پورشهتسلا

درگ سه هزار اسبی بین تسلا مدل S پلاد، لوسید ایر و تایکان توربو S

اگر در حال حاضر خواهان سریع‌ترین سدان‌های بازار باشید باید سراغ مدل‌های الکتریکی بروید زیرا هم‌اکنون لااقل در خط مستقیم هیچ سدانی سریع‌تر از پورشه تایکان توربو S، لوسید ایر و تسلا مدل S پلاد نیست. این سه سدان الکتریکی آن‌قدر سریع هستند که حتی می‌توانند بسیاری از سوپراسپرت‌های درون‌سوز را هم مغلوب کنند؛ اما از بین این‌ها کدام‌یک سریع‌ترین است؟ درگ تایمز برای پاسخ دادن به این سؤال، بین این سه خودرو یک مسابقهٔ درگ ترتیب داده است. البته اگر درگ‌های قبلی این کانال یوتیوب را تماشا کرده باشید احتمالاً نتیجهٔ این درگ را میدانید ولی بااین‌حال دیدن رقابت تایکان و مدل S و لوسید در کنار هم خالی از لطف نخواهد بود.

مثل همیشه، قبل از تماشای مسابقه بیایید نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. لوسید ایری که در اینجا حضور دارد از نوع پرفورمنس دریم ادیشن است که دو موتور الکتریکی آن ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود که با لاستیک‌های پیرلی P Zero پوشیده شده و باید وزنی ۲۳۷۵ کیلوگرمی را جابجا کنند. وزن تایکان توربو S هم تقریباً به‌اندازهٔ لوسید است اما دو موتور آن تنها ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارند. پورشه همچنین بسیار گران‌تر بوده و ۵۰ هزار دلار قیمت بیشتری از ایر دارد. ستارهٔ این جمع هم مدل S پلاد با قیمت و وزن کمتر نسبت به دو رقیب دیگر است. این ماشین با تنها ۲۱۹۲ کیلوگرم وزن، به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. پلاد همچنین حدود ۵۰ هزار دلار از لوسید ارزان‌تر است.

با توجه به این اعداد و ارقام به‌راحتی می‌توانید بفهمید کدام خودرو پیروز این درگ خواهد شد ولی بااین‌حال می‌توانید ویدئوی زیر را هم مشاهده کنید تا اختلاف بین خودروها را بهتر ببینید.

مشخصات فنی

تایکان توربو S

لوسید ایر

تسلا مدل S پلاد

قوای محرکه دو موتوره دو موتوره سه موتوره
قدرت ۷۵۰ اسب بخار ۱۱۱۱ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گیربکس دو سرعته تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۰۴ کیلوگرم ۲۳۷۵ کیلوگرم ۲۱۹۲ کیلوگرم
قیمت ۲۱۸ هزار دلار ۱۷۰ هزار دلار ۱۲۴ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۶ دیدگاه‌ها

  1. slatanat JDM

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    هر کی باشه اگه عقلش سر جاش باشه میگه اس پلد

    موافقم 55
    مخالفم 53
    1. ابوالفضل

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (34 ديدگاه)

      خودرو سلیقه ای هست وهرکس بسته به بودجه وعلایقش خودرویی که بخواد رو ونتخاب میکنه(البته منظورم ایران نبود)

      موافقم 31
      مخالفم 7
  2. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    پدال خواهشا درگ بین بنتلی کانتیننتال اسپید ، دی بی اس سوپرلگرا و فراری روما از کارواو رو پوشش بده

    موافقم 34
    مخالفم 12
    1. کافر مقدس

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      چه خبره تایکان با این قیمت ! خوبه پرفرمنس این تسلا و لوسید هم نداری !

      همینه نمیفروشه دیگه . تایکان هم مشکل کیفی داره هم مشکل باطری تازه با این قیمت
      https://insideevs.com/news/405366/porsche-taycan-panel-gap-video/

      https://www.motorbiscuit.com/looks-like-porsche-taycans-have-huge-quality-issues/

      اصلا به تایکان میگن ریسکیی بیزنس اللخصوص به خاطر مشکلات باطری جالبه پدال به هیچکدوم از این اخبار نپرداخت اگه تسلا بود حتما تیتر میزد

      https://www.teslarati.com/porsche-whistleblower-taycan-battery-charger-fires-coverup/#:~:text=%E2%80%9CSix%20out%20of%20ten%20Porsche,Porsche's%20headquarters%20in%20Zuffenhausen%2C%20Germany.

      آدم پول به نیسان ناوار بده به اسم مرسدس کلاس ایکس .ولی پول نده به این تایکانی که واقعا چیزی گیرت نمیاد

      این تایکان هیچ جای دفاعی نداره همه از خجالت ش در اومدن . پورشه نسل الکتریکی رو دیگه اینجوری آغاز کرده دیگه معلومه کمی از تسلا ولوسید مهارت کمتری در الکتریک داره. هر کی خریده موندده رو دستش و به خاطر مسائل باطری شدیدا افت قیمت داره .مشکل باطریی هم چیزی نیست که با 2ساعت تعمیر درست بشه باید فراخوان کلی داده بشه

      موافقم 38
      مخالفم 26
  3. GMA

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    امیدوارم اینجا تبدیل به محلی برای جنگ جهانی نشه..
    البت بیخودی امیدوارم سلطان دیتا توو راهه🙃

    موافقم 38
    مخالفم 4
  4. AMIR / ARMI

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    آخ آخ ما هم هیچی نگیم الان یه جنگ خودشون راه میندازن
    من که تخمه خریدم بشینم کامنت هارو بخونم
    درگ بین تکنولوژی آمریکایی و مهندسی پوشالی

    موافقم 58
    مخالفم 56
    1. AMIR / ARMI

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      ولی خداوکیلی قیمت تایکان میخونم خندم میگیره

      موافقم 61
      مخالفم 46
      1. GMA

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        مهم نی شما بخندی یا نه، فروش تایکان روز به روز در حال افزایشه، اگه برا همه قیمتش خنده دار بود خریدار نداشت😄

        موافقم 37
        مخالفم 47
        1. AMIR / ARMI

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          انقدر ادم هایی رو دیدم برای چیز هایی پول خرج میکنن که نگو هر چیزی با هر قیمتی تو دنیای امروز فروش میره وقتی برای nft ها اینقدر پول خرج میشه برای یه ماشین چرا نشه
          ولی نکته خنده دارش اینجاست که کلی پول خرج کنی پورشه بخری بعد وقتی یه تسلا پشت چراغ قرمز کنارت وایساد از ترس اینکه نکنه پلاد باشه اروم از اولین خروجی بری بیرون

          موافقم 45
          مخالفم 33
        2. کافر مقدس

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1635 ديدگاه)

          فروشش یک پنج تسلا ست ! تسلایی که تو 2021 نزدیک به یک میلیون خودرو فروخته . ولی تایکان های بسیاری باید برن نمایندگی برای رفع مشکلات باطری . از هر 10 تایکان 6 مورد مشکل باطری دارن و یکسری مشکل مونتاژ و کیفی . چند مورد از تایکان ها هم در خطر آتش سوزی بودن

          https://www.bestmag.co.uk/indnews/whistle-blower-report-ignites-porsche-investigation-over-its-lithium-ion-battery-packs#:~:text=The%20Taycan's%20problem%20occurs%20when,the%20problem%2C%20the%20report%20adds.

          شعبه مونتاژ در آلمان هم اوکی بشه بازار اروپا در ev میفته دست تسلا چون فعلا نشون داده این لیاقت رو داره

          https://www.dw.com/en/tesla-posts-sales-of-almost-1-million-cars-in-2021/a-60313972

          فروش کل محصولات پورشه در چند سگمنت اعم ازبنزینی و الکتریکی در چند کشور دنیا کمتر ازاین آمار بوده

          موافقم 22
          مخالفم 21
    2. GMA

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      یه مشت تخمه هم به من بده موقع خوندن دیتا های پوشالی بشکنم حوصله ام سر نره🙂
      سایلنت بیا منتظرم، فقط با اکانت اصلی بیا…

      موافقم 18
      مخالفم 26
    3. MOHAMMAD.DEMON

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      مهندسی پوشالی رو عالی اومدی

      موافقم 42
      مخالفم 33
    4. AMIR / ARMI

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      در شعور من جوابی برای این حرف نیست

      موافقم 36
      مخالفم 24
      1. OMID

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        مال نداشتنشه

        موافقم 14
        مخالفم 32
      2. AMIR / ARMI

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        نه به خاطر اینه که من شما باید یه فرقی داشته باشیم وگرنه فشار دادن چهار تا دکمه اسون ترین کار دنیاست
        من اینجوری تربیت شدم شما اونجوری

        موافقم 33
        مخالفم 11
      3. mahdi.abdi

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (18 ديدگاه)

        با اینکه پورشه فنم ولی عقل سلیمم میگه با وجود تسلا پلاد چرا باید تایکان خرید؟مگر علاقه خاصی پشتش باشه منطقا ارزش تسلا خیلی بالاتره

        موافقم 7
        مخالفم 2
    5. Hamid

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      فک کنم برعکس متوجه شدی …
      کسی که یه پایه اصلیه بحثه که تخمه نمیخره نمیره کنار نمیشینه!
      شروع میکنه به هنر نمایی مثل قبل …
      بیا دوست آریزونایی من! بیا و هنر نمایی کن!

      کم نیار!

      موافقم 16
      مخالفم 17
    6. sam

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      یا رب مباد آن که گدا معتبر شود

      تا چند سال پیش نمیدونستن موتور dohc چیه گیربکس دو کلاچه چیه سوپر اسپورت موتور وسط چیه الان با آرمیچر و باتری قلمی شاخ شدن حرف تکنولوژی میزنن
      از حالا عقده هاتو خالی کن چند سال بعد ک شرکت های با اصالت وارد بازی شدن گریه نکنی .

      موافقم 30
      مخالفم 30
      1. mohamadreza83

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        ««از حالا عقده هاتو خالی کن چند سال بعد ک شرکت های با اصالت وارد بازی شدن گریه نکنی »»
        جوابت رو فقط با حرف مدیر عامل فولکس واگن ؛ آقای هربرت دیس ؛ میدم :

        «« تسلا حداقل ۱۰ سال جلوتر از ما هست »»»

        واقعا خیلی خوبه که آدم بدونه با هیت های بی پایه و اساس واقعیت حتی یک درجه هم عوض نمیشه …

        موافقم 12
        مخالفم 11
    7. Mahdi32

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (27 ديدگاه)

      آنقدر که شما ها رو این شرکت‌ها تعصب دارین سهام داران نشون ندارن . از یک شرکت هم قدیس برای خودتون درست نکنید
      تا پند بعدی خدانگهدار

      موافقم 9
      مخالفم 3
  5. sound of silence

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    😂😂😂
    این چیزی بود که ازش صحبت می کردیم !
    گسل و دره برای بیان این فاصله تکنولوژیکی کمه

    موافقم 38
    مخالفم 19
    1. slatanat JDM

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      آفرین یه خورده بحث کنین

      یه ساعته دارم میجنگم این سایلنت و امیر دارن میبینن

      خب بجنگین دیگه یه ساعته تو نبرد در برابر یه کره ای فن ام که داره کالباس مونده میشه زیر نظراتم

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. slatanat JDM

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/subaru/consumer-reports-show-subaru-as-best-brand-2022/

        بفرما یه چایی دیگه هم بخور سیر شی بلکه😂😂😂😂😂

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. mohamadreza83

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    برد تسلا مثل روز عیان و آشکار بود .
    دیگه همگی به پیروزی مدل اس پلد توی مسابقه درگ تقریبا در برابر همه ماشین های بازار عادت کردیم .
    ولی خداویکلی انتظار نداشتم انقدررررر بین تایکان و پلد فاصله بیفته !!
    انقدر فاصله زیاد شد که تقریبا دیگ آخرای درگ اصلا تایکان دیده نمیشد !
    پلد حالا حالا ها پادشاه درگ باقی خواهد ماند.
    چیزی که کاملا معلومه لانچ کابوس وار پلد هستش
    از دوستان تسلا فن اگه در باره سیستم لانچ کنترل پلد و فناوری بسیار پیشرفته اش اطلاعاتی دارند حتما با من هم در اشتراک بزارن .

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. mohamadreza83

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      یه نکته ای هم بگم :
      ماشین های الکتریک معمولا بر خلاف درونسوزها میتونن به دورهای بسیار بالایی دست پیدا کنن و همچنین زمان توقف ماشین توی حالت روشن، به سیستمی که از انتقال نیرو به چرخ ها جلوگیری کنه ؛ نیازی ندارن و البته بیشترین قدرت خودشون رو توی دامنه بسیار وسیعی تولید میکنن .
      از طرف دیگه موتورهای درون سوز، دورهای محدودتری دارن و بیشترین میزان قدرت و گشتاورشون توی بازه ای مشخص تولید میشه؛ به همین دلیل هستش که برای دستیابی به کارایی حداکثری و حفظ دور موتور توی این محدوده ها و البته برای رسیدن به سرعت های بالاتر از یه گیربکس با ضرایب دنده مختلف استفاده میشه .
      البته ناگفته نماند که توی مسابقات فورمولا e از یه گیربکس سه سرعته خاص استفاده میشه .
      مسئله ای که اینجا وجود داره استفاده تایکان از یه گیربکس دو سرعته هس و من هر چی سرچ کردم نتونستم کارایی خاصی ازش پیدا کنم .( هر چند شکی ندارم بیشتر جنبه تبلیغاتی و ایجاد هایپ بین خریداران داره )
      ولی خب اگه کسی دلیل خاصی میدونه که این گیربکس توی پرفورمنس ماشین موثره بگه …

      درباره اختلاف قیمت ها هم که کلا از قدیم آمریکایی ها به ساخت ماشین های مناسب با قیمت بسیار وسوسه انگیز و معقول معروف بودن ؛ اینجا هم اگه برا تایکان دو سه تا آپشن سفارش بدی و این کار رو برا تسلا هم بکنی راحت اختلاف قیمتشون به قدری میشه که میتونی باهاش یه کوروت z06 جدید بخری و پیست ها رو به آتیش بکشی .
      بازار گسترده و رقابتی و آزاد آمریکا در کنار تیراژ ها تولید بسیا بالا باعث شده تا آمریکایی ها همیشه مقرون به صرفه باشن .

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. AMIN (M.A.S)

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        علت استفاده از گیربکس دو سرعته حفظ شتاب خودرو در زمانیه که نمودار گشتاور دچار افت میشه
        با ورود به دنده سبکتر امکان استفاده بهینه تر از گشتاور برای حفظ شتاب وجود داره چیزی که مدل S پرفورمنس رو در رول ریس رقیب چارجر اسکات پک میکرد!
        حالا الان تسلا ظاهرا از روتور های پوشش کربنی برای بهینه کردن نمودار گشتاور استفاده میکنه و نمیدونم چقدر بهتره ولی ظاهرا
        یه فایده هایی داره(یه نکته مهم
        تا جایی که میدونم تسلا هم گیربکس داره ولی تک سرعته و تعویض نمیشه
        خیلی از پاورترین ماشینای الکتریکی اگاهی ندارم)
        اما تسلا قدرت زیادی هم داره توی تست داینو 1101 اسب سر چرخ داشت !!
        ولی جایزه پرفورمنس سال به لوسید تعلق میگیره ک با1111HP پشت چلنجر دیمن 800 اسبی قرار میگیره!!!!

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. mohamadreza83

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          امین جان
          ممنون بابت اطلاعات علمی و مفیدت ؛ چون هر جا سرچ کردم ؛ چیزی نبود .

          چلنجر دیمن یه ماشین مخصوص درگ هس که با کلی لوازم و وسایل مخصوص درگ مثل تایر های فول اسلیک و … ارائه میشه و هیچ کاربردی به غیر از تایم ۴۰۰ متر زدن نداره و خود کمپانی هم همین رو میگه ..
          ولی اینجا با به ماشین خانوادگی سروکار داریم که همون ماشین درگ رو هم شرمسار میکنه و این خیلی با ارزشه ( هر چند که از مزیت های الکتریکی هم بهره ببره بازم از ارزش هاش کم نمیشه )
          اگه اشتباه نکنم دیمن تنها ماشینی هس که استوک کارخونه مجهز به گیربکس مبدل گشتاور دار که ترنس بریک (trans brake) هم داره مجهز شده …
          از طرفی ضرایب دنده گیربکس و دیفرانسیل هم کاملا جوری تنظیم شدن تا ماشین رو فقط توی ۴۰۰ متر توی چرخه رقابت نگه داره و بعدش دیمن دیگ ۴۰۰ متر رو طی کرده …
          همه این عوامل بهش کمک میکنه تا در صورت رعایت هزاران شرط و شروط و … بتونه اونم با صد تا اما و اگر تایم خوب ثبت کنه …
          واقعا لانچ با دیمن کار هر کسی نیست .
          چند وقت پیش یه کلیپ دیدم توی یوتوب که دیمن مجهز به موتور هلفنت ۴۲۶ همی تایم ۹.۲ ثبت کرد …
          اگه داج این آخرهای عمر درونسوزهاش یدونه چلنجر با این انجین بزنه ( فکر کنم اس آر تی غول ) شاید بتونه کمی به تسلا و اینا غلبه کنه ؛ ولی مسئله اینجاس : پلتفرم LA کرایسلر ( اگ اشتباه نکنم ) که دیگه رسما از دوره ژوراسیک به جا مونده و واقعا دیگه جای بهینه سازی و بازنگری نداره ؛ وقتی نمیتونه ۷۰۰ تا اسب رو درست حسابی هندل کنه . لانچ هلکت رو تبدیل میکنه به یه عذاب الهی ؛ چجوری قراره ۱۰۰۰ تا اسب رو مدیریت کنه ؟!
          حقیقت اینه در حال حاضر ن تنها داج ؛ بلکه هزار تابزرگتر از داج هم یارای رقابت با تسلا رو ندارن و تسلا هم اکنون در اوج قله تکنولوژیه .
          اگه از دوستان قدیمی اینجا باشن میتونن بگن که من خیلی وقت پیش توی گروه قبلی تلگرام پدال عکس ها و فیلم های یه چارجر همی 5.7 رو گذاشتم ماشین مدل ۲۰۱۴ بود و سفید ؛ پلاک منطقه آزاد ارس ( مال یکی از آشنایان بود )
          یه دستکاری کوچیکی توی سیستم اگزوزش شده بود و ماشین ۱۰_۱۵ تا اسب بیشتر میداد ( نزدیک ۳۹۰ تا )
          اونموقع توی گروه هم گفتم حتی این مدل چارجر که در مقابل هلکت ها جوجه ای بیش محسوب نمیشه ؛ بقدری شروع حرکتش سنگین و رعب آور بود که اصلا حتی توی سرعت ۷۰ تا هم از ترس و دلهره جرأت نمیکردی بهش گاز بدی ؛ حالا حساب اینو برو که لانچ مدل هلکت اونم از حال سکون چقدرررررررررر سخته !!

          قبلا ها شددددددیداااا موپار فن بودم و الان این اطلاعات اندک هم که دارم از اون زمان یاد مونده ؛ اگ جایی رو اشتباه گفتم زحمت اصلاحش رو بکشین .

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. AMIN (M.A.S)

          ۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (816 ديدگاه)

          اقا محمدرضا
          درسته که هدف اول ساخت چلنجردیمن درگ یک چهارم مایل بوده ولی همه چیزم فدای یک چهارم مایل نکردن
          ضرایب گیربکس دیمن با سایر تورک فلایت ها یکسانه و تورک فلایت در اینجا همونطور که خودتونم فرمودید به ترنس بریک و همچنین به مبدل گشتاور بروز شده مجهز هستن
          مبدل گشتاور جدید در هلکت ردای وجود داره و اکسل ضریب بالاتر دیمن (3.09)نسبت به هلکت (2.62) هم به صورت اپشن قبلا روی ردای و الان روی جیل بریک قابل سفارشه
          و یعنی یه جورایی عملکرد دیمن بدون کریت در رول ریس مشابه هلکت ردای و جیل بریک هست
          کانال Track Day که الان اسمش شده Speed Labs یه بار یه درگ 1/2 مایل بین دیمن 840HP(باکریت) و هلکت گذاشت که با وجود لانچ واقعا ضعیف اما در پایان 1/2 مایل دیمن 164MPH سرعت داشت و این نشون میده اونقدرام بعد یک چهارم مایل ضعیف نیست!
          و درواقع مزیت دیمن دردرگ 1/4 مایل استفاده از همون سیستم ترنس بریکه(مزیت بزرگیه) که بهش اجازه میده در حدود 9.8 تا 9.9 ثانیه در حالت 808 اسبی یک چهارم مایل رو طی کنه که سریعتر از لوسید 1111 اسب بخاری چهارچرخ متحرک با گشتاور فوریه (البته که رسیدن به اون تایم در دیمن مقداری مشکله اما ممکن هست)
          درسته که دیمن اولین ماشین رود لگال دنیا مجهز به ترنس بریک بود اما تنها ماشین نیست
          الان اسکات پک 1320 هم با این سیستم عرضه میشه
          درباره غول هم امیدوارم تولید بشه هرچند احتمالش خیلی خیلی کمه

          موافقم 1
          مخالفم 2
  7. sound of silence

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    حالا با فرض محال میگیم فلکس واگن اومد یک موتور دیگه اضاف کرد و Taycan شد ۱۰۰۰hp
    قیمت و میخوای چیکار کنی
    آمریکا با ۱۲۰k سریع ترین ماشین جهان و بهت میده
    فلکس واگن با همین پول بیتل پایه هم نمیده ! 😂

    موافقم 23
    مخالفم 32
    1. sound of silence

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (37 ديدگاه)

      با دیدن این که استارت آپ آمریکایی Lucid تکرار می کنم استارت آپ پورشه ۱۰۰ ساله و با نصف قیمت زمین میزنه خندم میگیره

      موافقم 27
      مخالفم 19
      1. محمد رضا

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        پورشه کلا گرون فروشی دوست داره

        موافقم 17
        مخالفم 11
      2. تسلا

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خب مثل این میمونه بگی اپل بهتر از سامسونگ چون گرون تره

        موافقم 7
        مخالفم 9
    2. GMA

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      تولید بیتل در سال ٢٠١٩ تموم شد و قیمتش فقط ٢٠ هزار دلار بود نه ١٢٠ هزار دلار:)))

      موافقم 12
      مخالفم 7
    3. Hamid

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      میدونی چرا قیمتش زیاده؟!
      چون اونقدر خودرو هاش کیفیت ساخت دارن که همچین قیمتی میده میره …
      چون با این گرون فروشی به قول شما رضایت خریدار ها ازش خیلی بالاست … خیلی بالاتر از “تسلا”
      باز هم میگم بهتره بری از چنتا مالک بپرسی ببینی کی از تسلاش راضیه و کی از پورشه ای که مالکشه راضیه!
      بخدا شرط میبندم طرف به مشکلات کیفیتی تسلا اشاره میکنه (اگه بی طرف باشه و فنش نباشه)
      پورشه هم مطمئنم طرف میگه از خریدش راضی بوده و مشکل کیفیتی نداشته … حتی اگه مالک خودرو های دیگه هم باشه …

      اینا چیزاییه که مالکان میگن …
      نه یه کاربر ایرانی که تو خونه اش نشسته و دهن ملت رو با ماسک صاف کرده …
      یادتون باشه وقتی ماسک رو در آوردین پاره کنیدش چون یه سری هستن این ماسک ها رو جمع میکنن و میشورن و به ملت میفروشن!
      پس پاره کردن ماسک فراموش نشود!

      موافقم 20
      مخالفم 21
      1. کافر مقدس

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        کیفیت ساخت؟ هم مشکل باطری داره هم ترمز هم مونتاژ هم کیفی

        میدونی چرا از 10 تا تایکان 6تا مشکل باطری و خطر آتش سوزی دارن و برخی هم مشکل کیفی ؟

        https://www.motorbiscuit.com/looks-like-porsche-taycans-have-huge-quality-issues/

        https://insideevs.com/photo/4833804/video-brings-more-evidence-of-taycan-panel-gap-issues/

        حتی کار بعضی از مشتری ها به دادگاه کشید شده برای دریافت غرامت . یذره آمار بگیرید ببینید وضعیت ماشین چطور هست و چرا اینقدر شکایت مشتری ثبت شده . هیچ سایتی ازش دفاع نکرده ب خاطر دلایل مختلف واقعا بهتر نیست یکم منطق به خرج بدیم و یقه پاره نکنیم برای هر چیزی ! والا مقادیری فلز اینقدر نیاز به تعصب و ماله نداره

        موافقم 18
        مخالفم 7
        1. TOM KRISTENSEN

          ۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (163 ديدگاه)

          مشکل ترمز😂😂😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. sound of silence

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (37 ديدگاه)

        نه بابا 😂😂😂
        تایکان نبود درز درش باز میشد ؟ تایکان نبود که مشکل شارژ داشت ؟
        رضایت به چه کار میاد وقتی اینجور تحقیر بشه :))

        موافقم 18
        مخالفم 16
  8. Kf

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    گاز ورمه گااااز ورمهه

    موافقم 38
    مخالفم 2
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      عالی بود بهترین کامنت تا اینجا 😂

      موافقم 23
      مخالفم 4
    2. محمد رضا

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      گازو بگیییرن الان گاز بیشتر kf رو میورمهونه🤣🤣🤣🤣

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. ALIREZA

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 1
    4. Ali da

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (15 ديدگاه)

      داداش روزمو ساختی🤣🤣🤣🤣

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. M@M@DRZ911

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (357 ديدگاه)

    داره کم کم معلوم میشه ( البته در اصل معلوم شده !! ) کیا دنبال به هم ریختن جو سایت و به گند کشیدن کامنت ها هستن!!
    حرف زدن با افرادی مثل شما وقت تلف کردنه !!
    تعصب خالی !

    موافقم 18
    مخالفم 7
    1. مردیم از خوشی

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      اون موقع که بقیه تو پست ها نامربوط تسلا را مسخره میکنند شما نیستی از حرفای خوشگل بزنی 😏

      موافقم 16
      مخالفم 9
      1. slatanat JDM

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (750 ديدگاه)

        خب شاید اون موقع مسخره بود

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. M@M@DRZ911

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (357 ديدگاه)

        بله ترجیح میدم زیر اون پستای زرد نباشم .
        طرفدار تسلا نیستم و زیاد هم ازش خوشم نمی یاد ولی متنفر هم نیستم و در کل حس خاصی بهش ندارم . ولی خب بالاخره توی الکتریکی ها حرفای خوبی برا گفتن داره. حرفای خوشگل هم شما به اندازه کافی زدید بنده دیگه پیش شما انگشت کوچیکه هم به حساب نمی یام !!

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. mohamadreza83

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      قیمت تایکان به عنوان اولین محصول پورشه که هیچ برتری خاصی نسبت به رقباش نداره ؛ خیلی مسخرس !
      اگه از کمپانی که عکسش رو توی پروفایلت گذاشتی ؛ اطلاعاتی داری بیا با دو کلمه حرف حساب قیمت ۲۲۰ تایی پایه تایکان رو توجیه کن یذره هم به سواد ما اضافه بشه .
      فقط از جمله هایی مثل « اگ گرونه ؛ چرا مردم و میخرن و …. » استفاده نکن ؛ چون به قول دوستمون امیر آرمی دیگه وقتی توی دنیای امروز یه نفر اندازه پول یه سدان پرفورمنس پول پرداخت میکنه تا آرم برند ماشینش کمی سایزشو بزرگتر کنن ؛ این حرفا هیچ ارزشی نداره !

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. Porsche 911

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        استاد
        تایکان با این قیمت شاید‌یکم‌ گرون باشه وای قطعا ارزش رو داره و یه نکته دیگه اینکه نسخه فول تایکان هست و نسخه پایه تر و ارزان هست
        بعد هم اینکه گیربکس دو سرعته تایکان رو الان یه مطلب سعی میکنم راجع بهش بنویسم تا سوادت بره بالا

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. mohamadreza83

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          چرا داری لقمه رو میپیچونی ؟!
          من میگم بیا قیمت گزاف این ماشین رو توجیه کن تو میگی ارزون ترش هم هست ؟!!!!!😂😂😂😂😂😂😂
          یعنی زیر مغالطه خفه شدیم 😂😂
          البته حق دارید ؛ همه که مثل شما پولدار نیستند !!
          جناب باسواد !!
          همین مدل که به قول تو حد نهاییییی تایکان محسوب میشه ؛ جلوی پلد ناپدید شد ؛ بعد اون تایکان پایه بنظرت چ عملکردی در مقابل پلد خواهد داشت ؟!😂😂😂😂
          خدا وکیلی آدم چ حرفایی که نمیشنوه 😂😂

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. mohamadreza83

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          چرا داری لقمه رو میپیچونی ؟!
          من میگم بیا قیمت گزاف این ماشین رو توجیه کن تو میگی ارزون ترش هم هست ؟!!!!!😂😂😂😂😂😂😂
          یعنی زیر مغالطه خفه شدیم 😂😂
          البته حق دارید ؛ همه که مثل شما پولدار نیستند !!
          جناب باسواد !!
          همین مدل که به قول تو حد نهاییییی تایکان محسوب میشه ؛ جلوی پلد ناپدید شد ؛ بعد اون تایکان پایه بنظرت چ عملکردی در مقابل پلد خواهد داشت ؟!😂😂😂😂
          خدا وکیلی آدم چ حرفایی که نمیشنوه 😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 3
      2. Porsche 911

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        حیف پدال کامنت هامو منتشر نمیکنه
        وگرنه یه تومار واست نوشتم

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. mohamadreza83

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          لازم نیست تومار بنویسی دوست من .
          امین جان خیلی کامل توضیح دادن .
          تمامی حرف هایی که من توی کامنتام گفتم کاملا مستند و بر پایه مسائل علمی هس .
          شما همون ۲ خط کامنت بنویس ؛ ولی قبلش یه تحقیق کوچیکی بکن و یذره چشماتو باز کن تا با دقت کامنت طرف خودت رو ببینی تا موجب خنده بقیه نشی دوست عزیز .

          موافقم 7
          مخالفم 3
      3. 1123

        ۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        قیمت گذاری تایکان برای سالی که به بازار اومد خوب بود چون بهترین سدان پرفورمنس اون موقع بود
        هزینه توسعه ش هم خیلی زیاد بود(از سال 2015 کانسپت mission e اومد احتمالا از قبلش هم داشتن روش کارمیکردن) برخلاف مدل اس پلد که نیازی نبود یه ماشین رو از اول بسازن همه اینا بعلاوه یسری متریال گرون قیمت باعث شد تایکان توربو اس با پایه قیمت 180 هزار دلار عرضه بشه

        موافقم 2
        مخالفم 3
  10. Silent

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    فکر کردن هنوز 2015 هست و تایکان 70 هزار دلاری و 200 هزار دلار فاکتور می کنن! حالا خوبه جای TESLA نیستن که پیشرو و پرچم دار عرصه ev ها هست. برندها و اسم ها بلطف تکنولوژی TESLA مفهوم خاصی دیگه ندارن. دوران رهایی از بشکه های نفتی و اقتدار علم.
    Lucid توو رولینگ هم با وجود 100hpبیشتر کاری از پیش نمی بره که علتش موتورهای نسل جدید کربن پوش PLAID هست.

    فریم 5:45 هزاران بار تقدیم فن های بی منطق باد که اینجا نه motortrend هست که به داد این قبیل شرکت ها برسه و نه واتسونی$!

    موافقم 22
    مخالفم 22
    1. mohamadreza83

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      ««دوران رهایی از بشکه های نفتی و اقتدار علم»»

      😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. Silent

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        اگر فکر می کنی ev ها صرفا بخاطر گازهای گل خانه ای با سرعت در حال جایگزینی در کشورهای توسعه یافته هستن! باس بگم خوش بحالت

        موافقم 8
        مخالفم 6
  11. میثم

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    قیمت تایکانو !!!!!!!
    پول چیو داره میگیره؟؟؟؟؟؟؟/

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. AMIR / ARMI

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      پول مهندسی نداشته رو خوبه زمان توسعه تایکان خود تسلا پیشنهادی داد برای سیستم شارژ این ماشین که پورشه قبول نکرد
      الان دارن با مشکل شارژ نشدن باتری های این ماشین دسته پنجه نرم میکنن

      موافقم 24
      مخالفم 16
    2. کافر مقدس

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      حقشه مشتری . بهش زباله هم بفروشی میگه برنده ! پول برند !!!

      وقتی قدیس بسازی از برند . کمپانی ها همین بلا رو سرت میارن . تو همین پدال طرف میگه مرسدس چون ماشین لوکسه فرق داره با سوبارو و..که دوام و رضایت مشتری دارن! دریغا که کلاس اس فقط لوکس مرسدس هست از سری a تا e و c ون و کلاس ایکس که همون نیسان هست اینا همه ماشین ها کاربردی هست ولی جاهایی مثل ایران از برند قدیس میسازن و فکر میکنن واقعا این کمپانی قدیس هرچی بزنه لوکسه ! پس خوبه کلی پول برند بدی !

      موافقم 20
      مخالفم 9
      1. M.Kkarimi

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (860 ديدگاه)

        قشنگگگگگ این مقوله رو میشه تو دوئل ها و نظرسنجی ها حس کرد !!! چون بنزه… چون بی ام و … چون آئودیه …

        موافقم 13
        مخالفم 3
  12. sound of silence

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    یه پیام دارم برای مهران۹۱۱ عزیز
    به جای اینکه درباره کوروت ببافی
    بیا اینجا از قورباغه دفاع کن

    موافقم 17
    مخالفم 21
    1. حسین

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1095 ديدگاه)

      خیلی داری حرف میزنی تازه وارد مالتی اکانت. احترام قدیمی های سایت رو نگهدار.
      اینقدر هم گسل گسل نکن، گسل یعنی با 1020 اسب قدرت نتونی پورشه 500 اسبی رو پیست شکست بدی. وگرنه اگه به این چیزا باشه پس الان برند neo چین باید پیشرفته ترین باشه چون با هایپرکار الکتریکیش تایمی توی نوربرگ رینگ زده که تسلا تا چند سال دیگه هم بهش نمیرسه. خیلی از برندها رفتن تو فرمول E دارن کار می کنن تسلا که ادعای پیشتازی EV داره دلش خوشه که واسه چهارتا فن بوی ماشین بسازه با تایم خط مستقیم 9.5 ثانیه!!!! یه سوپرا یا gtr یا هر درون سوز تیون شده دیگه ای کافیه تا این گسل تکنولوژی تون پر کنه

      موافقم 23
      مخالفم 19
      1. sound of silence

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (37 ديدگاه)

        آروم باش حسین

        ”یه سوپرا یا gtr یا هر درون سوز تیون شده دیگه ای کافیه تا این گسل تکنولوژی تون پر کنه”
        😂😂😂😂😂
        سوپرا ۶۰۰۰ اسبی جی تی ار ۲۰۰۰۰ اسبی رویای یه ژاپنی باز

        بحث مقایسه ev با ev
        سدان خانوادگی تسلا بدون آپدیت track mode و ترمز سرامیک فلکس واگن تایکان و تو خونه خودش نربرگرینگ شکست داد و تو مسیر مستقیم اینطور تحقیر شد!

        موافقم 13
        مخالفم 19
      2. sound of silence

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (37 ديدگاه)

        درباره سری های بیخاصیت bz و ماکت های نمایشی دویودا برای پنهان کردن عقب ماندگی نگم برات !

        موافقم 9
        مخالفم 11
        1. حسین

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1095 ديدگاه)

          قشنگ مشخصه فیک کی هستی بیشتر از این تابلو بازی در نیار.
          اون زمانی که تویوتا الکتریکی می‌ساخت تسلایی وجود نداشت. وجود تسلا مدیون تویوتا هست چون پول های تویوتا و امثال بود که اون اوایل از نابودی زود هنگام تسلا جلوگیری کرد. باتری هالی حالت جامد ک که اومد اونوقت می فهمی تکنولوژی یعنی چی. اونوقت 4680 باید بره بوق بزنه🤣🤣🤣🤣

          موافقم 10
          مخالفم 9
    2. Porsche 911

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      تو هم بجای اینکه اکانت فیک بسرایی مرد باش بیا با اکانت اصلی سلطون دیتا

      موافقم 10
      مخالفم 11
    3. 1123

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      منتظر بودم از کوروت بگی، چون وی بحث کپی و … سر رشته ای ندارم چیزی نمیگم فقط از عملکردش مقابل 911 میگم
      استینگری مقابل کررا اس
      توی درگ تراتل هوس دیدیم که کوروت با اختلاف زیاد باخت تازه اون نسخه آمریکایی بود که فیلتر ذرات آلاینده نداشت
      خب اگه نسخه اروپایی باشه چطور میشه قیمتش میره روی 100 هزار پوند برای حالت پایه که تقریبا با کررا اس برابره، بله بزرگترین برگ برنده کوروت با ورود به اروپا هیچ میشه،علاوه بر این شتابش هم تضعیف میشه
      بخوایم توی پیست مقایسه کنیم توی 8 موتورترند 911 0.6 ثانیه سریعتره با تایم 0:22:70
      توی هوکنهایم 1.3 سریعتره با تایم 1.53:30
      توی لاگونا سکا هم 2.3 سریعتره با تایم 1:35:50
      کوروت فقط توی نوربرگرینگ اونم 0.1 ثانیه سریعتره
      از پیست بریم توی جاده 911 بخاطر اینکه ذاتا یه گرند تورر هست در کل سواری بهتری ارائه میده و هروقت هم نیاز به رولینگ بود با استفاده از توربو هاش و گیربکس افسانه ای PDK ازکوروت جلوتر خواهد بود
      اگه خواستی همین مقایسه رو برای کادیلاک CT4 و بی ام و سری 3 انجام میدیم

      موافقم 11
      مخالفم 11
      1. R@m!n

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اگر قراره تایم های سایت fastest laps رو کپی کنی اون دو تای دیگم که کوروت توش سریع تر بودم می نوشتی. اگر معیارت همینه طبقه همین سایت تو درگ کوروت سریع تره یا اگر یهو شیفت می کنی جایی که به نفعه پورشه بحثه دیگه ای هست اونم کانال مبتدی مثله تراتل هاوس که دو تا شفته دلقک که راننده های مبتدی هستن و مثله سوپرکار بلوندی و کلی کانال یوتیوبی دیگه وسیله تبلیغاتی برندها هستن.

        راجب قیمتم کررا از 87k شروع میشه که به طبع با آپشن ها میره بالای 100k. کوروت هم فقط مدل های فول آپشنش در اروپا هست که از 74k تا 87k شروع میشه (قیمت ها به پوند هست).

        در کل بنظرم بهتره کسی خودشو قاطیه این بحثای بیهوده نکنه. نمی دونم چرا آدمی مثله مهران میشینه با چهارتا مولتی اکانت سر و کله میزنه.

        جایگاه پورشه و کوروت مشخصه و این بحثای تکراری دوره باطلی بیش نیست.

        موافقم 14
        مخالفم 6
        1. 1123

          ۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          خود جی ام میگه پایه کوروت تو بریتانیا از 91k شروع میشه با توجه به مشکلات چیپ و … کوروت بطور رسمی به اروپا نرفته همه شون وسط شخص وارد شدن علت اینکه همه فرمان چپ هستن همینه
          به همین خاطره شما کوروت زیر 100هزار پوند پیدا نمیکنی
          در مورد تایم ها هم من پیست هایی که خاطرم بود رو چک کردم و فکر کنم تو VIR کررا اس اصلا تایم نزده بود بهرحال کوروت باید سریعتر باشه اگه نباشه عجیبه
          در مورد درگ هم باید بگم حق با شماست هرچی که خاطرم بود رو گفتم نرفتم جای دیگه چک کنم البته کوروت توی یه درگ دیگه کررا رو شکست داده بود ( در کل بنظرم همین درگ های مبتدی بهترین راه سنجش پرفورمنس ماشین تو خط مستقیم هستن چون شرایط خیلی به واقعیت نزدیک تره، همه خریدارا که راننده حرفه ای نیستن)بهرحال هردوی این ماشینا اعجوبه هستن من فقط خواستم ایشون متوجه اشتباه بودن این نوع مقایسه بشه ( که شما بجاشون فهمیدید البته از قبلتر ها میدونستید)

          موافقم 3
          مخالفم 3
    4. mahdi.abdi

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      قورباغه؟! تو چرا فشاری میشی مگه پورشه ضرری بهت رسونده درضمن اقا مهران از افراد پر اطلاع و قدیمیه سایته امثال شما بهتره از منبر بیاید پایین

      موافقم 12
      مخالفم 6
  13. Elmiraj

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    زمانی که بقیه به اعداد و ارقام پرفورمنس S plaid نزدیک شدن حداقل دو سال از حضور Roadster گذشته…..

    موافقم 20
    مخالفم 17
  14. امین

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    انشاالله به پیشرفت خودروهای برقی و رقابت بیشتر چون همین رقابت بالا رفتن سرعت پیشرفت میشه و به امید روزی که دلار ارزون سه و تو ایران هم بشه ماشین های سوپر اسپورت و لوکس سوار شیم ما هم حق داریم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. R@m!n

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    ورای نتیجه بنظرم تایکان به هیچ وجه ارزش این قیمت رو نداره. نه پرفورمنس تکی داره نه تکنولوژی متفاوتی و فقط با اسم پورشه قیمت گزافی روش گذاشتن که با هیچ منطقی قابل توجیح نیست.

    اگر یه سدان به اسم پورشه مد نظر باشه قطعا و حتما پانامرا انتخاب بسیار بهتری هست.

    موافقم 23
    مخالفم 8
    1. mohamadreza83

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      این موج الکتریکی سازی که الان تبدیل به سونامی شده ؛ بیشتر از همه باب میل کمپانی های خودروسازی هس .
      قطعا وقتی میخوای به محصول الکتریکی بسازی ؛ هزینه هایی که برای تحقیق و توسعه ی بخش های مختلفش میکنی ؛ خیلی کمتر از مدل درونسوز هست . از طرفی شرکت قشنگ میاد روی ماشین یه قیمت کاملا معادل با همرده های درونسوز و حتی گاهی بیشتر از درونسوز های همرده هم میزاره ؛ مثالش همین تایکان که قیمتش به طرز مضحکی بالاتر از پانامرا هست !!!
      چی بهتر از این ؛ هزینه تولید کمتر ؛ برچسب قیمتی گزاف و فروش هم که شکر خدا عالی و در نهایت سودآوری بیشتر !
      در کل بنظرم حرکت به سمت الکتریکی سازی فقط نتیجه فشار عوامل سیاسی و دولتی نیست ؛ خود شرکت ها هم همین رو میخوان …

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. R@m!n

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره

        موافقم 2
        مخالفم 0
      2. AMIN (M.A.S)

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (816 ديدگاه)

        توسعه انجین های الکتریکی و پلتفرم های جدید برای پشتیبانی از انجین های الکتریکی(حیف کلمه انجین که حروم اینا میشه)
        میلیون ها دلار پول که خرج توسعه انجین های قدرتمند و جدید مثل بلک وینگ شده
        و تغییرات شدید در خطوط تولید کمپانی ها و تامین کننده ها
        و حتی بازاریابی برای ماشین های برقی و به دست اوردن دل مشتری ها و هوادارها
        هزینه کم؟؟!!
        کمپانی های بزرگ حاضر به تغییر نوع ماشین سازیشون به این سادگیا نیستن
        امان از سیاست غربی که حتی خودشم در رسانه انکار میکنه
        (اقا محمدرضا منظورم شما یا سایر کاربرا نیستید )

        موافقم 1
        مخالفم 7
        1. mohamadreza83

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          امین جان
          منظورم رو اشتباه متوجه شدی
          این هزینه هایی که گفتی بیشتر صرف ترغیب مردم به سمت الکتریکی ها بود ؛ ن هزینه برای ساخت قسمت های مختلف خودرو .
          بزارید مثال بزنم :
          همین توسعه گیربکس و موتور
          الان مسئله هزینه ای که فراری برای ساخت موتور F458 میکنه با انجین تایکان یکی هس ؟!!!!!
          همین قضیه برای پلتفرم ها هم هست .
          پلتفرم های درونسوز باید توانایی و استعداد پذیرایی از قسمت های مختلفی رو داشته باشن که طبیعتا انعطاف پذیری اونها رو بالاتر و هزینه های طراحی و ساختشون رو افزایش میدن.
          خلاصه حرفم اینه : « سود حاصل از فروش نمونه های الکتریکی خیلیییی بیشتر از درونسوز ها هست و یه نیگا به قیمت ها برا پی بردن به این موضوع کافیه و این چیزیه که کمپانی ها میخواد و واقعا جای بحثی نداره »

          موافقم 4
          مخالفم 0
  16. نادر

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دلم برای پورشه سوخت.چندین بار سوسک شد.چقدر جلوی تسلا تحقیر شد.پورشه از تمام جهات و از هر لحاظ پایینتر از تسلا و‌لوسید است ولی خیلی گرانتر !!!!!!پورشه احتمالا هزارتا از این ماشین را هم‌نمیتونه بفروشه😂😂😂😂😂😂

    موافقم 9
    مخالفم 16
    1. Porsche 911

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اموال تو با تک دیدگاه و نهایت ۱۰تا اومدن و رفتن
      محض اطلاعت تایکان هر سال رکورد فروش می‌زنه

      موافقم 14
      مخالفم 10
      1. GMA

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        جناب Porsche 911
        جواب این افراد را ندید خودشون جمع میکنن میرن، اینا نیازمند توجه هستند چون از نظر روحی شرایطشون متعادل نیست… 🙂

        موافقم 8
        مخالفم 6
      2. Porsche 911

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        امثال*

        موافقم 4
        مخالفم 7
      3. مردیم از خوشی

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        با همین منطق از پورشه دفاع میکنید دیگه چون طرف دیدگاه کم داره چیزی سرش نمیشه و اشتباه میگه
        مرز ها منطق فرسخ ها جا به جا شد

        موافقم 7
        مخالفم 13
  17. مردیم از خوشی

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    چه اختلاف قیمت های سنگینی کسی که 124 تا پول داره خیلی سخته بتونه 170 تا بده برا لویسد !

    حتی اگه طرف قسطی هم بخره 46 هزار دلار اختلاف قیمت یعنی دو سال قسط بیش تر ( بر فرض ماهی ۲ هزار دلار )

    موافقم 9
    مخالفم 6
  18. GMA

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ای کاش بخش کامنت های این پست بسته میشد تا پایان سم پاشی را شاهد باشیم🥴

    موافقم 4
    مخالفم 6
  19. Mad.z.Max

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    تایکان پوکید که

    موافقم 15
    مخالفم 8
  20. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    دنبال چاشنی گری نیستم. لی انصافا پورشه پول زور میگیره.مثال 911.انصافا هیچ هزینه طراحی نمیکنن حتی نمای داخل هم همیشه همینه.انجینش هم که آخرین تغییرش برا زمانیه که هوا خنک بود حالا آب خنک.درسته برا کاری که ساخته شده بهترین عملکردش رو میده ولی تو بهترین حالت 100 چوب ارزش داره.

    موافقم 10
    مخالفم 15
    1. محمد امین

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      هر چوب چه قدره؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. GMA

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        هر چوب معادل ٢ هزار دلاره که در نهایت میشه همون ٢٠٠ هزار دلار که این یعنی یانکی هم با قیمت ٢٠٠ هزار دلاری تایکان کاملا موافقه و مشکلی باهاش نداره🙃

        موافقم 8
        مخالفم 6
  21. Jdm باز

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    چقدر این خودرو های الکتریکی پر حاشیه هستن تو سایت
    اگه درگ خودرو های بنزینی بود مطمئنم کامنت ها نصف این هم نمیشد
    اونایی هم کارشون انداختن تفرقه و به هم ربختن جو سایت هست مشخص شدن…

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. مردیم از خوشی

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      اول از همه بحثی که میبنی بین کاربر هاست مربوط به مطلب هست

      اون موقع که تو هر پست نامربوطی تسلا را به تمسخر میگرند امثال شما ایرادکه نمی گیرد هیچ با یه لایک خوشگل هم استقبال میکنید ولی به اینجا که میرسه همه منطقی میشد

      موافقم 7
      مخالفم 3
  22. samurai

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (546 ديدگاه)

    قیافه اینایی که میرن برقی میخرن بعد 2 3 سال باتریای ماشین میپوکه دیدن داره مثل باتری گوشی چند سال کار کرده 100 درصد شارژ میکنی یه دفه خالی میکنه میشه 0 درصد :) بعد مثل طرف تو شمال اروپا فقط باید منفجرش کنی

    موافقم 7
    مخالفم 13
  23. سرزمین آفتاب

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    زمانی که پورشه ماشین هیبریدی الکتریکی ساخت (۱۸۹۹) خود فردیناند پورشه فقید رو میگم
    تسلا کجا بود

    البته که به قدمت نیست به کارایی هست
    ولی به خط صاف هم نیست
    تسلا در حد پورشه نیست
    مگه همه چیز خط صافه
    قابلیت اعتماد تسلا که تازه جوابش آمده که مردم راضی نبودن
    قابلیت اعتماد پورشه اصلا نیاز به تعریف نداره
    اون حس خاص رو که پورشه میده تسلا نمی‌ده
    حالا بگو گرون تره اگه به درد نخور بود
    مردم نمی خریدن آنقدر چیز خوب داره که به تسلا به چربه
    کلا این برقی هارو بی مصرف می‌دونم
    آخه آدم عاقل وقتی تو کشورت بیشتر ۱۱۲ یا ۱۳۰ تا بیشتر نمیتونی بری آخه این کارایی داره

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. کافر مقدس

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      استاد تاریخ ماشین های برقی برای 1820 ـه . زمانی که همون آقای رنو اولین ماشین برقی رو به مردم فروخت

      فرانسه هم اولین وسایل نقلیه رو ساخته بود الان کجاست !

      تکنولوژی حال حاضر که به قدت و تاریخ و سن و سال نیست ! وعلا ادسل تودهه 50 کلی ماشین برقی داشت

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. تحت پیگرد

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (352 ديدگاه)

      ما 7000 سال قدمت داریم
      آمریکا 400 سال

      موافقم 2
      مخالفم 4
  24. رام

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    زمان هیچ وقت متوقف نمیشه
    پیشرفت علم متوقف نمیشه
    تکنولوژی متوقف نمیشه
    اگر ما در حال حاضر از همه چی عقب موندیم دلیل نمیشه همه چی رو انکار کنیم و علیه چیزی که ندیدیم و تجربه نکردیم موضع بگیریم
    بله واقعیت داره
    خودروهای برقی
    خودروهای خودران
    تکنولوژی برتر تسلا
    خودرو سازی چینی
    هزاران هزار نوآوری و پیشرفت و خلاقیت
    و ما همچنان درگیر قرعه کشی تیبا

    موافقم 7
    مخالفم 0
  25. Amir

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا بیا بگو ماشین برقی خوب نیست به گرد تسلا هم نرسیدن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا