تسلا

تأثیر مثبت تسلا بر درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی!

پس از آنکه راننده تاکسی اینترنتی مشهور اوبر خودروی تویوتا کمری خود را با تسلا مدل ۳ تعویض کرد میزان سفرهای ماهانه‌اش بیش از دو برابر شد! هیدی بارنز می‌گوید او پس از انتخاب تسلا مدل ۳ شاهد درآمد ۲۶۰۰ دلاری در بازه زمانی ۲۵ روزه بوده است. این اتفاق در حالی رخ داده که بارنز قبلاً با کمری و در همین بازه زمانی بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار درآمد داشت. او اظهار می‌دارد:

معمولاً در سفرها درآمد ۱ تا ۳ دلاری داشتم اما حالا این میزان به ۱۰ تا ۱۵ دلار رسیده و حتی گاهی اوقات بیشتر هم می‌شود.

بارنز می‌گوید مشتریان حالا سخاوت بیشتری به خرج می‌دهند. او یکی از ۱۵ هزار راننده‌ای است که پس از قرارداد هرتز با این خودروساز در سال ۲۰۲۱ محصولات این خودروساز را انتخاب کرده‌اند. این تغییر خودرو در زمان بسیار خوبی برای رانندگان انجام می‌شود زیرا قیمت بنزین بسیار بالاتر رفته است. بارنز همچنین اظهار می‌دارد افزایش هزینه‌های سوخت باعث شده بودند هزینه سوخت‌گیری‌اش از ۶۰ به حدود ۱۰۰ دلار برسد. عدم هزینه برای سوخت به این معنی است که رانندگان می‌توانند درآمد بیشتری را برای خود نگه‌دارند و البته مزیت‌های استفاده از محصولات تسلا به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا خود اوبر نیز در صورت استفاده از خودروهای بدون آلایندگی بجای محصولات درون‌سوز مشوق‌هایی را در نظر می‌گیرد.

اگرچه هیدی تسلا را اجاره کرده است اما هزینه‌های آن همچنان کمتر از تویوتا کمری هستند. در کل هزینه مالکیت و نگهداری تسلای او در هر ماه حدود ۴۵۰ دلار بوده درحالی‌که فقط هزینه سوخت کمری در ماه بیش از ۶۰۰ دلار بوده است. اجاره هفتگی تسلا از هرتز برابر با ۳۴۴ دلار است که البته شامل هزینه‌هایی همچون بیمه، نگهداری پایه و کارکرد نامحدود خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3370 ديدگاه)

    این تسلا موی دماغ همه شده
    ولی در کل اونجا هم درآمد تاکسیهای اینترنتی خیلی کمه با اینکه کارشون خیلی سخته

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۵
    1. مازیار

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1402 ديدگاه)

      موی دماغ یا هر تعبیر دیگه دلیلش اینه که کارش درسته بخصوص با این سابقه کم
      حالا اینکه این یکه تازی چقدر دوام داره بحثی است جدا

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۳
    2. Nima

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      اینجا وضعشون بهتر از اونجاست

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۹
      1. porsche

        ۱۳ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        نه عزیزم بیگاری می کشن
        اون ور قطعه ماشین و خیلی خدمات دیگه هم به راننده ها میدن هرچی نباشه بازار رقابتی هست کسی می بره که بتونه هم زمان هم نیروی کار و هم مشتری رو راضی کنه uber الکی انقدر گنده نشده

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۳
        1. Nima

          ۱۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          آمار داشت میداد خیلى از راننده ها لفت دادن!

          موافقم ۴
          مخالفم ۴
  2. ممد ژانگولر

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2634 ديدگاه)

    خدا وکیلی من تو یکی از کشورهای خلیج فارس ایران بودم راننده تاکسی هیبریدیاشون کلاشونو مینداختن رو هوا بخاطر مصرف سوخت کمتر
    حالا شما فکر کن برقی داشته باشی

    البته نمیدونم کسی به باتری عوض کردن رسیده یا نه احتمالا اونجا دیگه …

    موافقم ۹
    مخالفم ۹
    1. شششضش

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اره سوعد توی سه دقیقه باتری خالی شده رو در میاره یه باتری شارژ شده میزاره بعد اون باتری که از ماشینت در اورد شارژ میکنه برای ماشین بعدی

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  3. AMANTE

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (936 ديدگاه)

    من یکجایی رو متوجه نشدم، توی متن میگه ماشین رو اجاره کرده و هزینه ی مالکیت و نگهداری تسلایی که داره در ماه حدود ۴۵۰ دلار براش تموم میشه.
    و بعد در ادامه نوشته هزینه ی اجاره ی تسلا از هرتز جایی که ایشون هم ازش اجاره کرده ۳۴۴ دلار برای هفته است.
    آخر کدوم درسته ۴۵۰ دلار در ماه یا ۳۴۴ دلار در هفته چون اگه ۳۴۴ دلار در نظر بگیرم در ماه میشه ۱۳۷۶ دلار که با در نظر گرفتن درآمد مثلا ۳۰۰۰ دلاری در ماه و کسر ۱۳۷۶ دلار میشه ۱۶۲۴ دلار که خیلی کمه.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۵
    1. Nima

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      ببین اجارش ۳۴۴ تا هست که در ماه میشه همون که شما گفتى و در کنارش ۴۵۰ دلار هم هزینه هاى ماهانه خود ماشینه
      یعنى مجموعا ۱۸۲۶ دلار.
      درآمد رو نمیدونم ولى هزینه اینه!
      احتمال زیاد بیشتر درمیارن از ۳۰۰۰

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۸
    2. محمد

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (781 ديدگاه)

      احتمالا هزینه برقش هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۸
    3. محمد

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (755 ديدگاه)

      آره داداش کمه درآمدشون چون اصل تاکسی اینترنتی رو این مبنا بود که من یه مسیری رو دارم میرم چندتا هم مسیر دیگه هم ببرم که مقداری از هزینه هام رو پوشش بده هم برای من به صرفه هم برای مسافر ، راننده هاش هم بیشتر دانشجو یا مهاجران و افرادی هستن که مهارتی بلد نیستن در کل تاکسی اینترنتی هیچ جای دنیا برای شغل اصلی و دائمی انتخاب جذابی نیست

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۴
  4. 2646

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    دیروز در پدال پستی با عنوان معرفی خودروهایی که بیشترین هزینه نگهداری را دارند، داشتیم. فارغ از نتیجه گیری های اون مقاله، تصمیم گرفتم کمی در مورد تجارب خودم از هزینه های نگهداری خودروهای خارجی در ایران بنویسم.
    البته این سلسله مطالب به ۴ دلیل بسیار مهم از لحاظ میزان هزینه های نگهداری برای سایر افراد چندان سندیت ندارد و صرفا حالت مقایسه بین خودروها دارد:
    ۱. بعضی از قطعات مصرف شده از خارج کشور تهیه شدند.
    ۲. در هنگام انتخاب قطعات همیشه سعی شده تا جایی که بودجه ام اجازه داده، بهترین قطعات انتخاب شود. به همین دلیل گاها قطعات یا روغن ها استانداردهای بسیار بالاتری نسبت به فابریک خودرو داشتند.
    ۳. میزان استهلاک خودرو بسیار وابسته به نوع رانندگی و مسیرهای روزانه است.
    ۴. به جز چند مورد، هیچ وقت از قطعات OEM برندها استفاده نمی کنم. به زبان ساده تر قطعات OEM، قطعاتی هستند که شرکت سازنده یک خودرو به کمپانی های قطعه ساز سفارش می دهد و برند خود را روی آن هک می کند.
    برای توضیح مورد چهارم باید بریم سراغ مراحل طراحی و ساخت یک خودرو. اصولا هیچ خودروی پر تیراژی در هنگام طراحی فرآیند طراحی قطعات مصرفی را ندارد. به زبان ساده تر در طراحی این خودروها هیچ وقت دیسک ترمز، لنت، فیلترها، شمع و … به صورت اختصاصی طراحی و ساخته نمی شوند. به عنوان مثال در پروسه طراحی مشخص می شود این خودرو نیاز به N مقدار نیروی ترمز دارد. طراحان با توجه به استانداردهای سیستم ترمز یک سایز مشخصی از دیسک، کلیپرها و لنت را برای یک خودرو انتخاب می کنند.
    این داستان بسیار شبیه پروسه خرید کفش است. خریدار سایز پاهایش ۲/۳ ۴۴ است، هم می تواند سایز ۲/۳ ۴۴ را انتخاب کند و هم نهایتا یک سایز بزرگ تر ۴۵. بالطبع پایین نگه داشتن هزینه های ساخت (در واقع هزینه سفارش قطعات خودروساز به قطعه ساز) و پایین نگه داشتن هزینه نگهداری برای شرکت ها مهم است.
    اما برگردیم به داستان قطعات OEM. هر شرکت خودروساز با انواعی از شرکت های قطعه ساز، تولید کننده روغن، فیلتر ساز، سازنده لاستیک و … قرارداد همکاری دارد. این همکاری ها می تواند به واسطه سیاست، کیفیت قطعات، توانایی خریداران ماشین در پرداخت هزینه های سرویس و … متغیر باشد. به همین دلیل است که شرکت درجه چندی مثل Peugeot دیسک های OEM (یا در فارسی فابریک) سایز ۱۲ اینچی خودش را از برند متوسطی مثل Ferodo می خرد و BMW همین سایز را از شرکت قوی تری مثل zimmermann.
    .
    فروش قطعات OEM منبع اصلی درآمد کمپانی های خودروساز است. بر خلاف تصور عموم مردم سود فروش هر خودرو به واسطه هزینه های بالای بخش های R&D، بسیار ناچیز است و عمده درآمد شرکت های خودروساز از فروش قطعات OEM و هزینه های جنرال سرویس تامین می شود. به طور میانگین یک قطعه OEM حدود ۳۰-۲۰ درصد گرون تر از همان قطعه درون جعبه قطعه ساز است.
    باز به زبان ساده تر شما فیلتر Mann با کد ۲۶۴۶ را در جعبه Mann می خرید ۳۰۰.۰۰۰ تومن. همین فیلتر Mann با کد ۲۶۴۶ درون جعبه BMW حدود ۴۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین اگر توانایی شناسایی کد قطعات یا برندهای بهتر قطعه ساز را داشته باشید، می توانید هم هزنیه نگهداری خودرو را کاهش دهید و هم قطعات بهتری برای خودروتون انتخاب کنید.
    این قطعات بهتر می تواند شامل انتخاب برند قطعه ساز بهتر باشد (مثلا برند zimmermann به جای Ferodo) یا خرید قطعه بهتر از یک قطعه ساز واحد. برای مثال خرید دیسک های Textar pro یا Textar pro plus به جای دیسک Textar یا خرید قطعه Meyle PD به جای Meyle.
    ************************************
    قسمت اول: BMW X4 28i
    به صورت کلی تمام خودروها در محدود ۱۰۰.۰۰۰ – ۸۰.۰۰۰ کیلومتر نیاز به تعویض قطعات و روانکارهای اصلی دارند. مهم ترین قطعات مصرفی در این سرویس ها شامل موارد زیر است:
    https://s6.uupload.ir/files/1_t57n.jpg
    https://s6.uupload.ir/files/2_w36y.jpg
    https://s6.uupload.ir/files/3_pt5p.jpg
    https://s6.uupload.ir/files/4_jlxg.jpg
    .
    به ترتیب از سمت راست:
    ۱. روغن گیربکس مخصوص ZF8
    ۲. روغن Transfer Case: باید توجه داشت که روغن های Transfer Case استانداردهای متفاوتی از روغن های دیفرانسیل ها دارند. منتها در ایران اگر تعمیرکاری روغن های دیفرانسیل و Transfer Case را عوض کند (که ۹۹% ماشین های ایران در سراسر عمرشان چنین سرویسی را نمی بینند!)، از یک روغن برای دیفرانسیل و Transfer Case استفاده می کند. عدم رعایت همین نکته ساده آسیب های زیادی به Transfer Case خودروها وارد می کند.
    ۳. روغن دیفرانسیل های عقب و جلو
    ۴. روغن هیدرولیک فرمان (البته ماشین هایی با فرمان برقی نیاز به روغن هیدرولیک ندارند)
    ۵. روغن ترمز
    ۶. کولانت: انتخاب کولانت هم یکی از موارد بسیار مهم در خودروهاست. از اون جایی که عموما نمیشه تمام مایع رادیاتور را از موتور و رادیاتور خارج کرد، همیشه سعی کردم از کولانت فابریک هر خودرو استفاده کنم تا اختلالی بین کولانت های مختلف وجود نداشته باشد. از طرف دیگر خودروهای اروپایی به واسطه جنس رادیاتور و نوع واتر پمپ ها معمولا بالاترین استاندارد کولانت ها را در حذف نیترات ها دارند که توجه به این مورد در انتخاب کولانت هم بسیار مهم است.
    ۷. فیلتر روغن گیربکس. فیلتر روغن گیربکس در تمام خودروهای اتوماتیک حتما باید در هنگام تعویض روغن گیربکس (کارکرد حدود ۹۰.۰۰۰ کیلومتر) تعویض شود.
    ۸. تسمه دینام
    ۹. آب یونیزه ۰۰۰ یا ۰۰ برای ترکیب با کولانت
    .
    چند نکته کوتاه:
    الف) حتما قبل از تعویض روغن های بخش مختلف، مراحل عملیات تعویض را در یوتیوب سرچ کنید، چندین بار ببینید و حتی همراه خودتون داشته باشید. به هیچ مکانیکی، تاکید می کنم به هیچ مکانیکی ۱۰۰% اعتماد نکنید. جز چند نفر محدود در ایران، هیچ کدوم از مکانیک ها در کمپانی خودروها تعلیم ندیدند و کار را به صورت تجربی یاد گرفتند.
    هیچ وقت نگذارید که خودتون و ماشین تون کیس آزمایش و خطا یک مکانیک شود. روش درست را از طریق یوتیوب یاد بگیرید. به اراجیف مکانیک ها گوش ندهید و روی حرف تون اصرار کنید. در صورت عدم همکاری مکانیک، برین سراغ مکانیک دیگری.
    ب) خرید قطعات و روانکارها را بر اساس مصرف تون کاستومایز کنید. برای مثال من عاشق لیز خوردن پشت ماشین و رانندگی توی برف هستم. این حرکات علاوه بر فشار کلی به تمام قسمت ها، دیفرانسیل ها را به شدت تحت فشار می گذارند. برای همین از روغن های دیفرانسیل Heavy Duty استفاده می کنم که مخصوص تحمل فشار بالاست. اگرچه این روغن های Heavy Duty حدود ۲ برابر روغن دیفرانسیل های معمولی در یک برند قیمت دارند اما به واسطه قدرت محافظت بالاتر، ماشین را برای ۸۰.۰۰۰ کیلومتر بیمه می کنند.
    ج) گاهی وقت ها وسواسی باشید! به عنوان مثال BMW در دفترچه توصیه کرده روغن های دیفرانسیل را خالی کنید و روغن تازه را جایگزین کنید اما از اون جایی که خیلی دیفرانسیل هام رو دوست دارم :))، به جای یکبار، ۲ بار تعویض می کنم. روغن دیفرانسیل ها را خالی می کنم، ۰.۶ و ۰.۹ روغن جایگزین می شود، ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی می کنم و دوباره روغن های دیفرانسیل را تعویض می کنم. این تکنیک قرون وسطایی کمک می کند تراشه های ریزی که در اثر هرزگردی از چرخ دنده های دیفرانسیل جدا شدند و درون هوزینگ آن مانده اند بهتر خارج شوند. خروج بیشتر تراشه ها هم عمر روغن دیفرانسیل را افزایش می دهد و هم باعث سلامت بیشتر چرخ دنده ها می شود.
    .
    بحث روغن موتور و فیلترها هم که هر ۸۰۰۰ کیلومتر در جنرال سرویس ها تکرار می شود:
    https://s6.uupload.ir/files/5_v5ps.jpg
    بحث انتخاب روغن موتور و شاخص های آن هم بسیار مهم است. به طور خیلی خلاصه روغن موتورهایی با TBN بالا می توانند در مقابل اسیدیته مقاومت بیشتری داشته باشند. شاخص TBN در ایران که بنزینی با میزان فسفر بالا دارد، بسیار مهم است. یکی از بالاترین اعداد TBN را در روغن های بازار ایران برند Addinol دارد.
    صرفا با دقت در همین شاخص کوچک، همیشه یک سوم دوستانم پول روغن موتور دادم (Addinol در مقابل Mobil1 یا Valvoline یا BMW OEM)، ۵۰% بیشتر از آنها رانندگی کردم (کارکرد ۸۰۰۰ کیلومتری در مقابل ۵۰۰۰ کیلومتر) و موتور ماشینم هم در شرایط بهتری بوده است.
    البته بحث انتخاب روغن موتور خیلی گسترده است و اگر عمری بود، در آینده با هم گپ خواهیم زد.
    و حتما یادتون باشه روغن گران تر به معنی محافظت بیشتر نیست. اتفاقا روغن موتورهای گران تر و پیشرفته تر به واسطه ادتیوهای بیشتری که دارند در مقابل بنزین بی کیفیت ایران زودتر اکسید می شوند، بنابراین استاندارد عمر ۱۶۰۰۰ کیلومتری آنها منوط به وجود بنزین مناسب است.
    .
    وقتی سوار خودروی توربو با چنین راندمان بالایی هستید، Octane booster همراه دائمی شما در پمپ بنزین ها هستند. بر خلاف روغن موتور که به نظرم محصولات آلمانی در شرایط افتضاح ایران پاسخ بهتری از رقبای آمریکایی دارند، در بحث Octane booster محصولات آمریکایی بسیار بهتر هستند.
    بنا به مطالبی که خوندم و تجربه خودم از تست مکمل ها بنزین بر اساس تعداد ارور Miss Fire روی ECU، تقربیا تمام مکمل های Sonax، Addinol، Wurth، Valvoline، BMW OEM، Benz OEM و … آشغال هستند. ۳ تا برند اول در زمینه افزایش اکتان بنزین و کاهش ناک موتور شرکت های آمریکایی NOS و Lucas و Gumout هستند. برندهای NOS و Lucas به واسطه ارائه در نمایندگی های آرتاتک موتور و معین موتور در بازار ایران شناخته شده هستند و قیمت های فوق العاده بالایی دارند اما Gumout را تقریبا هیچ کسی نمی شناسد.
    فرصتی فوق العاده ای بود برای من، زمانی که اطرافیان برای هر مکمل NOS و Lucas حدود ۱.۰۰۰.۰۰۰ تومن و مکمل های Sonax، Addinol، Wurth، Valvoline، BMW OEM، Benz OEM و … حدود ۴۰۰.۰۰۰ تومن پول خرج می کردند، من مکمل های Gumout را با برچسب شاپرک (برای اطمینان بیشتر از اصالت کالا) تو جعبه های ۶ تایی می خریدم ۵۳۴.۰۰۰ تومن :))
    https://s6.uupload.ir/files/6_30j3.jpg
    بحث انواع مکمل های بنزین هم خیلی گسترده است و اگر عمری بود، در این مورد هم در آینده با هم گپ خواهیم زد.
    .
    قطعات تعویضی در کارکرد حدود ۱۰۰.۰۰۰ کیلومتر وابسته به سبک رانندگی، نوع مسیرها، پرفورمنس ماشین و کیفیت قطعات فابریک دارد. به طور خلاصه با توجه به جاده های خوب کشورمون کراس اوورها، به ویژه کراس اوورهای اسپرت نیاز به بازبینی جلوبندی و تعویض برخی قطعات دارند.
    البته بعضی از قطعات به واسطه پرفورمنس بالاتر و انتخابی که به راننده می دهند، طبیعی است که زودتر دچار استهلاک شوند. برای مثال خودروی Toyota Prado J120 من آپشن تنظیم سفتی کمک فنر ۴ حالته داشت. غیر از سفرهای آفرود، ماشین همیشه روی حالت Sport بود، بالطبع فشار بیشتر باعث روغن زدن سریع کمک فنرهای من نسبت به خودروی فاقد این آپشن میشد. یا در مثال دیگر بالون های عقب Toyota Prado J120 توی جامپ های سافاری بسیار ضعیف هستند و تقریبا هر ۶-۵ بار سفر یکی شون می ترکید و مجبور میشدم که هر دو تاشون رو عوض کنم. خلاصه همیشه آپشن و پیچیدگی، استهلاک بالا را به همراه می آورد. پس در BMW هم با سبک رانندگی من طبیعی بود که بعضی از قطعات زودتر مستهلک شوند:
    https://s6.uupload.ir/files/66_4cb8.jpg
    .
    در این تصویر دیسک های جلو، قطعات جلوبندی اصلی، فیلترهای هوا و روغن، شمع، برف پاک کن، تسمه و … را مشاهده می کنید. البته یک نکته ای را باید تاکید کنم. به واسطه کارم مجبورم در مسیرهای خاکی تردد داشته باشم که این داستان، استهلاک ماشین های من را چندین برابر می کند. همچنین زمانی که این قطعات را تعویض کردم، بعضی از قطعات فابریک هنوز ۳۵% عمر داشتند اما چون این قطعات را در تخفیف از خارج کشور خریدم و حدود ۱/۳ هزینه نمایندگی تمام شد، همه رو با هم تعویض کردم. در یک رانندگی نرمال هیچ وقت نیازی به تعویض این قطعات در این کارکرد نیست.
    ************************************
    قسمت بعدی: Lexus NX 300h F-Sport
    و در نهایت مقایسه هزینه های نگهداری دو کراس اوور لوکس بازار در شرایط یکسان
    https://s6.uupload.ir/files/333_bxgu.png
    https://s6.uupload.ir/files/20200102_134747_9tiu.jpg
    https://s6.uupload.ir/files/333_d6na.jpg

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۳
    1. Nima

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      یه دنیا سپاس
      اطلاعات عالى بود😊

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. 2646

        ۱۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ارادت نیما جان

        موافقم ۶
        مخالفم ۴
    2. GMA

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1660 ديدگاه)

      یکی از مفید ترین کامنت هایی که در پدال خوندم
      تشکر بابت اینکه اطلاعاتتون را با ما به اشتراک میگذارید🌹

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
      1. 2646

        ۱۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (344 ديدگاه)

        عزیزمی.
        از هم صحبتی و معاشرت با دوستان عاشق ماشین همیشه لذت می برم.
        خوشحالم که بعد از Tuningtalk حداقل اینجا میشه هنوز کمی در مورد ماشین حرف زد.
        اگر این سبک کامنت ها را دوست دارید، توی پست پایین هم در مورد یه کوچولو در مورد SUV های ژاپنی نظراتم رو نوشتم:
        https://www.pedal.ir/suzuki/new-maruti-suzuki-brezza-revealed-in-india/

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. GMA

          ۱۴ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1660 ديدگاه)

          بله اونم قبلا خوندم و لذت بردم، خیلی دنبال چنین مطالبی ام

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    3. SS

      ۱۵ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (614 ديدگاه)

      نکات خوبی بودن و مهمتر اینکه از روی تجربه و نه فقط دفترچه
      اما مشکل اصلی در ایران تهیه این روغن ها و قطعات و مطمئن بودن از اصلی بودن اون ها هست.
      خودم چند روز در بازار میگشتم تا روغن پنتوزین CHF 11 اصلی که طبق دفترچه ماشین بود پیدا کنم و در نهایت هم با اینکه لیتری ۴۰۰ هزار تومان بود مطمئن نشدم که اصلی باشه.
      جالب اینجاست که قیمت روغن های اصلی در دوبی در مقایسه با روغن های داخلی هم بالا نیست و شما میتونید یک ۵ لیتری موبیل وان رو هم قیمت سوپر رانا در داخل کشور خریداری کنید.
      ——
      دلیل خاصی داشت که برای گیربکس از روغن zf hp8 استفاده نکردید؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (7640 ديدگاه)

    میگم داش رضا باقری ، نمیشه بدی با تسلات یه بوق بزنیم !

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۷
  6. Elmiraj

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2666 ديدگاه)

    معامله ای که به نفع تسلا ، هرتز ، رانندگان و مسافران تمام شد .

    شاهد خرید های بزرگ‌تری از تسلا خواهیم بود…

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۰
  7. دکتر استاپ

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (260 ديدگاه)

    خسته نشدی میای مطالب بیهوده انتشار میدی تا توجه بقیه رو جلب کنی؟

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۸
  8. هاتف

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    دمکرات ها همیشه با سیاستهاشون سوختهای فسیلی رو گرون میکنند تا به قول خودشون سرمایه گذاری روی انرژیهای سبز (یکیش خرید ماشینهای الکتریکی) قابل توجیه بشه. الان که تو آمریکا ملت دارن یه باک بنزین رو ۱۰۰ دلار پول میدن این داستانای قشنگ درمورد تسلا خریدار داره، وگرنه قبلا با بنزین گالنی دو دلار کسی دنبال این حرفا نبود.

    موافقم ۶
    مخالفم ۹
    1. porsche

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      جنگه عزیزم
      الان میاد میگه امریکا با یهودیا دست به یکی کردن به کمک فراماسون ها تو اوکراین جنگ شده روسیه گول خورده تا دولت امریکا سوخت رو گرون کنه که تسلا سود کنه

      موافقم ۹
      مخالفم ۴
      1. ماکسیمیلیان

        ۱۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (581 ديدگاه)

        😂😂😂
        دولـت ها، همه یک فرد هستند.
        جـنـگ آنها، نمایشیست؛ عاقبت این بازی، نابودی همدلی و دوستی میان مردمان کشورهاست.
        اگر مردم قصد جان یکدیگر کنند، راه غارت سهل می‌شود.

        موافقم ۳
        مخالفم ۶
    2. RezaRs

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (189 ديدگاه)

      امریکا می خواد وابسته سوخت فسیلی نباشه نه از نظر محیط زیست فقط
      اگه کشور های نفت دار باهاش چپ افتادند هیچیش نشه

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
      1. porsche

        ۱۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        امریکا همنی الان هم بخش عمده نفت خودش رو از امریکا و کانادا به دست میاره در مورد گاز هم همین طوره مشکل اصلی برای اروپاس و امرکا برای اینکه کمک کنه بهشون و نشون بده رهبر جهانه سعی میکنه بهشون کمک کنه که موفق هم شده هم از ذخایر استراتژیک بهشون داد هم با قطر و استرالیا برای کمک بهشون به توافق رسید اسراییل و ترکیه هم قراره کمک کنن برای استخراج گاز و نفت همچنین نروژ قرار داد امضا کرده برای افزایش برداشت گاز انگلیس هم که نفت و گاز دریای شمال رو داره که تو یک یا چند میدان با ایران از زمان شاه شریکه پولش الان تو یه حساب بانکی به نفع مردم ایران ذخیره میشه
        فقط این ایران مثل ابلهاست هم نزدیک اروپاس و هم هم گاز زیاد داره نفت هم داره ولی از اونجا کهاقایون عاشق صلح و امنیت مردم هستن و از قدرت های جهانی بدشون میاد دارن این فرصت رو اتیش می زنن توتال و یه شرکت نفتی ایتالیایی هم برای برداشت از بزرگترین میدان گازی جهان که بین ایران و قطر مشترکه هست اقدام کردن(پارس جنوبی)

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  9. Kato

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    چرته

    من دوتا برادر میشناختم که هر دو با یک ماشین مشترک کمری برای مسافربری فرودگاه استفاده می کردند و ماشین اصلا خاموش نمیشد
    صبح تا شب دست یکی و بعد شیفت شب دست اون یکی برادر بود
    راحت ۲ تا خانواده ازش نون می خوردن

    حالا اینا به کنار
    فکر می کنید کارکرد کمری به چند هزار. رسیده بود؟
    ۱۶۰۰۰۰۰
    بله یک میلیون و ششصد هزار …
    میگفت هیچ خرجی جز سوخت و روغن نداره …
    و در طی شبانه روز چند هزار کیلومتر کار میکنه و…

    اگه با دید وسیع به موضوع نگاه کنیم و در طی زمان به مساله بی اندیشیم اونوقت می فهمیم که چقدر کمری بهتره…

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۴
    1. porsche

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (603 ديدگاه)

      مدل استفاده مالک خیلی مهمه اگه رو سرعت کروز باشه کلا استهلاک خیلی کمه
      کشتی ها و قطار ها و هوا پیما ها و حتی جت های جنگی این طوری کنترل می شن تا خرج رو دست شرکت ها و کشور ها نذارن

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
    2. imperial

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      (میگفت هیچ خرجی جز سوخت و روغن نداره)
      این جمله فقط برای ماشین های زیر۱۰۰هزار کارکرد صحیح هست و برخی ماشین ها ۱۵۰هزار کاکرد.نداریم ماشین ۱میلیون کیلومتر بره مشکلی برنخوره،چون چیزی در خودرو داریم به اسم طول عمر قطعات و چیزی داریم به نام استحکاک بین قطعات.

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۴
  10. آرین

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (335 ديدگاه)

    تبلیغات حال به هم زن.
    “از وقتی کمری رو با تسلا عوض کردم دیگه موهام نمی‌ریزه.”

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۵
    1. meysam

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (3370 ديدگاه)

      😂😂😂😂

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  11. Farimani

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خب یعنی اصرار دارید که تسلا فقط بدرد مسافر کشی میخوره؟
    البته اختلاف قیمت که اصلا مهم نیست
    تسلام که هزینه نداره
    اینجام درآمد پراید با پژو کلی فرق داره
    اما تسلای بعد از ۴ سال رو هم مقایسه بفرمایید ببینیم چیزی ازش میمونه یا با تویوتای ۲۰ ساله هم عوض نمیکنن
    معلومه که قابل مقایسه نیست
    کلا موضوعات نسبت به گذشته خیلی سطح پایینه
    ایشالله بازنگری بشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۸
  12. نمردیم از بدبختی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (295 ديدگاه)

    ۱۰۰ دلار ینی بالای ۱ و نیم میلیون تومان 🗿

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  13. RezaRs

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (189 ديدگاه)

    اینم سطح سایت پدال و کامنت هاش بعد کامنت های من حذف میشه این کامنت ها میمونن معلومه که سایت پدال و خود همین اقای اشتری موافق همین چرتو پرتاس که باشن و تشنج تو سایت ایجاد کنند برای بازخورد بیشتر پس نگهشون میدارن
    اگه غیر از اینه از اقای اشتری اقای عقیلی و اقای احمد زاده پاسخ منطقی می خوام ریپلای کامنتم
    به عنوان یه کاربر سایت پدال حق دارم بدونم چرا کسایی که سایتو متشنج میکنند با کامنت های مسخره و بی ربط باید بمونن همشونم مولتی اکانتند
    پدال شده صحنه حنگ کره ژاپن
    اخه من نمیدونم مطلب تاکسی مربوط به تسلامه چون برقیه هزینش کمتره چه ربطی به ماشین های ژاپنی و کره ای داره خسته شدیم از دعوای اقتصادی ساز ها ماشین اقتصادی اسمش روشه برای مردم معمولیه جامعس تعجب میکننم اینجا طرف به اسم ماشین بازی سر این ماشینا دعوا میکنه و کلی کامنت میده با اکانت های مختلف

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
    1. ehsan.fa

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1663 ديدگاه)

      آقا رضا کامنت من نصفش نبود یا اصلا حذف میشه برا همین زیاد نمیام تو کامنت ها مثلا نصف کامنت من بخاطر کلمه (چرت ترین) حذف شده بود.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
    2. محمد

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (755 ديدگاه)

      رضا جان منطقیه کاری بهشون نداشته باشن کامنت خور سایت میره بالا حذف و بن کردن اکانت حالا بماند تذکر
      ، هم نمیتونن بهشون بدن؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  14. ارشک

    ۱۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اول اینکه تویوتا کمری حداقل از تسلا سری سه ، پانزده هزار دلار ارزانتره. بعد این راننده با اینکه ماشینش رو تسلا کرده هنوز هم نتونسته در ماه درآمد سه هزار دلاری داشته باشه .این کی میخواد تسلا بخره !

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا