تجربه و آزمایش

تجربه مسافرت با سمند EF7

سلام، امروز می خوام یه تجربه از یه اتومبیل وطنی را با شما به اشتراک بگذارم. عید امسال (۱۳۹۱) فرصتی دست داد تا به همراه یکی از اقوام که حدود ۱ ماه پیش اتومبیل خودش رو تحویل گرفته بود به سفر بریم البته این نکته رو بگم که تو خرید و انتخاب این اتومبیل بنده حقیر توصیه اکید (بر اساس روایت یکی از کارشناسان فن) داشتم که این مدل رو انتخاب کنه، به هر حال با تدارک کافی و همچنین بازدید فنی و چک کردن کامل اتومبیل راهی سفر شدیم.

ikco-samand-lx

بر طبق برنامه قراربود تهران با راندن تو مسیر جاده فیروزکوه به سمت شمال ترک کنیم و در اولین مقصد پس از گذشت از شهرهای سر راه به بابلسر بریم، سه روز تو ویلای دوستان بمونیم سپس به سمت گرگان و گنبد رفته و پس از دید و بازدید اقوام راهی مشهد بشیم، ماجرا از زمانی آغاز میشه که تو جاده فیروزکوه من احساس کردم کولر اتومبیل روشنه و البته به نظر می رسید دیفرنسیال ماشین هم یه زروزه ملایمی که تو صدای سیستم صوتی کم و بیش شنیده میشه داره، در این حال و از راننده(دوست عزیز) خواستم کولر رو خاموش کنه که ایشان در جواب گفت کولر خاموشه و کلید روی بخاریه… با کمال تعجب و پس از بررسی یه مسیر قوی باد از لای درب شاگرد بود که به بدن بنده می خورد و تاحدودی از سرما نیمه راست بندم رو لمس کرده بود خلاصه پیاده شدیم و با پر کردن لای درب با کاغذ و پلاستیک تا حدودی جلوی این سوز رو گرفتیم (در هر بار سوار و پیاده شدن این کار رو می کردیم). پس از گردنه گدوک بود که با صدای ناهنجاری از سمت جلو و راست مخصوصا تو پیچ ها مواجه شدیم، نمی دونم این تجربه رو داشتن که به دوستی توصیه می کنید یه چیزی رو بخره و کلی هم ازش تعریف و تمجید می کنید پس از خرید با هر ایرادی که تو اون کالا دیده میشه عرق شرم روی پیشونی مبارک ظاهر میشه، حالا حال منو فرض کنید که با این صدا که اول سعی کردم به روی خودم نیارم، چطوری شدم، خلاصه تو یه جا که میشد کنار جاده ایستاد نگاهی به موتور و جلوی ماشین انداختیم، چیزی سر در نیاوریدم به این خیال که موردی نیست ادامه دادیم پس از حدود ۴ ساعت رانندگی به ویلای بابلسر رسیدم خانواده رو تو ویلا مستقر کردیم و بلافاصله اومدیم سراغ اتومبیل حالا که وقت داشتیم با یه نگاه عمیق تر بررسی کردیم از داخل شروع کردم و ایراداتی که دیدم فقط و فقط شرمندگی من رو بیشتر می کرد بعضی از ایرادت ظاهری عبارت بودند از:
–    رنگهای متفاوت از رنگ سفید بر روی کلید های کنسول(کلید فلاشر، کلید CNG، کلید گرمن شیشه عقب و…)
–    بیرون آمدن غیر طبیعی و کج بودن ساعت روی کنسول
–    فاصله نامتوازن و بیش از حد قسمت کنترل سرما و گرما با قاب اطراف
–    فاصله ناموزون قسمت داخلی آینه ها با قسمت زیرین در دوسمت
–    روشن بودن چراغ کیسه هوا (Airbag) بدون دلیل (این اتومبیل مجهز به Airbag راننده بود)
–    موج داشتن شیشه جلو
–    بیرون بودن چسب های رودری ( در قسمت بالا)
–    و البته صدایی که از قسمت هیدرولیک فرمون بعضی وقت ها به گوش می رسید
–    و چند مورد جزئی دیگه( که میشه نادیده گرفت)
خلاصه پس از ۳ روز زیاد شدن صدایی که از جلوی اتومبیل به گوش می رسید و قبل از ادامه حرکت به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کردیم و پس از بررسی ایشان گفتند که صدا مربوط به پلوس چرخ جلوی اتومبیل میشه و این مورد هم شامل گارانتی نیست و البته هر چه اصرار کردیم ، خلاصه قبول نکرد تو این حین با شنیدن هزینه تعمیرات گفتیم مثل اینکه صدا کمتر شده و اصطلاحا خودمون رو زدیم به اون راه با سلام و صلوات به راه ادامه دادیم، پس از گرگان صدا خیلی بیشتر شد و کم کم خطرناک داشت میشد به مقصد ( شهر کلاله) که رسیدیم به همراه یکی از اقوام که محلی بود به نمایندگی مجاز مراجعه کردیم و بدون پرسش که اصلا این مورد شامل گارانتی میشه یا نه تعمیرات رو آغاز کردیم تو این فاصله چون بیکار بودم تو نمایندگی گردشی کردیم در کمال تعجب دیدیم از این سری اتومبیل که اتفاقا همه هم کمتر از چهار ماه بود که از تحویل اون ها می گذشت مواردی مانند ذوب شدن پیستون، شکستگی شاتون، ترکیدن سرسیلندر و … موارد دیگه رو دیدیم و البته بنده هم مداوم بر نگرانی و شرمندگیم اضافه می شد.

samand_lx

خلاصه یکی از کارشناسان فنی که بنظر سرپرست مکانیک ها می رسید با ما همکلام شد و یه سری توصیه برای استفاده بهتر از این اتومبیل به ما داشت توصیه های اون عبارت بودن از:
–    این اتومبیل موتور ظریفی داره و خیلی باید با احتیاط رانندگی کنید و دور موتور بیشتر از ۴۰۰۰ نشه!
–    رو بنزین زیاد خوب کار نمی کنه و بهتر با گاز برونید
–    بیش از ۳ ساعت مداوم رانندگی نکنید و یه استراحتی به موتور بدین( با خنده خودتون هم استراحت کنید)
–    آب و روغن اون رو حتما و هر روز قبل از گرم شدن موتور چک کنید
–    ….

rear-seat-samand-lx
به طور خلاصه و با زبون بی زبونی می خواست بگه تو بد مخمصه ای گیر افتادید، دیگه تقریبا خودم رو آماده کرده بودم که با اولین نگاه معنی دار دوست عزیزم بگم نگران نباش این اتومبیل رو خودم ازت می خرم ولی اون هم آدم با معرفتی بود و اصلا خم به ابروش نمی آورد، تعمیرات تموم شد و وقتی برای پراخت هزینه به دفتر مراجعه کردیم در کمال نا باوری مسئول دفتر گفت این مورد شامل گارانتی میشه و  نیاز نیست هزینه ای پرداخت کنید ( فقط درک کنید اختلاف بین نمایندگی ها و درک شرایط گارانتی رو تو فاصله ۲ استان)
به هر تقدیر ۲ روزی تو شهر بودیم به فامیل سر زدیم و عید رو تبریک گفتیم و هر کی پرسید از ماشین راضی هستید، چیزی واسه گفتن نداشتیم و شده بودیم چوب دوسر طلا!

samand-lx-dashboard

صبح روز ۵ فروردین آماده شده بودیم به سمت مشهد حرکت کنیم یه دفه دیدم دوستم هراسان آمد سراغم گفت اتومبیل رو روشن کردم ولی هیچ کدوم از عقربه های داخلی صفحه کیلومتر کار نمی کنه و تمامی چراغ ها روشنه، رفتم سراغش اولش فکر کردم مثله کامپیوتره، روشن خاموشش کردیم هیچ تغییری نکرد، دفترچه راهنما رو زیر و رو کردیم و نتیجه ای نداشت، دوباره به سمت نمایندگی مجاز رفتیم یکی از کارشناسان گفت چیز مهمی نیست تو این سری از این اتفاق ها پیش میاد و در کمال خونسردی گفت اگه می خواین برین سفر برین نگران نباشین و البته می تونید حدس بزنید چی شد، سفر کنسل شد و مجبور شدیم صبر کنیم تا یه کیت کامل صفحه کیلومتر برای ما برسه که حدودا ۲ الی ۳ روز طول می کشید، دیگه تو این روزها سعی می کردم با دوستم چشم تو چشم نشم حتی صبحونه رو زودتر می خوردم یا سر نهار و شام دور از دید اون می نشستم و سعی می کردم هر جا بحث ماشین میشه یه جورایی بحث رو عوض کنم، خلاصه سفر خاطره انگیزی برای ما به جا موند.

1700cvvt

نمی خوام داستان رو کش بدم الان که این مطالب رو می نویسم برگشتیم تهران و سه شنبه ۱۵ فروردین ماهه، ماشین رو روز چهاردهم به یه بنگاه آشنا با حدود ۲ میلیون تومان زیر قیمت فروختیم، رابطه من با دوستم خیلی سرد شده، هنوز سمت راست بدن من حس سرماخوردگی داره، سفری با اضطراب رو تجربه کردیم و خلاصه عید با شرمندگی و در راه تعمیرگاه رو پشت سر گذاشتیم و نکته اساسی اینکه این ماشین یه سمند EF7 بود که دوست من از بین ۳۰ تا ماشین که تو نمایندگی بوده انتخاب کرده و به قول خودش خیلی دقت کرده تا با کیفیت ترین رو انتخاب کنه، دیروز هم مطابق شنیده ها دوست عزیزم برای خرید یکی از این ماشین های چینی جدید به همراه دوست دیگری اقدام کردند و البته هدف من از این مطلب این بود که به دوستم بگم من هیچ قصدی از توصیه این اتومبیل به شما نداشتم و در کمال صداقت عذر خواهی بنده رو بپذیر و همچنین به شما عزیزانی که این مطلب رو می خونید، بگم ماشین ایرانی خوبه ولی من خرید اون را به شما توصیه نمیکنم بنده هم با همین شورلت نوا که متعلق به پدر عزیزم می باشد در عین مصرف سوخت بالا، خیابان ها را طی طریق می کنم و از سرم هم زیاد است و دیگر سودایی برای تهیه ماشین وطنی ندارم (‌البته پول ماشین های غیر وطنی رو هم ندارم) ایام به کام.

نویسنده: وحید گودرزی

جواد عقیلی

مهندسی پتروشیمی خوندم اما عاشق دنیای خودرو هستم. موسس و سردبیر پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۲,۳۴۷ دیدگاه‌ها

  1. meisam

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام…
    من سمند ای اف ۷ تکسوز دارم مدل ۹۲ هست و الان که دارم این پست رو میزارم ۱۲۱۰۰۰ کیلومتر راه رفته.
    میتونید سر به سایت تیونینگ تاک بزنید و جمله (سمند LX EF7 من ) رو جستجو کنید تا نجوه کار و برسی و تعمیرات دستتون بیاد…
    خلاصه بگم خدمتتون…
    ما ایرانی ها همینجوری هستیم گاهی وقتا از یه چیزی خوشمون میاد خیلی تعریفشو میکنیم و برعکس…
    من نمیخام بگم این ماشی خوبه اون ماشین بده…
    پژو ۴۰۵
    پژو اس ال ایکس تی یو ۵
    پژو ۲۰۶ تیپ ۵ اس دی
    سمند ای اف ۷
    این ماشین هارو من خودم دارم و حدااقل تجربه رانندگی ۱۰۰۰۰۰ کیلومتری رو باهاشون داشتم
    هر کدام مزیت و معایب مخصوص خودشو داره ولی بگم که ای اف ۷ خیلی از بقیه سر تره
    برای نمونه هر کدام رو یک مثال میزنم
    ۴۰۵ عادی صدای بیش از حد موتور مصرف زیاد
    ۲۰۶ اس دی عدم تعادل سر پیچ ها و اصتهلاک قطعات و الان دیگه صفرش ک ایرانیزه شده مفت نمیارزه
    ۴۰۵ تی یو ۵ اس ال ایکس جنس بد داشبرد اصتهلاک و هزینه بالای نگهداری
    سمند ای اف ۷ حجم روغن زیاد ۵.۲۵۰ لیتر روغن میخوره و یکی دیکه از ایرادات موتور ای اف ۷ فوقلعاده به روغن و آب و سافی بنزین حساسه
    و یک ایراد جزی که گسانی به شتاب و سرعت علاقه دارن این خودرو برای اینکه برق فن ها و کویل ها باهمه وقتی کولر رو روشن میکنید افت شتاب محصوصی احساس میکنید حالا برای اون مشکل هم ما راه حلی انجام دادیم یه کیت هست که برق رو جبران میکنه و هیچ مشکلی نداره حتی شتاب هم زیاد میشه
    من بهتون قول میدم اگر بازدید به موقه داشته باشید غیر ممکنه هزینه اضافه یا تعمیر داشته باشه
    هر ۳۰ هزار کیلومتر شمع ها تعویض بشن با نمونه ngk
    هر ۱۰ هزار کیلومتر سافی بنزین عوض بشه چه تکسوز چه دوگانه سوز
    هر ۴۷۰۰ کیلومتر روغن مموتور با نمونه سوپر پارس پایا عوض بشه با حجم ۵.۲۵۰ با فیلتر
    هر روغن فیلتر هواکش و روغن عوض بشه
    آب رادیات هر هفته چک بشه
    دور ۳۵۰۰ به بالا دنده عوض کنید نترسید هیچ مشکلی نداره ناحیه آلاستیسیته این موتور دور ۵۷۰۰ هست تا اون دور هیچ فشاری بهش نمیاد
    در ضمن من مکانیک هستم تنظیم موتور و تعمیرات ای سی یو کار میکنم

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  2. سعید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من سمند ای اف سون دارم مدل ۹۳ والا تا الان صدو سی هزار کار کرده جز لوازم مصرفی یک ریال هم هزینه اضافی نکردم اما ی نکته بگم ک من سر موقع روغن عوض میکنم .ای اف سون کاملا ب روغن حساسه خلاصه سر موقع ب کاراش میرسم بهترین استفاده رو هم میکنم بیشتر اوقات هم جاده هستم خیلی هم با ماشینم راه میرم یعنی ماشینم پر کاره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  3. علی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام برای آب بندی ef7 پایه گاز سوز از بنزین استفاده کنیم یا گاز ممنون میشم پاسخ دهید تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امین

      ۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز چون موتور پایه گاز سوز هست به این معنیه که سوخت اول این خودرو گاز هست و باید با گاز آب بندی بشه. من صفر مدل ۹۶ گرفتم و تعمیرکار و نمایندگی هم گفتند فقط با گاز آب بندی بشه. البته در صورت تمایل میتونید از بنزین هم استفاده کنید. ولی خب گاز خیلی بهتره

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  4. شهرام بیژنی پور

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من مدل نود دارم ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داره بسیار عالی وبی سروصدا
    هنوز کلا ۵۰۰ لیتر بنزین نزدم
    فقط گاز میزنم بسیار عالی

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  5. پارسا

    ۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم ef7 دارم هیچ ایرادی نداره مدل ۹۳ تاحالا یک ریال جز روغن و فیلتر خرجش نکردم ی بارم تو جاده ساوه ۲۲۰ شو رفتم. خلاصه بگم ماشین ایرانی فقط ef7. ۹۰درصد از ۶۰هزار کارکرد ماشینم رو گاز رفتم .هیچ مشکلی هم ندارم باهاش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. محمد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سال ۹۲ این صفحه رو خوندم و همون سال ای اف سون خریدم خدار رو شکر که این مقاله رو باور نکردم الان ۸۰ هزارتا کار کرده فقط سرویس دوره ای و لوازم مصرفی اصلاً خرابی نداره باد هم تو نمیاد شیشه هم موج نداره و. . . جمع کنید این صفحه دروغ رو به جاش نقد درست بکنید ایراد درست بگیرید

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. حق و حقیقت

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام

      بنده سمند ef7 دوگانه دارم

      دمای موتور بیش از حد زیاده و سیم کشی و سیستم برقی و مشکلات برقی زیادی دارم

      تو کارکرد ۱۷۰ تا تعمیر کامل کردم ولی بازم روغن کم میکنه
      در ضمن قطعات خیلی گرون هستن

      سمند لامصب هرکار کنی لش و پر استهلاکه

      موافقم ۱
      مخالفم ۷
  7. سیدعلی

    ۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ای اف سون مدل ۹۴ دارم صفرخریدمش؛توجاده هیولایی هست که هیچ ماشینی به پاش نمیرسه کولر عالی بخاری عالی سرعت چه توکفی ویا تو سینه کشی فقط به پدال گاز اشاره کن /خداییش راضی ام با۳۰میلیون هیچ ماشین دیگه ای به این خوبی نمیتونی بخری/کم خرجم هس/میخوام صفرشو بخرم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. وکیل حقوقی

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا این موتور حرف نداره من خودم از سال۹۳ دارم و به هر کسی گفتم از این نوع ماشین گرفتن راضی هستن مطمئن ترین موتور توی ایران فقط EF7

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. منتقد

    ۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    متاسفانه این اتفاقات شانسیه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. EF7

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پدال
    سلام

    داستان این وحید گودرزی چیه که خاطراتشو از سال ۹۱ از سایت بر نمی دارای؟؟

    من یه بار هم پیام دادم منتشر نکردی ….
    من خودم EF7 نودو دو دارم تک سوز … صفر خریدم…
    ——————-
    ایران خودرو ایراد داره … ولی نه با خاطرات گودرزی …

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. شیراز

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.
    ببخشید چند تا سوال داشتم.
    من میخوام ماههای آینده سمند EF7 ثبتنام کنم، ممنون میشم کسانی که سمند EF7 مخصوصا بنزینی رو دارن، خارج از احساسی شدن و تعصب پاسخ بدن.
    ۱. ترمز این ماشین چطوره؟ خوبیشو شنیدم، بدش رو هم شنیدم. قابل اطمینان هست؟ سرعتت بالا باشه و ترمز بگیری، نگهداریش چطوره؟
    ۲.کسی میدونه وزن حقیقی سمند EF7 چقدره؟ همونی که سایت ایرانخودرو گفته ۱۲۴۰kgهست یا نه؟ و می خواستم بدونم وزن فعلی سمندبرای موتورش سنگینی نمیکنه؟ سمند با موتور xu7 که وزن بدنه برای موتورش سنگین بود، با موتور EF7 وضعیت چطوره؟
    ۳. و اینجور که میگن، روی شتاب اولیه این ماشین حسابی باز نکنیم، و فقط دنده ۳ و به بعد. درسته؟ برای رانندگی جوان تر.
    ممنون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علی

      ۱۴ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من یه سمند ef7 دوگانه صفر خریدم قبلشم ۴۰۵ داشتم شتابش از ۴۰۵ بهتره ولی نه که فک کنی زانتیا شده باشه ترمزاش به نحو باورنکردنی از ۴۰۵ بهتره و تا حالا مشکلی باهاش نداشتم.پدال ترمز دقیقا همونطوری که انتظار داری عمل میکنه و علاوه بر اینکه ترمز قدرت نسبتا خوبی داره پدالش هم حس خوبی داره برای مثال تیبا یا ساینا ترمز بدی ندارن توی خط مستقیم!! اما پدالشون احساس خوبی نداره.امیدوارم منظورمو متوجه بشی. از نظر فنربندی که نیازی به گفتن نیست و میدونید راحتترین سواریو تو ماشینای زیر ۱۰۰ میلیون از سمند میگیری و تو پیچها هم بسیار خوب میپیچه مخصوصا نصبت به ۴۰۵ یا ۲۰۶ که زیاد روندم.منم شنیدم موتورش به روغن حساسه بخاطر همین روغنو دیر عوض نمیکنم و تا حالا هم کوچکترین مشکلی نداشتم.بخاری و کولرش عالیه و تو هوای شیراز کولرشو روی ۳ بزاری سردت میشه ۴ که لازمم نشده زیاد به جز یکی دو دقیقه اول که تو تابستون ماشینو زیر افتاب گذاشته باشی و توش خیلی گرم شده باشه!!.بخاریش تقریبا یک دقیقه ای بادش گرم میشه تو زمستون.تمام توضیحاتی که دادم مربوط به ef7 مولتیپلکس بود که واقعا از مولتیپلکسش راضیم! یه کارای ریز و جالبی میکنه که باحاش حال میکنی تو ماشینا ایرانی!
      در ضمن من رینگ اسپرت ۱۶ و تایر ۲۰۵ زیر ماشین انداختم. فرمونش هم بسیار نرمو راحته.
      البته وقتی گرفتم چنتا ایرادم داشت که گارانتی رایگان درست کردن.مثل روغن ریزی خفیف از کاسه نمد گیربکس.که تعویض کردن.یا صدای خفیف از زیر ماشین که اونم درست کردن.
      در کل ماشین بی عیبی نیست ولی نقطه ضعف مشهود انچنانی نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. EF7

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام شیراز جان
      من EF7 92 دارم از صفر دست خودم بوده
      ————————

      گرچه این پیام و سئوالت دیر پاسخ داده شد
      EF7 عالیه بگیر …
      ۱: ترمزش خوبه
      ۲: قدرت موتورش زیاده … وزنش رو ول کن
      ————
      هر ماشینی که میخری باید بهش توجه کنی
      همه میگن سمند لش میشه … این حرف درست نیست
      باید هوای ماشینتو داشته باشی … بهش برسی.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  12. وضعیت رانندگی با کولر در سمند EF7

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    ببخشید یک سوال داشتم.
    کسی هست که استان بوشهر باشه و سمند EF7 بنزینی داشته باشه؟
    جایی خوندم کسی نظر داده بود استان بوشهر هست و سمند EF7 مدل ۹۴ داشته و زمانی که کولر میزده و در خیابان رانندگی میکرده با توجه به اینکه دریچه گاز ماشینش برقی بوده (سیمی نبوده)، ماشین خیلی کم می اورده و کلا ضدحال بوده و در حدی بوده که ماشین رو میفروشه. و خیلی هم ناراحت بود.
    ماشین با دریچه گاز برقی مقداری تاخیر در گاز خوردن داره.
    کسی هست استان های جنوبی باشه، سمند EF7 مدل های جدیدش رو داشته باشه، مثلا ۹۵ یا ۹۶ و این قضیه رانندگی با کولر در تابستان رو توضیحی بده؟
    متشکرم
    من میخوام سمند EF7 صفر بخرم و مقداری در مورد این قضیه رانندگی با کولر در تابستان نگرانم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. وحید

      ۱۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      من مدل ۹۶ دوگانه سوزشو دارم از صفرم دست خودم بوده دریچه گازشم برقی هست
      اصلا این چیزی که گفتین من تو تابستون ازش ندیدم
      خداییش خیلی ازش راضیم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. کدخدایی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    من از سال ۹۱تا حالا EF7 سوارم از نظر قدرت .کولر بسیار عالی .صدای موتور با مقایسه با ۴۰۵-۲۰۶-پارس قابل مقایسه نیست.کم صدا میباشد.
    کم مصرف.کم صدا.پر قدرت.کولر بسیار عالی.
    توصیه من روغن موتور را سر وقت عوض کنید.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. وحید

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز اگه میشه بنده رو راهنمایی کنید.میخوام با ۲۳میلیون یه سمند ای اف سون دوگانه سوز کارکرده بخرم.اما اطلاعاتی بهم دادن که موندم کدوم مدل از سال تولیدشو بخرم.شنیدم که مدل ۸۹تا۹۱ تند تند واشر میسوزونه و روغن کم میکنه و مدل ۹۲به بعد ایرادش گرفته شده.آیا این مطلب حقیقت داره؟ بنظرتون کدوم مدل از سال تولید سمند ای ف سون دوگانه بهتره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. وحید

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام اگه میشه به سوال بنده جواب بدین.ممنونتونم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. مهدی ۰۹۰

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینو قبول دارم ماشین شانسیه . ولی فکر کنم آقای گودرزی حتی تخلف نمایندگی بابلسر رو میخواست بندازه گردن سمند ef7 . بنده از سال ۹۴ سمند ef7 دارم مشکلاتی داشت ولی مربوط به اجزای اصلی ماشین مثل موتور یا گیربکس نبود . که در نمایندگی رفع شد . این موتور فقط یه مشکل داره بخاطر حرارت بالای موتور در کارکرد های بالای ۱۵۰۰۰۰ تا ممکنه دسته سیم های برقی ضعیف بشن که باید تعمیر یا تعویض بشه . به نظر من با قیمت خیلی پایین تر از پارس tu5 داری امکانات یه پارس رو استفاده میکنی هم از نظر مصرف.شتاب و کشش بهتر هم از نظر کابین و سواری . قطعا اگه سمند نام ملی رو یدک نمیکشید گرون تر از پارس بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. سعید

    ۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من مدل ۹۰ تک مالتی پلکس دارم
    نگارش آقای گودرزی چرنده خالصه
    فقط گشتاور زیر ۲۵۰۰ ضعیفه اما با دور بالا حرف نداره
    گیر بکس عاریه ایش با موتور هماهنگ نیست و قدرت موتور تو کفی و دنده ۵ هرز میره
    امکاناتش در حد ایرانی ها خوبه
    سیستم خنک کنندگی عالیه
    روغن ایرانی بریزید رو ۶۰۰۰ هم عوض کنید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. محمد

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز یه شماره تلفن یا ایمیلتون بدی ممنون میشم برای نصب اون کیت برقی مشورت میخواستم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. رامش

    ۴ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من بار اول که یه مطلب کامل و تا اخرش میخونم
    خودمم سمند ندارم و میتونم بگم از مخالفانش هستم
    کاملا مشخص که این دوست عزیزمون که به مسافرت رفته با سمند متن با قصد و قرض نوشته و هدفش فقط تخریب ماشین بوده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. خراباتی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند موتور ملی دارم- مدل ۹۰ الان ۸ ساله سوار میشم چونکارم ازاده ماهی هزار پونصدتا کار میکنه ماشین- تا سال ۹۷ بدون هیچ عیبی کار کرد و فقط مصرفی هاشو عوض کردم سالی یک شمال و یک مشهد هم باهاش رفتم بعد از ۷ سال موتور خراب شد ک اونم تازه مقصر تولید کننده فیلتر رو.غن بود فیلتر جم شد سرعت بالا روغن ب موتور نرسید- جز صدای زیاد موتور تا الن هیچ عیبی نداشته— در ایران ماشین شانسیه چون هر دفعه از یه جا جنس و قطعه وارد میکنن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  21. علی

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنده از سال ۹۳ یه مدل ۹۰ دستم دارم . می تونم بگم عالیه واقعا عالی ، قبلا رنو ، پراید ، ۲۰۶ ، و لیفان ۵۲۰ (این یه دونه نصف جونم کرد) و سال ۹۳ اینو گرفتم و واقعا خیلی خیلی راضیم ef7 یه چیز دیگه هست !!
    و در انتها این کسی که مقاله فوق رو نوشته کاملا دورغ و غرض ورزانه نوشته و خودش رو هم طرفدار و معرف ای اف ۷ معرفی کرده یک همه قبول کنند و دو فشش ندن اینو مطمعن هستم !!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. ناصر راد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ef7 فعلا بروز ترین وقویترین موتور تولیدات ایران خودرو هست ولی اگه روغن مرغوب بریزی و بموقع (زیر۵۰۰۰) روغن عوض کنین واینکه به دلیل سیستم cvvt یا همان میل سوپاپ متغیر این موتور باروغن وفشار روغن کار میکنه هیچ مشکلی پیش نمیا در مورد واشر سرسیلندر چون واشر فلزی دارن مثل پژو واشر نمی سوزونن و هرچه حرارت موتور بره بالا موتور سر حالتر کار میکنه و وقتی موتور سرد هست زود واشر میزنن برعکس پژو و مورد دیگه بنزین مناسب با اوکتان ۹۵ وبدون سورب که خیلی نایابه …در کل ماشین خوبیه من خودم ۹۳ دوگانه مالتی پلاکس دارم خیلی راضیم خوم کمک پیچی انداختم روش و تایر هانکوک ۲۰۵ انداختم توی جاده انگر روی اب راه میره انقدر راحت هست ادم خابش میاد …ودادم عایق بندی وصدا گیری کردن صدای موتور هم داخل نمی یاد که یکی از ایرادات سمند ef7هست در کل اگه میخوای ماشین خوب سوار بشی باید با سلیقه خوت بهس برسی که ایران خودروی ما زیاد رو این چیزا حصاص نیست ظرافت ندارن …..

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  23. احمد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من به این نتیجه رسیدم که ماشین های ایرانی خیلی شانسی هستن منظورم اینه که یکیش از همه لحاظ عالیه و تقریباً مشکلی نداره برخی هم به شدت نابود هستن مثل خاطرات ایشون من خودم یه پراید داشتم اصلا نه صدای اضافی موتور نه لرزش و نه کم آوردن تو سربالایی های ملایم و برعکس یه پارس tu5 داشتم که به شدت روغن میسوزوند و پیش دو تعمیرکار هم بردم ولی کاری انجام ندادن و یادم نیست چی گفتن و کاری هم خودم نکردم چون دو دقیقه بعدش فروختم الانم یه دنا معمولی دارم که ازش راضیم و بنظرم از همه ماشین های ایرانی سر تره فقط یکم الکترونیکش مشکل داشت و الان انگار آب بندی شده و دیگه مشکلی نمیبینم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. علیرضا شیراز

    ۲۱ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه عزیزان
    بنده سمند ef7دوگانه کلاس ۱۶دارم
    مدلش ۹۷هست
    خدمت شما بزرگواران عرض کنم که واقعا معلوم نیست که بعضی ها در مورد هر نوع تیپ ماشین در ایران اینقدر بد یا خوبش رو میگن آدم نمیدونه چیکار کنه .البته اون دسته از آدمهای که این مطالبها رو مینویسن نمیدونن که باعث تردید میشن برای کسانی که میخواند ماشین بخرن و تجربه ندارن که متاسفانه گمراه کردن هر انسانی کار غیر اخلاقی هست .
    محاسن ef7:قدرت بالا .کشش در دور بالا عالی .کم مصرف.موتور به روز و مقاوم
    معایبش:شتاب اولیه ضعیف اینم به خاطر حجم کپسول گازو شاسی محکمش هست .میگن مکانیک کم که قبول ندارم چون بنده از اوئل ماژولش نشتی داشت که خدا شاهده مکانیکش داخل پارکینگ باز بستش کرد توپ شد .
    عزیزان امسال ماها که پژو و سمند و پراید وتیبا میخریم به خدا وضعیت مالی بالای نداریم
    پس به انتخاب هم احترام بگزاریم و داخل دل هم رو خالی نکنیم .تا هر کسی که اونچیزی رو که دوست داره بخره
    و الان ضعف شدید داخل تولید کننده ها هست
    امیدوارم که تونسته باشم مفید حرف زده باشم
    مخلص شما علیرضا شیراز

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  25. امیر محمد بهرامیان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    خودرو های ساخت داخل قطعا دارای ایرادات بسیار بسیار بزرگ هستند و در شان یک مصرف کننده ایرانی نیستند و تمام مردم عزیزمون به این موضوع اشراف دارند اما این گونه صحبت های اغراغ آمیز و خارج از واقعیت هم نادرست و ناصلاح میباشد
    خودرو های داخلی خود به اندازه کافی مشکلات و ناهنجاری دارند برای نشان دادن بی کیفیتی انها نیاز به مزخرفاتی مثل این نوشته نمیباشد

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا