تویوتا

پکیج آفرود هنسی برای بهبود آفرود تویوتا توندرا TRD معرفی شد

شرکت هنسی پکیج تیونینگ جدیدی را برای تویوتا توندرا TRD معرفی کرد. این پکیج باعث بهبود ویژگی‌های آفرود وانت پیکاپ ژاپنی می‌شود.


تواناترین نسخه توندرا که می‌تواند از مسیرهای صعب‌العبور بگذرد مدل گران‌قیمت TRD Pro است که منحصراً با قوای محرکه هیبریدی آی فورس مکس و بدنه دو کابین تولید می‌شود. این خودرو که حدود ۷۲ هزار دلار قیمت دارد هم‌اکنون توسط شرکت مشهور هنسی ارتقا یافته تا وارد مرحله جدیدی از تجهیزات آفرود شود. اگرچه پکیج تیونینگ هنسی برای تویوتا توندرا TRD کاملاً مشابه تریم استاندارد کارخانه‌ای است اما مواردی همچون رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی و لاستیک‌های ۳۵ اینچی نیتو را در برمی‌گیرد. برای مقایسه باید گفت نسخه کارخانه‌ای این وانت ژاپنی به لاستیک‌های ۳۳ اینچی فالکن وایلد پیک AT مجهز است.

هنسی می‌گوید این رینگ و لاستیک (در وب‌سایت هنسی ابعاد لاستیک‌ها ۳۷ اینچ اعلام شده است) با سیستم تعلیقی که چند میلی‌متر ارتفاع بیشتری دارد همراه می‌شود. همچنین در بخش جلوی خودرو سپر جدید با LED های بیشتر بکار رفته است. پله‌های جانبی برقی، نشان‌های مخصوص هنسی روی بدنه و پشت‌سری‌های صندلی با لوگوی این تیونر نیز جزو دیگر ویژگی‌های خاص توندرا TRD خواهند بود.

تیونر آمریکایی یاد شده همچنین از سیستم پرخوران کاراتری استفاده کرده هرچند اشاره‌ای به جزئیات آن نشده است. نکته دیگر اینکه هنسی به قیمت این پکیج اشاره‌ای نمی‌کند اما آن را با گارانتی ۳ ساله یا ۶۰ هزار کیلومتر عرضه خواهد کرد. نکته دیگر اینکه آمریکایی‌ها به قوای محرکه هیبریدی تویوتا توندرا TRD دست نزده‌اند و بنابراین پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو همچنان ۳۴۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر قدرت تولید می‌کند. البته قدرت و گشتاور همین پیشرانه در نسخه‌های فول برابر با ۳۸۹ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر خواهد بود.

همان‌طور که گفته شد پیشرانه آی فورس مکس تویوتا به سیستم هیبریدی مجهز است و به‌صورت استاندارد در مدل TRD Pro و حتی مدل گران‌تر ۱۷۹۴ لیمیتد ادیشن و مدل فول کپستون عرضه می‌شود. مدل لوکس کپستون که ۷۹ هزار دلار قیمت دارد از پیشرانه‌ای با ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتون متر گشتاور سود می‌برد. پیشرانه هیبریدی موردبحث در سیکل ترکیبی ۱۰.۷ لیتر سوخت می‌سوزاند درحالی‌که مصرف سوخت فورد F-150 هیبریدی به ۱۰.۲ لیتر می‌رسد. با توجه به اینکه هر دو وانت دارای وزن باتری و باتری‌های کوچک هستند بنابراین مصرف سوخت ترکیبی آن‌ها تعجب‌آور نخواهد بود. البته فورد از نظر فروش وانت‌ها در آمریکا حرف اول را می‌زند و سری F در سه‌ماهه اول امسال به فروش ۱۵۲,۹۴۳ دستگاهی رسیده درحالی‌که توندرا به فروش ۳۶,۲۱۵ دستگاه بسنده کرده است. همچنین فورد وانت هیبریدی محبوب این روزها یعنی ماوریک را نیز عرضه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. FY

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (212 ديدگاه)

    آشغال سازی مثل تویوتا رو باید انداخت دور….. پس به سانتاکروز احترام بذارید🫡🫡🫡

    موافقم 2
    مخالفم 18
    1. Godziila

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      قبل از اینکه اسم هیا کیوندای رو بیاری یه زنگ به اتش نشانی بزن 😂

      موافقم 11
      مخالفم 2
  2. ALI.A.NLANSR

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    به نظر من سنت شکنی کرده چون همیشه روی f150 و رم کیت میداد بیرون اما حالا…

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. ژاندارم

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    گل بود و به سبزه نیز آراسته شد
    غول مرحله آخر

    موافقم 10
    مخالفم 3
  4. amirboss

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (384 ديدگاه)

    مگه اینکه هنسی یه سرو دستی بکشه روی تویوتا!
    نکته فن اینجاست که هنسی که همه اونو با خودروهای هزاراسبی میشناسند فقط ظاهرش رو دست زده و کاری با قوای فنی نداشته.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  5. ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3687 ديدگاه)

    توندرا حجم موتورش چقده؟

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      ۳.۵ لیتری

      موافقم 3
      مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1614 ديدگاه)

      3.4 لیتر

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. Taha Ayoobi

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    تاندرا خودش یه غولیه واسه خودش اونم تی آر دی پرو.
    به نظرم کار خیلی چشمگیری انجام نداده.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. samurai

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (553 ديدگاه)

    رنگ خاکی تی ار دی پرو چه شوددد :)))

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا