تویوتادوج

تویوتا راوفور یا دوج هورنت؟ تقابل پرفروش‌ترین شاسی‌بلند آمریکا با رقیب تازه‌وارد

آیا یک دوج ایتالیایی می‌تواند پادشاه فروش امریکا را مغلوب کند؟ هورنت R/T و راوفور پرایم به مصاف هم رفته‌اند تا پاسخ این سؤال را بدهیم.

بازار خودرو در سراسر جهان و به‌ویژه آمریکا دیوانهٔ شاسی‌بلندها است و خودروسازان هم متوجه شده‌اند که عرضهٔ شاسی‌بلندهای اسپرت به معنای سود بیشتر است زیرا کراس‌اوورهای پرفورمنس از همیشه محبوب‌تر شده‌اند. به همین دلیل، حتی تویوتا رافور پرایم هم نسخهٔ اسپرتی بنام XSE دارد که حالا به مصاف دوج هورنت R/T جدید رفته است. هورنت با حدود ۵ سانتی‌متر فاصلهٔ محوری کوتاه‌تر و نزدیک به ۹۰ کیلوگرم وزن کمتر، خودروی کوچک‌تری از رافور محسوب می‌شود.

هورنت اما در اصل یک آلفارومئو توناله با نشان دوج است و چیزی که هم دوج و هم آلفا نمی‌خواهند بدانید این است که هورنت و توناله هردو بر اساس پلت‌فرم جیپ کامپس ساخته شده‌اند هرچند که گفته شده ۷۵ درصد این خودروها جدید است. تویوتا رافور اما نیازی به معرفی ندارد زیرا با فروشی بیش از یک میلیون دستگاه، پس از پیکاپ‌ها پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا بوده است. رافور پرایم که در این رقابت حضور دارد، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی است که می‌تواند تا ۶۷ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. برای ترددهای طولانی‌تر، یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی وجود دارد که به یک گیربکس CVT متصل است.

مجموع خروجی این سیستم ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور است که اعداد چشمگیری هستند اما باید به وزن ۲ تنی خودرو هم توجه داشته باشیم. هورنت R/T هم مثل رقیب ژاپنی قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی دارد اما برد تمام الکتریکی آن تنها ۵۱ کیلومتر است. زیر کاپوت دوج یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که نیروی خود را به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد. مجموع خروجی قوای محرکهٔ هورنت هم ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است که مثل رافور، حداقل روی کاغذ اعداد قابل‌توجهی به نظر می‌رسند.

در بخش ظاهر، دوج به‌راحتی پیروز است خصوصاً با رنگ طلایی آکاپولکو. البته شاید رنگی غیر از سفید به افزایش جذابیت ظاهر رافور کمک می‌کرد اما هنوز هم سبک طراحی آن را فاقد ظرافت میدانیم. هیچ‌کدام از این شاسی‌بلندها اما ارزان نیستند زیرا در نمونه‌های آزمایش ما، دوج ۵۳,۴۶۰ دلار و تویوتا ۵۲,۸۴۴ دلار قیمت دارند. تا چند سال پیش این قیمت یک ب‌ام‌و سری ۵ بود. آیا رافور و هورنت نشان می‌دهند که بیش از ۵۰ هزار دلار قیمت دارند؟ در بیرون نه و در مورد تویوتا در داخل هم نه زیرا هورنت از برخی قطعات آلفارومئو در داخل بهره می‌برد.

اعداد و ارقام

دو خودرو از لحاظ شتاب تقریباً در یک سطح هستند زیرا رافور ظرف ۵.۵ ثانیه و هورنت در ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. در ۴۰۰ متر اما اختلاف کمی بیشتر می‌شود و به ۱۴ ثانیه برای تویوتا و ۱۴.۲ ثانیه برای دوج می‌رسد. در بخش توقف و هندلینگ و توقف اما شرایط برعکس می‌شود زیرا ترمزهای هورنت آن‌قدر قدرتمند هستند که آن را ظرف ۳۵.۹ متر از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به سکون می‌رسانند درحالی‌که رافور برای این کار به ۳۹.۹ متر مسافت نیاز دارد. در آزمایش چسبندگی هم دوج با شتاب جانبی متوسط ۰.۸۴ جی بالاتر از رقیب ژاپنی با ۰.۷۵ جی قرار می‌گیرد.

رانندگی

رافور پرایم از آن خودروهایی است که ایراد گرفتن از آن دشوار است و بسیار عالی به نظر می‌رسد تا وقتی‌که با هیچ خودروی دیگری رانندگی نکنید. کراس‌اوور تویوتا پلت‌فرم و شاسی بسیار خوبی دارد که متأسفانه در پس سواری خشنی پنهان شده‌اند. پیشرانهٔ زمخت و گیربکس CVT هم ناامیدی‌های این ماشین را تکمیل می‌کنند. هورنت R/T اما تجربهٔ کاملاً متفاوتی دارد و در پیچ‌ها بسیار جذاب‌تر از تویوتا است؛ بنابراین، باید گفت دوج (یا آلفا) شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی اسپرت و جذابی برای رانندگی ساخته‌اند. البته هورنت R/T به‌خودی‌خود خودروی اسپرتی نیست اما کسانی که خواهان شاسی‌بلندی با قابلیت پیمایش تمام الکتریکی مناسب هستند که در جاده‌های پیچ‌درپیچ رانندگی لذت‌بخشی داشته باشد، نباید سمت خودروی دیگری غیرازاین بروند.

برنده

هردوی این کراس‌اوورها در حالت تمام الکتریکی خوب هستند و برتری هورنت از زمان روشن شدن پیشرانهٔ بنزینی و درگیر شدن گیربکس شش سرعته آغاز خواهد شد. البته شاید خیلی‌ها انتظار داشته باشند به‌عنوان نتیجه‌گیری این رقابت بگوییم هرچند از رانندگی با هورنت R/T خیلی بیشتر لذت بردیم ولی رافور پرایم را انتخاب می‌کنیم چون کاربردی‌تر است ولی این‌گونه نخواهد بود. ما انتظار داشتیم رافور نسبت به رقیب آمریکایی از مزیت‌های کاربردی مثل فضای بار بسیار بزرگ‌تر، صندلی‌های عقب بهتر و یا حتی قیمت پایین‌تر برخوردار باشد تا ارزش تحمل این شخصیت ساده را داشته باشد اما واقعاً هیچ مزیتی واضحی در این خودرو نمی‌بینیم و به نظر نمی‌رسد کارایی هورنت خیلی پایین‌تر از رقیب ژاپنی باشد. دوج برای ساخت این ماشین می‌توانست به‌سادگی یک جیپ کامپس را بازطراحی کرده و نشان خود را روی آن بچسباند اما در عوض سراغ ایتالیایی‌ها رفت و ماشینی اسپرت و عالی برای رانندگی را ارائه کرد.

مقام دوم: تویوتا رافور پرایم

نقاط مثبت: برد الکتریکی زیاد، جادار، سریع

نقاط منفی: سواری ضعیف، رانندگی ضعیف، قیمت گران

چکیده: با قیمتی نزدیک به ۵۳ هزار دلار باید چیزهای بیشتری ارائه شود.

مقام اول: دوج هورنت R/T

نقاط مثبت: رانندگی بسیار جذاب، ظاهر جذاب با رنگ طلایی، ژن ایتالیایی

نقاط منفی: برد تمام الکتریکی اندک، پیشرانهٔ بنزینی فاقد هیجان، قیمت گران

چکیده: دوج ما را با یک کراس‌اور پلاگین‌هیبرید اسپرت شگفت‌زده کرد.

مقایسه مشخصات فنی

دوج هورنت R/T

تویوتا راوفور پرایم

پیشرانه ۱.۳ لیتر I4 توربو هیبرید ۲.۵ لیتر I4 هیبرید
قدرت (اسب بخار) ۲۸۸ ۳۰۲
گشتاور (نیوتن‌متر) ۵۲۰ ۴۷۵
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
فاصله محوری (میلی‌متر) ۲,۶۳۶ ۲,۶۹۰
طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر) ۴,۵۲۱/ ۱,۸۴۱/ ۱۹۰۶ ۴,۵۹۵ /۱۸۵۴ /۱۷۰۷
حجم صندوق بار (لیتر) ۶۵۰ ۹۴۵
صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت (ثانیه) ۵.۶ ۵.۵
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) ۱۴.۲ ۱۴.۰
توقف از ۹۶ کیلومتر برساعت (متر) ۳۵.۹ ۳۹.۹
شتاب جانبی (g) ۰.۸۴ ۰.۷۵
تایم پیست Figure 8 ۲۶.۵ ثانیه ۲۷.۶ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی در صد کیلومتر (لیتر) ۸.۱ ۶.۲
قیمت پایه (دلار) ۴۲,۵۳۰ ۴۸,۲۹۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    فک کن موتور 1.3 لیتری رو به 2.5 لیتری ترجیح بدم 😏

    موافقم 76
    مخالفم 30
    1. مهردادکمال

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      منم خواستم همینو بگم که شما خیلی بهتر گفتینش

      موافقم 25
      مخالفم 11
    2. parhamiof

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (695 ديدگاه)

      ببین کار دوج به کجا رسیده به موتور 1.3 لیتری رو اورده!
      پرایده!

      موافقم 74
      مخالفم 8
    3. Soroush

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ولی کاشcvt نبود

      موافقم 29
      مخالفم 1
    4. MILADZM

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (15 ديدگاه)

      این مثلااااا کراس اوور کذایی اصلا داج نیست
      اسم داج متاسفانه شده ابزار دست یه تعداد برند درمانده که ازش سوء استفاده کنن و محصولاتشون رو باهاش به زور بفروشن.

      موافقم 34
      مخالفم 23
      1. میثم

        ۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (104 ديدگاه)

        خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی؟

        موافقم 8
        مخالفم 6
    5. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      حالا موتور بماند
      نمی‌فهمم چه طور نویسنده آمریکایی، گفته دوج هورنت قشنگ‌تره
      از هر زاویه نگاه می‌کنم راو 4 جذاب‌تره
      برای رانندگی دودیفرانسل و آفرود سبک هم، کیفیت تویوتا ثابت شده است

      موافقم 100
      مخالفم 53
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        آره پشتش منو یاد ماکان میندازه

        موافقم 9
        مخالفم 10
        1. پیام

          ۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1616 ديدگاه)

          من تو اینترنت رنگ مشکی و نوک مدادی دوج رو دیدم واقعا خیلی ازینی که خوی عکس هست بهتر بود. حتما سرچ کنید. در ضمن، اینجا خیلی بد از دوج عکاسی شده و جلوش بدفرم شده که البته رنگ بی تاثیر نبوده. حتما این دو رنگ رو تو اینترنت ببینید

          موافقم 11
          مخالفم 13
      2. Avan

        ۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (324 ديدگاه)

        موافقم ،علی رغم طراحی ساده راوفور ولی به نظر از دوج قشنگ تره

        موافقم 26
        مخالفم 14
      3. سالار فقط و فقط فصل

        ۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (368 ديدگاه)

        اقای اشتری یه نکته جالب
        نویسنده میگه توقع داشتیم تویوتا فضای بار بسیار بزرگ تر ارائه بده.
        حالا به اعداد فضای بار دقت کنید.
        کاملا تبلیغاتی هست این مقایسه و برای تبلیغ به ماشین جدید چه بهتر از مقایسه با بهترین ماشین سگمنت.
        یادمه مدیران خودرو اوایل تیگو رو با سانتافه تو یه مقاله مقایسه‌کرده بود و تیکو هزار هیچ زده بود سانتافه رو .
        اون مقاله هم ریپورتاژ آگهی نداشت
        در مجله ای چاپ شده بود

        موافقم 31
        مخالفم 7
        1. مهدی

          ۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (1601 ديدگاه)

          بدون شک تاحالا سوار سانتافه اتاق ۲۰۱۵ نشدی چون واقعا تیگو بهتر۸ از سانتافه هست به عقیده من از هر لحاظ!

          موافقم 6
          مخالفم 6
      4. پیام

        ۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1616 ديدگاه)

        آقای اشتری طراحی عقب دوج واقعا بهتره! طراحی عقب تویوتا ظاهر بدی داره! یه مقدار جلوی دوج به دل ننیشینه که البته این عکسی که از تویوتا میبینم، دست کمی ازون نداره!

        موافقم 11
        مخالفم 21
      5. Navid A J

        ۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        هورنت واقعا خودروی ارزونتری به نظر میاد. از نزدیک دیدم، چنگی به دل نمیزنه. احتمالا از ظاهر رَو 4 خسته شده بوده که میگه هورنت بهتره. ولی راجع به رانندگی رَو 4 کاملا درست گفت. رانندگی زمخت و خشنی داره. من که جزو گزینه های 4 یا 5 میزارمش. اما در زمستون کانادا، از خیلی از کراس اوورهای دیگه کاراتره. در برف نمیزاردت.
        به نظرم تو این کلاس، بهتر از همه هاندا CRV و سوبارو فارستر باشن. بعد رَو 4 و نیسان روگ و مزدا CX5.

        موافقم 13
        مخالفم 1
    6. حمید

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ى ششصد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    من باشم دوج رو انتخاب میکنم

    موافقم 24
    مخالفم 30
    1. mercedes

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (327 ديدگاه)

      صد در صد هورنت
      چون واقعا از راوفور خیلی قشنگ تره.

      موافقم 14
      مخالفم 18
  3. Alan.r

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    برد الکتریکی بیشتر ، مصرف سوخت کمتر قابلیت های آفرود و فضای بار بیشتر برتری نیست؟؟

    موافقم 50
    مخالفم 6
    1. TRD

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ازین جور جهت گیریا علیه تویوتا خیلی زیاده .
      اصلا ترند شده . هر کمپانی محصول جدیدشو با بهترین خودروی سگمنت میاره مقایسه میکنه و میکوبه اونو تا سهمی از بازارش بگیره .
      همه کمپانیا به قصد فروش و سودآوری ، محصول تولید میکنن . طبیعتا این بازار و آمار فروش واقعیه که مشخص میکنه کی برندس .

      موافقم 25
      مخالفم 3
  4. میثم

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    قیافه دوج هورنت آدمو یاد ماشینای تو GTA میندازه، از لحاظ قیافه. یعنی راک استار اگه یه شاسی بلند شبیه دورانگو بخواد تو GTA بیاره، قیافش کپی همین‌ هورنته میشه.

    موافقم 35
    مخالفم 2
  5. Soroush

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    هورنت تازگی و جذابیت بیشتری داره برام یه جورایی خاص تره
    Rav4انقدر زیادفروش کرده و همه جا هست(که قطعا به خاطر خوب بودنشه)دیگه خسته کننده شده…

    موافقم 17
    مخالفم 14
  6. شهروند ایرانی

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (776 ديدگاه)

    تویوتا از هر لحاظ سرتر یه شاسی بلند که تا حدی شبیه به suv واقعی موتورش تنفس طبیعی مصرف سوختش کمتر فقط تنها نکته گیربکس cvt در مقابل دوج بیشتر شبیه هاچبک تا شاسی بلند موتورشم توربو این یعنی حساسیت به روغن و سوخت

    موافقم 26
    مخالفم 7
    1. noir

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (368 ديدگاه)

      داداش با بنزین ایران پر نمیکنن که 😂😂 ولی در کل توربو استهلاکو میبیره بالا چون باعث میشه فشار بیشتری به موتور بیاد

      موافقم 5
      مخالفم 0
  7. Sina

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    حتی اگه تویوتا راو۴ رو دوست نداشته باشی باز هم گزینه های خیلی بهتری از دوج هورنت واسه خرید هست…

    موافقم 32
    مخالفم 8
  8. آرش آمریکایی

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (625 ديدگاه)

    تویوتا راو4 چندین ساله که خودش رو ثابت کرده
    چیزی که از یه ماشین شهری میخوای اینه که استهلاک کمی داشته باشه
    حالا دوج هورنت باید بیاد تو بازار راننده باهاش حداقل 100 هزارتا راه بره تا عیب و ایرادش مشخص بشه

    در کل اگه شرایط خریدش رو داشتم قطعا راو4 میخریدم نه دوج هورنت

    موافقم 26
    مخالفم 8
  9. AMANTE

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    از نظر طراحی خارجی من هیچ از دوج هورنت خوشم نمیاد و تویوتا راو۴ هم از 2019 تا الان فقط فیس لیفت ملایم داشته و قدیمی احساس میشه.
    من تو این کلاس Honda CR V و Nissan Rogue رو بیشتر دوست دارم.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  10. علی

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خیلی جالبه که تو اکثر این رقابت ها و مقایسه ها، مقام آخر رو به تویوتا میدن ولی همیشه محصولات تویوتا از حیث فروش حتی اگر اندکی گرون تر باشن تمام رقبا شون رو میزارن تو جیب شون!!

    موافقم 30
    مخالفم 5
    1. TRD

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دقیقا . این نکته ایه که خیلیا دقت نمیکنن
      تو متن هم گفته شده امار فروش راو ۴ در امریکا از ۱ میلیون فراتر رفته .

      موافقم 23
      مخالفم 4
  11. امین

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    همین که دوج AT هست و CVT نیست ، بنظرم بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      یک بار پشت فرمان راو۴ بشینی، کار تمام هست و گاردت مقابل CVT پایین میاد
      برای من تجربه شده که ۹۹ درصد منتقدان CVT یا اصلا این نوع گیربکس تجربه نکردن، یا فقط توی ماشین CVT چینی نشستن

      موافقم 47
      مخالفم 5
      1. parhamiof

        ۲ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (695 ديدگاه)

        اکثر ماشینای cvt ژاپنی بهترین نوع این گیربکس رو میزارن
        نمونش x tronic نیسان

        موافقم 28
        مخالفم 1
      2. مهدی

        ۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1601 ديدگاه)

        والا پدر من ماکسیما ۲۰۱۷ اروندی داره گیربکسش cvt هست منتها خیلی احساس متفاوتی ندارم که بگم هیجان داره یا نداره اما به نظرم به وضوح قدرت موتور رو میگیره . در مورد ظاهر این دوتا خودرو تو مقاله خیلی خیلی نظرتون واسم عجیبه به نظرم ظاهر دوج صد هیچ راو۴ رو میزنه جوری که اصلا نباید حرفش پیش بیاد

        موافقم 8
        مخالفم 14
      3. noir

        ۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (368 ديدگاه)

        البته این موضوع هم باید در نظر گرفت که پشت دوج هورنت ننشستید احتمالا :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳ آبان ۱۴۰۲
          سوابق: (2369 ديدگاه)

          روزی ۱۵ ساعت مطالعه مقالات خارجی شغل منه و انقدر دوست و رفیق ماشین‌باز سراسر دنیا دارم که نیازی نیست با هرماشینی رانندگی کنم
          دوج هورنت پلاگین هیبرید، یک پروژه شکست‌خورده است، مدل پایه‌اش هم به زور داره فروش می‌ره

          موافقم 11
          مخالفم 1
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    دوج برتره

    موافقم 12
    مخالفم 22
  13. blackwing

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (908 ديدگاه)

    موتور ۱.۳ لیتر گشتاور فقط ۱۰۰ نیوتون کمتر از کوروت C8 !

    موافقم 9
    مخالفم 8
  14. سوشیانت

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1940 ديدگاه)

    هورنت به غیر از لوگو هیچکدوم از ویژگی های دوج رو نداره

    موافقم 19
    مخالفم 11
    1. مازیار

      ۲ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      واسه همین برنده شد دیگه🤣

      موافقم 22
      مخالفم 7
      1. سوشیانت

        ۳ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1940 ديدگاه)

        چه جالب اون وقت اسکالید که ایکس سون و جی ال اس رو شکست داد تو بررسی موتور ترند پلتفرمش غیر آمریکایی بود یا موتورش؟!
        اول فکر کنیم بعد کامنت بدیم

        موافقم 3
        مخالفم 1
  15. samurai

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (547 ديدگاه)

    ایتالیاییها هم یاد گرفتن :/
    واسه دیده شدن پول بده به مجله دوزاری و پرفروشترین ماشینو بیار یه مقایسه ابکی انجام بده پرفروشترین ماشینو بکوب خودتو تو مقایسه مسخره اول کن تا چند تا ماشین بتونی بفروشی ولی همه فهمیدن این مقایسه ها کشکه از میزان فروش معلومه هیچکی کیفیت و اصالت ژاپنیو ول نمیکنه :) حالا هی زور بزن جایزه بخر مقایسه برنده شو …:)))

    موافقم 18
    مخالفم 9
  16. F16

    ۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از مقاله و نتیجه ش که خیلی جا حرف و حدیث داره بگذریم ، یه نکته بامزه داشت .
    دوستان امریکن فن ، دقت کردین ژن ایتالیایی رو نقطه قوت حساب کرده ؟! ( اونم ژن آلفا . نه فراری و مازراتی و … ) .
    اون وقت یه عده ماشالا گویان میگن فقط و فقط امریکا و بقیه مالی نیستن .
    حالا بیاین بگین اروپایی الکی گرون !

    موافقم 20
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۳ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1940 ديدگاه)

      همون ایتالیا هر وقت تونست حریف دوج چارجر، چلنجر و دورانگو بشه اون موقع بیا همچین حرفی بزن

      موافقم 4
      مخالفم 7
  17. TRD

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چی با یه مقایسه ظاهری و چار تا عدد خلاصه نمیشه . شکست دادن خودرویی که به صورت میلیونی فروخته به هیچ وجه کار راحتی نیست .
    خودرویی که میلیونی فروخته ، قطعاتش به راحتی و وفور پیدا میشه . دست دومش قیمت خوبی داره ، بازار فروشش رونق داره و راحت فروش میره ، هزینه نگهداری و تعمیراتش پایین میاد ،‌‌ و …
    کیفیت ساخت خودرو و اطمینان به اون برند و سابقه و سایر چیزا هم که بماند . همشون تو بازار تاثیر داره .
    همه اینا ورق رو برمیگردونه .
    دلیل پادشاهی تویوتا هم همینه . راو۴ ، کرولا ، کمری و … همشون شامل این موارد میشن .

    موافقم 11
    مخالفم 1
  18. 18:45

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (475 ديدگاه)

    اینجا هر چقدر هم که دوج خوب باشه تو آمار فروش نمیتونه rav 4 رو شکست بده😎

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. باشو

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    کلا مقاله تعریف دوج بود و تخریب رافور بعد جدول رو نگاه میکنی همه چی رافور جلوتر هستش که تبلیغ بیخود موتور 1.3هیجانش کجا بود؟

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا