تویوتافوردنیسان

درگ نیسان Z نیسمو با تویوتا سوپرا و فورد موستانگ مک‌وان

از بین سه کوپهٔ اسپرت موستانگ مک‌وان با ۴۸۰ اسب بخار، نیسان Z نیسمو با ۴۲۰ اسب بخار و تویوتا سوپرا با ۳۸۲ اسب بخار، کدام‌یک سریع‌تر است؟

ماسل کارهای آمریکایی و خودروهای اسپرت ژاپنی هیچ‌گاه احساس خوبی نسبت به یکدیگر نداشته‌اند زیرا در دههٔ ۹۰ میلادی، با حملهٔ گستردهٔ خودروهای اسپرت ژاپنی به آمریکا، بازار ماسل کارها کساد شد. البته از آن زمان سال‌ها گذشته و این روزها شرایط بازار کاملاً متفاوت شده است ولی این کینه بین آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها هنوز هم در همه‌جا وجود دارد، از آمارهای فروش گرفته تا پیست‌های درگ. در بین ژاپنی‌های دههٔ ۹۰، اصلی‌ترین رقبای ماسل کارهایی مثل فورد موستانگ، تویوتا سوپرا و نیسان Z بودند. حال این سه ماشین پس از ۳۰ سال دوباره در برابر هم قرار گرفته‌اند تا یاد رقابت‌های دیرینه را زنده کنند.

البته موستانگی که پای به این رقابت گذاشته، از آخرین نسل ماسل کار فورد نیست بلکه یک مک‌وان نسل ششم است که در نسل هفتم با نسخهٔ دارک هورس جایگزین شده است. بااین‌حال، مک‌وان مدل ۲۰۲۳ هرگز خودروی ضعیفی نیست و زیر کاپوت خود یک نیروگاه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد یعنی همان موتور کایوت که در جدیدترین نسخه‌های موستانگ هم استفاده می‌شود. مک‌وان با وزن ۱۷۴۳ کیلوگرم، از هردو رقیب ژاپنی بسیار سنگین‌تر است و برخلاف آن‌ها، از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند که در مسابقهٔ درگ یک نقطه‌ضعف خواهد بود زیرا گیربکس‌های اتوماتیک سال‌ها است که سریع‌تر از انسان دنده‌ها را عوض می‌کنند.

نسل پنجم تویوتا سوپرا را هرچند خیلی‌ها به خاطر استفاده از پیشرانهٔ ب‌ام‌و یک سوپرای اصیل نمی‌دانند ولی هرگز نمی‌توان منکر پرفورمنس فوق‌العادهٔ آن شد. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوی B58 که به محصولات مختلف باواریا نیرو بخشیده است، در سینهٔ سوپرا ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته به این اعداد خیلی اعتمادی نیست زیرا بارها و بارها ثابت شده که ب‌ام‌و قدرت پیشرانه‌های خود را کمتر از واقعیت اعلام می‌کند. همین سوپرا هم در آزمایش‌های داینوی مستقل قدرتی در حدود ۴۳۰ اسب بخار را نشان داده است. درهرحال، این کوپهٔ ژاپنی ۱۵۱۶ کیلوگرم وزن دارد و از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

در آخر هم به نیسان Z نیسمو می‌رسیم که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی آن با بنزین سوپر، ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ماشین که به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است، با وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم، بین دو خودروی دیگر قرار می‌گیرد. در مسابقه‌های اول، نیسان از بنزین معمولی استفاده می‌کرد و کمبود اکتان به‌وضوح خود را نشان داد زیرا Z نیسمو با اختلاف زیادی از مک‌وان شکست خورد ولی وقتی باک با بنزین سوپر پر شد، کوپهٔ ژاپنی رقیب آمریکایی را مغلوب کرد هرچند که مجبور شد در برابر تویوتا و پیشرانهٔ ب‌ام‌و تسلیم شود. در این مسابقات درگ، موستانگ تایم ۱۲.۶، نیسان ۱۲.۴ و تویوتا ۱۲.۱ ثانیه را ثبت کردند.

مقایسه مشخصات فنی

موستانگ مک‌وان نیسان Z نیسمو تویوتا GR سوپرا
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۵۲۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۷۴۳ کیلوگرم ۱۶۸۰ کیلوگرم ۱۵۱۶ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۷,۹۴۵ دلار ۶۶,۸۹۰ دلار ۵۶,۴۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تفاوت مهندسی المانی و اروپایی رو با موهندسی ژاپنی و عامریکایی دیدید✊
    با قدرت کمتر از هردوتای اونا همه رو شکست داد و بهترین تایم رو هم ثبت کرد
    این شکست تقدیم به همه امریکن فنهای تعصبی

    موافقم 17
    مخالفم 38
    1. Car love

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      بعد یه عده میگن تویوتا اشتباه کرد دست به دامن بیمر شد برای انجین😂😂 تحویل بگیرین چطور لت و پار کرد نیسان رو با موتور جاپونی و قدرت بیشتر 😂
      فرض کنین اگه انجین بیمر روش نبود دیگه چقدر فروشش فاجعه تر میشد!

      موافقم 9
      مخالفم 21
      1. SMS

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (471 ديدگاه)

        کاشکی سوپرا حداقل از s58 استفاده می کرد
        ولی هر سه عالین

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. car lover

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        پس ببین کره جونوبی دیگه چقدر بدبخته که دست به دامن تویوتا میشه واسه پلتفرم و موتور گیربکس

    2. R@min

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2011 ديدگاه)

      مهندسی تِرمنی !! ببخشید جرمنی چرا با دنده دستی ۱۴ ثانیه میزنه ؟؟ تو پیست هم نگیم خارتر از این نشین به هر حال آقای هندلینگ اندر کف گرفتن یه ZL1 دنده دستی تو نوربرگرینگ هلاک شد با دو برابر قیمت و دنده اتومات !!

      همین ژاپن هم اگر پول خیرات نمی کرد سلطان لیگ های نامنطم وجود خارجی نداشت.

      حقارت های تقلب قدرت هم تکرار کنیم یا بسه ؟؟ اینا یه سری اطلاعات پردردسر و دردناکه.

      موافقم 13
      مخالفم 28
      1. مهران

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        ندید دیسلایک

        موافقم 8
        مخالفم 7
      2. JDM سابق

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        بخدا وسط این بچه بازیا گیر کردیم فقط کافیه یه رقابت تو سایت راه بیوفته تا در های دیگه ای از نبود تصمیم گیری معقول و تعصبات اضافی گشوده بشه

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. R@min

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2011 ديدگاه)

          ب هر حال کسی که از حرف فنی منطقی و سند مدرک فرار می کنه باید این شکلی خار بشه.

          موافقم 6
          مخالفم 11
        2. Car love

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (700 ديدگاه)

          👏🏻

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. amirkhanzadeh

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (603 ديدگاه)

      سعی کنید خودرو رو دوست داشته باشید نه اینکه باعث پراکندگی خودرو دوستا بشید

      موافقم 15
      مخالفم 2
    4. (Ali(chevynova

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7268 ديدگاه)

      M
      تو اگه ذره ای به حرفهات ایمان داشتی با اکانت فیکی که ۲ دیدگاه داره کامنت نمیذاشتی
      بعدش هم شکست موستانگ؟؟؟ این چه شکستی هست که باعث شده موستانگ پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان باشه؟؟؟ اگه به این میگی شکست که خیلی عالیه
      در ضمن وزن موستانگ از ۲ ماشین دیگه سنگین تره و گیربکس دستی داره

      ((مک‌وان با وزن ۱۷۴۳ کیلوگرم، از هردو رقیب ژاپنی بسیار سنگین‌تر است و برخلاف آن‌ها، از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند که در مسابقهٔ درگ یک نقطه‌ضعف خواهد بود زیرا گیربکس‌های اتوماتیک سال‌ها است که سریع‌تر از انسان دنده‌ها را عوض می‌کنند.))

      هرچند که آلمانی باز جماعت کلا فرق این چیزها رو از هم تشخیص نمیدن

      موافقم 15
      مخالفم 19
    5. Taha Ayoobi

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3778 ديدگاه)

      استاد گیربکسش دستیه

      موافقم 6
      مخالفم 9
    6. Amir Machine

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1263 ديدگاه)

      البته به این اعداد خیلی اعتمادی نیست زیرا بارها و بارها ثابت شده که ب‌ام‌و قدرت پیشرانه‌های خود را کمتر از واقعیت اعلام می‌کند. همین سوپرا هم در آزمایش‌های داینوی مستقل قدرتی در حدود ۴۳۰ اسب بخار را نشان داده است.

      دروغگویی از صفات بارز ب‌ام‌وس…

      موافقم 13
      مخالفم 9
      1. (Ali(chevynova

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (7268 ديدگاه)

        بی ام و اگه اینقدر کاردرسته که میتونه موتور خوب طراحی کنه چرا توان ساخت یه سوپر اسپرت نداره که روش این موتورهای خوبی که ساخته رو ببنده؟؟
        فورد ۶۰ سال پیش gt40 رو ساخت که فراری رو لوله کرد تو لمانز بعد بی ام و پرمدعا هنوز نتونسته یه سوپر اسپرت بده بیرون
        طبل تو خالی که میگن بی ام و هست
        فقط بلده استیشن بده بیرون😁

        موافقم 15
        مخالفم 14
        1. نوید

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          البته فورد هرچقدر که فراری رو لوله کرد تو لمانز سه برابرش هم تو همون لمانز لوله شد جلو فراری

          موافقم 14
          مخالفم 3
        2. (Ali(chevynova

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7268 ديدگاه)

          فورد لوله شد؟ پس چرا برد؟؟
          لمانز ۶۶تا ۶۹ فورد تونست در مسابقات تمام اروپایی لمانز کاری بکنه که فراری رو در هم بشکنه و همونطور که در آخر فیلم فورد علیه فراری دیدیم ، انزو فراری جلوی کن مایلز کلاه از سر برداره
          سخته ولی واقعیه

          موافقم 4
          مخالفم 14
        3. نوید

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (22 ديدگاه)

          میخوای تعداد قهرمانی های فورد و فراری رو تو لمانز مقایسه بکنیم؟ گرچه خودت هم میدونی چقدر اختلاف عددیش زیاده!

          موافقم 8
          مخالفم 1
        4. car lover

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          بی ام و سوپر اسپرت نداره اما سدانهاش سوپر اسپرتهارو هم رنده میکنن

          موافقم 4
          مخالفم 4
        5. car lover

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          یبار 200 سال پیش فورد توی لمانز برده اون هم به لطف کن مایلز انگلیسی داری خودتو میکشی
          پس فراری با این قهرمانی تو فرمول یک باید الان پرچم علم کنه

          موافقم 5
          مخالفم 3
    7. سوشیانت

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3329 ديدگاه)

      متعصب عزیز تو خود متن نوشته موستانگ گیربکسش دستیه اصن میخونی چیزی یا فقط ترولی؟!🤦‍♂️

      موافقم 4
      مخالفم 8
    8. سوشیانت

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3329 ديدگاه)

      یعنی اصن مرز های تعصب رو جا به جا کردی نوشته گیربکسش دستیه بعد تو اومدی نتیجه گیری کردی مهندسی فلانی؟! سطح😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 11
    9. Ahmad

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      نیسان خداوکیلی دمش گرم چه ماشینای درست میکنه تو اینجور موارد مهم نیست کدوم سریع تر از خط عبور میکنه مهم دوام موتور و قطعات هست همین سوپرا با اون موتور اشغالش به ۱۰۰ هزار تا به گریه میفتاده ولی موتور نیسان بعد ۵۰۰ هزارتا تازه آب بندی میشه اون آمریکاییه هم به درد زباله دانی میخوره نه مهندسی داره نه دوام

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. datsun

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3874 ديدگاه)

        اگه درگهای دو خودرو z4 و سوپرا رو دیده باشید میبیند سوپرا با وجود موتور مشترک خیلی سریع تر از z4 !

        موافقم 6
        مخالفم 4
    10. BMZ

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (131 ديدگاه)

      به نظر من آمریکایی ها اول برن روی خودشون کار کنن و ژاپنیا رو شکست بدن ، بعد به فکر رقابت با آلمانی ها بیوفتن

      فرق مهندسی آلمانی با بقیه اینه که اول تایم پیستش میاد بیرون، بعد خود ماشین ، درواقع آلمانیا در پیست زاده میشن ، برخلاف فورد و جنرال موتور ، اولش کلی گنده گویی میکنن اما از ترس آبرو هنوز لاستیک های موستانگ GTD و کوروت ZR1 پیست رو لمس نکرده

      موافقم 10
      مخالفم 10
      1. سوشیانت

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3329 ديدگاه)

        هر موقع آلمانیا و ژاپنی ها تونستن شتاب زیر ۲ بزنن اون وقت به فکر رقابت با آمریکایی ها بیوفتن

        موافقم 4
        مخالفم 11
        1. BMZ

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (131 ديدگاه)

          میشه لطفا با سند و مدرک بفرمایید کدوم آمریکایی شتاب زیر 2 ثانیه داره؟

          اگه جوابت چارجره که باید بگم ایشون هنوز توی شتاب زیر 3 مونده ، زیر 2 که بماند

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. car lover

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          پس هرموقع هم امریکایی ها تونستن به تاپ اسپید بوگاتی و قدرت کونیگزگ برسن اونموقع حرف بزن
          شتاب زیر 2 غیر از برقیها امریکا چی داره؟ حتی تو برقیها هم سریعترین ریمکه
          نکنه جوج دیمون پلاستیکی میخواد با اینا در بیفته؟

          موافقم 6
          مخالفم 7
        3. سوشیانت

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3329 ديدگاه)

          سند و مدرک رو که بار ها لینک هم فرستادم ولی خب شما ها اون زمان غیب میشین، فعلا هنسی بدون گدایی از موتور اینو اون و تئوری های نامعلوم از اون دو تا که گفتی جلو تره در ضمن نکنه انتظار داری آقا موشه با انجین لاک پشتی حریف دوج بشه؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. car lover

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          سوشیانت: مدارک و سندهای نامعتبر و چرت و پرتت فقط به درد متعصبایی مثل خودت میخوره
          هیچکس اونقدر احمق نیست که این خزعبلات رو باور کنه
          هنسی گدایی نمیکنه جوک سال😂😂
          هنسی با گدایی از موتورهای ls جنرال موتورز ماشین ساخت درستش اینه
          فعلا که امریکایی ها با انجین حجیم بی استفاده شون دارن از موتورهای موشی 1.5 لیتری هاچبک اکونومی شکست میخورن😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 4
      2. (Ali(chevynova

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (7268 ديدگاه)

        Bmz
        شتاب ۱.۶۶ چلنجر ۱۷۰ با تاییدیهnhra سلام میرسونه
        قدرت ۱۰۲۶ اسبی کوروت جدید هم کابوس شبهای اروپایی فناس

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. car lover

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          اره شتاب دروغین جوج دیمن پلاستیکی و کاغذ پاره رو مگه فقط تو باور کنی
          کوروت قدرت 1000 و تاپ اسپید 345 توی 2024 کار شاقی نکرده! اروپایی ها خیلی وقته بهش رسیدن
          بوگاتی 10 سال پیش 1000 اسب قدرت داشت با تاپ اسپید 400
          کجای کاری بنده خدا؟

          موافقم 8
          مخالفم 7
        2. BMZ

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (131 ديدگاه)

          ماشالله جان مثل اینکه عرایض بنده رو درست متوجه نشدی! من بهت گفتم آمریکایی اسم ببر

          دوج که نه پدرش معلومه نه مادرش ، صاحبش ایتالیایه و از پلتفرم 20 سال پیش یکی دیگه استفاده میکنه ، اینهمه هم روی شتاب چلنجر مانور داد که بنده خدا حسابی رو سفید شد

          کوروت هم که دوستان در پست های قبلی اشاره کردن، مشکوک به کپی کاری از فراریه ، در ضمن حالا بزار بیاد توی پیست ، بعدش ازش تعریف کن ، واسه موستانگ GTD هم همینارو میگفتین ، فورد معلوم نیست چیکار کرده باهاش اصلا صدایی ازش در نمیاره

          موافقم 8
          مخالفم 3
        3. Taha Ayoobi

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3778 ديدگاه)

          آدم دهنش باز میمونه چه چجوری ماشینارو زیر سوال میبرن…

          موافقم 5
          مخالفم 3
        4. car lover

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          طاها: مگه علی نوا بنز و بیمو رو زیر سوال نمیبره مگه پورشه و فراری رو زیر سوال نمیبره و علاوه بر زیر سوال بردن بهشون توهین میکنه و هیت هم میده. چطور انتظار داری ما بهش احترام بذاریم؟
          خواهش میکنم از تو هم طرفداری الکی از این متعصب ها نکن

          موافقم 3
          مخالفم 3
        5. Taha Ayoobi

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3778 ديدگاه)

          کار لاور، اینا به خاطر اون کامنت اوله.
          اگه کسی بحث راه نندازه علی شوی براچی بیاد زیر سوال ببره.

        6. سوشیانت

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3329 ديدگاه)

          همه این شتاب رو قبول دارن به غیر از متعصب ها خیلی وقتی از معرفیش گذشته و هیچ مدرک و سند هم ندارین که بگین دروغ گفته

        7. سوشیانت

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3329 ديدگاه)

          زمان طراحی پلتفرم دوج:۱۹۹۷
          زمان تشکیل دایملر کرایسلر: ۱۹۹۸
          بله دوستان و اینطور شد که bmz ثابت کرد که ۱۹۹۷ بعد ۱۹۹۸ هست کوروت هم که تو خیالات ایشون به فراری ربط داره منبعش هم دوستان آلمانی فن هستن نه هیچ مدرک و لینکی

          موافقم 2
          مخالفم 2
    11. Taha Ayoobi

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3778 ديدگاه)

      هنوز آمریکایی رو درست نمیتونی بنویسی بعد میای ایراد میگیری…

      موافقم 5
      مخالفم 4
  2. hosen

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم بدونم اون اسب بخار و گشتاور بیشتر ماستنگ کجا هدر میره! چون قاعدتا باید نیسان رو میزد حداقل

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7268 ديدگاه)

      ((مک‌وان با وزن ۱۷۴۳ کیلوگرم، از هردو رقیب ژاپنی بسیار سنگین‌تر است و برخلاف آن‌ها، از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند که در مسابقهٔ درگ یک نقطه‌ضعف خواهد بود زیرا گیربکس‌های اتوماتیک سال‌ها است که سریع‌تر از انسان دنده‌ها را عوض می‌کنند.))

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. hosen

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (354 ديدگاه)

        از نیسان که کلا ۵۰ کیلو سنگین تر بود
        ولی اره قبول دارم سرعت عمل گیربکس دستی از نسخه اتوماتیک کمتره.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3329 ديدگاه)

          دمت گرم خودت سوال میپرسی خودت جواب خودت رو میدی

          موافقم 5
          مخالفم 4
      2. car lover

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        علی نوا متعصب: به ما چه اینا؟ پس این بازهم بی عرضگی و ضعف مهندسی رو نشون میده
        برن رو سبک سازی کار کنن
        برن گیربکس اتوماتیک سریعتر بذارن
        همه چیز که اسب بخار فیک نیست
        امریکن فن خدا نکنه ببره همه جارو پرچم میزنه و شیرینی میده
        ولی اگه ببازه شروع میکنه تقصیر این و اون انداختن وزن ماشین و وزن راننده و پیست درگ و چسب راضی و سوخت اتم و مهارت راننده و اب و هوا
        جمع کنید بابا

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3778 ديدگاه)

          چسب رازی

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. car lover

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1117 ديدگاه)

          همه راضی از چسب رازی😂😁

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3329 ديدگاه)

          چسب راضی😂 الان هم میگه برای آلمانی ها راضی نیست که نمیتونن تایم ۸.۹ بزنن ولی چون دوج رو دوست داره راضیه که اجازه میده وگرنه که آلمانی ها بی عرضه نیستن که چسبه ناراضیه

          موافقم 3
          مخالفم 1
  3. JDM سابق

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    باید مک وان ۱۰ دنده اتوماتیک میوردن

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2011 ديدگاه)

      خار میشدن !! هر چند کلا درگ های این چنل خیلی بی ارزشه و سایت هم برای کامنت گرفتن میزاره.

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3778 ديدگاه)

        یعنی درگ های این یارو از مت واتسون بی ارزش تره،

        درگ های دیگه شو ببنید اصلا بلد نیست مثل آدم با دنده دستی کار کنه.

        موافقم 8
        مخالفم 4
  4. nima.jdm

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    چشم بسته میگم نیسان زد نیسمو

    موافقم 5
    مخالفم 7
  5. khashayar.

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دوستان عزیز واقعا ارزش نداره برای یک برند خودرویی یا هر چیز دیگری تعصب به خرج بدیم. بهتره کتاب های ** مارک منسون** رو بخونید. تا متوجه بشین ریشه تعصب از کجا میاد و چطور میشه مهارش کرد.
    ———————–
    در هر صورت خودرو یک وسیله برای کمک به انسانه نه بیشتر. و هیچ اهمیتی نداره متعلق به چه کشور یا برندیه.

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. (Ali(chevynova

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7268 ديدگاه)

      داستان اونکه ۹۹ در ۱۰۰ آلمانی فنا طرفداری از ماشینهای میکنن که فقط از بغلش رد شدن و حتی یدونه بی ام و ۵۱۸ سال ۱۹۷۸ هم سوار نشدن و نداشتن بعدش میان از هندلینگ و کیفیتش یجور حرف میزنن که انگار سالی ۱۰ تا بنز و بی ام خرید و فروش میکنن.
      طرف پول نداره بره یه بنز معماری بخره و ۱ هفته ازش سواری بگیره ببینه اصلا چجور ماشینیه بعد میاد اینجا از مهندسی آلمان میگه، بجا این حرفها برن کار کنن و پولاشون رو جمع کنن یه آلمانی ۵۰ سال پیش رو بخرن ببین چجوریه بعد صحبت از این ماشینها کنن

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. khashayar.

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (45 ديدگاه)

        بله علی جان . باید همه این کارو کنن تا از یه مشت آهن و پلاستیک بت نسازن. حتی میتونن برن کیش یا کشورهای همسایه ماشین مورد علاقشونو چند روزی رنت کنن ببینن چیه ؟؟
        ——————————————-

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. amir

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3502 ديدگاه)

        شما هم با یه دونه نوا اسقاطی که معلوم نیست از کدوم دره ای خریدی و تا الان چند صد هزار کیلومتر کار کرده و تو این مدت چیا که نکشیده ما رو سوراخ کردی از ۲۴ ساعت شبانه روز ۳۶ ساعت داری میگی ماشالا ماشالا ماشالا ماشالا ماشالا منتهی چون علی نواس هیچ عیبی نداره به ابلفضل مام میدونم آمریکایی خیلی خفنه خوبه کیه که ندونه ولی دیگه شورشو دراوردی با این ماشالاهای بی پایانت

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. (Ali(chevynova

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7268 ديدگاه)

          امیر
          تو دقیقا جزوه همون ۹۰ در ۱۰۰ هستی
          بجا ول چرخیدن اینجا برو کار کن و پولات رو جمع کن که بتونی یه ماشین بخری و لااقل بدونی ماشین داشتن چه طعمی داره
          در مورد نوا هم همونجور که قبلا گفتم فقط ۹۰ میلیون پول شمردم و دادم سره اونکه موتور ۸ سیلندرش رو نو کنم و همچنان بازم دارم پول خرجش میکنم که امثال تو ، تو خواب هم نمیتونن تصورش رو بکنن
          کاربراتورش فقط ۴۵۰ دلاره

          موافقم 3
          مخالفم 7
        2. Taha Ayoobi

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3778 ديدگاه)

          علی مشتاق شدم نوا تو از نزدیک ببینم.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. (Ali(chevynova

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (7268 ديدگاه)

          طاها
          هنوز کارهاش مونده

          موافقم 4
          مخالفم 4
        4. Taha Ayoobi

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3778 ديدگاه)

          بدنه و داخلش یا فنی؟

        5. amir

          ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3502 ديدگاه)

          ماشالا خان نترس زمانی که توهم درگیر اون نوا اسقاطی بودی و داشتی کاربرات و موتور رو کلا عوض میکردی تا نو بشه مام ماشین بازی هامونو کردیم فکر نکن همه دارن دوچرخه سواری میکنن فتوی دنیا فقط یدونه خودتی توی سال ۱۹۰۸ داری ماشین سوار میشی

          موافقم 4
          مخالفم 3
      3. car lover

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        علی نوا: تو هم معلوم نیست تو جنگ جهانی دوم بودی که انقدر از المانیها کینه داری

        موافقم 3
        مخالفم 3
      4. Ali

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        الحق و من الایمان
        دمت گرم واقعا گل گفتی 👌👌👌
        می دونی مشکل ما ایرانی ها چیه ؟
        اینکه از همه چیز بت ساختیم ، بابا به والله قسم که خود آلمانی ها و آمریکایی ها روی محصولات خودشون اینقدر تعصب ندارن که ما داریم ، طرف یه پکان ۵۷ داره ، و اصلا نمیتونه مرسدس بنز و کادیلاک رو رو کاغذ بنویسه بعدش میاد یه نظرهایی میده که اگه نظرهاش رو به خود اون کمپانی که مد نظرش هست بده خودش رو تعطیل میکنه ، بابا جمع کنید به فکر پول درآوردن باشید کار کنید ضحمت بکشید بعد هر ماشینی از هر کشوری که دوست داشتین بخرید و لذت ببرید .
        خارجیا این گونه هستند که تو همه چیز از تمامی برندا استفاده می کنند و ازش لذت میبرند ، اون وقت ما ایرانیا هم به جای اینکه مثل خارجی ها فکر کنیم ، میایم بتهم دعوا می کنیم ، دعوایی هم که هیچ برنده و بازنده مشخصی نداره و نخواهد داشت .

  6. datsun

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3874 ديدگاه)

    نیسان به هیچ وجه مانوری رو درگ نیسان زد نمیده حالا تو برخی درگها هم خوب عمل میکنه ، زد ساخته شده برای لذت واقعی رانندگی اسپورت و دریفت کف خیابون مدلهای نیسمو هم رو هندلینگ بهتر و لذت سواری اسپورت بیشتر کار میکنه،

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    یعنی بنزین آنقدر تأثیر داشت و اینکه خوب از اون بنزین تو موستانگ هم میریختید بعد چجور بنزین باقی مونده نیسان رو تخلیه کردید که با اکتان بالا بریزید.این مرتیکه یک بار نشد آمریکایی تو برنامش برنده بشه.خدایی تو رولینگ این دوتا پیزوری چجور حریف گشتاور بی انتهای وی۸ ۵ لیتری تنفس طبیعی میشن.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. hosen

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (354 ديدگاه)

      همین که گفتی “این دوتا پیزوری” نشون میده سررشته ای از مسائل فنی نداری.
      همه چیز که عدد و رقم نیست دوست متعصب من.

      موافقم 6
      مخالفم 4
  8. Galant.VR4(JDM)

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    سوپرا با وجود انجین مشترک ازZ4 سریعتره
    نیسان زد نیسمو انتخاب غیرمنطقی هست برای شخص ماشینباز چرا؟ چون میشه یه نسخه پایه خرید تیونش کرد💀
    موستانگ هم برخلاف بقیه رقبا همیشه پرچم بالا و اصالت خودشو حفظ کرده و عمرکردش به نظر من خیلی عالیه خدارشکر هوای دل همه طرفدار هاش هم داره

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. شاهین

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1175 ديدگاه)

    کاری به بحث های بالا ندارم که سطح پایینی دارن و تعصبی هستن
    صدای موستانگ رو بیشتر دوست داشتم تا نظرات و بقیه چیز ها

  10. NGU

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    ای بابا چی بگم
    مهندسی آلمانی و ژاپنیه دیگه
    فقط نمیدونم چرا بو میاد؟بوی سوختگی یا همچین چیزی

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (7268 ديدگاه)

      بوی سوختن دماغ مدیر بی ام و هست که توان ساخت سوپر اسپرت نداره

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. NGU

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (96 ديدگاه)

        زخم خورده از بی ام و😁

        موافقم 2
        مخالفم 4
      2. car lover

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1117 ديدگاه)

        بببین بی ام و چجوری امریکایی هارو نابود کرده که زیر هر پست داری فشار میخوری🔥👊
        ماشالا مهندسی آلمانی
        ماشالا هندلینگ عالی
        ماشالا خدای لانچ
        ماشالا پرستیژ
        ماشالا بهترین انجین ساز قرن با بیشترین جوایز

        1. Ali

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (21 ديدگاه)

          اون زمانی که به سه چرخه موتور احتراقی که اختراع دیگران بود رو میبیستن ، آمریکا نصف یا حتی بیشتر امکانات و اختراعات خودرویی رو رغم می زد ، حیف که همه چیز ماشین رو آمریکا ساخت و تحویل جهان کرد الان هم بچه هایی مثل شما میان خودروسازی آمریکا رو زیر سوال میبرن ، رسم دنیاست دیگه
          کاری نمیشه کرد

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3778 ديدگاه)

      🤣🤣🤣

      روز به روز به مهندسی ها اضافه میشه، اول بود آلمانی، بعد شد اروپایی، الانم ژاپنی.
      عالیه🤣👌

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. NGU

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (96 ديدگاه)

        آفرین تو چقدر باهوشی
        اینجا داری تلف میشی

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3778 ديدگاه)

          این NGU معلوم نیست اکانت فیک کیه که داره فشار میخوره ولی میخواد وجهه اکانت اصلیش خراب نشه.

          موافقم 3
          مخالفم 3
    3. سوشیانت

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3329 ديدگاه)

      مشکل از مغز سوخته هست که فرق بین گیربکس دستی و اتومات رو تشخیص نمیده

      موافقم 4
      مخالفم 2
  11. ایران

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدا برسونه یه گلف جی تی آی

    ما این ماشینهای شاخ دنیا رو تو خواب هم نمی‌تونیم بخریم
    مفتی هم بدن خرج روزانه اش رو هم نداریم بدیم
    انشالله که اول سلامتی جمع بعد همه به هرچی می‌خوان برسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا