تویوتا

پیش‌نمایش نسل بعدی راوفور، شاسی‌بلند محبوب تویوتا نفس تازه می‌کند

نسل جدید تویوتا راوفور با طراحی جسورانه، پیشرانه‌های هیبریدی، کابین مجهز و فناوری‌های مدرن، آماده حفظ جایگاه خود به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای جهان است.

تویوتا راوفور، شاسی‌بلند کامپکتی که به دلیل فضای جادار، مصرف سوخت بهینه و قابلیت اطمینان در آمریکا و جهان محبوب است، برای مدل ۲۰۲۶ بازطراحی می‌شود. تویوتا اخیراً سه تصویر عجیب از زاویه دید پهپاد منتشر کرده که به نظر می‌رسد نمای کلی راوفور جدید را نشان می‌دهند. این تصاویر جزئیات کمی دارند اما تأیید می‌کنند که رونمایی رسمی در ۲۰ می ۲۰۲۵ برابر با ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ انجام خواهد شد. تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ‌های تحت پوشش نیز سرنخ‌هایی از نسل ششم این شاسی‌بلند ارائه می‌دهند.

پلت‌فرم و پیشرانه

راوفور پرفروش‌ترین خودروی تویوتا در آمریکا و یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای جهان است. جایگزینی این مدل برای سودآوری و تصویر برند تویوتا حیاتی است. تویوتا با رویکرد محافظه‌کارانه خود، به‌روزرسانی‌های تکاملی را برای راوفور ۲۰۲۶ در نظر گرفته تا طرفداران وفادار را راضی نگه دارد. راوفور کنونی بر پایه پلتفرم TNGA-K ساخته شده و نیازی به بازطراحی شاسی ندارد. با الهام از کمری ۲۰۲۵ که فقط با پیشرانه‌های هیبریدی عرضه می‌شود، راوفور ۲۰۲۶ احتمالاً پیشرانه بنزینی خالص را حذف کرده و کاملاً هیبریدی خواهد بود. در نسل جدید راوفور، تویوتا ممکن است باتری نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پرایم را ارتقا دهد تا برد الکتریکی به بیش از ۷۰ کیلومتر برسد. شارژر داخلی ۶.۶ کیلووات ساعتی نیز احتمالاً به ۷.۲ کیلووات ساعتی ارتقا می‌یابد تا زمان شارژ کاهش یابد.

طراحی بیرونی

تویوتا در طراحی راوفور ۲۰۲۶ از زبان طراحی جدید خود با خطوط تیزتر و ظاهر آینده‌نگرانه استفاده خواهد کرد که از کانسپت‌های اخیر مانند کراون و سینترا الهام می‌گیرد. تصاویر جاسوسی نشان‌دهنده نمای جلوی عمودی‌تر، بدنه مکعبی‌تر و پروفایل جعبه‌ای‌تر هستند. ابعاد کلی تغییر زیادی نخواهد کرد، زیرا راوفور فعلی فضای کافی برای سرنشینان و صندوق‌عقب بزرگی را ارائه می‌دهد. تصاویر منتشرشده که سه خودرو با رنگ‌های مختلف را در محیط‌های برفی و جاده‌های پرپیچ‌وخم نشان می‌دهند، تأیید می‌کنند که راوفور جدید در تریم‌های مختلف عرضه خواهد شد.

داخل

کابین راوفور ۲۰۲۶ با الهام از کمری جدید، به‌روزرسانی چشمگیری خواهد داشت. مواد باکیفیت‌تر، رنگ‌های جذاب‌تر و طراحی مدرن‌تر داشبورد، حس لوکسی به کابین می‌بخشد. نمایشگر اطلاعات-سرگرمی بزرگ‌تر (احتمالاً ۱۲.۳ اینچ یا بیشتر) با رابط کاربری بهبودیافته، تجربه‌ای کاربرپسند ارائه می‌دهد. صفحه آمپر دیجیتال قابل تنظیم، اطلاعات متنوعی مانند سرعت، ناوبری و مصرف سوخت را نمایش می‌دهد. آپشن‌های ایمنی پیشرفته، ازجمله کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و دوربین ۳۶۰ درجه، ایمنی و راحتی رانندگی را افزایش می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. اراز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بی هیجان ترین ماشین دنیا که درصدر پرفروش ترین خودرو در جهان هست

    موافقم 7
    مخالفم 27
  2. ______________

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    نفس تازه میکند ؟؟
    عین چی زشت میشه

    موافقم 8
    مخالفم 7
  3. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (543 ديدگاه)

    خودرو سازهایی که زبان طراحی منحصر به خود دارن که تو طول تاریخشون به دست آوردن باعث میشه هر کسی به راحتی تشخیص بده برند رو.مثال رقیب همین روفور از شوی میشه شورولت اکوئناکس که از ۴۵ متری گلشهر به راحتی میشه تشخیص داد با شوی طرف هستی.تویوتا هم قبلاً نشانهای خوبی داشت ولی الان خیلی راحت میشه با هر ماشینی مخصوصا چینیها اشتباه گرفته.من خودم آخرین نسل رو۴ داخل ایران رو خیلی میپسندم مخصوصا نمای عقبش معرکه هست

  4. N.I.M.A

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    از نمای عقب شبیه به اسپورتیج شده.

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا