تویوتا

پر شدن ظرفیت فروش تویوتا لندکروزر سری ۷۰ تا سال ۲۰۲۴

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که هنوز تولید می‌شود. این آفرودر جان‌سخت ژاپنی در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد و سه دهه بعد هنوز هم فروش بالایی دارد تا جایی که گفته می‌شود ظرفیت فروش آن تا سال ۲۰۲۴ کاملاً پر شده است. طبق گزارش نشریهٔ استرالیایی درایو، نمایندگی‌های تویوتا در این کشور بر اساس نرخ تولید کنونی این خودرو محاسبه کرده‌اند که سفارش‌های فعلی در سال ۲۰۲۴ تحویل داده خواهند شد.

البته اگر تویوتا بتواند راهی برای افزایش تولید لندکروزر سری ۷۰ پیدا کند، شاید خریداران مجبور نباشند تا آن زمان صبر کنند زیرا مثل اکثر خودروها، مشکلات در زنجیرهٔ جهانی تأمین قطعات، تولید لندکروزر سالخورده را هم کُند کرده است. به دلیل محبوبیت بالای لندکروزر سری ۷۰ در استرالیا، تویوتا قصد دارد تا پایان امسال آن را به‌روزرسانی کند تا بتواند قوانین تصادف جانبی سخت‌گیرانه‌تر این کشور را رعایت کند. این یعنی تویوتا فعلاً برنامه‌ای برای کنار گذاشتن این آفرودر سالخورده ندارد و همچنان به تولید آن ادامه خواهد داد.

لندکروزر سری ۷ در استرالیا با یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل عرضه می‌شود که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در تیپ‌های مختلفی قابل خریداری است که در بین آن‌ها تیپ GXL کمی لوکس‌تر است. در خانوادهٔ لندکروزر سری ۷۰ یک نسخهٔ پیکاپ هم وجود دارد که GX نامیده می‌شود.

اما چرا هنوز خریداران زیادی خودرویی را انتخاب می‌کنند که در اواسط دههٔ ۸۰ به بازار آمده است؟ یکی از دلایل اصلی این موضوع جان‌سختی سری ۷۰ است. علاوه بر این، اگر قطعه‌ای در این ماشین خراب شود تعمیر یا تعویض آن بسیار آسان و کم‌هزینه خواهد بود. دلیل بعدی هم قیمت مناسب سری ۷۰ است که از ۶۷,۴۰۰ دلار استرالیا معادل ۴۷,۶۰۰ دلار آمریکا آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت لندکروزر سری ۳۰۰ جدید در این کشور از حدود ۱۵۰ هزار دلار استرالیا معادل ۱۰۶ هزار دلار آمریکا آغاز می‌شود.

البته سری ۷۰ کنونی دقیقاً همان خودرویی نیست که در دههٔ ۸۰ تولید می‌شد و تویوتا آن را طی سال‌ها بروز و به تجهیزات مدرنی مثل تهویه مطبوع، ترمز ABS و پنجره‌های برقی مجهز کرده است. همچنین در حال حاضر تمام تیپ‌های سری ۷۰ به کروز کنترل و نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با ناوبری و بلوتوث مجهز هستند درحالی‌که تیپ GXL حتی از سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی‌ها هم برخوردار است. تمام نسخه‌های این ماشین از یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استفاده می‌کنند که نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد.

با توجه به این ویژگی‌ها، اینیوس گرنادیر را می‌توان معادل امروزی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ دانست زیرا نسل جدید لندکروزر، دیفندر و G کلاس بسیار لوکس‌تر و گران‌تر از قبل شده و نمی‌توانند به‌عنوان یک آفرودر جان‌سخت و ساده مورداستفاده قرار گیرند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2822 ديدگاه)

    با این قدرتی ک از این موتور پرحجم توربو دیزل گرفتن، منطقیه ک هیچ وقت خراب نشه !
    ۲۰۰ اسب و ۴۰۰ گشتاور!!!!

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۸
    1. سامان اذری

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2911 ديدگاه)

      ضرایب گیرباکس و اینکه اون ۴۰۰ تا گشتاور رو رو چه دور موتور بهت بده هم خیلیییی مهمه که صد درصد میدونم‌ که تو دور موتور خیلی پایین میده

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۵
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (7169 ديدگاه)

        با اِرادت خدمت سامان آذری نازنین که از بچه‌های گل و قدیمی پدال هستند .

        آقایانِ عشق آپشنِ کیا هیوندای چری جک چانگان ، تا به حال جنگ چاد و لیبی به گوشتان خورده !
        میدانید اصلاً چرا به جنگ تویوتا معروف شده ، نه ، نمیدانید ، پس یه سرچ کنید تا بدانید تویوتا یعنی چی که از کوچکترین محصولاتش تا بزرگترین محصولاتش با بالاترین راندمان یعنی چی !

        حرف بسیار هست اما نرود میخ آهنین در سنگِ بیسوادان !

        موافقم ۳۷
        مخالفم ۱۳
        1. reza-srt

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (35 ديدگاه)

          میدونی این سری هفتاد خیلی منو یاد g کلاس میندازه
          با گذشت ۴۰ سال از تولیدش هنوز با همون طراحی (با بروزرسانی ها جزئی)تولید میشه.

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۴
        2. Iman99

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (776 ديدگاه)

          این لندکروز کلا از اولش بر اساس جیپ ساخته شده و کپی جیپ بوده این لندکروزی که اینجا هم هست کلا همون جیپ کلاسیکه که آرم تویوتا زدن روش و طی سالها با کمترین تغییرات تولیدش کردن کره و ژاپن و تایوان کلا دارو و ندارشون از اروپا و امریکا هست که البته همونم به گرد پای خود اروپا و امریکا هم نمی‌رسه و قابل مقایسه با اروپا و امریکا هم نیستن چون اروپا و امریکا تو همه چیز برتری دارن و بهترین هستن مطلق
          ولی اینم در حد خودش بعنوان یک گزینه معمولی که منسوخ هم شده برای همون مناطق جهان سوم افریقا و خاور میانه مشتری داره
          و بعضیا ممکنه گول بخورن و فکر کنن که این چه جذابیتی داره واسشون درصورتی که وقتی تو کشور های عقب افتاده و یا خاور میانه استفاده میشه دلیلش همین ساده و ابتدایی بودنش هست که متناسب با خود اون مناطقه چون اونها که خودروهای پیشرفته نظامی و ارتشی با کارایی و راندمان بالا استفاده نمیکنن نمیتونن هم استفاده کنن
          راندمان بالا واسه اونا همین محصولات ابتدایی و کلاسیک هست در واقعیت از لحاظ علمی و تکنولوژیکی موضوع فرق میکنه و درستش همینی هست که گفتم

          موافقم ۷
          مخالفم ۷
      2. datsun

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2448 ديدگاه)

        تو دور ۱.۵ حداکثر گشتاور رو میده و تو دور ۲.۵ حداکثر قدرت

        موافقم ۲۹
        مخالفم ۴
    2. reza-srt

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      اینقدر فاجعه‌ست،سال ۸۸ یه سمند با موتور دیزل تولید کردن (حجم ۱.۶ توربو) ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد(کاری به استهلاک ندارم).
      این سری هفتاد با حجم ۳ برابر و تعداد سیلندر دوبرابر حتی نمیتونه ۲ برابر اون سمند گشتاور تولید بکنه(در این حد فاجعه)

      موافقم ۲
      مخالفم ۲۶
      1. ارسلان

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (229 ديدگاه)

        reza-srt
        توی پدال تا جایی که من دیدم اکثرا با موتور دیزل آشنایی ندارن و در نهایت نتیجه گیری های خنده دار میکنن
        تو داری میگی سمند دیزل گشتاور ۲۲۰ نیوتن داشته و سری ۷۰ نتونسته ۲ برابر بیشتر تولید کنه دو برابر میشه ۴۴۰ لندکروز ۴۳۰ نیوتن تولید کرده خب دعوات بخاطره ۱۰ نیوتن متره !!! حالا در ادامه دلیلش رو میگم
        فارغ از دیزلی با بنزینی توی موتورهای درون سوز یه اصلی وجود داره و این اصل میگه اگه حجم موتور با تعداد سیلندر متناسب نباشه هر چی تعداد سیلندرها بیشتر باشه بالانس انجین بهتر میشه ولی گشتاور کمتری تولید میشه
        موتور تویوتا وی-۸ هست اونم روی ۴.۸ لیتر ولی موتور سمندی که میگی صدرصد وی-۴ بوده که برای ۱.۶ لیتر مناسب هست ولی موتور وی-۸ نباید کمتر از ۶ لیتر باشه مگه اینکه توربو با بوست مناسب براش بزاری

        یه مثال دیگه
        توی ایران دو مدل کاوازاکی نینجا روی حجم موتور ۲۵۰ سی سی داریم که یکی ۴ سیلندر و اون یکی ۲ سیلندر هست
        کاوازاکی نینجا ZX-25 چار سیلندر ۲۵۰
        کاوازکای نینجا دو سیلندر ۲۵۰
        حجم ۲۵۰ چون مناسب چار سیلندر نیست با افت گشتاور مواجه میشه در نمونه ۴ سیلندر
        گشتاور کاوازاکی ۴ سیلندر ۲۲ نیوتن متر
        گشتاور کاوازاکی ۲ سیلندر ۲۳ نیوتن متر
        بالا بردن تعداد سیلندر چون بالانس بهتری به انجین میده فقط باعث افزایش HP میشه که البته توی بنزینی ها به چشم میاد چون دیزل کلا میانه ای با اسب بخار نداره
        اسب بخار کاوازاکی ۴ سیلندر ۲۵۰ = ۵۰ اسب
        اسب بخار کاوازاکی ۲ سیلندر ۲۵۰ = ۳۹ اسب
        ولی حجم موتور ها باید متناسب باشه مثلا شما روی حجم ۲۵۰ بیای موتور ۱۲ سیلندر بزنی اسب بخارت هم به شدت افت میکنه برای همینه ما برای وسایل نقلیه حجم کمتر از ۵۰ سی سی نداریم که اونم روی تک سیلندر و اسکوترهای مینی هست
        به نظرم کفه حجم در هر سیلندر همون ۵۰ سی سی هست
        در کل افزایش حجم در هر سیلندر = افزایش گشتاور — (انجین کشتی های باری رو توصیه میکنم نگاه کنی حجم هر سیلندر رو)
        تقسیم حجم مناسب در تعداد سیلندرها = افزایش اسب بخار

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲
        1. ارسلان

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (229 ديدگاه)

          اشتباهات تایپی داشتم یه جاهایی هم مسائل رو قاطی کردم باهم مثلا به جای انجین ۴c و ۸c گفتم وی-۸ و وی-۴ / c=cylinder
          یه جا حواسم نبود نوشتم کاوازکای به جای کاوازاکی
          راستی اینم بگم عوامل زیادی در گشتاور و اسب بخار دخیل هستن مثل نوع انجین و کورس پیستون و … که من فقط به یکیش اشاره کردم
          راستی تویوتا یاریس GR هم فک کردید چرا انجین سه سیلندر گذاشتن براش ؟
          چون همون طور که گفتم کاهش سیلندر ها روی حجم مناسب ۴ سیلندر باعث میشه حجم هر سیلندر نسبت به نمونه ی ۴ سیلندرش افزایش پیدا کنه که منجر به افزایش گشتاور میشه و به شتاب گیری اولیه بهتر کمک میکنه
          البته تقسیم وزن خوب و ۴ چرخ محرکی روی پرفورمنس تاثیر خوبی داشته / از لحاظ موتوری گذاشتن سوپاپ های بزرگ و خروجی اگزوز جداگانه برای هر سیلندر هم باعث افزایش اسب بخار شده
          ماشین هایی که از یه اگزوز مشترک برای تمام سیلندر ها استفاده میکنن فشار معکوس توشون اتفاق میافته و بخشی از قدرت موتور هدر میره و باعث افزایش سوخت میشه

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
      2. کارو

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اولا چطور میشه کاری به استهلاک نداشت این چه حرفیه دوما این گشتاورو تو دور های خیلی پایینی میده سوما اگه تویوتا بخواد قدرت و گشتاورشو زیاد کنه من شرط میبندم تا ۵۰۰ اسب هم راحت میتونه ارتقا پیدا کنه ولی بحث الایندگی، مصرف سوخت و همچنین استهلاک هست که این کارو نکردن

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. Iman99

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (776 ديدگاه)

          این لندکروز از خودروهای کلاسیکی هست که از مدت ها قبل تا الان هنوز بصورت کلاسیک و با کمترین تغییرات از سال ها پیش تولید میشه
          از این سبک از خودروها فقط بعضی از شرکت ها و سازندگان اقدام به تولیدشون میکنن
          که همینها هم برای این کار روی اینها سرمایه گذاری میکنند فارغ از سود یا ضررش هرچند که نیاز به این سبک از خودرو ها در کشور های جهان سوم وجود داره و خرید و فروش میشن
          این خودروها رو میتونیم بگیم که شاسی بلند های کلاسیکی هستن که در دوران مدرن تولید میشن
          از لحاظ مقایسه ای به پای شاسی بلند ها و آفرودرهای مدرن نمیرسن ولی بالاخره در حد خودشون کاربرد ها و استفاده های خودشون رو دارن بخصوص برای مصارف در کشور های جهان سوم و کمتر توسعه یافته که از لحاظ مالی در مذیقه هستن و نیاز به یک خودروی مقرون به صرفه و ساده هستن که به شکلی ساده و کلاسیک و باکمترین تکنولوژی هم ساخته میشن
          Ineos grenadier هم یکی دیگه از این نوع خودرو ها هست که به تازگی در بریتانیا بصورت رسمی فروشش آغاز شده
          از لحاظ مقایسه ای کاملا گزینه خیلی بهتری نسبت به این لندکروز هست و کلا هم طراحی بهتری داره و هم هم کارایی و کیفیت و عملکرد خیلی بهتری داره که اگه از طرف سازنده اروپایی اون در تیراژ بالاتری تولید بشه حتما فروش بیشتری هم میتونه داشته باشه چون از همه نظر خیلی بهتره نسبت به لندکروز
          لندکروز گزینه قابل قبولی هست ولی به پای ineos grenadier نمیرسه

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
    3. ارسلان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (229 ديدگاه)

      امیر
      خاصیت موتور دیزل همینه اسب بخار پایین / گشتاور بالا /
      برای مثال موتور خاور بنز مدل OM-314 که توی ایران هست چار سیلندر ۳.۸ لیتری هست که همش ۸۵ اسب بخار ۲۳۵ نیوتن متر در دور موتور ۲۸۰۰ دور بر دقیقه قابل دریافت هست
      مدل دیگه قدیمی بنز که توی ایران هس مرسدس ۱۹۲۴ که به چرخ گوشت معروفه توی ایران موتور ۶ سیلندر ۱۱.۶ لیتری داره که موتورش ۲۴۰ اسب ‌بخار قدرت و گشتاور ۹۸۵ نیوتن‌متر تولید می‌کنه نهایت سرعتش هم ۷۵ کیلومتر
      حالا این تویوتا با ۴.۵ لیتر ۲۰۲ اسب کشیده بیرون ولی مرسدس با ۱۱.۶ لیتر ۲۴۰ اسب
      پس ربطی به این نداره که چون فشار روی موتور نیس خراب نمیشه حقیقت اینه که موتور دیزل DNA ش همینه

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  2. meysam

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3002 ديدگاه)

    واقعا دوسش دارم
    ولی ۲ تا ایراد داره:
    ۱. مصرف بالا و بطبع آلایندگی بالاش
    ۲. صدای باد در سرعتهای بالای ۱۲۰ زیاده بخاطر آیرودینامیک ضعیف

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۴
    1. viper2

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (728 ديدگاه)

      ماشین خوشگلی و با ابهتی هست و موتورشم خوبه . ولی قبول داری باید کیفیتشم یکم بیشتر میبود؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۱
      1. meysam

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (3002 ديدگاه)

        ما که بهش دسترسی نداریم ببینیم کیفیتش چجوریه
        ولی تویوتا ماشین بی کیفیت نمیزنه
        برای کاهش هزینه از متریال ارزان و خراب نشو استفاده میکنه
        مثلا جنس رودریها و دستگیره ها، روکش صندلیها و … رو ببین، همگی ارزان و غیز لوکس هستند و به ساده ترین شکل ممکن غالبگیری شدن ولی کیفیت لازم برای کارکرد بلند مدت رو دارن
        دلیل استقبال بالا ازش در مناطق خشن هم همینه که خراب نمیشه

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. viper2

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (728 ديدگاه)

          اها درست میگی

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  3. حسام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خرابشم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
  4. Kato

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (207 ديدگاه)

    عالی بود …

    عالی هست….

    عالی تر هم می شه …

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  5. پدرام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    چه ابهتی داره

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۲
  6. Afg

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    واقعا ارزش خرید بالابی داره

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1909 ديدگاه)

    وی۸ دیزل توربو حجم۴.۵ لبتر اونوقت ۲۰۰ اسب.موتوری که قدرت تولید نمیکنه خوب خراب هم نمیشه دیگه.قیمت رو نکاه ابن با این وضعی که داره خدا وکیلی ۲۰ چوب هم براش زیاده

    موافقم ۹
    مخالفم ۴۱
    1. reza-srt

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      کلا سیاست تویوتا(مخصوصا توی سری لندکروز)مصرف سوخت بالا،استهلاک کم،بازدهی پایین از لحاظ قدرته

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۹
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (7169 ديدگاه)

      یانکی جان
      اشتباه شما اینجاست که همه چیز را به اسب‌بخار و گشتاور میبینید در صورتی که کارایی این خودرو در قدرت سر چرخ‌ها هنگام آفرود رفتن و استفاده‌ی دراز مدت بدون خرابی مشخص میشه !

      قرار نیست کسی با این خودرو درگ بگذاره یا شتاب صفر تا صد بگیره یا دریفت بکشه !

      این خودرو ساخته شده برای استفاده‌ی ابزاری و قدرتی که در دور موتور پائین به کار میاد و جالبه که در دنده‌های سَبُک سرعتی میشه که اتفاقاً ای کاش مسدودش کنند چون خیلی‌ها با این خودرو راحت به سرعت ۲۰۰ میرسند با اینکه اصلاً امنیت نداره و خطرناکه !

      نگاه به ظاهرش نکنید ، تو دنده سه بسیار سرعتی میشه و برای همین این خودرو همه‌کاره به حساب میاد که در کوهستان و جنگلی که صعب‌العبور هست فقط باید با کمک سنگین و دنده یک و دو استفاده بشه و در جایی همچون کویر و ماسه از دنده سه و چهار !

      ببینید تویوتا چی میسازه که عرب‌ها حتی بدون تجهیز و تقویت کردن شاسی و سیستم تعلیق با این خودرو حرکات نمایشی اجرا میکنند و روی دو چرخ حرکت میکنند که مطمئناً همه‌ی شما دیدید در صورتی که این حرکت را اصلاً نمیشه روی هر خودرویی زد و حتماً باید تقویت و تجهیز بشه !

      تویوتا به نمایش آپشن نشده تویوتای امروز !
      تویوتا با کیفیت ماندگار ، اعتبار امروز را به دست آورده که چشم بسته محصولاتش را میخرند و اینقدر در مدل‌های دست دوم افت قیمت کمی دارد !

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۶
      1. Iman99

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (776 ديدگاه)

        Navid0098 خیلی ابتدایی فکر میکنی
        و همچنین ساده انگار هستی
        تویوتا خودروی معمولی و ابتدایی ساخته دلیش همینه چیز عجیبی نیست
        این ماشین از معدود ماشین هایی هست که بصورت کلاسیک و ابتدایی از دهه ۸۰ میلادی به همین صورت تولید شده
        که همینم بر اساس همون جیپ کلاسیک ساخته شده که هنوزم بیشترش به همون صورت اولیه هست
        ماشینی هم که ساده ساخته میشه مشتری هاش کشور های افریقایی و خاور میانه هستن
        اصلا حرفات و دلیل هات ملاکی برای مقایسه نیستن فقط داری خودتو گول میزنی
        بیچاره اونی که حرفتو باور میکنه
        واسه همین من حرفاتو رد میکنم چون وقتی که به یک حد نصاب از روشن فکری برسی دیگه از این حرفا نمیرنی

        موافقم ۵
        مخالفم ۴
  8. ممد میر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    موتور عالی داره .

    اما کاش یک مدل با همین موتور و کابین قشنگتر و بدنه آیرودینامیک هم درست میکرد تویوتا

    موافقم ۴
    مخالفم ۷
    1. کوبیده

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (666 ديدگاه)

      چرا رو این جیپه ارم تویوتا زدن

      موافقم ۲
      مخالفم ۹
    2. امیرحسین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (429 ديدگاه)

      سلام تشکر ازاقای دهقان.
      جناب میثم این بیشتر به fj کروز میخوره بعد ظاهرشو بخواهند تغییر بدهند که خوب نیست خوبیش برای کلاسیک بودنشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Ahmad

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    این لامصبا چرا ظرفیت تولیدشونو افزایش نمیدن؟
    یبار میگن تا سال ۲۰۲۴ پر شده یبار میگن تا سال ۲۰۲۲ پر شده

    موافقم ۶
    مخالفم ۳
    1. محمد

      ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      تویوتا چاخان هم زیاد می‌کنه برای اینکه محصولاتش رو پرطرفدار نشون بده یه موتور به این حجیمی و پرمصرفی داره ازش زوری هم نمیگیره بعد میگن خراب نمیشه خب چیزی نداره که خراب بشه کلا استرالیا و اعراب انتخاب هاشون عجیبه تو استرالیا ماشین چینی هم پرفروشه بر خلاف دنیای غرب پس بگیم چینی ها عالین؟ اعراب جنوب خلیج فارس هم که بیشتر انتخاباشون احساسی هست تا عقلی درست مثل خوزستان که خودمم دارم زندگی میکنم با حدود ۵۰ هزارتا میشه انتخاب های خوبی از فورد و شورلت و رم داشت هم به مراتب سگ جون ترن ( ژاپنی ها تو خوابشون هم قدرت و کارهایی که اونا میتونن بکنن نمی تونن ببینن نمونه زندش رو تو تویوتا تاندرا و نیسان تیتان دیدیم که نیسان آخر سر اومد روشون موتور کامنز آمریکایی سوار کرد تا اوضاعش بهتر بشه)
      نه آپشن فنی و رفاهی بهت میدن کافیه به موتور و کابین و تعلیق شون که کویر لوته نگاه کنید

      موافقم ۸
      مخالفم ۲۱
      1. datsun

        ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2448 ديدگاه)

        کامنتت خیلی سطحی بود موتور کامنیز رو خیلی کمپانی ها استفاده میکنن نیسان هم این موتور رو دیگه کنار گذاشت کلا
        انتخاب احساسی 🙂 کشورهای خلیج تقریبا انتخاب ازاده دلایلی وجود داره ژاپنی رو انتخاب میکنن که اینجا جاش نیست بگم و بحث الکی پیش میاد
        انتخاب احساسی ظاهرا تو خود ایالت هم هست معمولا از ده ماشین پرفروش تو ایالات شیش یا هفت تاش ژاپنیه .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۴
      2. mos

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (689 ديدگاه)

        کامنت باحالی بود خیلی خندیدم 😂
        میشه جواب تک تک جمله های این کامنت رو داد و بحث کرد ولی ترجیح میدم وقت گران بها رو برای جواب دادن به یه کررره ای فن که هیچ درکی از صنعت خودرو نداره هدر ندم. (در واقع اگه داشت که کررره ای فن نمی‌شد)

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
        1. علی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (50 ديدگاه)

          چرا کره ای فن ها اینقدر با تویوتا لج هستن!!! بابا جون موقعی که تویوتا ماشین می‌ساخت هیوندای و کیا اصلا وجود نداشتن!!! هیوندا و کیا و سایر شرکتهای کره ای هم زیر صدقه سر آمریکا ، هم از نظر تکنولوژی و هم سرمایه به اینجا رسیدن

          موافقم ۹
          مخالفم ۳
        2. محمد

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (540 ديدگاه)

          والا نوید جون من آمریکایی سوارم ، همون آمریکایی که لندکروزی که انداختی پروفت ازش اسکی رفت و اگه اعراب نبودن باید درشو تخته میکرد تجربه هم نشون داده خیلی بیکار تر از این حرفایی و یک صفحه انشا مینویسی تا دینت رو به سوباسا ادا کنی

          موافقم ۲
          مخالفم ۱۳
      3. Iman99

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (776 ديدگاه)

        همون ژاپن هم صدقه سر امریکایی ها به اینجا رسیده که همینی هم که هست به گرد پای خود اروپا و امریکا هم نمیرسه
        نمونش همین لندکروز که کلا از اولش بر اساس جیپ ساخته شده و کپی جیپ بوده این لندکروزی که اینجا هم هست که کلا همون جیپ کلاسیکه که آرم تویوتا زدن روش کره و ژاپن و تایوان کلا دارو و ندارشون از اروپا و امریکا هست که البته همونم به گرد پای خود اروپا و امریکا هم نمی‌رسه و قابل مقایسه با اروپا و امریکا هم نیستن چون اروپا و امریکا تو همه چیز برتری دارن و بهترین هستن مطلق

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
  10. behn00d

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (542 ديدگاه)

    پیرمرد جذاب

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  11. samurai

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (368 ديدگاه)

    استرالیا بخاطر جاده های باز و بی پایانش معروفه تا کیلومترها نه ادم هست نه شهری واسه همین میرن تویوتا میخرن ات و اش….الای کرره-چینی که با اپشن و جایزه خریدن میخوان خریدارو گول بزنن جایی ندارن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا