تویوتا

سیستم جلوگیری از برخورد تویوتا توندرا

نسل جدید تویوتا توندرا تغییرات زیادی را نسبت‌به نسل گذشته خود تجربه کرده است؛ این وانت و شاسی‌بلند برادر آن هم‌اکنون به محصولاتی راحت‌تر با فناوری‌های بیشتر ازجمله پیشرانه هیبریدی تبدیل شده‌اند.

شرکت تویوتا به‌تازگی با انتشار یک ویدئوی جدید، نحوه کار سیستم «پیش‌برخورد» خود را در «مرکز فعالیت‌های خودرویی آمریکا» به نمایش گذاشته است. این سیستم که به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های امنیتی توندرا شناخته می‌شود، تنها درصورت اتصال یدک به این وانت فعال می‌شود. تویوتا امیدوار است که رانندگان هیچگاه مجبور به استفاده از این سیستم نشوند (و همیشه در شرایط ایمن رانندگی کنند). این سیستم در لحظه ترمزگیری اضطراری، ترمزهای خود توندرا و یدک آن را فعال می‌کند تا این فرایند را نرم‌تر، راحت‌تر و روان‌تر کند.

همان‌گونه که در ویدئوی انتهای مطلب مشاهده خواهید کرد، تویوتا یک دستگاه شاسی‌بلند سکویا کپستون ۲.۸ تنی را روی یدک توندرا قرار داده و سپس سیستم پیش‌برخورد را تست می‌کند؛ این حرکت ژاپنی‌ها نشان از اطمینان بالای این خودروساز به این سیستم امنیتی است.

سیستم پیش‌برخورد این‌طور عمل می‌کند که با نزدیک‌شدن توندرا و یدک آن به یک مانع بی‌حرکت به‌شکل یک دستگاه فولکس‌واگن گلف، ترمزهای اضطراری خود وانت و یدکش فعال شده و هر دو به‌راحتی متوقف می‌شوند. درست است که این تست در سرعتی بسیار پایین انجام شده است اما همچنان می‌توان نتیجه عملکرد فناوری پیش‌برخورد در حفظ تعادل و ترمز مطمئن توندرا را مشاهده کرد. این سیستم می‌تواند در لحظاتی که راننده دچار حواس‌پرتی می‌شود هم خود عمل ترمزگیری را انجام دهد.

فناوری یدکی محصولات تویوتا به سیستم پیش‌برخورد ختم نمی‌شود؛ این شرکت وانت‌هایش را به فناوری‌های دیگری چون «راهنمای تریلر» و «دستیار مسیر مستقیم» هم مجهز می‌کند که هنگام عقب‌رفتن وانت، تریلر را به‌صورت خودکار در مسیر مستقیم حفظ می‌کند. «پایشگر نقاط کور» نیز به راننده کمک می‌کند تا از طول یدک خود و خودروهای نزدیک به آن باخبر شود.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1411 ديدگاه)

    عجب سیستمی
    عجب ویدئوی نفس گیری
    یاد اون ویدئوی قدیمی امتحان ترمز تانک آلمانی با جمعی از کارکنان کارخونه افتادم که دسته جمعی اونم پشت به تانکی که با اون سرعت ترمز گرفت ایستاده بودن

    سر کاری بود؟

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۴
  2. ehsan.fa

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1663 ديدگاه)

    ای خدا کی همچین ماشینی میاد ما معمولی ها هم سوار بشیم

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۳
    1. حق گوی باطل

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (451 ديدگاه)

      به اولین سفارتی که نزدیکته مراجعه کن و با هر ویزایی که دادن فرار کن
      راه سریعتر برای سوار شدن به ذهنم نرسید😂

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۵
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (355 ديدگاه)

        افرین به این پیشنهادت

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۴
  3. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (355 ديدگاه)

    ولی دقت کردین جلو پنجره تاندرا شبیه به فرونچر روی تریلر هست

    موافقم ۵
    مخالفم ۸
    1. کیان

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1032 ديدگاه)

      فرونچر ؟!
      سکویا روی تریلر هست، شبیه بودنش خیلی طبیعی هست، بالاخره یه جورایی یک ماشین هست با تفائت جزیی در طراحی

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
  4. Afg

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    ارزش گذاشتن نسبت به جان و مال مشتریهای خودش و باقی مردم چه تویوتا رو دوست داشته باشن چه نداشتن اینکه تویوتا رو گفتن چون متن در موردش بود خودروسازان بسیاری هستن که در راستا تلاش میکنن البته بجز سایپا و ایرانخودرو
    جدا ازبحث کیفیت و مونتاژ توخودروهاشون یه دونه کیسه هوا نزاشتن مثلا اینا تو سال ۲۰۲۲ خودرو تولید میکنن

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  5. دکتر ع

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    ولی عجب ابهتی داره…

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  6. وحید اسماعیل نسب

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    واقعا خودروساز باید به جان مشتری هاش بیشتر از پول اهمیت بده

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا