همیشه دوست داریم در آزمایشهای مقایسهای به نتیجهای قطعی برسیم اما در این رقابت چنین اتفاقی رخ نداد زیرا در تقابل نسل جدید تویوتا تاندرا با فورد F150 یکی پیشرانهٔ بهتری دارد یکی گیربکس بهتری، یکی داخل زیباتری دارد یکی از کابین کاربردیتری برخوردار است. حتی صندلیهای عقب هم در این تقابل نقش دارند. البته درنهایت ما توانستیم یکی را بهعنوان برنده انتخاب کنیم اما این پیروزی با کمترین اختلاف بود؛ بنابراین، هرکدام از این پیکاپها را که برای خرید انتخاب کنید قطعاً اشتباه نخواهید کرد.
خب مقدمه کافی است. بیایید با خودروها آشنا شویم. برای این آزمایش تصمیم گرفتیم از تیپهای پایه و کاری این پیکاپهای فول سایز استفاده کنیم. هردو وانت از نوع دو کابین با اتاق بار کوتاه و چهارچرخ محرک هستند. تویوتا با تاندرا لیمیتد به میدان آمده که به پکیج TRD Off Road و چند آپشن کاربردی دیگر مجهز است که قیمت آن را به ۶۰,۱۸۸ دلار رساندهاند. فورد نیز F150 XLT را به این رقابت فرستاده که یک تیپ بالاتر از پایه محسوب میشود و ۵۸,۵۸۵ دلار قیمت دارد. این پیکاپ به دو آپشن مهم شامل پکیج یدک کشی و پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو هم مجهز است.
بیرون و داخل
در نگاه اول، از نظر ما فورد F150 پیکاپ زیباتری است. این خودرویی آرام و مطمئن به نظر میرسد درحالیکه گویی تاندرا تلاش میکند چیزی را اثبات کند. هرچند طراحی پیکاپ تویوتا هم جذابیت خاص خود را دارد اما نمیتوان از آن جلوپنجرهٔ عظیم چشمپوشی کرد که ما را به یاد یک هواپیمای مسافربری میاندازد که بخش مخروطی دماغهٔ خود را گم کرده است. در عقب نیز به نظر میرسد چراغهای عمودی تاندرا بهخوبی با طراحی کلی پیکاپ ادغام نشدهاند. البته بهطورکلی، تویوتا با چراغهای LED خود مدرنتر به نظر میرسد زیرا فورد در تیپهای پایینی F150 به لامپهای رشتهای بسنده کرده است.
همین داستان در داخل پیکاپها هم جریان دارد. کابین تاندرا با نمایشگر عظیم ۱۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی (سفارشی) دریچههای تهویهٔ زیبا و کلیدهای پیانو مانند (ایدهٔ جالبی که از جنرال موتورز گرفته شده است)، در ظاهر مدرنتر به نظر میرسد. از سوی دیگر، در F150 کنترلهای سیستم صوتی، تهویه مطبوع و غربیلک فرمان به همراه دکمههای پلاستیکی قدیمی به نظر میرسند اما مسلماً استفاده از آنها آسانتر است. همچنین در کابین F150 پلاستیکهای ارزانقیمت هم دیده میشود اما بخش بزرگی از داشبورد آن با متریال باکیفیتتری از تاندرا ساخته شده است.
حتی بر سر تودوزی پیکاپها هم بحث و اختلافنظر وجود داشت زیرا برخی آزمایشکنندگان صندلیهای پارچهای دورنگ F150 را بسیار جذابتر و راحتتر از چرم مصنوعی تاندرا میدانستند درحالیکه برخی دیگر، تودوزی تویوتا را لوکستر دانسته و برایشان سؤال بود که چرا فورد در یک پیکاپ ۶۰ هزار دلاری از صندلیهای پارچهای استفاده کرده است. هردو پیکاپ به نمایشگرهای بسیار بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز هستند اما از تویوتا بزرگتر است که هرچند برای اپل کارپلی عالی خواهد بود ولی عجیب اینکه نمایشگر پیکاپ تویوتا در یک زمان فقط میتواند یک سیستم (صوتی، تلفن، ناوبری، تنظیمات) را نشان دهد درحالیکه فورد موارد مختلفی مثل آهنگها و نقشه را همزمان نشان میدهد.
صندلیهای عقب هم در F150 و هم در تاندرا جادار بوده و از فضای پای زیاد و دسترسی آسان از طریق درهای بزرگ به همراه دو نوع پورت USB و یک خروجی برقی ۱۲۰ ولت برخوردار هستند. بااینحال، صندلیهای تاندرا با حمایت بیشتر از رانها و زاویهٔ بهتر پشتی، با اختلاف جزئی راحتتر هستند. با تا کردن کفی صندلیها اما حالا این کف صاف و محفظههای اشیاء F150 است که بسیار کاربردیتر و انعطافپذیرتر از تاندرایی است که برآمدگی بزرگ میلگاردان در آن دیده میشود.
رانندگی
هردو پیکاپ آزمایشی ما به پیشرانههای ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو مجهز هستند اما برای فورد، این موتور اکوبوست در قالب یک آپشن ۲,۵۹۵ دلاری ارائه میشود. موتور استاندارد F150 یک ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی با گشتاوری نصف این موتور اکوبوست است اما از سوی دیگر، تاندرا بهصورت استاندارد در همهٔ تیپها با همین موتور توئین توربو ارائه میشود. برای هردو پیکاپ قوای محرکهٔ هیبریدی هم قابل سفارش خواهد بود اما فقط فورد هنوز هم موتور V8 تنفس طبیعی را ارائه میکند.
هرچند موتور V6 توئین توربوی فورد با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تنها ۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری از تویوتا دارد اما بدنهٔ آلومینیومی F150 یکچهارم تن وزن کمتری از تاندرا دارد. علاوه بر این، هردو پیکاپ بهصورت استاندارد با ضریب محور عقب ۳.۳۱ به یک عرضه میشوند اما F150 آزمایشی ما از ضریب سفارشی ۳.۵۵ به یک بهره میبرد که بدون هزینهٔ اضافی قابل سفارش خواهد بود و تویوتا آن را ارائه نمیکند. به لطف همهٔ این ویژگیها، F150 در سرعت و شتاب برتری چشمگیری نسبت به رقیب ژاپنی دارد بهگونهای که ما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را با آن در ۵.۳ ثانیه ثبت کردیم که تقریباً یک ثانیهٔ کامل از تاندرا سریعتر است.
علاوه بر این، مصرف سوخت ترکیبی فورد هم حدود ۰.۶ لیتر از تویوتا کمتر است. روی جادههای باز بزرگراهی، F150 پیکاپ قویتری احساس میشود و در طول آزمایش ما هم مصرف سوخت کمتری را ثبت کرد. بااینحال، این لزوماً بدان معنا نیست که قوای محرکهٔ فورد انتخاب بسیار بهتری خواهد بود زیرا گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تویوتا عملکرد بهتری داشته و بهسرعت و بهآرامی دندهها را کموزیاد میکند. در مسیری باریک و تپهای در آزمایش ما، گیربکس تاندرا بهراحتی میدانست باید کدام دنده را انتخاب کند اما گیربکس فورد در همان مسیر تأخیر داشت و برای یافتن دندهٔ مناسب تلاش میکرد.
سواری و هندلینگ
یکی از قسمتهایی که در آن فورد بهطور قطعی بالاتر از تویوتا قرار میگیرد، سیستم تعلیق است. البته هیچکدام از این پیکاپها سواری نرم و قایق مانند یک لینکلن تاون کار قدیمی را ارائه نمیکنند اما F150 از سواری نرمتری برخوردار است درحالیکه تویوتا حتی هنگام عبور از روی دستاندازیهای متوسط هم لرزش داشت. همچنین هنگامیکه شرایط مسیر خرابتر شد، سواری تویوتا بسیار بدتر شد و کیفیت سواری آن بسیار سریعتر از F150 کاهش یافت. با توجه به اینکه تویوتا در عقب تاندرا از فنرهای پیچشی استفاده کرده و ظرفیت بار آن نسبت به فورد با فنرهای شمش کاهش یافته است، این کیفیت سواری کمی عجیب به نظر میرسد.
فرمان فورد کمی سبک و بیحس احساس میشود و به همین دلیل مانور دادن با این پیکاپ چندان لذتبخش نخواهد بود اما بازهم بهتر از تاندرا عمل میکند که دقت کمتری داشته و در بزرگراهها بیشتر از مسیر منحرف میشود. هردو پیکاپ به کروز کنترل تطبیقی با قابلیت حفظ حرکت میان خطوط مجهز هستند اما درحالیکه سیستم فورد بهطور دقیق خودرو را هدایت میکرد، تویوتا برای ماندن بین خطوط کار سختتری داشت. البته باید توجه داشت که تاندرای آزمایشی ما به پکیج ۳,۰۸۵ دلاری TRD Off Road مجهز بود که کمکفنرهای سفتتر و لاستیکهای آلترین را به همراه دارد. بدون این پکیج، احتمالاً کیفیت سواری و فرمان تویوتا بهتر خواهد بود.
اتاق بار
برخلاف F150، تاندرا فاقد کفی اسپری شدهٔ اتاق بار است (کفی اسپری شده اساساً یک پوشش ضخیم از پلی اورتان یا پلی یوریا است که با استفاده از تفنگ اسپری روی کف و دیوارههای اتاق بار پیکاپها پاشیده میشود) اما نیازی هم به آن ندارد زیرا اتاق بار این پیکاپ از نوعی کامپوزیت پلاستیکی ساخته شده که عملاً تخریب ناپذیر است. البته اتاق بار فلزی فورد هم هیچ مشکلی ندارد اما در طولانیمدت، تورفتگیها و خراشهای ناشی از استفادههای خشن در آن نمایان خواهد شد درحالیکه این مشکل در تاندرا رخ نخواهد داد. هردو پیکاپ در دیوارههای اتاق بار خود به حلقههای اتصال بند مجهز هستند اما این حلقهها در فورد ثابت و در تویوتا متحرک هستند.
تاندرای آزمایشی ما به پکیج برق ۳۸۵ دلاری مجهز بود که شامل پریز ۴۰۰ واتی در اتاق بار و شارژ بیسیم گوشی در کابین میشود. فورد از دومی محروم است اما پریز ۴۰۰ واتی را با قیمت ۲۹۰ دلار ارائه میکند. بااینحال، نمونهٔ آزمایشی ما به پکیج ۹۹۵ دلاری ProPower با توان ۲۰۰۰ واتی مجهز بود. درب پشتی تویوتا به یک پله جمع شونده مجهز است اما سفارش این پلهٔ کوچک ۴۰۰ دلار هزینه دارد و برای افراد کوتاهقد هم خیلی مناسب نیست. F150 ما اما فاقد هرگونه ویژگی کمکی در درب پشتی بود. البته فورد یک پلهٔ باکیفیت را برای درب پشتی F150 ارائه میکند اما این بخشی از پکیج ۶۹۵ دلاری درب پشتی برقی است که در پیکاپ ما وجود نداشت.
یدک کشی و حمل بار
از لحاظ تواناییهای باربری، فورد پیروز آشکار این نبرد محسوب میشود. ظرفیت بار تاندرای آزمایشی ما ۷۹۰ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی آن ۵۰۵۰ کیلوگرم است درحالیکه فورد ظرفیت بار ۹۵۰ کیلوگرمی را ارائه میکند و به لطف پکیج Max Trailering میتواند تا ۶۳۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. F150 حتی با یک پکیج تریلر ارزانتر نیز همچنان با اختلاف ۸۰ کیلوگرم در ظرفیت بکسل تاندرا را مغلوب میکند. البته ظرفیت بار و مهارت در حمل بار دو موضوع مجزا هستند و هرچند F150 یکی از بهترین پیکاپهای بازار برای یدک کشی محسوب میشود اما تاندرا هم در بکسل تریلر به همان اندازه توانمند است.
بااینحال، در بخش سیستمهای کمکی تریلر شرایط تفاوت دارد. ما از طرفداران پروپاقرص سیستم دستیار پشتیبان تریلر فورد هستیم که هنگام دندهعقب رفتن با تریلر، بهخوبی پیکاپ و تریلر را هدایت میکند. تویوتا هم چنین سیستمی را برای نسل جدید تاندرا ارائه کرده و نام آن را Straight Path Assist گذاشته است اما این سیستم فقط میتواند تریلر را در مسیر مستقیم حفظ کند؛ بهعبارتدیگر، سیستم تویوتا هنگام دندهعقب رفتن فقط جهت تریلر را حفظ میکند و از هدایت آن عاجز است. به همین دلیل، درحالیکه سیستم فورد میتواند تا ۹۵ درصد از اضطراب ناشی از دندهعقب رفتن با تریلر را کاهش دهد، این رقم برای تویوتا فقط ۵۰ درصد خواهد بود.
انتخاب برنده
از همان ابتدا میدانستیم که این رقابت بسیار نزدیک خواهد بود و همینطور هم شد. تویوتا هنگام توسعهٔ نسل جدید تاندرا بهوضوح F150 را معیار قرار داده و بسیار به رقیب پرفروش خود نزدیک شده است؛ اما بااینحال، درنهایت فورد توانسته هنوز هم با اختلافی در حد یک یا دو سپر جلوتر از تویوتا بماند. F150 پیکاپ بهتر و راحتتری برای رانندگی است (هرچند که تاندرا بدون تعلیق TRD شاید بتواند این شکاف را از بین ببرد)، کابین آن تا حدودی زیباتر و استفاده از آن آسانتر است و صندلیهای عقب آنهم هرچند به راحتی تویوتا نیست اما انعطافپذیری بیشتری برای حمل اشیاء و بارهای مختلف دارد.
ما اتاق بار کامپوزیتی تاندرا را دوست داریم ولی فورد ظرفیت حمل بار بیشتری دارد و هرچند هردو پیکاپ برای یدک کشی مناسب هستند اما فورد در اینجا هم از ظرفیت بیشتری برخوردار است و سیستم کمکی تریلر بهتری هم دارد؛ و درنهایت، هرچند تاندرا از طراحی مدرنتری برخوردار است اما به نظر ما ظاهر F150 دیرتر کهنه و قدیمی خواهد شد. طرفداران تویوتا شاید از اینکه نسل جدید تاندرا پیشتاز این کلاس نیست ناامید شوند زیرا این عنوان از دید ما هنوز هم به رم ۱۵۰۰ تعلق دارد اما در عرصهٔ پیکاپهای فول سایز یعنی جایی که نفوذ به آن با حضور سه غول فورد، شورلت و رم تقریباً غیرممکن است، دنبال کردن پیشتاز بازار شاید هوشمندانهترین حرکت باشد و تویوتا تاندرا مدل ۲۰۲۲ قطعاً فورد F150 را بسیار بسیار نزدیک دنبال میکند.
مقام دوم: تویوتا تاندرا
نقاط قوت: ارائهٔ پیشرانهٔ توئین توربوی قدرتمند بهصورت استاندارد، اتاق بار کامپوزیتی بادوام، صندلیهای عقب راحت
نقاط ضعف: سواری ناراحت با پکیج TRD، سیستم کمکی تریلر ناقص، عدم استفادهٔ مناسب از نمایشگر بزرگ مرکزی
مقام اول: فورد F150
نقاط قوت: سواری راحت، لیست متنوع پیشرانهها و ضرایب محور، ظرفیت بار و بکسل بالا با پکیجهای سفارشی
نقاط ضعف: صندلیهای عقب ناراحت، گیربکس خشن، صندلیهای پارچه و لامپهای رشتهای در یک پیکاپ ۶۰ هزار دلاری
مقایسه مشخصات فنی
فورد F150 XLT | تویوتا تاندرا لیمیتد TRD | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۶,۲۵۰ rpm | ۵,۸۰۰ rpm |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
نسبت وزن به قدرت | ۶.۱ کیلوگرم به اسب بخار | ۶.۸ کیلوگرم به اسب بخار |
رینگ و لاستیک | ۲۰ اینچی ۲۷۵ پیرلی | ۲۰ اینچی ۲۶۵ فالکن |
فاصلهٔ محوری | ۳,۶۸۵ میلیمتر | ۳,۷۰۰ میلیمتر |
طول | ۵,۸۸۵ میلیمتر | ۵,۹۳۳ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۲۹ میلیمتر | ۲,۰۳۷ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۶۱ میلیمتر | ۱,۹۸۱ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۲۳۹ میلیمتر | ۲۳۹ میلیمتر |
طول اتاق بار | ۲,۰۰۴ میلیمتر | ۱,۶۶۶ میلیمتر |
عرض اتاق بار | ۱,۶۵۶ میلیمتر | ۱,۴۹۱ میلیمتر |
حجم اتاق بار | ۱۷۶۴ لیتر | ۱۳۸۲ لیتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۴.۵ متر | ۱۴.۸ متر |
زاویهٔ حمله و فرار | ۲۴.۶ و ۲۵.۴ درجه | ۲۱.۰ و ۲۴.۰ درجه |
وزن خالص | ۲۴۲۴ کیلوگرم | ۲۶۴۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۸ به ۴۲ جلو/عقب | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب |
ظرفیت بار | ۹۵۰ کیلوگرم | ۷۹۰ کیلوگرم |
ظرفیت یدک کشی | ۶۳۰۰ کیلوگرم | ۵۰۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه | ۶.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۹ ثانیه | ۱۴.۷ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۸.۴ متر | ۴۱.۱ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۶ جی | ۰.۷۲ جی |
تایم پیست Figure 8 | ۲۸.۰ ثانیه | ۲۸.۵ ثانیه |
ظرفیت باک | ۱۳۶ لیتر | ۱۲۲ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۴۵,۸۵۰ دلار | ۵۶,۶۸۰ دلار |
قیمت تستشده | ۵۹,۵۲۰ دلار | ۶۰,۱۸۸ دلار |
امین
۲۶ اسفند ۱۴۰۰تویوتا بهتره چون حتما استهلاکش کمتره کاربردی تره البته اینا هیچکدوم کاربردی نیستن فقط شوآفن کمتر کسی با اینا بار میبره
R@m!n
۲۶ اسفند ۱۴۰۰این پیکاپ ها هم وسیله تردد روزانه هستن هم وسیله کار پس این قیمت ها شوآف نیست سبک زندگی هست. پکیج های بالاتر هم سلیقه و علاقه به این کلاسه که مشتری داره.
بحث دوام هم نیاز به بحث و دفاع نداره.
پویا
۲۶ اسفند ۱۴۰۰اره شوافن که رتبه یک تا چهار بازار آمریکا فقط پیکاپه
Raptor
۲۶ اسفند ۱۴۰۰بنظرت این همه فروش اف ١۵٠ بخاطر شو افه ؟!!! واقعا بقول رامین یه سبک زندگیه اونجا
Iman99
۲۶ اسفند ۱۴۰۰فورد اف ۱۵۰ از همه نظر بهتره
دیگه همه چیز گویا هست نیازی به اثبات یا بحث نیست
علاوه بر این نسخه های خفن فورد رپتور هم هست که کارو یکسره میکنه و برتری مطلق رو به ارمغان میاره و این فاصله رو بیشتر می کنه نسبت به کیس مقایسه ای خودش
مورد دیگه هم اینه که رقیب فورد اصلا این نیست
فورد اف ۱۵۰ باید با گزینه هایی مثل داج رم مقایسه شه که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ فروش و موارد جانبی با هم در رقابت هستن
یا مثلا مقایسه فورد رپتور با رم تی آر ایکس که بیش از ۳ تن وزن داره دوتا غول بی شاخ و دم که همه فن حریف هستن
Jdm باز
۲۶ اسفند ۱۴۰۰نخوندم
امیرعلی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰جناب امین چرا فکر میکنی فقط تویوتا کم استهلاک ه
حتما از نظر شما ۱ میلیون فروش سالانه فورد اف ۱۵۰ بخاطر اینه که عاشق چشم و ابرو فورد هستن ؟ استهلاک کم پیکاپ های امریکایی ثابت شده ست دیگه مثل قدیم نیست که هر جا تویوتا کم بیاره بگی کم استهلاک ه
امین
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ممنون امیر علی🙏👍درست میگید
امیرعلی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰خیلی ممنون جناب امین
ببخشید که لحنم کمی تند بود
AMIR / ARMI
۲۶ اسفند ۱۴۰۰این حرف بری به مشتری های فورد بگی به ادم میخندن خدایی
( تویوتا تاندرا و فورد F150، آیا پادشاه به زیر کشیده میشود؟ )
Jdm باز
۲۶ اسفند ۱۴۰۰حق
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اسفند ۱۴۰۰این حرف بری به مشتریهای تویوتا بگی به آدم میخندن خدایی
درک کردنش سخته اما واقعیت تلخه !
R@m!n
۲۶ اسفند ۱۴۰۰با اینکه نقدهای تبلیغاتی موتورترند رو قبول ندارم (موقعی که توندرا اومد کلی تو بوق و کرنا کرد توندرا بهترین کیفیت و سواری رو داره حالا که هایپ خوابید و به دست مردم رسید و شارژ حساب تموم شد دوباره F150 در همه موارد بهتر شد) و بهتره به تجربیات مالکین توجه کرد، به شخصه هر دو محصول عالی هست.
تویوتا بهترین نمونه ممکن رو الگو قرار داد و تا حد زیادی موفق هم شد. البته یه سری کم کاری ها در بحث کیفیت و اپشن و مشکلات موتوری وجود داره که قطعا برطرف میشه. بنظرم توندرا از رم و سیلورادو ارزش خرید بالاتری دارن.
دلیل اول استفاده از پارچه هم بخاطر پکیج XLT(تریم های پایینی) هست که به طرز احمقانه ای با آپشن به ۶۰k رسونده در حالیکه براحتی میشد با با لاریات یا کینگ رنچ چرم هم نصیبش شه و تو رنج ۶۰k نگه داره.
دلیل دوم در شست و شو و دوام این صندلی ها بهتر هستن و برای اون دسته از کسایی هست که بخاطر شرایط کاری کابین زود ب زود کثیف میشه.
Nima
۲۶ اسفند ۱۴۰۰فورد هست دیگه. عادیه براش.
سیستم اطلاعات و سرگرمى جدید تویوتا رو دیدم بررسى هاشو. با این که جدیده از رقبا هنوزم عقبه.
احتمالا این نسل توندرا هم ١۵ سال تولید میشه.
اون زمان فورد فرسنگ ها تفاوت داره .
مهم ترین ویژگى فورد اینه که کاااملا کاربردى تره. و این توى یه وانت مهمترین شاخصه هست!
١. مصرف بهتر
٢. باک بزرگتر (در نتیجه برد بیشتر)
٣. اتاق بار عریضتر و حجم بزرگتر
۴. زاویه گردش بهتر
۵. قدرت بیشتر (خودشو زمان بکسل نشون میده)
۶. ترمز بهتر (زمان بکسل خودشو نشون میده)
٧. ظرفیت یدککشى و حمل بار بهتر(با اختلاف زیاد)
٨. اون کف صاف صندلى هاى عقب فورد که من عاشقشم (خودش مثل یه چادر ٢ نفره میمونه انقدر خوبه)
٩. قیمت مناسبتر
علی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰تاندرا ،نمیتونه فروش سری اف رد تحت تأثیر قرار بده .ولی قطعا فروش خوده تاندرا رو نسبت به نسل قبل بیشتر میکنه .و نفوذ تویوتا تو این سگمنت رو بیشتر میکنه
Behnam1012
۲۶ اسفند ۱۴۰۰واقعا در بحث پیکاپ ها آمریکایی ها حرف اول رو میزنم ولی این نسل از تاندرا خیلی خوب شده و توان رقابت رو داره قطعا هم خوب میفروشه
Clean energy (صیانت!)
۲۶ اسفند ۱۴۰۰فورد نسبت به تیتر: نخوندم ندیدم نشنیدم باز نکردم
آخه تا فورد هست برن سمت این؟ که تقریبا تو همه چیز بهتره؟
قطعا اف ۱۵۰:) با قدرت پیش مره فورد
حسین
۲۷ اسفند ۱۴۰۰حالا شما فشاری نشو. چرا چشم دیدن پیشرفت بقیه رو نداری؟ مگه این کامنتی نیست که همیشه هر وقت کسی واسه بلند پروازی های مضحک کره ای ها چیزی مینویسه بلافاصله براش ریپلای می کنی؟
Clean energy (صیانت!)
۲۷ اسفند ۱۴۰۰فشار که پیش توعه
خوده مقاله هم گفته کی به کیه
من جلوی پیشرفتشونو نگرفتم به نظرم پیشرفتم خوبه چون شرکتا مجبور مشن به خودشون تکون بدن
اما اینجا با توجه به سگمنت فورد توی چیزایی بهتره که نیازه
حسین
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ضمنا وقتی برندی مثل کیا به خودش این گستاخی رو میده که پیکاپ میان سایز بسازه بعد میخوای تویوتا که از سلاطین پیکاپ هست نسازه؟ یه بار برو کامنتای که تو پست وانت کیا گذاشتی رو بخون بعد از این کامنتات خجالت بکش کره ای فن
Clean energy (صیانت!)
۲۷ اسفند ۱۴۰۰با قدرت پدال از آبروت محافظت میکنه
راحت جولان بده… کسی کاری نداره
Raptor
۲۶ اسفند ۱۴۰۰تو این کلاس ندید نتیجه مشخصه
میثم
۲۶ اسفند ۱۴۰۰تویوتا هرچند تلاش خوبی کرده
ولی کافی نیست و احتمالا در نسل بعد خیلی ایرادات رو جبران کنه
هرچند با توجه به تغییر نسل طولانی مدلهای تویوتا احتمالا نسل بعدی کاملا الکتریکی خواهد بود
Jdm باز
۲۶ اسفند ۱۴۰۰F_150 پادشاه پیکاپ هاست
چه از نظر فروش چه از نظر کارایی
توندرا هم پیکاپ خوبیه و برخی جاها در حد f150 و حتی بهتر از اون ظاهر شده ولی توی فروش و کاربردی بودن هنوز امریکایی ها اللخصوص f150 پادشاه این کلاس هستند
پدرام
۲۶ اسفند ۱۴۰۰در کیفیت هر دو شکی نیست با اینکه خیلی برند تویوتا رو هم دوست دارم اما در این کلاس با توجه به ظرفیت بار، شتاب و دنده عقب دقیق تر با تریلر در فورد قطعا f150 ضمن اینکه به نظر می رسه طراحی تویوتا تاریخ مصرف داره این جلو پنجره بزرگ خیلی زود خسته کننده میشه اما چهره f150 خصوصا نمای جلو اون جذبه امریکایی رو حفظ کرده و در دراز مدت کمتر رنگ و بوی کهنگی می گیره
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۴۰۰درسته که پیکاپای ژاپنی عالی و بی نظیرن ولی بازم پیکاپای آمریکایی یه سرو گردن از پیکاپای ژاپنی بالاترن
datsun
۲۶ اسفند ۱۴۰۰میان سایز ژاپن
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۴۰۰به هر حال این یه واقعیته که پیکاپای آمریکایی تو دنیا حرف اول رو میزنن
datsun
۲۶ اسفند ۱۴۰۰میان سایز و کوچک از قدیم حرف اول و آخر رو ژاپن زده و میزنه و فول ساز آمریکا.
mos
۲۶ اسفند ۱۴۰۰تناقض و اشتباهات زیادی تو بررسی موتورترند وجود داره
کانال هایی که تخصصی درباره پیکاپ ها محتوا میسازن به وضوح گفتن سواری تاندرا بهتره و موقع بکسل کردن پایدار تره. (مدل بررسی شده توسط اونها هم مثل همین تریم لیمیتد با پکیج TRD آفرود بود) جدای از این کاملا واضحه فنر پیچشی سواری راحت تری نسبت به فنر شمشی داره.
و همینطور درباره مصرف سوخت چه موقع رانندگی تو بزرگراه چه موقع بکسل مصرف سوخت تاندرا بهتره و این نتایج با تست های واقعی تو شرایط یکسان به دست اومده.
انجین اکوبوست F-150 قدرت و گشتاور بیشتری داره اما حداکثر گشتاور تاندرا در دور موتور پایین تری در دسترسه که برای بکسل کردن بهتره.
تو مدل هایبرید هم که تاندرا برتری داره.
تو قسمت یدک کشی و حمل بار موتورترند فقط اعداد و ارقام کاغذ رو تکرار کرده که باعث میشه کسایی که درباره پیکاپ ها اطلاعات زیادی ندارن دچار اشتباه بشن.
۶.۳ تن در واقع “حداکثر” ظرفیت بکسله که با پکیج ها و تریم های خاصی میشه بهش رسید یا بهش نزدیک شد که معمولا کسی همچین چیزی نمیخره.
مثلا اون مدل F-150 که میتونه این مقدار رو بکسل کنه
تریم بیس XL با موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست، بدون هیچ آپشن و اکسسوری، بدون 4WD، کوتاه ترین قسمت بار و کابین، ضریب اکسل عقب ۳.۷۳ که فقط برای بکسل خوبه و برای رانندگی روزانه مناسب نیست و مصرف سوخت رو بالا میبره.
با انتخاب یه تریم متوسط مثل XLT یا Lariat و شخصی سازی و اضافه کردن آپشن، انتخاب کابین بزرگتر و ضریب اکسل متوسط تر ظرفیت بکسل و حمل بار میاد پایین و کاملا هم سطح تریم های متوسط تاندرا با آپشن ها و امکانات مشابه هست و حتی تو بعضی تریم ها ظرفیت تاندرا بالاتره.
قطعا F-150 هم برتری هایی داره و در کل هیچ کدوم از اینا باعث نمیشه فورد و تویوتا بازارشون رو از دست بدن و هر کدوم مشتری های خودشون رو دارن.
ARMAN
۲۶ اسفند ۱۴۰۰همه میدونن که آمریکا بهترین پیکاپای دنیا رو میسازه و امثال تویوتا خودشونو بکشن بهش نمیرسن.
پس بهانه نیارین که تویوتا بهتره.
چون رودست آمریکا تو سگمنت پیکاپ نیست و نخواهد بود
کیانوش
۸ فروردین ۱۴۰۱بله از نظر فروش خود تویوتا هم میدونه نمیرسه به فورد اما بهتر بودن خیلی جاها ربطی به تیراژ تولید هم نداره عزیز هر کدوم این دو خدرو نقاط ضعف و قوت خودشون رو دارن هر کی بخواد بخره مقایسه میکنه میخره کاری به حرف بقیه هم نداره تو همین مقاله گفت از نظر ما پیکاپ رم بهترینه با اینکه فروشش از فورد هم کمتره
مردیم از خوشی
۲۶ اسفند ۱۴۰۰تو هر چی رو دست آمریکا باشه تو پیکاپ نه
AMG GT R
۲۶ اسفند ۱۴۰۰هردو مشتری های خودشون رو دارن
تویوتا هم میدونه که توندرا خیلی رقیب قدری در فروش نخواهد بود
توندرا بیشتر برای نفوذ بیشتر تویوتا در آمریکا ساخته
فروش در حدود ۲۰۰ هزار تا برای توندرا هم کافیه
mm-yarlou
۲۷ اسفند ۱۴۰۰به نظرم توندرا کلا نسبت به ۳ پیک آپ برتر آمریکا و دنیا خیلی باید تلاش کنه واز اونها الگو بگیره تا این ۳تا توی بازی که خودشون درست کردن راهش بدن
Hooger
۲۸ اسفند ۱۴۰۰خودروهای آمریکایی از سال ها پیش تا کنون یکی از بهترین و باکیفیت ترین ماشین های دنیا بودن و امکانات خیلی به روزی رو به خودشون اختصاص میدن
ولی باید به تویوتا یک تبریک جانانه گفت که رقیب سرسختی برای این گونه ماشین های آمریکایی شده ودر بازار آمریکا انتخاب سختی بین ماشین های جدید این کشور با تویوتا گذاشته
کیانوش
۸ فروردین ۱۴۰۱فورد در کل بهتره ولی انتخاب من تویوتاست
حسن
۷ دی ۱۴۰۲من طرفدار ماشینای ژاپنم ولی اینجاتویوتا حرفی واس گفتن نداشت.فورد سرتره