تویوتا برای ون هایس قطعات GR را ارائه کرده است که شامل تریمهای روی سپر، رکابهای اسپرت و رینگهای آلیاژی میشود.
هرچند بخش گازو ریسینگ تویوتا را با مدلهای جذابی مثل GR کرولا و GR86 میشناسیم ولی تمام خودروهایی که نشان GR میگیرند الزاماً مدلهای اسپرت نیستند. جدیدترین مصداق این موضوع، ون هایس است که حالا با قطعات GR معرفی شده است. هرچند نسل جدید یا H300 هایس در سال ۲۰۱۹ معرفی شد ولی نسل قبلی با نام H200 که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد، هنوز در ژاپن عرضه میشود.
هایس GR پارت در دو نسخه با نامهای ورژن I و ورژن II ارائه میشود که تفاوت اصلی آنها در طراحی تریمهای روی سپرهای جلو و عقب و رکابها است. ورژن I به تریمی آفرودی مانند با پیچهای برجسته، چراغهای LED و صفحهٔ محافظ روی سپر جلو مجهز شده که با رکابهایی شبیه پلههای جانبی و همینطور گلپخشکنهای قرمز یا مشکی GR همراه است. ورژن II اما با اسپلیتر جلو و تریمهای ظریفتر روی رکابها، نمایی اسپرتتر دارد. علاوه بر این، امکان سفارش دیفیوزر عقب و رینگهای آلیاژی ۱۵ اینچی هم وجود خواهد داشت.
هزینهٔ قطعات GR پارت ورژن I معادل ۱,۵۰۰ دلار و در ورژن II معادل ۹۴۰ دلار است. علاوه بر این، برای سفارش رینگهای آلیاژی باید ۱,۶۰۰ دلار و برای گلپخشکنها ۲۲۰ دلار اضافی پرداخت کرد. کسانی که خواهان ظاهری اسپرتتر در هایس هستند نیز میتوانند سراغ پکیجهای مدلیستا بروند. این کیتهای بدنه شامل قطعات آیرودینامیک برجستهتر، مجموعهای از برچسبها، قطعات تزئینی فلزی روی جلوپنجره، رینگهای جدید و سر اگزوزهای بزرگتر میشود.
برای داخل این سری هم تریم چوبی، نورپردازی LED، صندلیهای چرمی و همینطور لوازم جانبی کاربردی مثل نگهدارندههای چوب ماهیگیری روی سقف قابل سفارش است. علاوه بر این، مدلیستا شاسی هایس را هم با کمکفنرهای جدید برای ارائهٔ سواری راحتتر و افزایش استحکام عقب ارتقاء میدهد ولی در پیشرانههای بنزینی و دیزلی هایس هیچ تغییری صورت نمیگیرد.
BMW is GOD
۲۴ بهمن ۱۴۰۳تویوتا خودروهای آفرود خیلی خوبی میسازه ولی خودروهاش تو آفرود بیرقیب نیستن مثلاً نیسان پاترول رقیب سرسختی برای تویوتا لندکروز هستش و حتی بعضی جاها بهتر از لندکروز عمل میکنه و در حال حاضر بهترین خودروهای آفرود در جهان فورد برانکو و اینیوس گرنادیر هستند
Taha Ayoobi
۲۴ بهمن ۱۴۰۳برانکو، رانگلر، جی واگن، دیفندر، رنجر، تاکوما، کلرادو و…
BMW is GOD
۲۴ بهمن ۱۴۰۳و اینکه بعد از فورد برانکو و اینیوس گرنادیر بهترین خودروهای آفرود رو رنجروور و لندرور میسازند
BMW is GOD
۲۴ بهمن ۱۴۰۳موتور اینیوس گرنادیر و بسیاری از رنجروور و لندرورها رو که بهترین خودروی آفرود هستند ( این رو واقعی و بدون تعصب میگم ) رو بیامو میسازه دقیقاً همون بیامو ای که ازش متنفرید و هر کسی که از بیامو تعریف میکنه بهش دیس لایک میدید و بیامو این رو ثابت کرده که تو هر حوزهای که بخواد رقابت کنه میتونه بهترین باشه نمونهاش همین خودروهای آفرودی که نام بردم و حتی میتونیم به سریعترین خودروی تنفس طبیعی و سوپر اسپورت جهان یعنی مک لارن اف وان اشاره کنیم و …
BMW is GOD
۲۴ بهمن ۱۴۰۳و اگه نخوایم راه دوری بریم خود بیامو هم خودروهاش قابلیت آفرود فوق العادهای دارند مثل x5 و x3 و تمام شاسی بلندهاش و کراس اورهاش ولی x5 و x3 قابلیت آفرود بهتری دارند نسبت به x1 و x7 و ix ولی xm قابلیت آفرودی خاصی نداره ( تنها بیامو ای هست که قابلیت آفرودی نداره ) x2 و x6 هم قابلیت آفرود معمولی دارند و نمیتونن درست و حسابی برن آفرود چون برای سرعت و شتاب و صدا و لذت رانندگی ساخته شدند
Taha Ayoobi
۲۴ بهمن ۱۴۰۳یه جمله بگم راحتت کنم،
آفرود یعنی جیپ، جیپ یعنی آفرود.
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳ببین بچه سال جون من نمیفهمم تو چرا انقدر طرفدار آمریکایی من خودم عاشق ماشینهای آمریکاییام خصوصا جیپ فورد شورلت جیامسی و … ولی تو دیگه شورشو درآوردی و فقط میگی آمریکا و کلا فکر کنم هرکی که تو این سایت میاد آمریکایی فنه چون هر وقت کسی از آمریکا دفاع میکنه همه بهش لایک میدین ولی وقتی کسی از اروپا خصوصا آلمان دفاع میکنه سریع دیس لایک بارونش میکنید قشنگ مشخصه همتون آمریکایی فن هستید
Taha Ayoobi
۲۵ بهمن ۱۴۰۳اتفاقا برعکس گفتی،
کل سایت اروپایی فن هستن.
BMW is GOD
۲۴ بهمن ۱۴۰۳البته دوستان از من دلخور نشید من جیپ رو یادم رفت بگم جیپ هم واقعاً خودروهای آفرود خفنی میسازه و میشه گفت جز چند خودروسازی هست که هنوزم که هنوزه اصالتش را حفظ کرده نمونش هم جیپ رانگلر و جیپ گرند چروکی یا واگنییر هست که واگنییر بیشتر لوکس هست ولی رانگلر برعکس برای آفرودهای خشن خیلی خوبه
صامورایی
۲۴ بهمن ۱۴۰۳نگران نباش نه دلخور میشیم نه اهمیت میدیم. خیالت راحت
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳نگران نباش کسی هم به تو اهمیت نمیده انقدرم خود شیرینی نکن منم همیشه خیالم راحته این شمایید که همیشه فشاری میشید و تا جواب منو ندید آروم نمی شید
ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)
۲۴ بهمن ۱۴۰۳رضوانی از همه بهتره تمام
صامورایی
۲۴ بهمن ۱۴۰۳خیلی از حرفت دلخور شدم. تکرار نشه لطفا. با تشکر
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳توی بچه سال کلاً فقط اومدی تو پدال مسخره بازی در بیاری از کامنتهای قبلیتم مشخصه کلاً فقط میای چرت و پرت میگی مثلاً سانتافه رو مسخره میکنی میگی سانتاقه یا مثلاً هرچی
BMW is GOD
۲۴ بهمن ۱۴۰۳البته جیپ هم یکی از بهترین آفرودسازهای جهانه خصوصا مدل رانگلر که یکی از بهترین خودروها برای آفرود خشن هست
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳من نمیفهمم فازتون چیه از آمریکا تعریف نمیکنم دیس لایک میدید ازش تعریف میکنم بازم دیس لایک میدید کلا فازتون چیه ساقیتون چیه دیگه نرید ازش جنس بگیرید
Yaghoob
۲۴ بهمن ۱۴۰۳از زمان خدمت سربازی تجربه رانندگی با هایست رو دارم. ماشین خوبی بود. ولی متاسفانه در بازار ایران خیلی به این کلاس خودرویی توجه نمیشه
سهیل
۲۴ بهمن ۱۴۰۳تویوتا عشق خالسه. یدونه داشته باش برای همیشه سوار شو. کاش رفاقتا هم ژاپنی بود
دیا
۲۴ بهمن ۱۴۰۳یعنی رفقتا جوری بود که برای همیشه سوار شی ؟؟
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳خالس نه خالص کلا همتون تو دیکته هم مشکل دارید بعد میاید از کمپانیهای بزرگ ایراد میگیرید و فقط خودتونو قبول دارید تو تمام مقالهها وقتی میای کامنتها رو بخونی پر از غلط دیکته است و اصلاً آدم نمیفهمه منظور طرف چیه انقدر غلط املایی داره
توفیق اجباری
۲۴ بهمن ۱۴۰۳کسایی که از ماشینهای ژاپنی ایراد میگیرن معلومه زیاد اهل افرود واقعی نیستن، بدون تعصب بهترین چیز ماشین ژاپنی اینه وقتی رفتی افرود و خراب شد خیلی تعمیرش راحتتره نسبت به مثلا ماشین امریکایی چون ژاپنی ساده تره نمونش شما کاربراتور تویوتا دو اف رو خودت میتونی کاملا باز کنی و دوباره ببندی ولی جرات داری کاربراتور یه بلیزر رو بازش کن، خودم سالها هم امریکایی داشتم و هم ژاپنی و همین الان هم دارم، اگر تویوتا بد بود اینهمه از ارتشها و سازمانها و شرکتهای گردگشگری توی افریقا و استرالیا بجای تویوتا، فورد و رنجرور و از ایم قبیل خودروها بجای تویوتا استفاده میکردن
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳تویوتا کم استلاک بود تا زمانی که تنفس طبیعی بود از زمانی که باتری و موتور برقی و توربو رو قاطی موتوراش کرد دیگه استهلاکش پایین نیست و متوسطه
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳این سایت پدال تا چند سال پیش بهترین سایت بود ولی از زمانی که چند تا بی سواد و بچه سال ۱۳ یا نهایتاً ۱۴ ساله واردش شدن کلاً سایت به چوخ رفته قبلاً کامنتا رو میخوندی یه چیزی یاد میگرفتی الان میای کامنت بخونی همه فقط به همدیگه دیس لایک میدن حتی نمیخونن ببینن طرف چی نوشته و همه فقط خودشونو قبول دارن
BMW is GOD
۲۵ بهمن ۱۴۰۳تویوتا کم استهلاک بود تا زمانی که تنفس طبیعی بود از زمانی که باتری و موتور برقی و توربو را قاطی موتوراش کرد دیگه استهلاکش مثل سابق پایین نیست و معمولیه