تسلا

کاهش قابل‌توجه هزینه‌های تولید تسلا از سال 2017 تاکنون

مدیر بخش روابط سرمایه‌گذار تسلا با اشاره به کاهش قابل‌توجه هزینه‌های تولید تسلا اظهار داشت تولید خودروهای الکتریکی توسط این برند راحت‌تر از قبل صورت می‌پذیرد. مارتین ویچا که در خلال برگزاری کنفرانس تکنولوژی شرکت گلدمن ساکس در سان فرانسیسکو سخن می‌گفت اظهار داشت هزینه تولید هر خودرو مهم‌ترین پارامتر در تخمین میزان سود و درآمد یک خودروساز خواهد بود. به‌طور خاص ویچا اعلام کرده تسلا در سال ۲۰۱۷ هزینه تولید ۸۴ هزار دلاری به ازای هر خودرو داشته درحالی‌که این رقم هم‌اکنون به ۳۶ هزار دلار کاهش یافته است.

مدیر تسلا می‌گوید تقریباً هیچ‌کدام از پارامترهای کاهش هزینه‌های تولید تسلا به هزینه‌های باتری ارزان‌تر مربوط نمی‌شود بلکه این خودروساز با طراحی بهتر محصولات که فرایند ساخت راحت‌تری دارند هزینه‌های خود را کاهش می‌دهد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، تقریباً نیمی از محصولات کنونی تسلا در کارخانه فرمونت کالیفرنیا تولید می‌شوند هرچند تأسیسات برلین و شانگهای نیز اثبات کرده‌اند اهمیت بالایی دارند. مدیر تسلا می‌افزاید با افزایش میزان تولید در این کارخانه‌ها، برلین و شانگهای قادر خواهند بود هزینه‌های تولید خودروهای خود را به کمتر از ۳۶ هزار دلار برای هر خودرو برسانند.

بیزینس اینسایدر می‌گوید صنعت خودروهای الکتریکی درست به سرعت تأمین باتری این خودروها رشد می‌کند و تغییراتی را در زمینه استخراج مواد خام، طراحی و ساخت سلول‌های باتری و مجموعه‌های آن‌ها به وجود می‌آورد. بخش اعظم فروش کنونی تسلا به خودروهای مدل ۳ و مدل Y مربوط می‌شود اما ویچا می‌داند که تسلا نیازمند تولید خودروهای الکتریکی ارزان‌تر است به ویژه اگر بخواهد به اهداف روبوتاکسی خود دست یابد این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. البته او اظهار داشته تقاضا برای دو محصول یاد شده به حدی بالاست که تسلا عجله‌ای برای تولید محصولی ارزان‌قیمت و پایه ندارد.

ویچا می‌گوید:

تسلا مدل Y اساساً سال آینده به پرفروش‌ترین خودروی تاریخ در تمامی کلاس‌ها تبدیل خواهد شد.

او همچنین درباره سیستم خودران کامل تسلا نیز اظهارنظر کرده و گفته حدود ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا در حال استفاده از این سیستم هستند. ویچا خاطرنشان می‌سازد:

ما عمیقاً معتقدیم جمع‌آوری انبوه داده‌ها و هوش مصنوعی تنها راه برای حل مشکل خودران عمومی است. این راهی است که ما درباره آن صحبت می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2509 ديدگاه)

    پس چرا بطور مرتب افزایش قیمت دارن؟

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. Amir

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      وقتی فروش میره خب قیمت رو زیاد میکنن تا سود بزنن به جیب حتی اگه هزینه های تولید کم بشه

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. صادق پور

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      الکی نیست که ایلان ماسک میلیاردر اول شده
      بس که درصد سودشون بالاست
      این به ضرر مردمه
      باید صبر کنن تا ماشینای برقی چینی فراگیر بشه تا امثال تسلا مجبور به کاهش قیمت بشن.

      موافقم 13
      مخالفم 9
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    حالا اینی که این یارو میگه ، دروغی بیش نیست ، چرا ؟!
    اول که تسلا استاد چرت‌گویی هست و این بارها و بارها ثابت شده !
    دوم که بلوف زدن از پیشینه‌های این برند بوده و هست !
    سوم که تورم جهانی در بخش مواد اولیه و فلزات در خودروهای برقی از بنزینی‌ها هم بیشتر بوده !
    چهارم که این یارو حرفی از این نزده که چطور کاهش قیمت داشته !
    پنجم که پروپاگاندای سوخت در کشورهای غربی‌ها برای کسی پوشیده نیست که روسیه و ایران را دلخوش به گرانی و تهدید سوخت نکنه !
    ششم که این شخص دروغ میگه در غیر اینصورت بازتر صحبت میکرد و نه بسته !

    کلاً چرت گفتن واسه تسلا کُنتُر نمیندازه و این هم یکی دیگه از چرت‌گویی‌هایشان !

    موافقم 17
    مخالفم 37
  3. Si

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    ماسک=انزو فراری حال حاضر

    دوستان الان نیاین بگین تو هیچی نمیدونی و اینا
    ماشین های سدان و شاسی باید کاملا الکتریکی بشن ولی سوپراسپرت ها نه و تسلا هم داره همین کار رو میکنه و کار بسیار خوبی هست هرچند اگر برید تحقیق کنید الان دنیا بسیار به نفت نیاز داره و ماشین ها مصرف بالایی دارن و زندگی خودمون از ماشین ها مهمتره پس باید ماشین های خانوادگی کاملا برقی بشن

    موافقم 21
    مخالفم 14
  4. Elmiraj

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    در عرض ۵ سال ، هزینه تولید هر خودرو را ۲.۳ برابر کاهش داده و از برندی زیانده به پرسود ترین خودروساز حال حاظر تبدیل شده….!!!!

    (( مدیران نابغه ))

    موافقم 26
    مخالفم 13
    1. Si

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      ایلان ماسک🥇

      موافقم 8
      مخالفم 8
    2. فرامرز

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      اون موقع فقط مدل اس و ایکس میفروخته. الان ۹۹ درصد مدل ۳ و وای هستن که قیمتشون یک سوم اون قبلیاست

      موافقم 10
      مخالفم 4
  5. بهزاد

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    البته این مقالات ترجمه هست و ایرادی به مترجم عزیز وارد نیست اما کسی که در منبع اینگونه مقایسه کرده حتی به خودش اجازه ی مقداری تفکر نداده چون هزینه های تولیدی در این سال برای تسلا شامل دو مدل x و s بوده که خودروهای گرانتری بودن و مدل ۳ که در اواخر ۲۰۱۷ عرضه شد و مدل y هم در اواخر ۲۰۱۹ و هزینه های باتری به ازای هر کیلووات در ۲۰۱۷ حدودا ۲۵۰ دلار بود و به نسبت سال گذشته تقریبا دو برابر میشد.
    اینگونه مقالات توسط کسانی نوشته شده که اساسا صنعت خودرو براشون ۵ ساله ایجاد شده و حتی نمیدونن در سال 2017 تعداد کارمندان تسلا حدود ۳۸ هزار نفر بود و الان شده ۱۰۰ هزار نفر و بسیاری از هزینه ها که بارها شاهد افزایش قیمت بودیم.
    تسلا سال گذشته ۵.۵ میلیارد سود خالص داشته که از این میزان ۱.۵ میلیارد مربوط به فروش کردیت آلایندگی بوده و اگر به نسبت تعداد خودرو حساب کنیم تقریبا به ازای هر خودرو حدود ۴۱۰۰ دلار سوددهی داشته و با توجه به قیمت مدل ۳ که حدود ۵۵ هزار دلار و مدل y اگر اشتباه نکنم ۶۰ هزار دلار باشه یا کمی بیشتر هیچ رقمه با عدد ۳۶ هزار دلار جور در نمیاد.
    به ازای هر مدل ۳ حدود ۱۹ هزار دلار سود
    به ازای هر مدل y بیش از ۲۵ هزار دلار سود
    به تعبیری با فروش همین دو مدل سودی بیش از ۲۰ میلیاردی قسمت این شرکت میشه که حقیقتا بیشتر توهم میاد تا واقعیت.

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. heshmat021

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم ۳۶ هزار دلار بدون حساب کردن هزینه باطریه

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. بهزاد

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        مثل این میمونه که بگیم فلان شرکت هزینه ی موتور درون سوز را حساب نکرده.
        این بابا کل هزینه ی ساخت را گفته و از قضا زیاد تو باغ نبوده مثل عزیزان دانشمندی که تا سال گذشته باتری ۴۶۸۰ را نوعی فرمول شیمیایی میدونستن و فروش میلیارد دلاری خودران تسلا به سایرین و کلی توهم دیگه.

        موافقم 5
        مخالفم 6
  6. Pontiac

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من (جدا از شرکت هایی مثل تسلا) خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی بسیار مناسب تر هستند، بخاطر اینکه اولاً سیستم ساده ای را در حرکت خودرو دارند، پس تعمیرات آنان سخت نیست. دلیل دوم: هزینه ی نگهداری خودرو های برقی کمتر از بنزینی است و قیمت آنان هم *می تواند* کمتر باشد. دلیل سوم: بخاطر وجود فضای جای بیشتر در کل خودرو (بخاطر حجم کم موتور یا همان آرمیچر)، می توان انواع سیستم نوین ایمنی در هنگام تصادفات و تزئینات داخلی به خودرو اضافه نمود.

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. aliakbarkhoei

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (137 ديدگاه)

      تعویض باتری گند میزنه به این قیمت کم.

      موافقم 2
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا