تویوتالندروور-رنجروور

رویارویی اسطوره‌های آفرود، تویوتا لندکروزر در برابر لندروور دیفندر

خودروهای کمی در دنیا از شهرت تویوتا لندکروزر و لندروور دیفندر برخوردار هستند. اجداد این دو ماشین از پیشگامان شاسی‌بلندهای جهان بودند و هردو برای چندین دهه مسیرهای صعب‌العبور سراسر دنیا را فتح کرده‌اند. همچنین این روزها هم درحالی‌که اکثر خودروهای مدرن بیشتر برای استفاده‌های شهری طراحی می‌شوند، لندکروزر و دیفندر هنوز هم به ریشه‌های آفرودی خود وفادار مانده‌اند. هردوی این خودروها به‌تازگی با نسل کاملاً جدید خود به بازار آمده‌اند هردو از بهترین شاسی‌بلندهای آفرودی حال حاضر بازار محسوب می‌شوند؛ بنابراین، اگر یک شاسی‌بلند مدرن و مجهز برای خارج از جاده بخواهیم کدام‌یک از این دو اسطوره بهتر است؟

لندروور دیفندر SE D300

خرید یک دیفندر ۱۱۰ (پنج‌در) می‌تواند گیج‌کننده باشد زیرا این خودرو با چهار پیشرانهٔ مختلف، شش تیپ گوناگون و آپشن‌های سفارشی فراوانی به بازار عرضه می‌شود. نمونهٔ آزمایشی ما مدل SE D300 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل و قیمت ۱۱۲ هزار دلار استرالیا معادل ۷۶ هزار دلار آمریکا است. این مدل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و از تجهیزاتی مثل صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم بهره می‌برد. البته این دیفندر از برخی تجهیزات لندکروزر بی‌بهره است اما آن‌قدری اختلاف قیمت دارد که بتوان از لیست طولانی آپشن‌های آن مواردی را برای مطابقت با رقیب ژاپنی و حتی مغلوب کردن آن سفارش داد.

کابین شیک و سطح بالای دیفندر کاملاً مدرن به نظر می‌رسد و درعین‌حال فوق‌العاده کاربردی است. در داشبورد سمت شاگرد یکی از ده‌ها محفظهٔ اشیاء مفید خودرو تعبیه شده و در بالای آن میله‌ای به‌عنوان دستگیره به چشم می‌خورد. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر ۱۱.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که از اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار است. سرنشینان عقب نیز از کف عمیق و هکتارها فضای پا برخوردار خواهند بود. از سوی دیگر اما هرچند ظرفیت حمل بار دیفندر ۱۶۵ کیلوگرم از لندکروزر بیشتر است ولی جای دادن این میزان بار در داخل خودرو دشوارتر خواهد بود زیرا صندوق بار لندروور کوتاه‌تر و باریک‌تر از رقیب ژاپنی است.

هرچند هردو خودرو از پیشرانه‌های شش سیلندر دیزلی استفاده می‌کنند که مشخصات آن‌ها بسیار به هم نزدیک است اما موتور دیفندر نرم‌تر و دل‌نشین‌تر بوده و مصرف سوخت کمتری هم دارد. وجود سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ که ویژگی نادری در آفرودرها محسوب می‌شود نیز رفتار رانندگی خوب و قابلیت تنظیم فوق‌العاده‌ای را برای خودرو فراهم کرده است. بااین‌حال، وقتی مسیر ناهموار می‌شود از بیشتر احساس خواهید کرد که روی سطح مسیر چه می‌گذرد. یکی از دلایل این موضوع رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های فاق کوتاه است که در جذب ضربات سنگ‌ها یا دست‌اندازهای تیز با مشکل مواجه می‌شوند.

دیفندر اما رانندگی آفرودی را برای راننده بسیار آسان می‌کند زیرا دیفرانسیل‌ها در صورت لزوم به‌طور نامحسوس قفل می‌شوند و تعلیق بادی در یکی از حالت‌های ۴WD تراول ۲۹۰ میلی‌متری را فراهم می‌کند که این تراول بلند به حفظ تماس چرخ‌ها با مسیر کمک شایانی می‌کند. دیفندر همچنین اکسل‌های خود را از برخورد با صخره‌ها و موانع دور نگه می‌دارد.

تویوتا لندکروزر GR اسپرت

لندکروزر ۳۰۰ در استرالیا در شش تیپ مختلف عرضه می‌شود که مدل GR اسپرت در صدر آن‌ها قرار گرفته و مقداری از تجمل را قربانی ویژگی‌ها و تجهیزات آفرودی می‌کند. در این خودرو برای کسانی که چیزی فراتر از سیستم کنترل کشش عالی تویوتا می‌خواهند، سه قفل دیفرانسیل وجود دارد کششی عالی را روی هر سطحی فراهم می‌کنند. لندکروزر همچنین به آنتی‌رول بارهای فعال هم مجهز است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات این شاسی‌بلند ژاپنی می‌توان به کول باکس بزرگ در کنسول مرکزی، هدآپ دیسپلی و خروجی برق ۲۲۰ ولت در صندوق بار اشاره کرد. در جلوی خودرو نیز یک کنسول مرکزی عریض با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی در بالای آن به چشم می‌خورد. بااین‌حال، هرچند لندکروزر در داخل هرچه نیاز دارید را ارائه می‌کند اما کابین آن به‌اندازهٔ دیفندر شیک نیست.

همچنین با اینکه لندکروزر نسبت به رقیب بریتانیایی از کابین بزرگ‌تری برخوردار است اما در اینجا محفظه‌های اشیاء زیادی وجود ندارد. علاوه بر این، کل کابین با پلاستیک‌های تیره پوشیده شده‌ است اما کیفیت مونتاژ این قطعات بی‌نظیر است و مقداری تریم‌های طرح چوب و فلزی هم فضا را بهتر کرده‌اند. صندلی عقب لندکروزر پهن بوده و نسبت به دیفندر فضای بیشتری را برای سه نفر فراهم می‌کند اما زانوهای سرنشینان بالاتر قرار می‌گیرد. برخلاف دیفندر، لندکروزر از شاسی نردبانی سنتی پیکاپی و اکسل عقب صلب استفاده می‌کند. فرمان خودرو متعادل و قابل‌پیش‌بینی ولی کسل‌کننده است و در پیچ‌ها واکنش چرخ‌ها با وزن خودرو هماهنگ نیست. به همین دلیل، لندکروزر بیشتر برای حرکت با سرعت صد کیلومتر بر ساعت در مسیرهای باز مناسب است تا جاده‌های تنگ و پرپیچ‌وخم.

بااین‌حال، روی مسیرهای سنگی و صخره‌ای، لندکروزر می‌درخشد. در اینجا خودرو از سرنشینان خود در برابر صخره‌ها و دست‌اندازها بهتر محافظت می‌کند و تنظیم نرم‌تر تعلیق به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌هایی با فاق بلندتر، راحتی بیشتری را نسبت به دیفندر فراهم می‌کند. به همین دلیل، با لندکروزر می‌توان روی مسیرهای ناهموار سرعت را افزایش داد بدون آنکه نیاز به تحمل ضربه‌ها و تکان‌های شدید باشد. پیشرانهٔ V6 توربودیزل این ماشین هم کاملاً قلدر و توانمند عمل می‌کند و حداکثر گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری خود را خیلی زود در اختیار راننده قرار می‌دهد. در همین حال، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم در هنگام شتاب گیری یا سبقت گرفتن دنده‌ها را قاطعانه تعویض می‌کند. بااین‌حال، سروصدای این موتور بیشتر از پیشرانهٔ نرم و پیشرفته‌تر لندروور است.

تویوتا همچنین از چند مزیت برخوردار است که نمی‌توان آن‌ها را در آزمایش کوتاهی مثل این ارزیابی کرد. محصولات این شرکت شهرت فوق‌العاده‌ای به خاطر دوام و قابلیت اطمینان دارند درحالی‌که لندروور از این لحاظ بسیار ضعیف است. علاوه بر این، لندکروزر هنگام فروش دست‌دوم هم برتری فاحشی نسبت به رقیب بریتانیایی دارد و در بازار خودروهای کارکرده خریداران زیادی خواهد داشت.

نتیجه

لندکروزر جدید مثل همیشه در آفرود فوق‌العاده توانمند بوده و از بسیاری جهات نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است اما در مقایسه با دیفندر، وزن سنگین و قیمت گرانی دارد. به همین دلیل، لندروور را به‌عنوان برندهٔ این رقابت انتخاب می‌کنیم که از کابینی شیک‌تر و لوکس‌تر به همراه توانایی‌های چشمگیر در آفرود و راحتی و پالایش کلی بیشتری روی جاده‌ها برخوردار است. ما عاشق راحتی، کابین شیک و رانندگی هوشمندانهٔ این خودرو چه روی جاده و چه در آفرود شدیم.

مقایسه مشخصات فنی

تویوتا لندکروزر GR اسپرت

لندروور دیفندر SE D300

پیشرانه ۳.۳ لیتری V6 توربودیزل ۳.۰ لیتری I6 توربودیزل
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۸.۹ لیتر ترکیبی ۷.۹ لیتر ترکیبی
وزن ۲۵۵۰ کیلوگرم ۲۳۴۰ کیلوگرم
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۳,۰۲۲ میلی‌متر
طول ۴,۹۸۵ میلی‌متر ۵,۰۱۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۹۰ میلی‌متر ۱,۹۹۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۲۵ میلی‌متر ۱,۹۷۰ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۱۳۰ لیتر ۹۲۰ لیتر
ظرفیت باک ۸۰ لیتر ۸۹ لیتر
قیمت ۱۰۲ هزار دلار ۷۶ هزار دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    منم دیفندر انتخاب میکنم به نظرم لندکروز برای بازار های پیشرفته اصلا مورد مناسبی نیست
    اصلا پولی که پرداخت میکنید رو توجیه نمیکنه و همه توانایی هاش در حد نرمالی هستش و نقطه قوت که روش مانور بده رو نداره به طوری که نمیتونی بگی دلیل انتخاب کردن لندکروز چی هست
    یه محصول که نه اهداف افرودی و پرفورمنس داره
    نه اهداف پریموم و لوکس یه چیز بلاتکلیفی هستش

    موافقم 93
    مخالفم 125
    1. JDM

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دوام و تعلیق لندکروز زبان زده نسخه لوکس لندکروز ال ایکس 600 هم هست قدرت لندکروز بیشتره کابین جادار تر خدمات تویوتا و رقیب اصلی لندکروز دیفندر نیست بلکه رنجرور هست

      موافقم 98
      مخالفم 55
      1. Humer

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (299 ديدگاه)

        عزیز لکسوز ال ایکس رقیب رنج روور هست
        که باز هم رنجروور برنده میشه

        موافقم 79
        مخالفم 48
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (74 ديدگاه)

          لندکروزر جدید مثل همیشه در آفرود فوق‌العاده توانمند بوده و از بسیاری جهات نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است اما در مقایسه با دیفندر، وزن سنگین و قیمت گرانی دارد. به همین دلیل، لندروور را به‌عنوان برندهٔ این رقابت انتخاب می‌کنیم که از کابینی شیک‌تر و لوکس‌تر به همراه توانایی‌های چشمگیر در آفرود و راحتی و پالایش کلی بیشتری روی جاده‌ها برخوردار است. ما عاشق راحتی، کابین شیک و رانندگی هوشمندانهٔ این خودرو چه روی جاده و چه در آفرود شدیم.

          موافقم 40
          مخالفم 25
      2. علی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        مقایسه اشتباه !!! تویوتا لندکروزر انتخاب من هست

        موافقم 52
        مخالفم 42
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      Amir/ Armi عزیزم ، حالا اینو اینجا گفتی مشکلی نداره اما جایی دیگر نگو که وَگر نه شماره ساقیتو میخوان !

      هم لندکروزر ثابت شدست و هم دیفندر افسانه‌ای هست برای خودش !

      حقیقتاً انتخابم حتی اگر آمریکا بودم باز لندکروزر بود ، اما نه در اینجا که دیفندر من را مجنون خودش کرده و حقیقتاً اینجاست که حتی تویوتا با تمام خوبی‌هایش به چشمم نمی‌آید !

      دیفندر جدید بینظیره از هر نظر رقیب نداره و جون میده بخریش تا خرخره تجهیزش کنی بری دنیا را باهاش بگردی !
      اما مطمئناً به اندازه‌ی لندکروزر نمیتونه سخت‌جان باشه !

      موافقم 71
      مخالفم 21
      1. امیر

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جسارت نباشه ولی بازار استرالیارو گفته چند سری ۳۰۰ تو آمریکا عرضه نمیشه

        موافقم 2
        مخالفم 15
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          مقایسه‌ی دو خودرو هست ، فرقی نمیکنه در چه بازاری باشه !
          اصلاً فکر کنید دوبی هست !

          موافقم 14
          مخالفم 6
    3. Phonix

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      دوست عزیز قیمت بیمه و فروش دست دوم رو برای بازار های پیشرفته ملاک قرار میدن نه قیافه و زیبایی کابین اونم برای ماشین افرود .
      ولی از اینکه قیمت لندرور ارزون تره تعجب کردم
      لندرور تریم گرون تری هم داره؟

      موافقم 30
      مخالفم 7
      1. Iman99

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        انتخاب هردو مناسبه و در نوع خودشون مناسب هستن
        هر کدومشون ‌ویژگی های مثبت خودشون رو دارن و هرکسی هرکدوم رو انتخاب میکنه برای اون راضی کنندس بعلاوه گزینه های سطح بالا در آفرود هست که بهتر هستن ولی بعد از اینها متولد شدن
        ولی لندروور لندکروز و جیپ اصالت بیشتری دارن
        مهمترین چیز احترام متقابله

        موافقم 28
        مخالفم 10
    4. Reza Waffen SS

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      دیفندر انتهابمه

      موافقم 24
      مخالفم 13
    5. امید

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیز میانگینی از همه ویژگیهای خوب دلیل انتخاب هست.
      هر کدام از میانگین‌های این ماشین قابلیت ارتفاع به احسنت رو داره ‌

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. Iman99

        ۲۷ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        نه منظور اینه که هرکدوم از ویژگی هایی که بصورت میانگین داره سرجاش قابل قبول هستن و اگر قابلیت ارتقایی هم باشه تا یک مقداری ارتقا پیدا میکنه ولی اونم تا یک حدی میتونه و یک حدی داره
        بیشتر از اون دیگه نمیتونه و آفرودر های سطح بالایی دیگه هستن که قابلیت های بالاتری دارن و خیلی بهتر هستن و ارتقا یافته اینم به پای عادی اونها نمیرسه چه برسه به اینکه اونها خودشون ارتقا پیدا کنن که دیگه خیلی بهتر هم میشن از اون سطح بالایی که بودن

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Iman99

          ۲۷ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اول که لندروور دیفندر تصاویرش منتشر شد و ابعاد و مشخصات فنی اون در دسترس نبود به نظر میرسید ابعاد کوچکتری داره ولی ابعاد هردو رو اینجا به میلیمتر اگه نگاه کنید برای منم جالب بود و اولش به نظر نمیرسید لندروور دیفندر بزرگتر از لندکروز باسه ولی اینم الان هرچند زیاد نیست ولی در حد سانتی متر و میلیمتر بزرگتر از لندکروز شده نسبت به نسل قبلی خودش بزرگتر شده و نسبت به لندکروز هم بزرگتر شده

          موافقم 6
          مخالفم 1
  2. Alan.r

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    هردوشون زیبا قوی لوکس و آفرودر های بسیار خوبی هستن ولی دیفندر کمی لوکستره قیمتشونم در صورت سفارش آپشن های موجود در لندکروزر برای دیفندر تقریبا برابر میشه در کل خیلی انتخاب سختیه ولی چون تویوتا تو آفرود بهتره و دوام به مراتب بهتری هم داره انتخابم لندکروزره

    موافقم 39
    مخالفم 18
  3. علی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    اگه هم قیمت بودن یا اختلاف قیمت شون کمتر بود لند کروز انتخاب بهتریه ولی با این اختلاف قیمت لندرور بهتره

    موافقم 19
    مخالفم 6
  4. مازیار

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2514 ديدگاه)

    دیفندر جدید براستی که جانشین شایسته ای برای این اسطوره بزرگ هست و چه بسا بهتر از اسلاف خودش
    لندروور واقعا شاهکار کرد در این تغییر نسل بعد هفتاد سال

    موافقم 20
    مخالفم 5
  5. mahan

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بی شک هردو خودرو جز خودروهای استراتژیک بازار با هدفی تقریبا یکسان اما خریداران متفاوت هستند.دیفندر جدید هم از لحاظ قیمتی و شکیلی و ویژگی های فنی خودروی ارزنده ای هست و بنظرم به اندازه ای لوکس و شکیل شده که به جای لندروور باید بهش رنجروور بگیم :))

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. GMA

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      سلام
      شما همون آقا ماهان هستید که مدت ها پیش در سایت حضور داشت و عاشق رنجروور بود؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. mahan

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        سلام کوچیک شما هستم بله

        موافقم 2
        مخالفم 1
  6. بهنام

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (828 ديدگاه)

    هر دو دوست داشتنی هستند و بسیار توانا در آفرود .بالغ بر بیست و هفت سال از اولین مجله ی ماشین که خریدم و تا بحال آرشیو کردم میگذره در این مدت مدل های مختلف تویوتا هرگز در تقریباً هیچ کلاسی برترین نبوده اند (تا جایی که من خاطرم هست) . همیشه حد معقولی از خوبی ها وضعف ها را داشته اند و در کل خودرویی کارا که توانایی هایی بیشتر از حدی که مصرف کنندگان عادی میتوانند خودرو را به چالش بکشند ارائه میدهند و اکثر کارشناسان خبره گاها شاید رقیب را برتر بدانند . ولی همیشه جواب اینکه چرا تویوتا که هیچوقت پیشرو و برنده نبوده پس پر فروشه در انتهای همین مقاله عنوان شده . دوام و کیفیت بسیار بالا.بازار دست دوم عالی برای همین دوام بالا . حس اعتمادی که کاربران در بیرون کشیدن حداکثر توانایی های محصول دیگر نگران خرابی یا مشکل فنی نیستن و هر چه توان دارن فشار بر اون وارد میکنن بدون نگرانی. دوستانی که به دبی سفر کرده‌اند متوجه میشوند که نود درصد از خودروهای مخصوص صحرا نوردی تویوتا هست درحالیکه بسیار بسیار رقیب حتی تواناتر هم وجود داره ولی تویوتا در طی سالیان توانسته اعتماد آنها را جلب کند . با احترام به اسطوره‌ای که اون سمت رینگ ایستاده انتخاب خودم هم لندکروزر هست .

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. Iman99

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      همین که گفتی درسته
      تویوتا اون چیزی که مصرف کننده میخواد رو تامین می‌کنه که متناسب با اکثریت یا همون قشر متوسط هست اونها هم همین رو میخوان و خریداریش میکنن چون نیاز رو برطرف کرده با اینکه حریف های بهتر و پیشرفته ای هست که هرچند هم که خیلی بهتر باشن ولی چون همون قانون مصرف کننده رو رعایت کرده دیگه مصرف کننده نیازی به انتخاب گزینه سطح بالا که ممکنه نگه داریش برای اون سخت تر هم باشه نمیبینن
      انتخاب هردو میتونن مناسب باشه که بسیار به مصرف کننده و بازار هدف مربوط میشه

      موافقم 20
      مخالفم 14
      1. مازیار

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (2514 ديدگاه)

        اما از طرفی طیف مصرف کنندگان غیر از قشر متوسط هم در سالهای اخیر رو به افزایش هست و جهش فروش محصولات لوکس و گران قیمت در سالهای اخیر بخوبی اینو نشون میده و این دقیقا همون چیزی هست که تولید کنندگان محصولات خاص تر همیشه مترصد اون هستن
        به عبارت دیگه بازار هر دو رو می طلبه

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. Iman99

          ۲۶ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دقیقا همینطوره

          موافقم 11
          مخالفم 6
  7. mos

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    هر دو تاشون جزو پیشرفته ترین آفرودر های موجود هستن که انتخاب بینشون بستگی به سلیقه و البته نیازها و انتظارات مشتری داره.

    https://www.whichcar.com.au/reviews/4x4oty/2022-4×4-of-the-year-winners
    سایت which car هم تقریبا تمام آفرودر های موجود در استرالیا رو حدود یک هفته تست کرد و در نهایت لندکروزر تو کلاس خودش انتخاب شد، بد نیست بخونید.

    موافقم 25
    مخالفم 23
    1. M

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (190 ديدگاه)

      It covered any and all obstacles easier than any of the 18 cars we started with, and it does so with an air of luxury and grace that no other could match
      این مبع طبق متن بالا توانایی های لندرور رو بهترین توصیف کرد و از راحتی مثال زدنیش هم گفته اما دو مشکل داشت که اولی رینگ های 20 اینچی و دومی پیچیدگی فنی
      و همیشه این دو راهی بوده پیچیدگی فنی و هزینه های نگهداری بالا و یا سادگی فنی و هزینه نگهداری پایین

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. mos

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (715 ديدگاه)

        درسته، هر کدوم تو یک سری بخش ها برتری دارن و همون‌طور که گفتم انتخاب بینشون بستگی به سلیقه و نیاز خریدار داره.
        البته ویدیو همین تست ها رو اگه دیده باشید عملکرد سیستم traction control لندکروزر و دیفندر بشدت به هم نزدیک بود و مسیر ها رو با حداقل wheel spin طی میکردن، سواری راحت‌تر دیفندر هم که بخاطر تعلیق بادی هست دو مشکل پیچیدگی زیاد و محدود کردن فضای گلگیر رو داره که عملا جا دادن تایر بزرگ‌تر و ارتقا سیستم تعلیق رو خیلی سخت می‌کنه.

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. Iman99

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        علاوه بر این هایی که گفتید به موارد بالا اینم اصافه کنیم که مجله ها و سایت ها هم هرکدوم مقداری جهت گیری ها و اولویت هایی دارن برای انتخابشون که اینم باید در نظر گرفته شه
        مثلا اینجا لندروور دیفندر برنده شد جایی دیگه برعکسش پس کاملا دقیق و قابل استناد نباید در نظر گرفته شه و اطلاعات باید از منابع مختلف باشه و تفسیر شه که اونم به همین راحتی نیست
        ولی کلیت درسته و هرکدومشون همونطور که گفتن ویژگی های مناسب رو دارن

        موافقم 7
        مخالفم 4
  8. HamiD

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    راستش هردوتاشون عشقن …
    اما اینجا قیمت لندروور کمتره که باعث میشه انتخابش کنم …

    موافقم 10
    مخالفم 5
  9. كارevol

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دیفندر توی تمام موارد تقریبا دست برتر رو داره و ٣٠ هزار دلار هم ارزون تر هست،قیمت لندکروز اصلا منطقی نیست

    موافقم 12
    مخالفم 18
  10. mb675

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    لندکروزر

    موافقم 15
    مخالفم 17
  11. JDM lover

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    هر دوشون عالین از نظرم
    ولی دلم بیشتر با لندکروزه

    موافقم 18
    مخالفم 12
  12. meysam

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    LC300 💪💪💪

    موافقم 13
    مخالفم 10
  13. meysam

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    موسسه ایمنی استرالیا مقایسه ای بین این دو داشته و به لندکروز امتیازات ایمنی بیشتری نسبت به دیفندر داده
    هم از لحاظ ایمنی اتاق و هم سیستمهای ایمنی فعال پیش گیرنده
    کلیپش در یوتوب موجوده
    خدایی لندرور از اون اولش چشمم منو گرفت واقعا طراحی خوبی داره
    ولی تو آفرود که تم اصلی این ماشینه با اسلاف خودش خیلی فاصله داره.
    نباید انقدر رو جنبه های لوکس تمرکز میکرد و از همه بدتر حذف ساشی نردبانی بود
    مقایسه آفرود دیفندر با برانکو تو یوتوب هست برانکو خیلی بهتر عمل میکنه

    موافقم 18
    مخالفم 12
  14. Peyman.JDM

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    لندکروز❤️

    موافقم 14
    مخالفم 8
  15. ali+a

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (775 ديدگاه)

    انتخاب خودم دیفندر که چه طراحی بیرونی و داخلی جذاب تر و فنی و قیمت بهتر از لندکروز هست..

    موافقم 9
    مخالفم 12
  16. دکتر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    حقیقتا انتخاب کردن بین این دو خودرو سخته،دوتاشون دوتا افرودر واقعی و تا سنگ محک در این کلاس محسوب میشوند،انتخاب من لندرور هست.

    موافقم 7
    مخالفم 6
  17. دکتر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    حقیقتا انتخاب کردن بین این دو خودرو سخته،دوتاشون دوتا افرودر واقعی و تا سنگ محک در این کلاس محسوب میشوند،انتخاب من لندرور هست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. behnam1012

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (986 ديدگاه)

    نتیجه رو دیدم تعجب کردم !
    بی شک انتخابم لندکروزه

    موافقم 19
    مخالفم 8
    1. مازیار

      ۲۶ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2514 ديدگاه)

      اگه سی سال نشریات خودرویی رو دنبال میکردی و نتیجه ای جز این نمی دیدی شاید تعجب نمی کردی
      البته منظورم به لندکروز نیست

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. behnam1012

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (986 ديدگاه)

        در خوب بودن و لندروور در بحث آفرود شکی نیست حتی می‌دونم اسم لندکروز الهام گرفته شده از اسم لندروور هست
        من چشم بسته از برند خاصی طرفداری نمیکنم
        ولی اینجا طبق گفته های خود متن لندکروز دست برتر تو این مقایسه داشته نمی‌دونم با چه تفسیری لندروور پیروز انتخاب کردن
        لندکروز جدید به شدت عالیه
        در یوتیوب افزود های سنگین لندروور جدید ببنید و با آفرود های سنگین لندکروز مقایسه کنید دلیل قیمت بیشترشم پیدا می کنید
        حالا قابلیت اطمینان بالای تویوتا و قابلیت اطمینان به شدت پایین لندروور به کنار
        لندروور جدید حتی دیگه شاسی مستقل نیست هرچقدر این تعلیق جدید خوب باشه اما در آفرود سنگین پاسخگو نیست و یکی از دلایلی که تو افرودد قابلیت اطمینانش میاد پایین هم هست

        موافقم 8
        مخالفم 8
  19. یوسف

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    از همه نظر دیفندر بهتره شکی نیست
    علت نرمی لندکروز به لاستیک دیواره بلندش برمیگرده اگه رینگ 22 بندازه کیفیت سواریش خیلی کم میشه….
    در مورد آفرود هم لندرور برتره کلیپش هست

    موافقم 11
    مخالفم 8
  20. یوسف

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (939 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/toyota/off-road-battle-toyoya-land-cruiser/
    اینم ویدیو آفرود
    ببینید فرق شاسی نردبونی و فرق تکنولوژی و علم رو…

    موافقم 4
    مخالفم 4
  21. مهدی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1596 ديدگاه)

    تماما به نوع استفاده برمیگرده . برای کسی که تو منطقه خوش آب و هوا زندگی می‌کنه و بیشتر استفادش توی شهر و آسفالت هست دیفندر به نظر من جذابتر و بهتر هست اما واسه کسی که تو خاورمیانه زندگی می‌کنه انتخاب لندکروز عقلانی هست. فرضا جایی مثل اهواز دیفندر سر پنج سال باید بره اوراق بشه با سابقه انگلیسی بودنش

    موافقم 4
    مخالفم 10
  22. ARMAN سابق

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    دیفندر با تمام خوبیاش دو اشکال جدی داره
    یکی اینکه استهلاکش خیلی زیاده چون کلا لندروورا ماشینهای پر استهلاکین
    یکی دیگه ام اینکه شاسی یکپارچس که واقعا یدک کشیدن اسم شاسی بلند رو برای این ماشین یکم زیر سوال برده

    موافقم 4
    مخالفم 7
  23. بهرام

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مقایسه شما از اول درست نیست ومعلومه این مقایسه از روی دانش مهندسی نیست مقایسه لندکروز باهر ماشینی دیگه صرفا از روی تخیلاتی خودتان وگرنه لندکروز از همه لحاظ به سایر خودروهای مشابه برتری دارد طوری که تمام بازارهای جهان از آمریکا که خودش بهترین را دارد گرفته تا استرالیا وکشورهای خلیج فارس را قبضه کرده. اینهمه آدم بنظر شما عقل ندارن

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. Iman99

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نه آفرود هایی دیگه هم هست که از همه نظر خیلی بهتر از لندکروز هستن
      بعد هم اینکه کجا امریکا رو قبضه کرده تو امریکا اتفاقا برعکس اینی که گفتی فروشش خیلی کم بود و آنقدر خریدارش کم بود که دیگه از بازار امریکا خارج شد اصلا فروش جهانی ابن ماشین رو هم احتمالا نمیدونید اگه میدونستی این رو نمیگفتی چون مقدارش از خیلی آفرودر ها کمتره
      چون آفرودر های بهتری تو امریکا بود هست که اونها رو میخریدن
      این به معنی بد بودن لندکروز نیست دلیلش اینه که آفرودر هایی بهتری وجود داشتن که با وجود اونها کسی تمایل آنچنانی به خرید لندکروز نداشت
      تو امریکا هم از لحاظ آفرود و طبیعت و آب و هوا و همه جوانب خیلی معیار بهتری نسبت به کشور های حاشیه خلیج فارسه چون تقریبا تمام انواع اقلیم ها و جغرافیای آب و هوایی و زمین شناسی در امریکا از جنوب تا شمال اون وجود داره که برای به چالش کشیدن هر آفرودری قابل تجربه هست ولی تو جایی مثلا مثل قطر که نسبتا محدوده و جغرافیا و اقلیم ساده و تکدبعدی و محدودی داره اون منطقه و بطور کلی زمین صاف صحرا هست و نهایتا تپه های شنی که معیار کاملی برای یک آفرودر نیستن
      ولی تو امریکا از صحرای خشن وجود داره تا کوه های پر از برف و یخ راکی و … برای همینه که بهشت آفرودر هاست امریکا ولی گفتم این به معنی بدی لندکروز نیست بلکه یعنی گزینه هایی دیگه هستن که قابل ترجیح هستن و آفرود بهتری دارن یعنی تو آفرود بهتر هستن
      اینم بگم بعضی نظرات متعصبانه و نادرستی هست که بین اینها تا نظرات درست و عاقلانه و منطقی خیلی تفاوت وجود داره پس برای همین جوابی که میدم بخشی از اون برای گفتن این منظوره

      موافقم 10
      مخالفم 1
  24. بابای باران

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام به پدالی های گرامی.. آفرین به آقا بهنام که با مجله ماشین 27 سال قبل تا الان علاقه به ماشین رو حفظ کرده.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  25. پاشا

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    لندکروز هم بزرگ تره هم لوکس تر و موتورش هم ۳.۳ هستش

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. Iman99

      ۲۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      لندروور دیفندر بزرگتره
      و شما برعکس گفتی ابعادشون رو تو جدول نوشته شده خب برو اول بخون ببین چی نوشته شده بعد نظر بده
      مورد دومی هم که اشتباه گفتی در مورد لوکس بودن بود که باز برعکس این چیزی که گفتی
      لندروور دیفندر هم لوکس تره و هم تکنولوژی بالاتری داره و هم بزرگتره

      موافقم 8
      مخالفم 1
  26. سعیدرحیمی

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    جیپ رانگلر، لندروور دیفندر، تویوتا لندکروز، مرسدس بنز کلاس جی، فاتحانِ کره زمین، از روز اولِ پیدایش تا به امروز… همگی عالی و متخصص.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ebrahim Miladi

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لندروردیفندردیگرشاه وسلطان ماشیناس..
    برای لندروورخیلی احترام میزاریم..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا