تویوتا

تویوتا یاریس قدیمی متعلق به یک دهه پیش برای سومین بار فیس‌لیفت شد

نسخهٔ خاصی از یاریس که با کد XP150 شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۳ مخصوص بازارهای آسیای شرقی معرفی شد، برای سومین بار فیس‌لیفت شده است.

هرچند تویوتا یاریس یک نام جهانی است اما بسته به بازار، در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. یکی از اعضای خانوادهٔ این خودرو سری XP150 است که حالا یک به‌روزرسانی مهم را در تایلند تجربه کرده است. این خودرو با یاریس هاچ‌بکی که بر اساس پلت‌فرم TNGA ساخته شده و در اروپا و ژاپن عرضه می‌شود و همین‌طور سدان یاریس آتیو که بر اساس پلت‌فرم DNGA دایهاتسو شکل گرفته و در تایلند به فروش می‌رسد ارتباطی ندارد.

تویوتا یاریس

یاریس X150 روی پلت‌فرم قدیمی و اقتصادی EFC ساخته است. این خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ فیس‌لیفت‌های متوالی را تجربه کرده است. در این فیس‌لیفت آخر، نمای بیرونی این یاریس قدیمی مطابق با زبان طراحی تویوتا موسوم به «سرچکشی» بروز شده است. در این ماشین شاهد چراغ‌های جلوی L شکل باریک‌تری هستیم که در کنار دماغهٔ بیرون زده، تا حدودی نسل قبلی پریوس را به یاد می‌آورند. کمی پایین‌تر نیز روی سپر ورودی هوای بزرگی به همره یک ‌تریم مشکی پهن دیده می‌شود.

تویوتا یاریس

در پروفیل جانبی شاهد تغییر قابل‌توجهی نسبت به قبل نیستیم و در عقب هم همین داستان جریان دارد زیرا تغییرات این بخش صرفاً به خروجی‌های هوای تزئینی و دیفیوزر جدید محدود می‌شود. بااین‌حال، تویوتا پکیج‌های ظاهری و کیت‌های بدنهٔ متنوعی را برای این یاریس ارائه کرده است. به‌عنوان‌مثال، پکیج لوسو باله‌های اضافی روی سپر جلو، اسپویلر بزرگ‌تر عقب و یک سر اگزوز مرکزی را به همراه دارد. در نسخهٔ پرستو نیز شاهد اسپلیتر، رکاب‌های اسپرت، بال عقب و دو سر اگزوز در دیفیوزر بزرگی هستیم که ظاهر یک هاچ‌بک داغ را به یاریس بخشیده‌اند.

تویوتا یاریس

در داخل یاریس XP150 شاهد نمایشگر لمسی ۹ اینچی بزرگ‌تری هستیم که در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود. علاوه بر این، خریداران بسته به تیپ از روکش صندلی باکیفیت‌تر (پارچه و چرم)، دو پورت USB-C برای سرنشینان عقب و یک دوربین داخلی (داش‌کم) بهره‌مند می‌شوند. در بخش ایمنی هم هرچند پکیج Safety Sense در اینجا به‌اندازهٔ محصولات جهانی تویوتا کامل نیست ولی هنوز هم سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مفیدی مثل پایش نقاط کور و هشدار عبور و مرور عقب را به همراه دارد.

تویوتا یاریس

این فیس‌لیفت در قوای محرکهٔ یاریس تغییری ایجاد نکرده و این هاچ‌بک ژاپنی همچنان با همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی قبلی ارائه می‌شود که ۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۹ نیوتن متر گشتاور دارد. نیرو هم مثل قبل صرفاً توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فیس‌لیفت یاریس هم‌اکنون در تایلند با قیمت پایهٔ ۵۵۹ هزار بت معادل ۱۶,۲۲۰ دلار قابل خریداری است ولی هنوز نمی‌دانیم این فیس‌لیفت در دیگر بازارهای یاریس XP150 مثل اندونزی، ویتنام، فیلیپین و آمریکای لاتین هم ارائه خواهد شد یا نه.

تویوتا یاریس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    البته چهارمین بار شاهین یادت رفت

    موافقم 6
    مخالفم 0
  2. نماینده اصلی تویوتا در ملایر

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یاریس از قدیم گرونترین ماشین تویوتا بوده ، یعنی در ازای امکانات و حجمی که به کاربر میده بالاترین قیمت رو داشته ، طرف سه هزار تا میذاره کرولا با ۱۴۰ اسب و ۱۴۰ تا آپشن بیشتر می خره ، تو تمام دنیا فقرا رو به عنوان نون دونی نگاه می کنن .

    موافقم 20
    مخالفم 6
  3. RENAULT5

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    فیس لیفت هم‌ حدی داره تا یه حدی جدید نشون میده‌
    اما این خودرو خوبه چون پلتفرمش مربوط به سال۲۰۱۳ هست زیاد قدیمی نیست

    موافقم 13
    مخالفم 3
  4. Arshia m3csl

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    فیس لیفت کردن لندکروزر های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ کم بود فیس لیفت تویوتا یاریس هم اضافه میشه چند وقت دیگه و شاهد یاریس های فیس لیفت شده تو خیابون های ایران خواهیم بود که با یاریس ۲۰۰۸ فیس لیفت شده رخ عقاب بگیرن

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. R/T

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    جالبه مخصوصا عقبش

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. عارف

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (322 ديدگاه)

    یک محصول تا زمانی تولید میشه که در بازار خریدار داشته باشه ، و این محصول در کنار برخی از محصولات اقتصادی تویوتا فعلا تاریخ انقضا ندارد

    موافقم 16
    مخالفم 3
  7. 911

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    دو دقیقه بعد در گمرک و اخبار شبکه ۶….

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. AMANTE

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    این همون یاریس هاچ بک هست که توی ایران هم داریم و الان نمونه هایی با کارکرد 20 تا 100 هزار کیلومتر شون بین 30 تا 45 هزار دلار قیمت دارن! °_°

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. زیزیگولو

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    من که خوشم نیومد …… نظر شما چیه؟؟؟

    خوشم اومد👍
    خوشم نیومد👎

    موافقم 22
    مخالفم 7
  10. علی

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    تویوتا یاریس ، خودرویی با طول عمر بالا و استهلاک بسیار کم ، ایده آل برای مصارف شهری

    موافقم 11
    مخالفم 2
  11. vr6

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    با کم خرج ترین ماشین های دنیا نهایت 5000 کیلومتر رانندگی کنی تو چطوری با این یاریس قدیمی انقد رفتی ؟

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. vr6

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بدون بنزین و روغن ؟ تویوتا تورو ببینه کارخونه تولید یاریس رو میزنه به نامت

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. vr6

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    من با اریون 2012 تو سفر به اهواز نمیدونستم ماشین آب نداره یاتاقان زد تو چطوری رفتی آخه؟

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. vr6

      ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (62 ديدگاه)

      اها ، داداش یه ربع تو فکر بودم

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا