین‌های EPA فراتر بروند.

قبل از این نسخه‌های متنوعی از فورد F-150 لایتنینگ و ریویان R1T در تست‌های شعاع حرکتی استاندارد ادموندز شرکت کرده‌اند و بازهم باید گفت ارقام بر مبنای تریم انتخابی متفاوت است. تست‌های قبلی نشان داده‌اند شعاع حرکتی فورد F-150 لایتنینگ لاریات به ۵۵۵ کیلومتر می‌رسد درحالی‌که برد F-150 لایتنینگ پلاتینیم با شعاع حرکتی بیشتر برابر با ۵۳۴ کیلومتر بوده است. همچنین مدل لایتنینگ پرو نیز برد ۴۲۶ کیلومتری داشته است. اما ریویان بهترین عملکرد را نشان می‌دهد. مدل R1T پرفورمنس دو موتوره با رینگ‌های ۲۱ اینچی در تست‌های ادموندز به شعاع حرکتی ۶۲۸ کیلومتر رسیده است. البته مدل چهار موتوره لانچ ادیشن تنها ۵۱۶ کیلومتر برد دارد. قطعاً استفاده از چهار موتور برقی باعث کاهش شعاع حرکتی می‌شود؛ اما صرف‌نظر از مدل انتخابی باید گفت سایبرتراک دو موتوره محصولی رقابتی از این نظر است و بنا به اظهارات تسلا، بیشترین شعاع حرکتی‌اش به ۵۴۷ کیلومتر می‌رسد.

رقابت این سه وانت برقی به بخش راحتی و آرامش کابین و تکنولوژی‌های آن‌ها می‌رسد. اولین نکته‌ای که با نشستن در صندلی‌های سایبرتراک متوجه می‌شوید عمق زیاد داشبورد است. در واقع راننده در نگاه اول گیج خواهد شد مخصوصاً اینکه نمی‌تواند کاپوت را ببیند. در مجموع صندلی‌های سایبرتراک خوب هستند اما حمایت کافی از بدن را به عمل نمی‌آورند. فضای داخلی کابین برجسته است و سیستم صوتی احساس‌برانگیزی نیز وجود دارد. همچنین صندلی‌های عقب نیز بسیار خوب به نظر می‌رسد. در این بخش فضای پای زیادی برای بزرگ‌سالان وجود دارد و همین موضوع درباره فضای سر هم صدق می‌کند. البته اگر قدتان خیلی بلند باشد قطعاً شاهد سایش سر به سقف خواهید بود.

اما چیزی که بیش از همه مورد انتقاد ماست تکیه بیش از حد تسلا به نمایشگر مرکزی برای عملکردهای اصلی خودروست. ما استفاده از نمایشگر برای بررسی مواردی همچون سرعت و نقاط کور را دوست داریم و دوربین دنده‌عقب نیز کارایی مناسبی دارد اما مراجعه به نمایشگر برای انجام اکثر عملکردهای خودرو حس خوبی ندارد و شاید باعث حواس‌پرتی نیز شود. F-150 لایتنینگ نیز از نمایشگر بزرگی استفاده می‌کند و یک نمایشگر دیگر هم پیش چشمان راننده نصب شده است. این وانت برقی از دکمه‌های سنتی زیادی نیز سود می‌برد. وانت فورد تنها عضو این گروه با اپل کارپلی و اندروید اتوست و فورد واقعاً می‌داند خریداران وانت‌ها چه می‌خواهند. فضای ذخیره‌ای زیادی وجود دارد و ما میز تاشوی این خودرو برای کار یا غذا خوردن را دوست داریم. همچنین صندلی‌ها نیز می‌خوابند تا حالت تخت خواب پیدا کنند. ریویان نیز همانند تسلا از راه‌حل‌های نرم‌افزاری خاص خود استفاده کرده که با گذشت زمان بهتر می‌شوند. کیفیت کلی R1T خوب است و برخی ویژگی‌های جذاب این برند همچون اسپیکر بلوتوثی یکپارچه و چراغ‌قوه دیده می‌شوند. برای داشتن بهترین صندلی‌های عقب باید ریویان را انتخاب کنید چراکه نرم و راحت هستند اما کمترین فضای نشستن در بین سه وانت به همین ریویان تعلق می‌گیرد.

سایبرتراک و ریویان می‌توانند محموله‌های ۴۹۹۰ کیلوگرمی را بکشند درحالی‌که ظرفیت یدک کشی فورد به ۴۵۳۶ کیلوگرم می‌رسد. البته زمانی که تست‌های یدک کشی با فورد و ریویان انجام می‌شد شعاع حرکتی خودروها به شدت کاهش می‌یافت. انتظار می‌رود سایبرتراک نیز از همین مشکل رنج ببرد. سایبرتراک طویل‌ترین فضای بار را بین سه وانت دارد اما شکل غیرعادی کناره‌های فضای بار باعث شده استفاده از آن سخت شود. فورد و ریویان فضای بار سنتی‌تری دارند و اگرچه طول این بخش کمتر از وانت تسلاست اما بارگیری F-150 لایتنینگ و R1T راحت‌تر صورت می‌پذیرد. حتی از درهای کوچک ریویان می‌توان در زمان باز بودن به عنوان صندلی استفاده کرد.

اما در نهایت باید به این سؤال برسیم که کدام وانت برقی بهترین است؟ تسلا سایبرتراک را نمی‌توان مدل ۳ وانت‌های بدون آلایندگی دانست. این خودرو به اندازه کافی منعطف و هوشمند نیست و قیمت بالایی دارد. ریویان R1T به عنوان یک وسیله نقلیه مخصوص سبک زندگی مدرن شاید فضای کمتری داشته باشد اما استفاده از آن راحت‌تر است و برای ترددهای روزمره محصولی مناسب به شمار می‌رود؛ اما اگر بخواهید یک وانت پیکاپ کاری و خشن انتخاب کنید F-150 گزینه اول خواهد بود و در سال آینده نیز رقابت جذابی با شورولت سیلورادو برقی و رم ۱۵۰۰ برقی خواهد داشت.

همچنین باید گفت مجله ادموندز فورد F-150 لایتنینگ را به عنوان بهترین وانت پیکاپ دو سال قبل انتخاب کرده و همچنان نیز دست برتر را دارد اما شاید سایبرتراک در آینده بتواند نظر نویسندگان این مجله را تغییر دهد. در خاتمه باید بگوییم سایبرتراک گزینه جالبی است. تسلا این خودرو را به خاطر اینکه دوست داشت ساخت و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم. علیرغم وجود برخی موارد چالش‌برانگیز، وانت تسلا کاملاً کاربردی است و سواری خوبی دارد. قطعاً این محصول باعث جلب‌توجه می‌شود و شاید بسیاری از افراد هم به دنبال همین موضوع باشند. اگر خواهان یک وانت کاری هستید فورد را انتخاب کنید. اگر وانتی شیک و لایف استایل می‌خواهید ریویان گزینه بهتری خواهد بود؛ و اگر سایبرتراک را می‌خواهید پس سایبرتراک را بخرید! مسئله به همین سادگی است…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    من انتخابم بین اینا f150

    موافقم 12
    مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    من شخصا سایبر تراکو به همشون ترجیح میدم. لامصب خیلی خاص و متفاوته. بری بدیش تم ستاره روش بچسبونن با کلی وسایل خفن. چی میشه لاکردار فقط قیمتشو برگردونن به قیمت ثبت نامیش ۷۰۰۰۰تا عالی میشه

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. امین

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (582 ديدگاه)

      “تم ستاره بچسبونن” . خیلی حقایق روشن میکنه.

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. Reza

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (19 ديدگاه)

      انتخاب خوبیه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. لایک

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فورد و تسلا خودروهایی از دو کمپانی مختلف برای سلایق مختلف

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (823 ديدگاه)

    شرکت معظم آلپاین ژاپن تامین کننده ی سیستم های صوتی خودروهای تسلا مدل سه و مدل y خواهد بود . از نظر من آلپاین در کیفیت ساخت ، طراحی و پخش صوت در یک سطح بسیار بالا هست و حتی سیستم های او ای ام اونهم کیفیت بسیار عالی دارن.

    موافقم 6
    مخالفم 5
  5. AMANTE

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    انتخاب ساده ی هیچ کدوم رو نمیخرم و میرم سراغ Ford F150 Raptor

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. Kf

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (506 ديدگاه)

      دوست خوب منی

      موافقم 15
      مخالفم 0
  6. KHASHAYAR

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    سه تا بی مصرف.
    زمانی که تست‌های یدک کشی انجام می‌شد شعاع حرکتی خودروها به شدت کاهش می‌یافت.
    قیمت زیاد
    وزن خیلی زیاد
    ———————————–
    در نهایت استفاده از حماقت مصرف کننده برای انداختن جنس های بنجل و بی کاربرد به اونا. و نیاز سازی و ………

    موافقم 13
    مخالفم 7
  7. سبحان‌

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    هیچ بخش سایبرتراک به جز قیمتش نیست که ادعا های تسلا ثابت نشده باشه تو این چند وقت
    شعاع 537 کیلومتری برای سایبرتراک ثبت کردن که از اعلام کارخونه هم بیشتر ( معلوم شد حرف حدیث ها بیخود بوده )
    تست آفرود سایبرتراک رو هم دیدیم که چجوری داشت مسیر سخت موآب بالا می‌رفت اون مسیر که فیلمش منتشر شد حتی جی کلاس هم زحمت بالا میره و سختس ( فیلم هاش هست )
    تست زد گلوله بودن رو هم همین سه روز پیش یه کانال یوتوب قرار داد در واقع به جز گلوله های جنگی سنگین
    بقیه گلوله ها از بدنه رد نشدن

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. Elmiraj

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3102 ديدگاه)

      شعاع حرکتی با بسته ۴۰ کیلوواتی افزاینده بُرد به راحتی از ۸۰۰ کیلومتر ادعایی هم رد میشه…

      این بسته مخصوص افرادی خواهد بود که سفر های طولانی ، طبیعت گردی یا استفاده یدک کشی از سایبرتراک خواهند داشت .

      شدیدا فشار میاره به رقبا….

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بسته افزاینده برد چه صیغه ایه ؟
        اولش قرار بود بصورت استاندارد بیش از ۸۰۰ کیلومتر برد داشته باشه . اینم قاطی بقیه دروغاتون :)

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. Elmiraj

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          مهم اینه که به ادعای ۸۰۰ کیلومتری میرسه و هر چه بیشتر موجب سوزش شماها میشه…

          موافقم 5
          مخالفم 10
      2. بهزاد

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2412 ديدگاه)

        یادش بخیر الگیرپاژ بعد از چند پک و شکل گیری توهم میگفتی سایبر تراک از شارژر های ۱۰۰۰ کیلوواتی پشتیبانی میکنه و قیمتش زیر ۴۰ هزار دلاره و تعریف دوباره ای تولیده و ارزش شرکت به ۲ تریلیون دلار میرسه و بردش بالای ۸۰۰ کیلومتره!
        الانم با فیضیات جدید میگی قیمت بازاریش دو الی سه برابر کارخونه ست.
        چیشد تسلا قرار بود باتری هایی با چگالی ۵۰۰ بزنه؟
        یکتنه پیش بینی هایی کردی که الان موندی چی بگی دلاور.

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. Elmiraj

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          ((از شارژر های ۱۰۰۰ کیلوواتی پشتیبانی میکنه))
          جهت اطلاعت تمامی تسلاهایی که به سلول ۴۶۸۰ مجهز میشن از مگاشارژر ها پشتیبانی میکنن .

          ((و قیمتش زیر ۴۰ هزار دلاره ))
          اگر پاناسونیک توان تولید سلول‌های ۴۶۸۰ را داشت و تسلا مجبور نمیشد از سلول های خودش استفاده کنه قیمتش الان همون ۴۰ هزار دلار بود .
          ولی شما زیاد نگران نباش چون اوت امسال LG ES تولید انبوه این سلول ها رو برای تسلا شروع می‌کنه و دیگر منتظر تاخیر های پاناسونیک نمی‌مونه… ( احتمالا اوت امسال پاناسونیک تاخیر بعدی را اعلام کنه !!! )

          هم بُرد سایبرتراک به ۸۰۰ کیلومتر میرسه و هم ارزش تسلا از ۲ تریلیون رد میشه ، این اتفاقات خیلی زودتر تصورات یک تویوتا فن اتفاق میوفته…
          ( آخه فن یه شرکتی که اوج هنرش BZ4X هست🤣 چه می‌دونه تسلا چیه و چیکار می‌کنه )

          موافقم 4
          مخالفم 10
        2. بهزاد

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          یکی به این بنده خدا شیر فهم کنه مثلا استفاده از باتری با ظرفیت بیش از ۱۴۰ کیلووات کار شاقی نیست برای افزایش برد!
          چرا تسلا به باتری سازانی مثل پاناسونیک و LG وابسته ست مگه نمیگفتی تسلا معماری منحصر به فرد ۴۶۸۰ داره, واقعا خودتو مسخره میکردی؟
          چیزی که ما میبینیم تنگ شدن فضا برای تسلاست و از کجات در میاری قیمت سهام ۲ تریلیون دلاری را؟
          این بحث ها و فضاش باعث و بانیش خودت بودی و متاسفانه آرزوهات داره تبدیل به کابوس میشه و برای اجابت دعات کافیه بعد از اذون شب تا اذون صب ۹۹۹ بار بگی اللهم فرج السهام الدوتریلیون دلاری التسلا السرنوشت النوکیا فیها التویوتا آمین یا رب العالمین.

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. Elmiraj

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          منو باش وقتم با کیا تلف می‌کنم

          افرادی که نه می‌دونن سیاست شرکت ها چجوریه ، نه می دونن تامین کننده چیه و….

          هر چی شماها میگین درسته و این BZ4X بود پارسال پرفروشترین خودروی جهان شد…

          موافقم 3
          مخالفم 10
        4. بهزاد

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          خیلی باحالی.
          یه زمانی شما تو کتت نمیرفت پاناسونیک تامین کننده باتریه ، حتی سایز باتری را به عنوان فرمول شیمیایی تلقی میکردی ، پنل خورشیدی را میگفتی تسلا میسازه!
          درآمد ۱۰ میلیارد دلاری تسلا از سیستم خودران و فروشش به سایرین! یادته یا اینم زدی به کوچه علی چپ؟
          اتفاقا شما در جریان تامین کننده نبودی و میفرمودی همه چیز در تسلا طراحی میشه.
          یادمون هست بارها گفتی تسلا ۲۰ میلیون خودرو میسازه.
          سایرین خواهند آمد و هنوز به تاریخ اعلامی نرسیدیم تا ببینی رقبا چطور این بخش از بازار را تقسیم میکنند.

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مشخصات اولیه تسلا سایبرتراک ( ۳ سال پیش )
      خودت ببین چقدرش درست از آب درومد . کلا آب رفته
      به لطف اینترنت دروغ ها دیر فراموش میشن :)

      برد: بیش از ۸۰۰ کیلومتر
      شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: کمتر از ۲.۹ ثانیه
      ظرفیت یدک کشی: بیش از ۶۳۵۰ کیلوگرم
      حداکثر ظرفیت بار: ۱۵۹۰ کیلوگرم
      حجم فضای بار: ۱۰۰ فوت مکعب فضای خارجی با محفظه قابل قفل شدن
      طول فضای بار: ۱۹۸ سانتی‌متر.
      ظرفیت سرنشین: تا ۶ نفر بزرگ‌سال
      بدنه: فولاد ضدزنگ فوق سخت نورد سخت ۳۰X

      https://www.pedal.ir/tesla/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%be-%d8%aa%d8%b3%d9%84%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9/

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. سبحان‌

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (282 ديدگاه)

        بیشتر اینارو که پیش فرض داره
        هنوز نسخه های بعدی سایبرتراک که معرفی نشده
        برد ۸۰۰ کیلومتر که نمیاد همون اول روی نسخه پایه بده اون ماشینی که معرفی کردن نسخه تاپش هست مثل پلد میمونه یکی دو سال دیگه نسخه های جدید و رنگ های جدید به بازار میده
        فقط قیمتش از وعده ای که دادن بیشتر شده که
        طبیعی تورم جهانی و کرونا عاملش شد

        موافقم 2
        مخالفم 7
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (631 ديدگاه)

          داداش چی میگی اگه قرار بود بردش ۸۰۰ کیلومتر نباشه پس چرا اعلام کردن؟
          این ادعای تسلا بود پس بهونه نیارین که قرار بود نسخه بعدیش این برد رو داشته باشه

          موافقم 5
          مخالفم 2
  8. جرمی کلارکسون

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (281 ديدگاه)

    وانت های برقی بردشون پایینه و یدک کشیشون هم خوب نی هیچی جای وانت بنزینی رو نمیگیره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. محمد امین

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    برنده واقعی اونیه که این 3 تا ماشین رو نخره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  10. Amir

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    کلا وانت برقی به درد نمیخوره حالا میخواد هرچی باشه فقط بنزینی البته فعلا

    موافقم 5
    مخالفم 0
  11. Elx. Savar

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فقط انتخاب عالی Ford F150 rabtor

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (149 ديدگاه)

      منظورت raptorهست دیگه نه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. همایون

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    من با ایتکه طرفدار خودروهای برقی نیستم و خودروهای پلاگین هایبرید را همیشه به تمام برقی ترجیح میدم ولی ویویان خیلی ماشین خوبی از اب دراومد هم پیکاپش هم اس یو ویش نتیجه چه از نظر سواری و هندلینگ چه قدرت و شتاب چه برد حرکتی و از همه مهم تر کیفیت ساخت و جنس داشبورد و فضای داخلی خیلی خیلی خوبه برای رنج قیمتیش خط تولیدش و نیروهاش انقدر خوبند که امازون برای ون هایی که میخواست فقط ریویان تونست اون کیفیتی که میخواست براش ماشین بسازه فقط امیدوارم این مشکل سرمایه گذاریش و ارزش سهامش رو رفع کنه که مثل اینکه با سه تا ماشینی که رونمایی کرد مشکلش حل شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Hj

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو اخرین تست دو خود وی فورد و تسلا با یه سیم بکسل همدیگه رو کشیدن که واقعا فورد قدرت و عظمت خودشو نشون داد فقط در حالت سکون نتونست از اون مقداری که مثلا ۱۰۰ متر بود تسلا رو حرکت بده که بازم ۸۳ مت حرکت داد ..جای دیگه هم فیلمی موجوده که تسلا رو یه بلوار بالا میره و دقیقا راننده رو زخمی میکنه پس نمیشه هنوز روش حساب باز کرد البته ذکر شده که هنوز تو حالت ازمایشی هست و فقط یک یا دو نفر دارن ازش استفاده روزمره میکنن. با این حال فکر نکنم. چیزی از توان موتوره برقیش یا باطریش بیشتر بشه. هیچ وقت سابقه ۱۰۰ ساله رو با یه سابقه ۱۰ ساله مقایسه نکنیم

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا